Tramwaj na Dworzec PKP, dyskusja o układzie linii
Moderator: spooney
Jak jakiś wariant to tylko dworcowa! Jak pojechał tam pierwszy tramwaj to nawet jakby tramwajów nie miało być w bydgoszczy to powinien tamtedy pojechać ostatni!!!
A jak chcecie inny wariant że naprawdę nie można dworcowa puścić to chociaż jedna nitke zrobić i zabytkowa linie i chociaż w niedziele żeby konny pojechał. Dworcowa to druga gdańska!!!!
A jak chcecie inny wariant że naprawdę nie można dworcowa puścić to chociaż jedna nitke zrobić i zabytkowa linie i chociaż w niedziele żeby konny pojechał. Dworcowa to druga gdańska!!!!
A tak wyobrazam sobie schemat sieci po wybudowaniu torów do dworca (w 2010.., 2015 roku...)
Częstotliwosc (powszednie/wolne)
1 - 15 / 20 min
2 - 7,5 / 10 min
3 - 7,5 / 10 min
4 - 7,5 / 10 min
5 - 22,5 min*
6 - 15 / 20 min
7 - 15 min*
8 - 15 / 20 min
9 - 22,5 min*
_____
* kursuje w godz. 5:30 - 18:30
MOJ SCHEMAT SIECI:
Częstotliwosc (powszednie/wolne)
1 - 15 / 20 min
2 - 7,5 / 10 min
3 - 7,5 / 10 min
4 - 7,5 / 10 min
5 - 22,5 min*
6 - 15 / 20 min
7 - 15 min*
8 - 15 / 20 min
9 - 22,5 min*
_____
* kursuje w godz. 5:30 - 18:30
MOJ SCHEMAT SIECI:
Ostatnio zmieniony 2007-12-21, 21:59 przez reputed, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Trochę przesadziłeś;) Po co dwójka w taki kształcie? Mieszkańcy tych osiedli maja w sumie 79 a w innym wypadku mogą się przesiąść na szóśtkę A 5 należy "zlikwidować"
[ Dodano: 2007-12-19, 09:08 ]
Tramwaj najlepiej jak pojedzie: dworcową - Narusiewicza lub K.Jadwigi - Focha i to wszystko
[ Dodano: 2007-12-19, 09:09 ]
A puszczenie tramwajów całą dworcową to głupota:)
[ Dodano: 2007-12-19, 09:08 ]
Tramwaj najlepiej jak pojedzie: dworcową - Narusiewicza lub K.Jadwigi - Focha i to wszystko
[ Dodano: 2007-12-19, 09:09 ]
A puszczenie tramwajów całą dworcową to głupota:)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Tramwaj do dworca to naprawdę fajna rzecz. Moim zdaniem budowa torowiska na Dworcowej to dobry pomysł, z tym, że musi ona zostac przebudowana tak, jak początkowy fragment Gdańskiej. Puszczenie tramwaju Królowej Jadwigi nie ma sensu. Obok ulicy torowiska się nie położy, a na samej ulicy tworzą się korki. W tym wypadku tramwaj nic tu nie poprawi. Będzie stał w korkach tak jak autobusy.
A co do schematu, to myslę, ze 10 linii tramwajowych przy takiej infrastrukturze to za dużo. Obecnie mamy 6 linii całodziennych i 2 szczytowe i to zupełnie wystarczy. Po zbudowaniu torowiska na dworzec mogłaby dojść ewentualnie jedna linia. Poza tym, ten schemat bardzo przypomina stan, zanim zawieszono ruch tramwajów na Dworcowej. 5 na tak zaproponowanej trasie raczej nie ma racji bytu.
A co do schematu, to myslę, ze 10 linii tramwajowych przy takiej infrastrukturze to za dużo. Obecnie mamy 6 linii całodziennych i 2 szczytowe i to zupełnie wystarczy. Po zbudowaniu torowiska na dworzec mogłaby dojść ewentualnie jedna linia. Poza tym, ten schemat bardzo przypomina stan, zanim zawieszono ruch tramwajów na Dworcowej. 5 na tak zaproponowanej trasie raczej nie ma racji bytu.
No częstotliwość rozumiem. Ale za to dojazd gorszy. Jedna linia tylko ;/ Gdańska to nasza wizytówka a winne strony (pętle) to już po więcej lin.volvo7000A pisze:Ale za to czestotliwosc wyższa - spojrzales?korpi pisze:Troche ja bym tu sie kłócił tylko jedna linia do myślą i do moich rodzonych bielaw
[ Dodano: 2007-12-19, 00:09 ]
Okej to dorzuce linie nr 5 z LPKiW do Dworca ale z czestotliwoscia "9"...
Mówisz że dasz 5 na LPKiW - PKP jak dobrze widzicie jest już ale... 4 :D
[ Dodano: 2007-12-21, 14:01 ]
Wiem że z dwójka to wozi powietrze. Nie ma kujawskiej to nic nie zrobimy ;/Krzysztof II pisze:Trochę przesadziłeś;) Po co dwójka w taki kształcie? Mieszkańcy tych osiedli maja w sumie 79 a w innym wypadku mogą się przesiąść na szóśtkę A 5 należy "zlikwidować"
[ Dodano: 2007-12-19, 09:08 ]
Tramwaj najlepiej jak pojedzie: dworcową - Narusiewicza lub K.Jadwigi - Focha i to wszystko
[ Dodano: 2007-12-19, 09:09 ]
A puszczenie tramwajów całą dworcową to głupota:)
Ja bym był za tym żeby jednak Dworcowa ale wiem że każdy chce inaczej. Ale to Forum i każdy ma tu swoje zdanie! Wiem że wąsko ale jak ma być deptak z cichym torowiskiem i wypier***** wszystkie samochody z dworcowej to bedzie w sam raz (no rozumiem jakaś godzinka z rana i popołudniu na dostawę towarów do sklepu itp.)
[ Dodano: 2007-12-21, 14:05 ]
Czyli Wilczak ma mieć tylko jedną linie? Brak połączenia z górnym tarasem. No świetnie...Qba_3555 pisze:Ale ta 'piątka' do Stomilu to przesada
Podsumuwując to wszystko to tak:
BRAK KUJAWSKIEJ TAK NAM NIESTETY ROBI !!!
Ostatnio zmieniony 2008-05-02, 12:28 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tego nie powiedziałem. Tylko po co w Łęgnowie 3...korpi pisze:Qba_3555 napisał/a:
Ale ta 'piątka' do Stomilu to przesada
Czyli Wilczak ma mieć tylko jedną linie? Brak połączenia z górnym tarasem. No świetnie...
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Bardiej przychylłbym się do tej opcji. Choc myślę, że do dworca wystarczyłoby skierowac 1 i 4 i uruchomic nową linię, 5, na Bielawy. I taki byłby układ linii:korpi pisze:Troche ja bym tu sie kłócił tylko jedna linia do myślą i do moich rodzonych bielaw.
Trochę pomyśle i przedstawię swoja propozycje. Bedzie potrzebna i wróci 5 i 10... ale tez powinno od razu trochę tego torowiska na kujawskiej od razu zrobić!
1. Dworzec PKP - Wyścigowa
2. LPKiW - Rondo Kujawskie
3. Wilczak - Wyścigowa
4. Dworzec PKP - Glinki
5. Dworzec PKP - Bielawy
6. Bielawy - Łęnowo
7. Kapuściska - Wyścigowa
8. Kapuściska - Wilczak
9. Glinki - Łęgnowo
wydaje mi się, że linia nr 1 jest istotnym połączeniem Fordonu ze szpitalem wojskowym. Dodanie kolejnego biletu dla podróżujących do szpitala (a są to częstokroć osoby starsze, o niezbyt wysokich dochodach) nie jest zbyt sensowne. Spowodowało by to większy odpływ tych pasażerów na linię 304. Poza tym układy 1+70, 1+72, 1+74 dublowałyby trasę 93 i 94!
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
Linia 5 będzie dublowała kursujące w pobliżu linie 60, 93, 94, zatem w takim kształcie nie będzie miała większego sensu.Mati pisze: 1. Dworzec PKP - Wyścigowa
2. LPKiW - Rondo Kujawskie
3. Wilczak - Wyścigowa
4. Dworzec PKP - Glinki
5. Dworzec PKP - Bielawy
6. Bielawy - Łęnowo
7. Kapuściska - Wyścigowa
8. Kapuściska - Wilczak
9. Glinki - Łęgnowo
Na Dworzec skierowałbym 8 (Kapuściska - Dworzec PKP), przy jednoczesnej zmianie linii 79 na trasę np. Kapuściska - Rondo Grunwaldzie - np. Osowa Góra. Jednocześnie wydłużyłbym 61 do Magnuszewskiej, żeby Wyzyny nie utraciły połączenia z PKP. Na Wilczak wystarczy sama 3. Kursuje często i od maja będzie dostępny bilet godzinny, takze swobodnie będzie się można przesiąśc na 3, zeby dojechać na wilaczak.
Na dworzec przydałaby się jeszcze jedna linia. Przychylam sie do skierowania 4 na Dworzec PKP, ale powinna wówczas pojechać przez Babią Wieś, bo PKP już bedzie miał bezpośrednie skomunikowanie z PKS za pomocą linii nr 8.
Następnie 6 puściłbym przez PKS, bo przez Babią Wieś dwie linie wystarczą (2,4)
Wiem, ze to rozwiązanie nie będzie idealne, ale przy obecnym układzie torowiska cięzko cos sensownego wymysleć. Wiadomo natomiast jedno. Uruchomienie tramwaju do dworca spowoduje również zmiany w komunikacji autobusowej.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Zgadzam się w 100%, długo myślałem nad stworzeniem idealnego układu komunikacyjnego ale nie doszedłem do niczego co by mnie zadowoliło, zawsze było jakieś "ale" - jakaś dzielnica traciła połączenia które wydają się bardzo ważne.pawel_nk pisze:Wiem, ze to rozwiązanie nie będzie idealne, ale przy obecnym układzie torowiska cięzko cos sensownego wymysleć.
Tutaj jest mały problem - jeżdżąca co 7,5 minuty 3 i co 15 minut 8 już teraz w godzinach 7-16 potrafią być wypchane po sam dach na odcinku od Ronda Grunwaldzkiego w kierunku Centrum i w drugą stronę, uważam że sama linia 3 nie ogarnie tego potoku, musiałaby jeździć co 5 minut . Poza tym zgadzam się z przedmówcą, nie jest to idealny układ ale trudno dojść w tej sytuacji do czegoś lepszego, budowa linii wzdłuż Kujawskiej znacznie ułatwiłaby sprawę - trzy linie całodzienne na Kapuściska ( dwie jadące przez cały górny taras, jedna przez Perłową i PKS ) łączące je z PKP, Wilczakiem i LPKiW, do tego całodzienna codzienna 7 z Ronda Kujawskiego oraz 9 z tej samej pętli i możemy kasować 79, 53 skierować na dawną trasę przez Glinki ( dawniej Ujejskiego, teraz Jana Pawła ) i Kujawską i kasować 66pawel_nk pisze:Na Dworzec skierowałbym 8 (Kapuściska - Dworzec PKP), przy jednoczesnej zmianie linii 79 na trasę np. Kapuściska - Rondo Grunwaldzie - np. Osowa Góra.
3N Wilczak
W sumie racja. Można by w takim razie uruchomić linię szczytową np. 5 na trasie Glinki/Kapuściska - Wilczak.mc_pele pisze:Tutaj jest mały problem - jeżdżąca co 7,5 minuty 3 i co 15 minut 8 już teraz w godzinach 7-16 potrafią być wypchane po sam dach na odcinku od Ronda Grunwaldzkiego w kierunku Centrum i w drugą stronę, uważam że sama linia 3 nie ogarnie tego potoku, musiałaby jeździć co 5 minut .pawel_nk pisze:Na Dworzec skierowałbym 8 (Kapuściska - Dworzec PKP), przy jednoczesnej zmianie linii 79 na trasę np. Kapuściska - Rondo Grunwaldzie - np. Osowa Góra.
Ale mimo wszystko cos zadowalajacego jest ciężko stworzyć. Czy dodatkowa trasa z Glinek/Kapuścisk miałaby sens?
No to może taki układ:heimat pisze:wydaje mi się, że linia nr 1 jest istotnym połączeniem Fordonu ze szpitalem wojskowym. Dodanie kolejnego biletu dla podróżujących do szpitala (a są to częstokroć osoby starsze, o niezbyt wysokich dochodach) nie jest zbyt sensowne. Spowodowało by to większy odpływ tych pasażerów na linię 304. Poza tym układy 1+70, 1+72, 1+74 dublowałyby trasę 93 i 94!
1. LPKiW - Wyścigowa
2. LPKiW - Rondo Kujawskie
3. Wilczak - Wyścigowa
4. Glinki - Bielawy
6. Łęgnowo - Bielawy
7. Kapuściska - Bielawy
8. Dworzec PKP - Kapuściska
9. Magnuszewska - Łęgnowo
Rozkłady pozostałyby te same, tylko na 8 tramwaje by jeździły częściej. Zresztą dobór linii do Dworca to kwestia dyskusyjna. Tu można jeszcze wiele rzeczy wymyslic.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Zgadzam się z Krzysztofem.Krzysztof II pisze:Ten układ zdecydowanie mi się nie podoba...
Po co tramwaj do PKP z jedna tylką linią. Nawet częste kursowanie duzo nie da jak połączenie z jednym osiedlem. A jest też 79. Powinno byc w tamtych rejonach więcej tramwajów a nie autobusów ale na pewno taka zmiana nie jest mozliwa. Już nie mówię o taborze tramwajowym bo wiemy jak dobrze u nas stoi xD
[ Dodano: 2008-04-27, 16:34 ]
Tak myśle i myśle. Rysuje wszystkie układy na kartce kombinuje, myśle i kresle.
I każdy swoje to może tak. Zostawmy jak jest i dokładamy:
5 Dworzec PKP - Kapuściska
Moja propozycja po otwarciu torowiska na Kujawskiej i Dworcowej:
1- L.P.K.iW.- Wyścigowa
2- Dworzec PKP- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
3- Wilczak- Wyścigowa
4- Dworzec PKP- Glinki (przez PKS)
5- Dworzec PKP- Bielawy
6- Łęgnowo- Bielawy (p. Babią W.)
7- Wyżyny- Wyścigowa
8- Wilczak- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
9- Glinki- Stomil
10- L.P.K.iW.- Wyżyny
93 i 94 obsługują Fordon
54- skrócone, 79, 66 likw.
Proszę o uwagi.
1- L.P.K.iW.- Wyścigowa
2- Dworzec PKP- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
3- Wilczak- Wyścigowa
4- Dworzec PKP- Glinki (przez PKS)
5- Dworzec PKP- Bielawy
6- Łęgnowo- Bielawy (p. Babią W.)
7- Wyżyny- Wyścigowa
8- Wilczak- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
9- Glinki- Stomil
10- L.P.K.iW.- Wyżyny
93 i 94 obsługują Fordon
54- skrócone, 79, 66 likw.
Proszę o uwagi.
Tak jak już wspomniałem, temat doboru linii do dworca jest sprawą dyskusyjną. Można tyle różnych wariantów zrobic, że ho. Najprościejby było przywrócic układ linii z dnia 1.01.1990, czyli kiedy już była pętla LPKiW i jeszcze funkcjonowała trasa do dworca. Ale wiadomo, że zapotrzebowania komunikacyjne się zminiaja z upływem czasu. Można by pozmieniac przebieg niektórych linii autobusowych, bo proponowane połączenia tramwajowe miały sens.korpi pisze:Zgadzam się z Krzysztofem.Krzysztof II pisze:Ten układ zdecydowanie mi się nie podoba...
Po co tramwaj do PKP z jedna tylką linią. Nawet częste kursowanie duzo nie da jak połączenie z jednym osiedlem. A jest też 79. Powinno byc w tamtych rejonach więcej tramwajów a nie autobusów ale na pewno taka zmiana nie jest mozliwa. Już nie mówię o taborze tramwajowym bo wiemy jak dobrze u nas stoi xD
[ Dodano: 2008-04-27, 16:34 ]
Tak myśle i myśle. Rysuje wszystkie układy na kartce kombinuje, myśle i kresle.
I każdy swoje to może tak. Zostawmy jak jest i dokładamy:
5 Dworzec PKP - Kapuściska