Tramwaj na Dworzec PKP, dyskusja o układzie linii

Moderator: spooney

Kt

ul. Dworcową
14
70%
ul. Marcinkowskiego
0
Brak głosów
ul. Grunwaldzką i Graniczną
5
25%
ul. Artyleryjską i Z. Augusta
1
5%
 
Liczba głosów: 20

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-27, 18:34

Darek pisze:Moja propozycja po otwarciu torowiska na Kujawskiej i Dworcowej:
1- L.P.K.iW.- Wyścigowa
2- Dworzec PKP- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
3- Wilczak- Wyścigowa
4- Dworzec PKP- Glinki (przez PKS)
5- Dworzec PKP- Bielawy
6- Łęgnowo- Bielawy (p. Babią W.)
7- Wyżyny- Wyścigowa
8- Wilczak- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
9- Glinki- Stomil
10- L.P.K.iW.- Wyżyny
Proszę o uwagi.
Linia 2
uwagi takie same jak wcześniej miałem do linii 1 kierowanej na Dworzec. Odcinamy południowe dzielnice od szpitala na jednej linii. Pozostaje od biedy linia 80 lub 68, ale pacjenta czeka spacer. Poza tym to co dzisiaj jeździ jako 2 byłoby u Ciebie jako 10? A po co takie zmiany?

Linia 5
Dublowanie 60, 67, 93, 94...

Ja bym zamienił 4 i 6 jeśli chodzi o Dworzec, poza tym puścił 8 na Dworzec (zamiast 4 - podobna trasa), zwiększył częstotliwość kursowania 3

Założenie, że na tory na kujawskiej to sobie jeszcze poczekamy...
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-04-27, 20:42

heimat pisze:
Darek pisze:Moja propozycja po otwarciu torowiska na Kujawskiej i Dworcowej:
1- L.P.K.iW.- Wyścigowa
2- Dworzec PKP- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
3- Wilczak- Wyścigowa
4- Dworzec PKP- Glinki (przez PKS)
5- Dworzec PKP- Bielawy
6- Łęgnowo- Bielawy (p. Babią W.)
7- Wyżyny- Wyścigowa
8- Wilczak- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
9- Glinki- Stomil
10- L.P.K.iW.- Wyżyny
Proszę o uwagi.
Linia 2
uwagi takie same jak wcześniej miałem do linii 1 kierowanej na Dworzec. Odcinamy południowe dzielnice od szpitala na jednej linii. Pozostaje od biedy linia 80 lub 68, ale pacjenta czeka spacer. Poza tym to co dzisiaj jeździ jako 2 byłoby u Ciebie jako 10? A po co takie zmiany?

Linia 5
Dublowanie 60, 67, 93, 94...

Ja bym zamienił 4 i 6 jeśli chodzi o Dworzec, poza tym puścił 8 na Dworzec (zamiast 4 - podobna trasa), zwiększył częstotliwość kursowania 3

Założenie, że na tory na kujawskiej to sobie jeszcze poczekamy...
Trasy autobusów można zmenic.
Może tak:
1. Dworzec PKP - Wyścigowa
2. LPKiW - Rondo Kujawskie
3. Wilczak - Wyścigowa
4. Glinki - Bielawy
6. Łęgnowo - Bielawy
7. Wyścigowa - Kapuściska
8. Dworzec PKP - Kapuściska
9. Glinki - Łęgnowo
Do tego synchronizacja rozkładów poszczególnych linii, by móc dojechac w poszczególne rejony miasta, bez długiego oczekiwania podczas przesiadki. Myślmy dalej. Może razem ustalimy zgodny układ linii. Jeśli odbudowana zostanie ta trasa, to zobaczymy, jaki zostanie układ linii wprowadzony.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-27, 22:05

Mati, jedynkę z Dworca na Wyścigową już przerabialiśmy parę postów wyżej ;)
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-04-28, 19:48

heimat pisze:Mati, jedynkę z Dworca na Wyścigową już przerabialiśmy parę postów wyżej ;)
Chcę,żeby do Dworca była linia z południowych dzielnic, np 8 z Kapuścisk, coś z Bielaw, przy skróceniu czy przekierowaniu niektórych linii autobusowych, oraz z Wyścigowej, by mogli dojechac do Dworca ludzie z Fordonu. Z 2 Do LPKiW było tak, żeby dojazd do szpitala mieli ludzie z południa, natomiast w zamian do Dworca dac można by 1. Co prawda 8 by się z nią pokrywała na trasie Dworzec - Rondo Fordońskie... Hm... Może i racja... Ale jaki by miało sens przesiadanie się z 8 na Rondzie Fordońskim w 1 i na Wyścigowej znów się przesiadac w autobus do Fordonu? Nie lepiej jechac jednym tramwajem, a potem jednym autobusem, zamiast dwoma tramwajami? Trochę byłoby bez sensu. Nawet ewentualne zwiększenie częstotliwości 8 by tego nie wynagrodziło.
1. Dworzec - Wyścigowa + autobusy do Fordonu
2. LPKiW - Rondo Kujawskie przez Dworzec PKS
3. Wilczak - Wyścigowa + autobusy w rejon Osowej Góry i do Fordonu
4. Glinki - Bielawy
5. Dworzec - Bielawy + autobusy w stronę Bartodziejów
6. Bielawy - Łęgnowo
7. Wyścigowa - Kapuściska
8. Dworzec - Kapuściska przez Babią Wieś
9. Glinki - Łęgnowo
Trzeba brac pod uwagę przesiadki w autobusy do dalszych rejonów miasta.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-28, 20:43

cały czas wracam do tego, że pasażerowie, którzy zestawem 69/70/72/74+1 jechali z Fordonu do szpitala wojskowego przesiądą się po prostu na 304... a trochę ich jeździ
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-04-28, 22:02

Darek pisze:79, likw
Czy kolege brzydko mówiąc pojebało? A mieszkańcy Szwederowa, Górzyskowa, okolic Pięknej i Skorupki to już się nie liczą?

79 nie może zostać zliwkwidowane, chciałbym tez powiedzieć, że mało kto jeździ cała trase: Kapuściska - Dworzec PKP i uderzyłoby to w mieszkańców oklicy ulic solskiego i pięknej - szubińskiej, co stanowi bardzo dużo frekwencje.....
66 - powinna zostać ukrucona...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-04-28, 22:54

Krzysztof II pisze:
Darek pisze:79, likw
79 nie może zostać zliwkwidowane, chciałbym tez powiedzieć, że mało kto jeździ cała trase: Kapuściska - Dworzec PKP i uderzyłoby to w mieszkańców oklicy ulic solskiego i pięknej - szubińskiej, co stanowi bardzo dużo frekwencje.....
Z czasem na Solskiego tez ma być tramwaj w stronę Szwederowa więc o co chodzi xD

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2008-04-29, 00:47

korpi pisze:Z czasem na Solskiego tez ma być tramwaj w stronę Szwederowa więc o co chodzi xD
Nonono, nieśmiałe marzenia, ale bez offtopików, mówimy o układzie linii po ponownym uruchomieniu linii na Dworzec PKP.

To teraz moja propozycja, na razie same tramwaje (do trzeba by poukładać autobusy), może częściowo pokrywać się z innymi propoozycjami.

1. Wyścigowa- LPKiW
2. Magnuszewska- LPKiW (p. Babia Wieś)
3. Wilczak- Wyścigowa
4. Glinki- Bielawy (p. Jagiellońska)
5. Kapuściska- Wilczak (p. Babia Wieś, może być szczytowa)
6. Łęgnowo- Bielawy (p. Babia Wieś)
7. Rondo Kujawskie- Wyścigowa
8. Kapuściska- Dworzec PKP (p. Jagiellońska)
9. Rondo Kujawskie- Stomil (szczytowa)
10. Wyścigowa- Dworzec PKP (przyspieszona, kursująca naprzemian z 1.)

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-04-29, 11:54

Czy kolege brzydko mówiąc pojebało? A mieszkańcy Szwederowa, Górzyskowa, okolic Pięknej i Skorupki to już się nie liczą?
Przepraszam, a co myślałeś, po to budujemy linię na Kujawskiej, puszczamy linie tramwajowe przez cały górny taras po to żeby na połowie trasy dublowały się z autobusem 79? Po budowie linii tramwajowej na Kujawskiej _z całej_ ( oprócz małego odcinka przy kładce - 68 powinno zostać tak jak jest ) Wojska Polskiego powinny zniknąć i pewnie znikną autobusy, nie wiem czy 79 na trasie Dworzec PKP-Rondo Kujawskie ma aż taki sens skoro oprócz przystanku Kossaka potoki w kierunku Dworca zbierze 61 i 62, z Górzyskowa na Rondo Kujawskie dojechać można 53 a ze Szwederowa 61, 64 i 69
Darek pisze:Moja propozycja po otwarciu torowiska na Kujawskiej i Dworcowej:
1- L.P.K.iW.- Wyścigowa
2- Dworzec PKP- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
3- Wilczak- Wyścigowa
4- Dworzec PKP- Glinki (przez PKS)
5- Dworzec PKP- Bielawy
6- Łęgnowo- Bielawy (p. Babią W.)
7- Wyżyny- Wyścigowa
8- Wilczak- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
9- Glinki- Stomil
10- L.P.K.iW.- Wyżyny
93 i 94 obsługują Fordon
54- skrócone, 79, 66 likw.
Proszę o uwagi.
W większości zgadzam się z Darkiem, ułożyłbym sieć podobnie, z małymi różnicami:

-7 z Ronda Kujawskiego jako codzienna linia całodzienna i możemy 69 puścić od Carrefoura do Tesco Alejami Jana Pawła
-10 z LPKiW na Kapuściska przez PKS lub 2 na tej trasie a 10 z Kap przez Wyżyny, Wzgórze Wolności na Dworzec PKP ( i 79 w ogóle niepotrzebne, jak ktoś z górnego tarasu będzie chciał dojechać do Reala, Multikina lub przesiąśc się na autobusy jadące na zachód wybierze 8, jak będzie chciał dojechać na szwederko to przesiadka na 61, na Górzyskowo i Błonie na 53 ) Uważam że Kapuściska i Wyżyny ( Szarych Szeregów to też Wyzyny ) bardzo potrzebują bezpośredniego połączenia z Tesco, Media Markt, Focus Parkiem+PKSem a skoro na jednym torze Wilczaka mieszczą się dwie linie w tym jedna magistralna to na dwóch torach Kapuścisk zmieszczą się trzy linie
- uważam że 9 powinna też jechać z Ronda Kujawskiego, Glinki generują najmniejsze potoki ( na oko ) i 4 w zupełności tam wystarczy

oprócz likwidacji 66 i 79 oraz zmiany trasy 69 puściłbym też 53 na starej trasie - od Ronda Kujawskiego przez Kujawską i Glinki
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-04-29, 14:00

No ale wtedy mamy 2 linie na pętli R. Kujawskie.
2 się tam nie zmieszczą.
Po za tym linia 2 Kapuściska- Dworzec PKP spowodowałaby szybkie połączenie dużej większości górnego tarasu (Wzg. Wolności, Wyżyn i Kapuściska) z centrum i węzłem Jagiellońskim. Linia zyskałaby ogromne potoki (cz-wość 5min nawet).

Dzięki temu można wykopać wszystkie autobusy w Wojska Polskiego, a 66 połączyć z 53.
Można puścić wtedy 9 albo 7ke do ronda Kujawskiego- ale tylko którąś z nich.

Dodajemy do tego 10 Magnuszewska- LPKiW, dzięki czemu centrum Wyżyn ma dojazd do Szp. Wojskowego, Zawiszy i Myślęcinka.
Linia nr 5 z dworca na Bielawy (cz-wość 15-20 min, może nawet solówki)- dopełnienie i połączenie Bielaw z centrum- dworcem i dworca z centrum i UKW.
Linia 4 PKP- Glinki. Łączy PKP z PKS, Focusem, Tesco itp. Wywala 54 z Jagiellońskiej.

Kategorycznie NIE dla linii Dworzec PKP- Wyścigowa
Wtedy sensu nie miały by 93 i 94- a te linie muszą istnieć. Biorą na siebie ciężar przewozów fordońskich + system A+T i bilet godzinny

Pozostaje pytanie: 8 przez Wyżyny czy przez Jagiellońską?

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-04-29, 16:27

Panowie. Dużo tu że tak powiem mącenia. Puszczenie do dworca takiej czy takiej linii... Każdy przedtsawia tu najróżniejsze warianty. Ktoś już uwzglednił połączenie Zbożowego Rynku z Rondem Kujawskim. Dhoc co prawda jestem jak najbardziej za tym. Ale wyobrźcie sobie, że np. Unia daje pieniądze tylko na te strategiczne dla całego miasta a nie jednej dzielnicy projekty. To małe połączenie zejdzie na drugi plan, a na pierwszym oczywiście odbudowa linii do dworca głównego To oczywiste. No i wyobraźcie sobie, że remontowana jest w końcu ta trasa zamknięta w 1990 roku, czyli krótko mówiąc odtworzona z uwzglednieniem nowoczesnych technologii, jak to było na Gdańskiej. To, jakie połączenie, jaką linię tam skierowac, zależec będzie od Zarządu komunikacji u władz miasta. A to jakie tam linie trafią i czy powstana nowe linie, będzie wyciągnięciem wniosków z przeprowadzonych wśród pasażerów badań. Zatem bydgoszczanie powinni się na ten temat wypowiedziec, powinno sie zrobic badania potoków na poszczególnych trasach, kto będzie czym jechał do dworca czy w inne rejony miasta. Może zatem dojśc nie tyle co do reorganizacji komunikacji miejskiej, ale i prawdziwej rewolucji, jak to ma się w maju stac w Grudziądzu.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-29, 20:57

Mati pisze:Może zatem dojśc nie tyle co do reorganizacji komunikacji miejskiej, ale i prawdziwej rewolucji, jak to ma się w maju stac w Grudziądzu.
Mógłbyś w oddzielnym wątku opisać co ciekawego szykuje się w Grudziądzu? W końcu mieszkałem tam 8 lat więc warto wiedzieć co słychać na starych "śmieciach" :)
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-04-29, 21:28

Moja 'nowa' propozycja:
1. Wyścigowa - LPKiW (20 minut;pociąg)
2. R. Kujawskie - LPKiW (20 minut; pociąg)
3. Wyścigowa - Wilczak (5 minut; solówka)
4. Glinki - Bielawy (10 minut; pociąg)
5. Dworzec PKP - LPKiW (30 minut; solówka)
6. Łęgnowo - Dworzec PKP (10 minut; pociąg)
7. Kapuściska - Wyścigowa (20 minut; solówka)
8. Kapuściska - Dworzec PKP (10 minut; pociąg)
9. R. Kujawskie - Łęgnowo (30 minut; solówka)
Ostatnio zmieniony 2008-04-29, 22:08 przez reputed, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-29, 21:31

volvo7000A pisze:Moja 'nowa' propozycja:
3. Wyścigowa - Wilczak (10 minut)
No po prostu bomba... i A+T szlag trafi...
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-04-29, 21:36

heimat pisze:No po prostu bomba... i A+T szlag trafi...
Po korekcie już.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-29, 21:39

volvo7000A pisze:
heimat pisze:No po prostu bomba... i A+T szlag trafi...
Po korekcie już.
teraz jeździ co 7 a i tak jest zapchana. Myślisz, że solo co 5 minut poprawi sytuację? ;) Solo co 3,5 minut to tak jak teraz co 7 dubel...
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-04-29, 21:53

heimat pisze:teraz jeździ co 7 a i tak jest zapchana. Myślisz, że solo co 5 minut poprawi sytuację? ;) Solo co 3,5 minut to tak jak teraz co 7 dubel...
Problem jest przejściowy, bo były kłopoty z "jedynką". Myślę ze solówka co 5 minut w zupełności wystarczyłaby. Jest jeszcze "1" która poniekąd wspomogłaby...

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-29, 21:55

volvo7000A pisze:
heimat pisze:teraz jeździ co 7 a i tak jest zapchana. Myślisz, że solo co 5 minut poprawi sytuację? ;) Solo co 3,5 minut to tak jak teraz co 7 dubel...
Problem jest przejściowy, bo były kłopoty z "jedynką". Myślę ze solówka co 5 minut w zupełności wystarczyłaby. Jest jeszcze "1" która poniekąd wspomogłaby...
W drodze powrotnej z Wilczaka popołudniu 3-ka kursująca co 7 minut jest już zapchana na Pl. Teatralnym. Jedynka nie sprawi tutaj różnicy. Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie będzie szedł na R. Jagiellonów, żeby sobie pustą jedynką pojechać.
Ostatnio zmieniony 2008-04-29, 21:56 przez heimat, łącznie zmieniany 1 raz.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-04-29, 21:56

volvo7000A pisze: 1. Wyścigowa - Dworzec PKP (20 minut;pociąg)
Jeżeli tak to trzeba zlikwidować 93 i 94, jedynkę włączyć do A+T, i puścić co 10 min. Ale pojawia się kolejny problem, za mało taboru niskpodłogowego. A nie zanosi sie na kolejne zakupy...

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-29, 21:57

pawel_nk pisze:
volvo7000A pisze: 1. Wyścigowa - Dworzec PKP (20 minut;pociąg)
Jeżeli tak to trzeba zlikwidować 93 i 94, jedynkę włączyć do A+T, i puścić co 10 min. Ale pojawia się kolejny problem, za mało taboru niskpodłogowego. A nie zanosi sie na kolejne zakupy...
Jedynka włączona do A+T nie ma komunikacji z 60 i 71. A+T ma skomunikować Fordon i Osową Górę z centrum...
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-04-29, 22:03

heimat pisze:
pawel_nk pisze:
volvo7000A pisze: 1. Wyścigowa - Dworzec PKP (20 minut;pociąg)
Jeżeli tak to trzeba zlikwidować 93 i 94, jedynkę włączyć do A+T, i puścić co 10 min. Ale pojawia się kolejny problem, za mało taboru niskpodłogowego. A nie zanosi sie na kolejne zakupy...
Jedynka włączona do A+T nie ma komunikacji z 60 i 71. A+T ma skomunikować Fordon i Osową Górę z centrum...
Spokojnie, w systemie A+T miałaby wówczas być 1 i 3, bo na pewno Fordon upomni się o podróż za jeden bilet na dworzec PKP. Poza tym sądzę, że jeżeli miałoby dojśc do likwidacji 93 i 94 to mieszkańcy ostro by prostestowali. Dlatego trasa tramwajowa Wyscigowa - Dworzec PKP nie ma sensu. A ponadto z Wyścigowej na PKP można dojechac 67...

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-29, 22:05

pawel_nk pisze:Spokojnie, w systemie A+T miałaby wówczas być 1 i 3, bo na pewno Fordon upomni się o podróż za jeden bilet na dworzec PKP. Poza tym sądzę, że jeżeli miałoby dojśc do likwidacji 93 i 94 to mieszkańcy ostro by prostestowali. Dlatego trasa tramwajowa Wyscigowa - Dworzec PKP nie ma sensu. A ponadto z Wyścigowej na PKP można dojechac 67...
fakt, przepraszam, nie spojrzałem na to, że 1 miała by jeździć na Dworzec PKP... :swir:
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-04-29, 22:09

Przyjmuje uwagi i na bieżąco poprawiam :)

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-04-30, 16:59

heimat pisze:
Mati pisze:Może zatem dojśc nie tyle co do reorganizacji komunikacji miejskiej, ale i prawdziwej rewolucji, jak to ma się w maju stac w Grudziądzu.
Mógłbyś w oddzielnym wątku opisać co ciekawego szykuje się w Grudziądzu? W końcu mieszkałem tam 8 lat więc warto wiedzieć co słychać na starych "śmieciach" :)
pomyslę nad tym. A do tematu: A+T na trasie Dworzec PKP - Fordon. Ma to swoje plusy i minusy. Plus, że stawia się na komunikacje tramwajową i oszczędza się na taborze autobusowym, minus, ze zmusza to pasażerów do przesiadek. Zamiast tego można by poprowadzic jakąś linie pospieszn/ekspresową na Trasie Osowa Góra - Fordon i Dworzec PKP - Fordon.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-04-30, 21:59

Mati pisze:minus, ze zmusza to pasażerów do przesiadek
Jaki minus? To nie Mongolia! Przesiadki są naturalną kwestią w transporcie miejskim.
Mati pisze:Zamiast tego można by poprowadzic jakąś linie pospieszn/ekspresową na Trasie Osowa Góra - Fordon i Dworzec PKP - Fordon.
Pozostawię bez komentarza. Linii pospiesznych i ekspresowych jadących przez całe miasto nam nie potrzeba, zaś temat był już wałkowany kilkukrotnie.

Btw, z PKP do Fordonu masz połączenia przyspieszone (93 i 94), czego więcej trzeba? :)

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2008-04-30, 23:05

Mnie ogólnie śmieszy nazywanie 93 i 94 przyśpieszonymi liniami. To są przecież linie zwykłe, które zatrzymują się niemal na każdym przystanku... i gdzie ich przyśpieszenie? Powinny zabierać ludzi z Fordonu i dopiero w ścisłym centrum się zatrzymywać. Wtedy były by przyśpieszone :)

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-01, 07:49

Arturo pisze:Mnie ogólnie śmieszy nazywanie 93 i 94 przyśpieszonymi liniami. To są przecież linie zwykłe, które zatrzymują się niemal na każdym przystanku... i gdzie ich przyśpieszenie? Powinny zabierać ludzi z Fordonu i dopiero w ścisłym centrum się zatrzymywać. Wtedy były by przyśpieszone :)
Na dodatek moherki i ludzie, ktorzy rzadko bywają w Bydgoszczy myślą że nadal trzeba kasować podwójnie, bo przyspieszona.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-05-01, 08:28

volvo7000A pisze:Na dodatek moherki i[...] myślą że nadal trzeba kasować podwójnie, bo przyspieszona.
jakbyś całe życie kasował podwójnie to też trudno byłoby Ci się przestawić. Z wiekiem coraz trudniej przychodzi adaptacja. A z kolei przedwczoraj w nocy jechałem nocnym i MŁODZI ludzie kasowali bilety za 1,10!
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-01, 09:00

heimat pisze:A z kolei przedwczoraj w nocy jechałem nocnym i MŁODZI ludzie kasowali bilety za 1,10!
Moze mieli sieciówke?

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-05-01, 10:41

Arturo pisze:Mnie ogólnie śmieszy nazywanie 93 i 94 przyśpieszonymi liniami. To są przecież linie zwykłe, które zatrzymują się niemal na każdym przystanku... i gdzie ich przyśpieszenie? Powinny zabierać ludzi z Fordonu i dopiero w ścisłym centrum się zatrzymywać. Wtedy były by przyśpieszone :)
taaa, wtedy byś zrzędził że bez sensu takie linie bo nie można się na Wislanej przesiąść, wysiąść przy UKW na Grabowej choć linia przebiega blisko itd itp... Linie te są dla mieszkańców Fordonu którzy widać potrzebują także bezpośredniego połączenia z Bartodziejami i wyżej wspomnianym już UKW na Grabowej oraz Chodkiewicza.

Na dodatek moherki i ludzie, ktorzy rzadko bywają w Bydgoszczy myślą że nadal trzeba kasować podwójnie, bo przyspieszona.
yhm, gdyby nie było oznaczenia że przyspieszona to byłby problem z moherkami i przyjezdnymi ludźmi którzy dziwiliby się czemu autobus nie zatrzymuje się na danym przystanku choć wszystkie inne się zatrzymują? Jak inaczej chcesz zakomunikować przyjezdnym wsiadającym na Dworcu PKP chcącym jechać na Łęczycką że choć takie zwykłe 67 i zwykłe 93 jadą tamtędy to jeden się zatrzymuje a inny nie? Jak jest linia przyspieszona to pasażer nie znający trasy musi się zorientować w jakim miejscu może z autobusu wysiąść, a w jakim nie, wydawało mi się to oczywiste.

Ludzie, widać nie widzicie prawdziwych problemów naszej komunikacji skoro stwarzacie je tam gdzie ich nie ma a może o to chodzi że trzeba tylko trochę pozrzędzić nawet gdy jest dobrze? Wiem że to nasza narodowa cecha ale moglibyście czasem się trochę powstrzymać szczególnie że to nie temat na rozważania jak to jest "źle" z tymi przyśpieszonymi.
3N Wilczak

ODPOWIEDZ