Układacze rozkładów jazdy

Moderator: spooney

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Karol » 2016-01-06, 10:48

Luigi pisze:
1. Nagminnie zablokowana pętla Las Gdański - brak przejazdu
Za świetny przykład niech świadczy fakt, że zgodnie z rozkładem w ciągu 4 minut (godz. 6:43 - 6:47) ma zajechać na pętlę aż 5 tramwajów, a przez 13 minut (6:43 - 6:56) aż 9 składów! z czego część ma postoje po 20 minut a część po zaledwie 5 minut!
Ktoś powinien być za to pociągnięty do odpowiedzialności. Wystarczy że np 2 wjedzie na Gdańską wcześniej niż 1 i już mamy korek...
Luigi pisze: 2. Bardzo "okazale" w stosunku do stanu obecnego przycięte czasowo pierwsze poranne kursy
Np. Linia 6 Las Gdański - Łęgnowo około 4:40 obecnie 36 minut, po zmianach 33 minuty*
* - chętnie zobaczę tę podróż w 33 minuty z zachowaniem rzecz jasna wszystkich ograniczeń prędkości po drodze ;)
Masz możliwość poprostu sprawdzenia vmax składu :lol:
Luigi pisze: Ciekawostką z kolei są długie postoje na pętli Wilczak dla 1 i 3 w niektórych momentach po 20 kilka minut, co oznacza, że w jednej chwili oczekiwać na odjazd będą trzy składy. Przy stojącym Swingu śmiem wątpić, czy trzeci skład zmieści się cały na przystanku końcowym znajdującym się na łuku pętli. Zapewne będzie musiał się najpierw ktoś połamać zanim przystanek zostanie wydłużony.
Patrząc na street view to ledwo zmieści się swing i 1x805Na gdy stanie na starym przystanku gdzie kiedyś była wiata. Słabo to wygląda :gwiazdy:
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2016-01-06, 12:14

Luigi pisze:a świetny przykład niech świadczy fakt, że zgodnie z rozkładem w ciągu 4 minut (godz. 6:43 - 6:47) ma zajechać na pętlę aż 5 tramwajów, a przez 13 minut (6:43 - 6:56) aż 9 składów! z czego część ma postoje po 20 minut a część po zaledwie 5 minut!
Włączenia muszę kiedyś wyjechać.
Luigi pisze:2. Bardzo "okazale" w stosunku do stanu obecnego przycięte czasowo pierwsze poranne kursy
Prawidłowo, bo zapomniałeś, że tramwaje miały dużą ilość przyśpieszeń w godzinach wczesnoporannych i wieczornych. Dodatkowo irytujące jest, że tramwaj jedzie przez całą trasę 20 km/h, żeby jechać w planie.
Luigi pisze: takie czasy nie pozwalają nawet mechanikowi w spokoju wymienić zużytej części...
A co pół kółka wołasz mechanika na wymianę czegoś? Możesz poczekać do pętli z dłuższym czasem postoju.
Luigi pisze:Przyoszczędzono po jednej kolejności na ww. liniach
Pewnie dlatego, że nie ma czym jeździć.
Luigi pisze:Np. Linia 4 Las Gdański - Glinki około godz. 5:00 obecnie 28 minut, po zmianach 23 minuty!
Wystarczająco. Brak ruchu, sygnalizacji. Widać, że zapomniałeś o jednym fakcie. Komunikacja miejska powinna być SZYBKA I EFEKTYWNA.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: tomasz792 » 2016-01-06, 12:17

To zapraszam Kamil Ciebie na poranną przejażdżkę 6 w 33 minuty na Łęgnowo. pamiętaj ,że na 3/4 Toruńskiej masz ograniczenie prędkości do 20km/h.Teraz mając jeden wóz jadąc w niedziele wieczorem jedziesz 36-37 minut.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2016-01-06, 12:31

tomasz792 pisze:To zapraszam Kamil Ciebie na poranną przejażdżkę 6 w 33 minuty na Łęgnowo. pamiętaj ,że na 3/4 Toruńskiej masz ograniczenie prędkości do 20km/h.Teraz mając jeden wóz jadąc w niedziele wieczorem jedziesz 36-37 minut.
6 jest wyjątkowa, ale sam nagminnie widziałem na Toruńskiej przy Równej w międzyszczycie jak tramwaje w kierunku pętli Bielawy były przyśpieszone o 1-2 minutę. Czyli da się? Jak przyjedziesz opóźniony nic się nie stanie, ale część pojedzie w planie.

Polecam wycieczkę na tramwaje do Warszawy :) .
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Luigi
Posty: 111
Rejestracja: 2014-04-23, 18:37
Lokalizacja: Bartodzieje

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Luigi » 2016-01-06, 13:08

Kamil3836 pisze:Włączenia muszę kiedyś wyjechać.
Wystarczyło trochę pomyśleć i dać wszystkie dodatkowe wyjazdy na Glinki, Rondo Kujawskie, Łęgnowo i Niepodległości a nie wszystko pchać do zatłoczonego Lasu.
Kamil3836 pisze:Prawidłowo, bo zapomniałeś, że tramwaje miały dużą ilość przyśpieszeń w godzinach wczesnoporannych i wieczornych. Dodatkowo irytujące jest, że tramwaj jedzie przez całą trasę 20 km/h, żeby jechać w planie.
Nie na wszystkich liniach, dobitnym przykładem jest linia 6 a od nowego planu pewnie też 2 i 9.
Kamil3836 pisze:A co pół kółka wołasz mechanika na wymianę czegoś? Możesz poczekać do pętli z dłuższym czasem postoju.
Oczywiście nie muszę i mogę jeździć w ogóle bez włączonych świateł mijania, które strzelają co chwilę, albo przy -10'C otwierać na przystankach wszystkie drzwi bo mój przycisk dla pasażerów nie będzie działać.
Kamil3836 pisze:Pewnie dlatego, że nie ma czym jeździć.
Ktoś jest w takim razie słaby w tym planowaniu, że nie potrafi dostosować liczby wozów do liczby służb...
Kamil3836 pisze:6 jest wyjątkowa, ale sam nagminnie widziałem na Toruńskiej przy Równej w międzyszczycie jak tramwaje w kierunku pętli Bielawy były przyśpieszone o 1-2 minutę. Czyli da się? Jak przyjedziesz opóźniony nic się nie stanie, ale część pojedzie w planie.
No właśnie w stronę Bielaw a nie w stronę Łęgnowa... i tylko dlatego wielu jedzie przyspieszonych, żeby mogło co tracić od Perłowej do Lasu Gdańskiego, gdzie dotychczasowe rozkłady nijak mają się do realiów.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2016-01-06, 13:30

Luigi pisze:Wystarczyło trochę pomyśleć i dać wszystkie dodatkowe wyjazdy Rondo Kujawskie, Łęgnowo i Niepodległości
W tym momencie wydłużysz postoje na w/w pętlach gdzie nie ma dyżurki.
Luigi pisze:Ktoś jest w takim razie słaby w tym planowaniu, że nie potrafi dostosować liczby wozów do liczby służb...
Chyba sobie jaja robisz? Plan jest napięty na maksymalną liczbę wozów bez pełnej ilości Swingów. Pierwsze słyszę, żeby rozkłady planować pod przewoźnika, a może czas pomyśleć o pasażerach? Przyjdą Swinigi to wyjadą dwie dodatkowe kolejności na 4, 5 i 8 oraz zostanie odpowiednia rezerwa. MZK nie potrafi nawet kupić kilku używanych tramwajów za grosze z zagranicy.
Luigi pisze:Oczywiście nie muszę i mogę jeździć w ogóle bez włączonych świateł mijania, które strzelają co chwilę, albo przy -10'C otwierać na przystankach wszystkie drzwi bo mój przycisk dla pasażerów nie będzie działać.
Naprawa tych usterek zazwyczaj trwa kilka minut, wyjedziesz opóźniony, nie widzę problemu.
Luigi pisze:żeby mogło co tracić od Perłowej do Lasu Gdańskiego, gdzie dotychczasowe rozkłady nijak mają się do realiów.
Zgadza się od Ronda Jagiellonów do Lasu Gdańskiego są zbyteczne dwie minuty.

Parametry linii są uzgadniane z Twoim pracodawca i nie masz co się denerwować. Od lutego będzie lepiej. A postoje, koordynacja dla pasażera najważniejsza. Zawsze można kolejność na Wilczaku zdjąć i co kółko 1 i 3 będą zmieniać nr linii.
Ostatnio zmieniony 2016-01-06, 13:52 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kawka » 2016-01-06, 13:51

Kamil na wszystko masz odpowiedz. Ciekawe co powiesz o weekendowych postojach linii 6 na Łęgnowie, co kółko zawrotna 1min postoju!
Kamil3836 pisze:W tym momencie wydłużysz postoje na w/w pętlach gdzie nie ma dyżurki.
A linie 1 i 3 w szczycie na Wilczaku będą miały 20min postoju i tu problemu nie było.

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: tomasz792 » 2016-01-06, 13:54

Jakie zbyteczne 2 minuty w szczycie brakuje minut, tak samo przejazd przez Babią generuje 2 minuty w plecy.Dlatego jadąc z Łęgnowa jesteś na Równej plus 2 a na rondzie Jagiellonów już minus 1. Do lasu w szczycie dojeżdżam już minus 5. Postój 3 minuty i znowu na Łęgnowo tam dojeżdżasz opóźniony zawsze i praktycznie każdy kurs w szczycie. Tam masz 3 minuty w rozkladzie przerwy a w rzeczywistości zero. To jak teraz jeszcze obetną czas przejazdu to na lesie będą opóźnienia przy wyjeździe bo inny tramwaj Cię zablokuje.Gdybyś Kamil był motorowym to byś mógł pisać , bo to co piszesz to jest teoria podręcznikowa jak powinno być.Przejeżdzając tylko Gdańską raz jesteś minus 1 a raz minus 5.W szczycie nie pamiętam ,żebym wyjeżdżał z Gdańskiej na plusie.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2016-01-06, 14:09

tomasz792 pisze:Do lasu w szczycie dojeżdżam już minus 5.
Rzadko widzę takie opóźnienia w szczycie na Gdańskiej. Maksymalnie 2 minuty. Nabierzesz doświadczenie w jeździe to też będziesz narzekał na długie czasy przejazdu.
tomasz792 pisze:tak samo przejazd przez Babią generuje 2 minuty w plecy.
Od nowych rozkładów czas przejazdu masz wydłużony.
Karol pisze:Masz możliwość poprostu sprawdzenia vmax składu :lol:
Nie przesadzaj. Do 5.30 i późnym wieczorem wszyscy(również kierowcy) jeździli przyspieszeni pomimo kontroli ZDMiKP i CR albo wlekli się 20km/h, bo wcześniej pozbyli się premii za przyśpieszenia.
Kawka pisze:A linie 1 i 3 w szczycie na Wilczaku będą miały 20min postoju i tu problemu nie było.
Tam byś miał kosztem przerwy przy dyżurce.
Luigi pisze:1. Nagminnie zablokowana pętla Las Gdański - brak przejazdu
Za świetny przykład niech świadczy fakt, że zgodnie z rozkładem w ciągu 4 minut (godz. 6:43 - 6:47) ma zajechać na pętlę aż 5 tramwajów, a przez 13 minut (6:43 - 6:56) aż 9 składów! z czego część ma postoje po 20 minut a część po zaledwie 5 minut!
Jeżeli motorniczowie, będą wjeżdżali na odpowiednie tory w odpowiedniej kolejności, to wszystko będzie ok. A jak nie - od tego jest dyżurny ruchu żeby podjął odpowiednie decyzje, wykorzystał żeberko itp.
Kawka pisze:Ciekawe co powiesz o weekendowych postojach linii 6 na Łęgnowie, co kółko zawrotna 1min postoju!
MZK nie zgadza się na wydłużenie postojów do 21 minut i dysponowanie do ruchu dodatkowego tramwaju powodującego straty finansowe (MZK , w tym rowniez motorniczowie) - MZK zarabia na wozach w ruchu, a nie stojącyc
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: tomasz792 » 2016-01-06, 14:32

Jak rzadko widzisz takie opóźnienia?To zobacz jak 4 i 6 przyjeżdzają -starzy motorowi mają po minus 6 do minus 10 newet.Co ty za bzdury gadasz? Na Gdańską z reguły wjeżdżam na zero a dzięki innym pojazdom notuje opóźnienie i nie ma tu znaczenia czy doświadczony motorowy czy nie. przed świetami na lesie w szczycie stały max 2 tramwaje.Wszystko przyjeżdżało po minus 10 albo więcej.

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: tomasz792 » 2016-01-06, 14:47

Przez Babią jest zwiększony czas przejazu w szczycie a po szczycie już nie?Dlaczego?Korki tam są w szczycie czy co?

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kawka » 2016-01-06, 15:03

W rozkładzie nie uwzględniono opadów deszczu/ śniegu, poślizgów itp. Przez Babią Wieś powinien być stały czas przejazdu cały dzień jak i również na odcinku Zajezdnia- Łęgnowo.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2016-01-06, 15:09

Kawka pisze:Przez Babią Wieś powinien być stały czas przejazdu cały dzień jak i również na odcinku Zajezdnia- Łęgnowo.
Masz 12' przez większość dnia, a rano i wieczorem 11' na odc. Łęgnowo - Zajezdnia, natomiast Zajezdnia - Łęgnowo cały dzień 12'.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kawka » 2016-01-06, 15:16

R. Jagiellonów- R. Toruńskie (max. 9min), (min. 7min) wszystko według rozkładu.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2016-01-06, 18:03

W rozkładzie tego sie nie uwzględnia, bo przez 90% dni tego nie ma, po to jest postój na pętli, żeby pewne nieprzewidziane zdarzenia zredukować.
Poza tym, czas przejazdu wynika także z liczby pasażerów - w ciagu dnia jest ich znacznie więcej - Więc wymiana ludzi na przystankach trwa dłużej, stąd minutowe różnice między dniem a wieczorem. Owszem na jednym przystanku to jest kwestia 10-15 sekund, ale jak juz wezmiesz pod uwagę całą trasę to wychodzą czasem z 2-3 minuty.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Luigi
Posty: 111
Rejestracja: 2014-04-23, 18:37
Lokalizacja: Bartodzieje

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Luigi » 2016-01-07, 01:31

Kamil3836 pisze:Jeżeli motorniczowie, będą wjeżdżali na odpowiednie tory w odpowiedniej kolejności, to wszystko będzie ok. A jak nie - od tego jest dyżurny ruchu żeby podjął odpowiednie decyzje, wykorzystał żeberko itp.
Dyżurny będzie miał co ustawiać... np w rannym szczycie po przyjeździe dodatkowych kolejności aż cztery tramwaje stojące już na pętli będą musiały ustąpić przejazdu tramwajowi linii 4, a jak te cztery przyjadą w złej kolejności to jeszcze dodatkowo między nimi będzie przestawianie (oczywiście dopiero po odjeździe "czwórki"). Także dziękuję za taką przerwę... gdzie zamiast w spokoju udać się na dyżurkę i zjeść śniadanie, każdy będzie się zastanawiał kto kogo ma przepuścić i jak się ustawiać :lol: Niby tylko przez 2 tygodnie ale wszyscy będą mieli dosyć już po pierwszym dniu...
Jestem ciekaw, czy w ogóle na wozówkach będą odnośniki na jaki tor wjeżdżać (zakładając punktualną jazdę wszystkich linii), bo przy takim układzie jaki ma być to raczej ciężko o stały przydział toru dla danej linii.
Kawka pisze:Ciekawe co powiesz o weekendowych postojach linii 6 na Łęgnowie, co kółko zawrotna 1min postoju!
Totalne nieporozumienie... Jakby nie szło zrobić chociaż trzech minut kosztem Lasu Gdańskiego... bez dodatkowego wozu.
Kamil3836 pisze:Naprawa tych usterek zazwyczaj trwa kilka minut, wyjedziesz opóźniony, nie widzę problemu.
A ja widzę, bo po 1. zależy mi zawsze na punktualności i zadowoleniu pasażerów (rzecz jasna nie kosztem bezpieczeństwa), a po 2. nie z mojego powodu muszę dodatkowo tracić bezcenny czas na pętli na dopisywanie w kartę drogową wyjaśnień dotyczących opóźnień.
Kamil3836 pisze:MZK zarabia na wozach w ruchu, a nie stojących
Ameryki nie odkryłeś, wiadomo nie od dziś, ale jakoś w poprzednich latach potrafiono znaleźć równowagę między generowaniem zysków, a dbaniem o komfort pracownika... a teraz o prowadzących pojazdy powoli zapomina się - klapki na oczach i tylko kasa, kasa... Idąc tym tokiem można było spokojnie jeszcze obciąć po jednej kolejności z 1, 2, 3 i 10 i zrobić jedną wspólną kolejność dla tych linii (taka extra BWL-ka), która jeździłaby w porze przerw śniadaniowych.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2016-01-07, 12:02

Kamilu to co piszesz, to tylko teoria... Teoria napisana przez biurowych, którzy nawet prawa jazdy na autobus nie maja. Życie jest inne, warunki drogowe też... Nawet słynne "GPS" podają różne czasy, nie mówiąc już o "legendarnej" prawdomówności tego urządzenia...
Kamil3836 pisze:Nie przesadzaj. Do 5.30 i późnym wieczorem wszyscy(również kierowcy) jeździli przyspieszeni pomimo kontroli ZDMiKP i CR albo wlekli się 20km/h, bo wcześniej pozbyli się premii za przyśpieszenia.
Kto Ci to naopowiadał? Może ZDMiKP, które czyta swoje magiczne skrzynki? Część kierowców wywalczyła zwroty, bo łatwo podważyć to gówno. Kierowcy robili zdjęcia, opisywali w karcie. Ci co dostali po premii, to raczej nie wpisywali w kartę, niż faktycznie przyspieszali.
Stań sobie na światłach przy Garbarach, a na 77 pokazuje, że już na pętli jesteś... Tak razy 9 kółek i zobacz ile kasy kierowcy można zabrać... Rusz sobie z Łęgnowa do zajezdni, a za chwilę masz +4, aby po chwili mieć -21... Ja mam ku..w patrzeć na drogę, czy w to gówno????
Nie pisz, że "wszyscy", bo mnie obrażasz i obrażasz wielu, innych, kierowców, którzy nie mieli żadnych przyspieszeń i opóźnień.

Teoria tak: Na 33 do UTP, jak żółw ociężale, celowo na +2: kierowca wlecze się, jest przyspieszony...
Praktyka: Robię tak bo od UTP rura, ogień, pełen but, a i tak jestem na minusie w Mariampolu... Pomimo +2 przy UTP. Trybisz to Kamil? Nie zatrzymuję się na wszystkich przystankach od UTP, czego nie wolno mi robić!!!! Gnać powyżej 50/60 km?h też mi nie wolno!!!

Luigi
Posty: 111
Rejestracja: 2014-04-23, 18:37
Lokalizacja: Bartodzieje

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Luigi » 2016-01-07, 16:39

ikarusiarz pisze:Teoria tak: Na 33 do UTP, jak żółw ociężale, celowo na +2: kierowca wlecze się, jest przyspieszony...
Praktyka: Robię tak bo od UTP rura, ogień, pełen but, a i tak jestem na minusie w Mariampolu... Pomimo +2 przy UTP.
Otóż to, sedno sprawy. Podobnie na 6 i zapewne wielu innych liniach... Była teraz dobra okazja, by unormować czasy przejazdów ale nie, lepiej przyspieszyć.
Mnie na prawdę nie bawi jazda z wpatrywaniem się przez pół trasy w prędkościomierz czy przypadkiem nie przekraczam 30 km/h. Wolniejsza jazda wiadomo czym skutkuje, szybsza chyba też tłumaczyć nie muszę. Ja na kasie nie śpię, więc staram się nie kusić losu i "cieszyć się" co miesiąc 100% premią, ale jest to kosztem przerw na pętlach - wielokrotnie już pokonywałem 3 pełne kółka bez wstawania w ogóle z siedzenia. Nic przyjemnego, mimo, że lubię tę pracę.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: michał 78 » 2016-01-07, 19:09

Na toaletę zawsze mozesz iść i nie musisz patrzec na czas ważne to wpis w kartę

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2016-01-07, 23:47

michał 78 pisze:Na toaletę zawsze mozesz iść i nie musisz patrzec na czas ważne to wpis w kartę
Tego nikt nie kwestionuje, ale w końcu jeździmy dla pasażerów, a brak przerwy + kibel = opóźniony wyjazd. Potem ten jest szybszy od innego i wszystko się wali.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: michał 78 » 2016-01-09, 19:03

Masz racje ale ktos czyli zdmikp nie moze tego załapac oni pracują 7-15 i wydaje im sie ze wszyscy inni tez

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2016-01-17, 22:26

Tłumaczenia i teorie jakie tu wyczytałem sprawiły, że przyłożyłem się "rzetelnie" do jazdy. Jeździłem "książkowo", wpatrując się w prędkościomierz, ustępowałem staruszkom na przejściach, sprzedawałem bilety, oraz czekałem na dobiegających pasażerów.

53: Na 5 kółek, 10 kursów. Spóźniłem się około 7 razy. Czas opóźnień wynosił od -3, do -7. Reszta to przyjazd w granicach tolerancji, ale nie o czasie!!! Żadnych "korków".

83: 1,5 kołka, 3 kursy. Pierwszy dzień Ostatni kurs -7, bo "korek", ale opóźnienie narastało po opuszczeniu strefy korków. Dziwne? Nie to jest praktyka, a nie teoria... Drugi dzień: "Korków" brak, ale sprzedaż biletów i oczekiwanie na spóźnialskich doprowadziło do -7.

32: Legendarny "GPS" pokazuje +10, aby zaraz wybić -16... Zatrzymywałem się na przystankach, sprzedawałem bilety. Z tym zatrzymywaniem dałem sobie spokój, jak cienko z czasem się robiło. Efekt: Przyjeżdżałem na plac XX:14, lub 15, co powodowało opóźnienie przy wyjeździe.

Te przerwy minutowe, te czasy nie przewidują sprzedaży biletów, oczekiwania na przesiadających, na dobiegających.. Sprzedajesz bilety, a tu się robi czerwone i już się robi -1, -2 w plecy.

Luigi
Posty: 111
Rejestracja: 2014-04-23, 18:37
Lokalizacja: Bartodzieje

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Luigi » 2016-01-19, 11:32

I tak "książkowo" powinnyśmy jeździć cały czas... podejrzewam, że długo byśmy nie musieli czekać na zmiany w rozkładach.
Ale niestety to się wiąże z pisaniem "rozprawek" na karcie drogowej i brakiem przerw na końcówkach a na to mało kto się zgodzi.
Wystarczy kilka osób, które pokażą, że można się zmieścić w rozkładzie i jest pozamiatane.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Paweł W » 2016-01-20, 10:36

Kamil, ile ZDMiKP, Ci płaci za bronienie ich chorej logiki? :lol: Przecież to co tu opisują koledzy wyżej to prawda, a ZDMiKP rozkłady układa przez jeżdżenie fiatem panda od przystanku do przystanku :D
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: tomasz792 » 2016-01-20, 12:54

Teraz każdy przejazd to praktycznie jeden tekst w karcie :za krótki czas przejazdu. Dotyczy to większości kursów.Mając 7 ludzie nie mogli do niej wejść. Jadąc zgodnie z przepisami i żaden tramwaj nie blokował mi jazdy na Kapach minus 6. Do tego przejazd Rondo Toruńskie -Perłowa raz są 3 minuty raz 2 minuty na przejazd.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: michał 78 » 2016-01-20, 23:03

Wczoraj byl u mnie facet z zdmikp tzw sprawdzacz i mowi mi ze jade zgodnie z rozkladem ja na to jestem 20 min opozniony a on nie wie dlaczego jedziemy na Ł0skon (wjeżdza niezgodnie z przepisami ale co tam) przyjazd -16 postój 10 min jade na kanał zatankowac piasek (10 min) i robie przerwe na kibel ( po 6 godz) zamiast kolacji pale fajke odjazd - 30 min po planie a ludzie sie pytaja dlaczego jestem 10 min opozniony w trakcie jazdy ludzie dobrze pojechali z idiotami z zdmikp

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2016-02-08, 07:26

Są już czasy poprawione. Słyszę czasem głosy, że jest idealnie, albo nawet za długie. Jednak miałem okazję wczoraj popołudniu jechać 348-9 na 3 po godzinie 15, jechaliśmy jak na pogrzebie, efektem była 3 na ogonie i 7 minut w plecy. Sprawdziłem sobie później punktualność tego wozu (19, 20 oraz 22). Za każdy razem opoznienia wynosiły ponad 7 minut, a nawet jedno wyniosło 11. Teraz pytanie, jakim cudem? Rozumiem, raz, bo wstrzymanie albo coś, ale cały dzień? Jakoś 5 za były w planie, a czasem nawet chwile przed.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: tomasz792 » 2016-02-08, 08:50

Kamil wczoraj wozem 300-301 max opóźnienie minus 4 -ale to tylko przez światła ,stałem na R.Fordońskim cały cykl,na Garbarach 2 cykle.
Do tego na Wrzesińskiej przepuszczałem tramwaj.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2016-06-04, 11:09

Każda manipulacja przy rozkładach oznacza fikcyjne skrócenie czasy jazdy....
Linia 57: Linia modelowa jeśli chodzi o czas jazdy. Może nawet troszkę za dużo tego czasu było. Było, bo teraz modelowa linia jak skrócić, gonić, jeździć w kółko i przyjeżdżać po czasie....
Brawo ZDMiKP.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: michał 78 » 2016-06-07, 09:36

Tak jest wszędzie. Ile minut zabrali na przelocie o tyle zwiększyły się opóźnienia. Mamy więc zaklinanie rzeczywistości made in zdmikp.

ODPOWIEDZ