Słuchaj, nigdy nie wiadomo jakiej długości będzie korek na Kujawskiej, czasem nawet nie ma go. Po to powinny być dłuższe postoje (koło 10 minut) na każdej pętli, by zlikwidować opóźnienia i nic więcej. Zaznaczam, że nie na każdej linii np. 51, 59, 63, 73, 74, 77, 84. Poza tym Barwna - Morska o 15 czas przejazdu wynosi 35 minut, a nie 32.Alden471 pisze:faktyczny czas przejazdu waha się od 30 do 33minut, w szczycie znowu tylko 32 minuty przelotu planowo, a faktycznie wynosi czas przejazdu około 37-40minut
Układacze rozkładów jazdy
Moderator: spooney
Ostatnio zmieniony 2010-08-17, 22:46 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 3 razy.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Jakbyś chociaż pokwapił się poczytać całość od deski do deski to wiedziałbyś, że nie mam na myśli tylko dnia powszedniego w szczycie, ale i wieczorami, oraz dni wolne. Kamil, a wiesz, że ułożenie postojów na pętli to też nie takie hop-siup? Jak chcesz w szczycie zwiększyć postoje na danej pętli to musisz brać pod uwagę częstotliwość i ilość w wozów. Co do korku na Kujawskiej masz w zupełności rację.Dawid Szramke pisze:To można powiedzieć, że na każdej linii powinni powiększyć czasu przejazdu bo są korki
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Nie jest proste. Ja w proponowanym rozkładzie troszkę okroiłem częstotliwość, zabrałem jeden wóz, postoje zmniejszyły się na Leśnym, a wydłużyły w Fordonie i nie było to trudne.Alden471 pisze:Kamil, a wiesz, że ułożenie postojów na pętli to też nie takie hop-siup? Jak chcesz w szczycie zwiększyć postoje na danej pętli to musisz brać pod uwagę częstotliwość i ilość w wozów.
Oto kolejny przykład inteligencji naszych fachowców z ZDMiKP, którzy myślą, że tramwaj ominie albo przefrunie nad poprzednim. 2/7 przyjazd do LPKiW 18:00, zjazd 18:03 ale od 17:45 do 18:12 stoi poprzednia brygada, żeby pojechać o 18:06 (zaraz za 1-opóźnienie na samym początku 3 minuty) musi wjechać na tor 1.
Ostatnio zmieniony 2010-08-25, 18:06 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
To powinno być zaznaczone w rozkładzie, by wjeżdżała na tor 1. Pesa nie wiem, czy tak bez problemu cofnie.volvo7000A pisze:No więc ma wpip czasu, żeby zjechać na żeberko lub na tor jedynki
Widzę, że jakiś szybki czas przejazdu 2 znalazłeś, bo ten wynosi o w/w godzinie z r. Kujawskiego do LPKiW 37minut.volvo7000A pisze:po ciężkim 25-minutowym kursie.
Ostatnio zmieniony 2010-08-25, 18:47 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Układacze rozkładów jazdy
Jedna ze 6 z Bielaw odjeżdża o 22:44, natomiast kolejna o 22:49. Obie mają kurs do zajezdni, między nimi ma odjazd 4 na Glinki o 22:46, a pierwsza z w/w 6 w zajezdni zjawia się 23:14, natomiast następna 23:15. Czyżby jakiś helikopter transportował tą drugą 6?
Układacze rozkładów jazdy
Być może ta druga ma krótsze czasy przejazdu na większym odcinku (od 23 zapewne czas przejazdu jest skrócony)Kamil3836 pisze:Czyżby jakiś helikopter transportował tą drugą 6?
Układacze rozkładów jazdy
To wiem, tylko pytanie dlaczego?volvo7000A pisze:Być może ta druga ma krótsze czasy przejazdu na większym odcinku (od 23 zapewne czas przejazdu jest skrócony)
Układacze rozkładów jazdy
Wyłączone sygnalizacje? Mniejszy ruch na skrzyżowaniach?Kamil3836 pisze:To wiem, tylko pytanie dlaczego?
Układacze rozkładów jazdy
Sygnalizacje wyłączają ok. 23:30, a mniejszy ruch przez 5minut się nie zrobi.spooney pisze: Wyłączone sygnalizacje? Mniejszy ruch na skrzyżowaniach?
Układacze rozkładów jazdy
Swiatła np na Gdańska - Chodkiewcza wyłączają rożnie, nie raz wcale. Nie wiem od czego to zależne. Raz równo 23, nie raz 23.30, nie raz wcale.Kamil3836 pisze:Sygnalizacje wyłączają ok. 23:30, a mniejszy ruch przez 5minut się nie zrobi.
Układacze rozkładów jazdy
Obie "6" na podanym przez Ciebie skrzyżowaniu są przed 23 więc przykład bez sensu.korpi pisze:Swiatła np na Gdańska - Chodkiewcza wyłączają rożnie, nie raz wcale. Nie wiem od czego to zależne. Raz równo 23, nie raz 23.30, nie raz wcale.
Po prostu w rozkładach jazdy czas przejazdu jest różny w różnych przedziałach czasowych, np:
4:00 - 6:00
6:00 - 18:00
18:00 - 23:00
23:00 - 24:00
około 6 i około 23 różnice czasu przejazdu przed i po tej godzinie są spore (przed 6 i po 23 przyjmuje się, że ruch jest zerowy), nawet 4-6 minut, więc z tego zapewne podana różnica.
Kamil co jak co, ale myślałem, że Ty z tego całego towarzystwa tutaj w miarę rozumiesz budowę rozkładów...Kamil3836 pisze:Sygnalizacje wyłączają ok. 23:30, a mniejszy ruch przez 5minut się nie zrobi.
Układacze rozkładów jazdy
Zaczyna mnie to już drażnić, więc postanowiłem napisać przecudowną synchronizację 52 z 55 na odc. R. Jagiellonów - Piękna
64 na odc R. Kujawskie - Żwirki Wigury z 6921 01 26 31 46
22 01 26 31 46
Poprzednia synchronizacja w godz. 9-18 była idealna 5-5, teraz wieczorem chociaż mogłoby by być 5-10.6 04 19 19 34 49 49
12 03 03 13 23 23 33 43 43 53
20 03 18 18 33 48 48
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Układacze rozkładów jazdy
Stomil - Łęgnowo 16 minut, Łęgnowo - Stomil 14 minut... Pytam jakim cudem?
Układacze rozkładów jazdy
Jaka jest dopuszczalna prędkość na obu torach?ikarusiarz pisze:Stomil - Łęgnowo 16 minut, Łęgnowo - Stomil 14 minut... Pytam jakim cudem?
Re: Układacze rozkładów jazdy
A kto mówi o torach? Mowa raczej o T6volvo7000A pisze:Jaka jest dopuszczalna prędkość na obu torach?ikarusiarz pisze:Stomil - Łęgnowo 16 minut, Łęgnowo - Stomil 14 minut... Pytam jakim cudem?
Układacze rozkładów jazdy
Dla trama jest 4 min przy 25 do góry i 10 na dół.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Układacze rozkładów jazdy
Oczywiście chodziło o 73.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Układacze rozkładów jazdy
No teoretycznie ma różną trasę w obie strony...
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Układacze rozkładów jazdy
Rozumiem, że drwisz sobie z "układaczy", a nie ze mnie?Krzysztof Ziętara pisze:No teoretycznie ma różną trasę w obie strony...
Dla niewtajemniczonych: 73 do Łęgnowa jedzie Spółdzielczą, a do Stomilu Świetlicową. Różnica 90 m (słownie: dziewięćdziesiąt metrów). Dla równego rachunku: 100.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Układacze rozkładów jazdy
Nabijam się z sytuacji bez drwienia z kogokolwiek personalnie.
Układacze rozkładów jazdy
Swoją drogą jak w 4 minuty dojechać z Gdańskiej do pętli Bielawy? 4 przystanki, dwie sygnalizacje świetlne i na połowie trasy ograniczenie prędkości.
Re: Układacze rozkładów jazdy
1. Linia 64 R. Kujawskie - Szubińska/Żwirki i Wigury -> 12 minut, na ten sam odcinek ekspresem jeździ 69, bo ma tylko 10 minut (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
2. Inowrocławska/Zajezdnia -Bielicka/Inowrocławska > 69 - 2 minutki, 64 tylko minutkę, natomiast sytuacja wyrówna się pomiędzy kolejnym przystankiem (tj. Bielicka/Inowrocławska - Solskiego/Ugory) 69 ma minutę, natomiast 64 aż dwie (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
3. 55 r. Wielkopolskie - Morska 7 minut, 71 8 minut.
4. Piękna - Pl. Poznański 2 min (Linia 54) - 3 (Linia 79)
5. 31N Pl. Kościeleckich - Dw. Gł. 6 minut, 33N na tym samym odcinku 8 minut. (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
6. 51 Pl. Kościeleckich - Rondo Maczka - 13 minut, 58, na tym samym odcinku 14 minut.
7. 51 i 58 Pl. Kościeleckich - Pl. Poznański - 6 minut, 56 na odcinku krótszym o 100m ma tylko 4 minuty.
8. 56 i 58 R. Grunwaldzkie - Pl. Kościeleckich - 10 minut, na tym samym odcinku 51 ma już 11 minut.
9. 83 na odc. Fordońska/Sochaczewska - Kamienna/Fabryczna ma 8 minut, jednak 84 już tylko - 7 minut (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
10. 69 na odc. Fordońska/Sporna ma 5 minut, a 67 już tylko 4 min. Nie dziwię się, że kierowcy się nie wyrabiają i pasażerowie narzekają na opóźnienia (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
11. Fordońska/Wiślana - Fordońska/Bałtycka -> 65 (ma dodatk. przystanek przy Kaplicznej), 70 - 10 minut, 69 - 12 minut, 74 - 11 minut (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
12. R. Fordońskie - Fordońska/Bałtycka -> 65 (ma dodatk. przystanek przy Kaplicznej), 69 - 12 minut; 70, 74 (ma dodatk. przystanek przy Kaplicznej) - 11 minut (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
2. Inowrocławska/Zajezdnia -Bielicka/Inowrocławska > 69 - 2 minutki, 64 tylko minutkę, natomiast sytuacja wyrówna się pomiędzy kolejnym przystankiem (tj. Bielicka/Inowrocławska - Solskiego/Ugory) 69 ma minutę, natomiast 64 aż dwie (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
3. 55 r. Wielkopolskie - Morska 7 minut, 71 8 minut.
4. Piękna - Pl. Poznański 2 min (Linia 54) - 3 (Linia 79)
5. 31N Pl. Kościeleckich - Dw. Gł. 6 minut, 33N na tym samym odcinku 8 minut. (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
6. 51 Pl. Kościeleckich - Rondo Maczka - 13 minut, 58, na tym samym odcinku 14 minut.
7. 51 i 58 Pl. Kościeleckich - Pl. Poznański - 6 minut, 56 na odcinku krótszym o 100m ma tylko 4 minuty.
8. 56 i 58 R. Grunwaldzkie - Pl. Kościeleckich - 10 minut, na tym samym odcinku 51 ma już 11 minut.
9. 83 na odc. Fordońska/Sochaczewska - Kamienna/Fabryczna ma 8 minut, jednak 84 już tylko - 7 minut (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
10. 69 na odc. Fordońska/Sporna ma 5 minut, a 67 już tylko 4 min. Nie dziwię się, że kierowcy się nie wyrabiają i pasażerowie narzekają na opóźnienia (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
11. Fordońska/Wiślana - Fordońska/Bałtycka -> 65 (ma dodatk. przystanek przy Kaplicznej), 70 - 10 minut, 69 - 12 minut, 74 - 11 minut (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
12. R. Fordońskie - Fordońska/Bałtycka -> 65 (ma dodatk. przystanek przy Kaplicznej), 69 - 12 minut; 70, 74 (ma dodatk. przystanek przy Kaplicznej) - 11 minut (rozkład zmieniany w tym samym dniu)
Układacze rozkładów jazdy
Co do 54 i 79 to być może ZDMiKP przyjął za kryterium poziom wymiany pasażerów, tak jak na 64, którym jeździ jednak mniej ludzi od 69.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Układacze rozkładów jazdy
Dokładnie. Nie wiem co kolegę tak bawi w tych różnicach czasów. Są zapewne brane różne kryteria przy pomiarze czasu jazdy i układaniu rozkładu linii. Np 75 może na przystankach na Fordońskiej stać po 10 sek, a 69, po 40 sek. - 2 przystanki i masz już różnicę jednej minuty.Paweł W pisze:Co do 54 i 79 to być może ZDMiKP przyjął za kryterium poziom wymiany pasażerów, tak jak na 64, którym jeździ jednak mniej ludzi od 69.
Poza tym najważniejsze by autobus przyjeżdżał zgodnie z rozkładem, a nie by odcinkowe czasy przejazdów były równe.
Układacze rozkładów jazdy
Jasne, dlatego 64 ma dłuższy czas przejazdu? Twoje wytłumaczenie nie jest logiczne.Paweł W pisze: tak jak na 64, którym jeździ jednak mniej ludzi od 69.
Układacze rozkładów jazdy
Na 67 są tak ułożone rozkłady, że kierowcy jeżdżą non-stop w kółko nie wyrabiając się, postoje korekcyjne nie istnieją, kierowcy jak niewolnicy w obozie pracy, chyba w ogóle nie wychodzą z kabiny! Obserwowałem dzisiaj 8 kursów w godzinach od 12 do 14 i żaden nie przyjechał punktualnie, opóźnienia były od 4 do 12 minut! Układacze rozkładów z ZDMiKP mogliby pochylić się nad tą linią i poprawić rozkłady by zapewnić kierowcom normalne warunki pracy a pasażerom niespóźniające się wiecznie autobusy
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 2013-02-24, 23:40
Układacze rozkładów jazdy
Pfff a niech jeżdżą w koło... MZK ma pełno takich linii i nikt tu nad losem ich kierowców nie płacze...