Tramwaj na Dworzec PKP, dyskusja o układzie linii

Moderator: spooney

Kt

ul. Dworcową
14
70%
ul. Marcinkowskiego
0
Brak głosów
ul. Grunwaldzką i Graniczną
5
25%
ul. Artyleryjską i Z. Augusta
1
5%
 
Liczba głosów: 20

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-12-17, 20:10

Jak jakiś wariant to tylko dworcowa! Jak pojechał tam pierwszy tramwaj to nawet jakby tramwajów nie miało być w bydgoszczy to powinien tamtedy pojechać ostatni!!!
A jak chcecie inny wariant że naprawdę nie można dworcowa puścić to chociaż jedna nitke zrobić i zabytkowa linie i chociaż w niedziele żeby konny pojechał. Dworcowa to druga gdańska!!!!

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-12-18, 17:02

A tak wyobrazam sobie schemat sieci po wybudowaniu torów do dworca (w 2010.., 2015 roku...)

Częstotliwosc (powszednie/wolne)
1 - 15 / 20 min
2 - 7,5 / 10 min
3 - 7,5 / 10 min
4 - 7,5 / 10 min
5 - 22,5 min*
6 - 15 / 20 min
7 - 15 min*
8 - 15 / 20 min
9 - 22,5 min*
_____
* kursuje w godz. 5:30 - 18:30

MOJ SCHEMAT SIECI:
Ostatnio zmieniony 2007-12-21, 21:59 przez reputed, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-12-18, 22:32

Troche ja bym tu sie kłócił tylko jedna linia do myślą i do moich rodzonych bielaw.
Trochę pomyśle i przedstawię swoja propozycje. Bedzie potrzebna i wróci 5 i 10... ale tez powinno od razu trochę tego torowiska na kujawskiej od razu zrobić!

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2007-12-19, 00:57

Ale ta 'piątka' do Stomilu to przesada :P
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-12-19, 02:06

korpi pisze:Troche ja bym tu sie kłócił tylko jedna linia do myślą i do moich rodzonych bielaw
Ale za to czestotliwosc wyższa - spojrzales?

[ Dodano: 2007-12-19, 00:09 ]
Okej to dorzuce linie nr 5 z LPKiW do Dworca ale z czestotliwoscia "9"...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-12-19, 11:07

Trochę przesadziłeś;) Po co dwójka w taki kształcie? Mieszkańcy tych osiedli maja w sumie 79 a w innym wypadku mogą się przesiąść na szóśtkę :) A 5 należy "zlikwidować"

[ Dodano: 2007-12-19, 09:08 ]
Tramwaj najlepiej jak pojedzie: dworcową - Narusiewicza lub K.Jadwigi - Focha i to wszystko :)

[ Dodano: 2007-12-19, 09:09 ]
A puszczenie tramwajów całą dworcową to głupota:)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-12-19, 11:24

Krzysztof II pisze:Trochę przesadziłeś;) Po co dwójka w taki kształcie? Mieszkańcy tych osiedli maja w sumie 79 a w innym wypadku mogą się przesiąść na szóśtkę
Rozumiem ze to komentarz do schematu korpi,ego?
U mnie to troche inaczej wyglada :)

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-12-20, 23:41

Gdyby była kujawska to na pewno trochę inaczej by to wygladało

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-12-21, 11:32

Tramwaj do dworca to naprawdę fajna rzecz. Moim zdaniem budowa torowiska na Dworcowej to dobry pomysł, z tym, że musi ona zostac przebudowana tak, jak początkowy fragment Gdańskiej. Puszczenie tramwaju Królowej Jadwigi nie ma sensu. Obok ulicy torowiska się nie położy, a na samej ulicy tworzą się korki. W tym wypadku tramwaj nic tu nie poprawi. Będzie stał w korkach tak jak autobusy.

A co do schematu, to myslę, ze 10 linii tramwajowych przy takiej infrastrukturze to za dużo. Obecnie mamy 6 linii całodziennych i 2 szczytowe i to zupełnie wystarczy. Po zbudowaniu torowiska na dworzec mogłaby dojść ewentualnie jedna linia. Poza tym, ten schemat bardzo przypomina stan, zanim zawieszono ruch tramwajów na Dworcowej. 5 na tak zaproponowanej trasie raczej nie ma racji bytu.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-12-21, 15:53

volvo7000A pisze:
korpi pisze:Troche ja bym tu sie kłócił tylko jedna linia do myślą i do moich rodzonych bielaw
Ale za to czestotliwosc wyższa - spojrzales?

[ Dodano: 2007-12-19, 00:09 ]
Okej to dorzuce linie nr 5 z LPKiW do Dworca ale z czestotliwoscia "9"...
No częstotliwość rozumiem. Ale za to dojazd gorszy. Jedna linia tylko ;/ Gdańska to nasza wizytówka a winne strony (pętle) to już po więcej lin.
Mówisz że dasz 5 na LPKiW - PKP jak dobrze widzicie jest już ale... 4 :D

[ Dodano: 2007-12-21, 14:01 ]
Krzysztof II pisze:Trochę przesadziłeś;) Po co dwójka w taki kształcie? Mieszkańcy tych osiedli maja w sumie 79 a w innym wypadku mogą się przesiąść na szóśtkę :) A 5 należy "zlikwidować"

[ Dodano: 2007-12-19, 09:08 ]
Tramwaj najlepiej jak pojedzie: dworcową - Narusiewicza lub K.Jadwigi - Focha i to wszystko :)

[ Dodano: 2007-12-19, 09:09 ]
A puszczenie tramwajów całą dworcową to głupota:)
Wiem że z dwójka to wozi powietrze. Nie ma kujawskiej to nic nie zrobimy ;/
Ja bym był za tym żeby jednak Dworcowa ale wiem że każdy chce inaczej. Ale to Forum i każdy ma tu swoje zdanie! Wiem że wąsko ale jak ma być deptak z cichym torowiskiem i wypier***** wszystkie samochody z dworcowej to bedzie w sam raz (no rozumiem jakaś godzinka z rana i popołudniu na dostawę towarów do sklepu itp.)

[ Dodano: 2007-12-21, 14:05 ]
Qba_3555 pisze:Ale ta 'piątka' do Stomilu to przesada :P
Czyli Wilczak ma mieć tylko jedną linie? Brak połączenia z górnym tarasem. No świetnie...

Podsumuwując to wszystko to tak:
BRAK KUJAWSKIEJ TAK NAM NIESTETY ROBI !!!
Ostatnio zmieniony 2008-05-02, 12:28 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-12-21, 21:54

pawel_nk pisze:A co do schematu
A co do mojego schematu?

korpi pisze:Mówisz że dasz 5 na LPKiW - PKP jak dobrze widzicie jest już ale... 4 :D
Chodziło mi o moj schemat, a nie schemat korpiego (czyli Twoj)

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2007-12-21, 22:47

korpi pisze:Qba_3555 napisał/a:
Ale ta 'piątka' do Stomilu to przesada :P

Czyli Wilczak ma mieć tylko jedną linie? Brak połączenia z górnym tarasem. No świetnie...
Tego nie powiedziałem. Tylko po co w Łęgnowie 3...
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-12-22, 11:13

Qba_3555 pisze:
korpi pisze:Qba_3555 napisał/a:
Ale ta 'piątka' do Stomilu to przesada :P

Czyli Wilczak ma mieć tylko jedną linie? Brak połączenia z górnym tarasem. No świetnie...
Tego nie powiedziałem. Tylko po co w Łęgnowie 3...
Nie do Łęgnowa. Do góry najlepiej wtedy na Kapy (5 Wilczak - Kapusciska)

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-12-22, 23:01

pawel_nk pisze:Puszczenie tramwaju Królowej Jadwigi nie ma sensu
A kto chce puścić tramwaj K.Jadwigi?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-12-23, 00:09

Najlepiej budowac odrazu Graniczną i Dworcową! :) :P

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-12-23, 01:19

Krzysztof II pisze:
pawel_nk pisze:Puszczenie tramwaju Królowej Jadwigi nie ma sensu
A kto chce puścić tramwaj K.Jadwigi?
To była moja odpowiedz na Twój wcześniejszy post
Krzysztof II pisze: Tramwaj najlepiej jak pojedzie: dworcową - Narusiewicza lub K.Jadwigi - Focha i to wszystko

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-12-23, 01:25

Krzysztof II pisze:Narusiewicza
Naruszewicza.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-12-23, 14:04

JA jestem dalej za Dworcową. :P
Ale jak to będzie to zobaczymy...
Jeszcze sie okaże że przez następne laty będziemy sie gnieść w autobusach.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-12-23, 16:09

Napisałem, że tramwaj ma pojechać Naruszewicza lub K.Jadwigi;)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-12-23, 16:54

Krzysztof II pisze:Napisałem, że tramwaj ma pojechać Naruszewicza lub K.Jadwigi;)
Obie wersje są pozbawione większego sensu.

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-04-23, 11:15

korpi pisze:Troche ja bym tu sie kłócił tylko jedna linia do myślą i do moich rodzonych bielaw.
Trochę pomyśle i przedstawię swoja propozycje. Bedzie potrzebna i wróci 5 i 10... ale tez powinno od razu trochę tego torowiska na kujawskiej od razu zrobić!
Bardiej przychylłbym się do tej opcji. Choc myślę, że do dworca wystarczyłoby skierowac 1 i 4 i uruchomic nową linię, 5, na Bielawy. I taki byłby układ linii:
1. Dworzec PKP - Wyścigowa
2. LPKiW - Rondo Kujawskie
3. Wilczak - Wyścigowa
4. Dworzec PKP - Glinki
5. Dworzec PKP - Bielawy
6. Bielawy - Łęnowo
7. Kapuściska - Wyścigowa
8. Kapuściska - Wilczak
9. Glinki - Łęgnowo
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-04-24, 00:10

wydaje mi się, że linia nr 1 jest istotnym połączeniem Fordonu ze szpitalem wojskowym. Dodanie kolejnego biletu dla podróżujących do szpitala (a są to częstokroć osoby starsze, o niezbyt wysokich dochodach) nie jest zbyt sensowne. Spowodowało by to większy odpływ tych pasażerów na linię 304. Poza tym układy 1+70, 1+72, 1+74 dublowałyby trasę 93 i 94!
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-04-24, 01:54

Mati pisze: 1. Dworzec PKP - Wyścigowa
2. LPKiW - Rondo Kujawskie
3. Wilczak - Wyścigowa
4. Dworzec PKP - Glinki
5. Dworzec PKP - Bielawy
6. Bielawy - Łęnowo
7. Kapuściska - Wyścigowa
8. Kapuściska - Wilczak
9. Glinki - Łęgnowo
Linia 5 będzie dublowała kursujące w pobliżu linie 60, 93, 94, zatem w takim kształcie nie będzie miała większego sensu.

Na Dworzec skierowałbym 8 (Kapuściska - Dworzec PKP), przy jednoczesnej zmianie linii 79 na trasę np. Kapuściska - Rondo Grunwaldzie - np. Osowa Góra. Jednocześnie wydłużyłbym 61 do Magnuszewskiej, żeby Wyzyny nie utraciły połączenia z PKP. Na Wilczak wystarczy sama 3. Kursuje często i od maja będzie dostępny bilet godzinny, takze swobodnie będzie się można przesiąśc na 3, zeby dojechać na wilaczak.

Na dworzec przydałaby się jeszcze jedna linia. Przychylam sie do skierowania 4 na Dworzec PKP, ale powinna wówczas pojechać przez Babią Wieś, bo PKP już bedzie miał bezpośrednie skomunikowanie z PKS za pomocą linii nr 8.

Następnie 6 puściłbym przez PKS, bo przez Babią Wieś dwie linie wystarczą (2,4)

Wiem, ze to rozwiązanie nie będzie idealne, ale przy obecnym układzie torowiska cięzko cos sensownego wymysleć. Wiadomo natomiast jedno. Uruchomienie tramwaju do dworca spowoduje również zmiany w komunikacji autobusowej.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-04-24, 11:21

pawel_nk pisze:Wiem, ze to rozwiązanie nie będzie idealne, ale przy obecnym układzie torowiska cięzko cos sensownego wymysleć.
Zgadzam się w 100%, długo myślałem nad stworzeniem idealnego układu komunikacyjnego ale nie doszedłem do niczego co by mnie zadowoliło, zawsze było jakieś "ale" - jakaś dzielnica traciła połączenia które wydają się bardzo ważne.
pawel_nk pisze:Na Dworzec skierowałbym 8 (Kapuściska - Dworzec PKP), przy jednoczesnej zmianie linii 79 na trasę np. Kapuściska - Rondo Grunwaldzie - np. Osowa Góra.
Tutaj jest mały problem - jeżdżąca co 7,5 minuty 3 i co 15 minut 8 już teraz w godzinach 7-16 potrafią być wypchane po sam dach na odcinku od Ronda Grunwaldzkiego w kierunku Centrum i w drugą stronę, uważam że sama linia 3 nie ogarnie tego potoku, musiałaby jeździć co 5 minut . Poza tym zgadzam się z przedmówcą, nie jest to idealny układ ale trudno dojść w tej sytuacji do czegoś lepszego, budowa linii wzdłuż Kujawskiej znacznie ułatwiłaby sprawę - trzy linie całodzienne na Kapuściska ( dwie jadące przez cały górny taras, jedna przez Perłową i PKS ) łączące je z PKP, Wilczakiem i LPKiW, do tego całodzienna codzienna 7 z Ronda Kujawskiego oraz 9 z tej samej pętli i możemy kasować 79, 53 skierować na dawną trasę przez Glinki ( dawniej Ujejskiego, teraz Jana Pawła ) i Kujawską i kasować 66
3N Wilczak

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-04-24, 14:17

mc_pele pisze:
pawel_nk pisze:Na Dworzec skierowałbym 8 (Kapuściska - Dworzec PKP), przy jednoczesnej zmianie linii 79 na trasę np. Kapuściska - Rondo Grunwaldzie - np. Osowa Góra.
Tutaj jest mały problem - jeżdżąca co 7,5 minuty 3 i co 15 minut 8 już teraz w godzinach 7-16 potrafią być wypchane po sam dach na odcinku od Ronda Grunwaldzkiego w kierunku Centrum i w drugą stronę, uważam że sama linia 3 nie ogarnie tego potoku, musiałaby jeździć co 5 minut .
W sumie racja. Można by w takim razie uruchomić linię szczytową np. 5 na trasie Glinki/Kapuściska - Wilczak.

Ale mimo wszystko cos zadowalajacego jest ciężko stworzyć. Czy dodatkowa trasa z Glinek/Kapuścisk miałaby sens?

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-04-25, 11:51

heimat pisze:wydaje mi się, że linia nr 1 jest istotnym połączeniem Fordonu ze szpitalem wojskowym. Dodanie kolejnego biletu dla podróżujących do szpitala (a są to częstokroć osoby starsze, o niezbyt wysokich dochodach) nie jest zbyt sensowne. Spowodowało by to większy odpływ tych pasażerów na linię 304. Poza tym układy 1+70, 1+72, 1+74 dublowałyby trasę 93 i 94!
No to może taki układ:
1. LPKiW - Wyścigowa
2. LPKiW - Rondo Kujawskie
3. Wilczak - Wyścigowa
4. Glinki - Bielawy
6. Łęgnowo - Bielawy
7. Kapuściska - Bielawy
8. Dworzec PKP - Kapuściska
9. Magnuszewska - Łęgnowo

Rozkłady pozostałyby te same, tylko na 8 tramwaje by jeździły częściej. Zresztą dobór linii do Dworca to kwestia dyskusyjna. Tu można jeszcze wiele rzeczy wymyslic.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-04-27, 12:00

Ten układ zdecydowanie mi się nie podoba...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-04-27, 16:08

Krzysztof II pisze:Ten układ zdecydowanie mi się nie podoba...
Zgadzam się z Krzysztofem.
Po co tramwaj do PKP z jedna tylką linią. Nawet częste kursowanie duzo nie da jak połączenie z jednym osiedlem. A jest też 79. Powinno byc w tamtych rejonach więcej tramwajów a nie autobusów ale na pewno taka zmiana nie jest mozliwa. Już nie mówię o taborze tramwajowym bo wiemy jak dobrze u nas stoi xD

[ Dodano: 2008-04-27, 16:34 ]
Tak myśle i myśle. Rysuje wszystkie układy na kartce kombinuje, myśle i kresle.
I każdy swoje to może tak. Zostawmy jak jest i dokładamy:

5 Dworzec PKP - Kapuściska

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-04-27, 18:28

Moja propozycja po otwarciu torowiska na Kujawskiej i Dworcowej:
1- L.P.K.iW.- Wyścigowa
2- Dworzec PKP- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
3- Wilczak- Wyścigowa
4- Dworzec PKP- Glinki (przez PKS)
5- Dworzec PKP- Bielawy
6- Łęgnowo- Bielawy (p. Babią W.)
7- Wyżyny- Wyścigowa
8- Wilczak- Kapuściska (przez Wzg. Wolności)
9- Glinki- Stomil
10- L.P.K.iW.- Wyżyny
93 i 94 obsługują Fordon
54- skrócone, 79, 66 likw.
Proszę o uwagi.

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-04-27, 18:32

korpi pisze:
Krzysztof II pisze:Ten układ zdecydowanie mi się nie podoba...
Zgadzam się z Krzysztofem.
Po co tramwaj do PKP z jedna tylką linią. Nawet częste kursowanie duzo nie da jak połączenie z jednym osiedlem. A jest też 79. Powinno byc w tamtych rejonach więcej tramwajów a nie autobusów ale na pewno taka zmiana nie jest mozliwa. Już nie mówię o taborze tramwajowym bo wiemy jak dobrze u nas stoi xD

[ Dodano: 2008-04-27, 16:34 ]
Tak myśle i myśle. Rysuje wszystkie układy na kartce kombinuje, myśle i kresle.
I każdy swoje to może tak. Zostawmy jak jest i dokładamy:

5 Dworzec PKP - Kapuściska
Tak jak już wspomniałem, temat doboru linii do dworca jest sprawą dyskusyjną. Można tyle różnych wariantów zrobic, że ho. Najprościejby było przywrócic układ linii z dnia 1.01.1990, czyli kiedy już była pętla LPKiW i jeszcze funkcjonowała trasa do dworca. Ale wiadomo, że zapotrzebowania komunikacyjne się zminiaja z upływem czasu. Można by pozmieniac przebieg niektórych linii autobusowych, bo proponowane połączenia tramwajowe miały sens.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

ODPOWIEDZ