Układacze rozkładów jazdy
Moderator: spooney
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
A czy rozkład 67 i 59 ulegnie zmianie? Koło 8 na Przemysłową jadą jeden za drugim. Oba tak samo nawalone, to się powtarza kilkakrotnie, przesunięcie 59 o 5 min później dużo by dało. Nie mówiąc już o potrzebie choć 2-3 przegubowców, ale za to rozkładowcy nie odpowiadają, nie ?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
67 też się zmieni.Darek pisze:A czy rozkład 67 i 59 ulegnie zmianie? Koło 8 na Przemysłową jadą jeden za drugim. Oba tak samo nawalone, to się powtarza kilkakrotnie, przesunięcie 59 o 5 min później dużo by dało. Nie mówiąc już o potrzebie choć 2-3 przegubowców, ale za to rozkładowcy nie odpowiadają, nie ?
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Spokojnie. Nerwy tu są niepotrzebne. Krzysztof ma pojęcie o sprawie, bo przedstawił argumenty. Moim zdaniem także jakieś "cioły" układały nowy rozkład 52. Pewnie nikt nie zadał sobie nawet trudu, aby porównać oba rozkłady (52 i 59).niuniuch pisze:Skoro zabierasz głos w jakieś sprawie to powinieneś mieć o niej przynajmniej blade pojęcie. Zmiana rozkładu jazdy to nie tylko machnięcie różdżką - czary mary i jazda... pewne procedury obowiązują i nie da się ich przeskoczyć czy też przyspieszyc.
Oczywiście, że stworzenie rozkładu jazdy nie trwa 5 minut. Tylko dlaczego ktoś tak dał ciała przy układaniu nowego rozkładu 52? Przecież nie robił tego przez 5 minut.
Jeśli był to zamierzony ruch, to ZDMiKP powinien poinformować oficjalnie, że rozkład 59 też pójdzie do zmiany. To nie są tajemnice państwowe, ani ochrona przed konkurencją. Jednak, to już jest ponad siły tego urzędu...
Ostatnio zmieniony 2009-12-11, 00:35 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.
Akurat, trochę linii autobusowych ma mieć nowe rozkłady od nowego roku(01.01.2010).pawel_nk pisze:Jeśli był to zamierzony ruch, to ZDMiKP powinien poinformować oficjalnie, że rozkład 59 też pójdzie do zmiany. To nie są tajemnice państwowe, ani ochrona przed konkurencją. Jednak, to już jest ponad siły tego urzędu...
Ale synchronizacji linii nie ma być.
Akurat, przy tej częstotliwości to da radę. 59 do 52 i 59 do 67.michał 78 pisze: Pewne rzeczy są dość trudne do wdrożenia i tu(niechętnie) przyznam rację układaczom: np. jeśli 59 i 67 nie będą się dublować to 59 i 52 już tak-albo na odwrót. Przykładów można podać sporo. A wszystkich i tak się nie zadowoli.
Spokojnie, to tylko rozkład.
Po 20:00 jestem na Wiślanej kier. T. W zatokę wjeżdżamy razem: 72, 69 i 57- tak jest codziennie, pomimo tego, że każdy z autobusów ma inną godzinę odjazdu. Światła tak puszczają, że dzień w dzień jeździmy tak samo. Ludzie latają pomiędzy autobusami- po chwili można zamknąć drzwi i zaświecić kierunkami. Wypuszcza nas opóźniony 94 , pasażerowie pewnie chcieliby się przesiąść ale niestety nie ma już miejsca w zatoce, sajonara, uciekamy całą trójką - ludzie z 94 seplenią pod nosami przekleństwa.
Z reguły jeżeli na odcinku znajduje się sygnalizacja, to do czasu przejazdu dodaje się jedną minutę. Nawet wtedy kiedy na zielone czeka się o wiele dłużej. Czy to źle? Kierowca wyprostuje nogę i w końcu nadgoni stracony czas ale pasażerowie liczący na punktualną przesiadkę mogą o niej zapomnieć. Czy można z tym coś zrobić? Autobusy, to nie pociągi- dynamiki ruchu nie można przewidzieć ze stu procentową dokładnością. Nawet jeżeli, skomunikuje się na trasie pewne linie, to prawdopodobnie będą one skomunikowane tylko w rozkładzie, a w rzeczywistości wozy przyjadą tak jak ruch na to pozwoli.
Może mylę się w tym co napisałem, bo dobrze znam realia tylko jednej linii, resztę zaobserwowałem kątem oka.
Po 20:00 jestem na Wiślanej kier. T. W zatokę wjeżdżamy razem: 72, 69 i 57- tak jest codziennie, pomimo tego, że każdy z autobusów ma inną godzinę odjazdu. Światła tak puszczają, że dzień w dzień jeździmy tak samo. Ludzie latają pomiędzy autobusami- po chwili można zamknąć drzwi i zaświecić kierunkami. Wypuszcza nas opóźniony 94 , pasażerowie pewnie chcieliby się przesiąść ale niestety nie ma już miejsca w zatoce, sajonara, uciekamy całą trójką - ludzie z 94 seplenią pod nosami przekleństwa.
Z reguły jeżeli na odcinku znajduje się sygnalizacja, to do czasu przejazdu dodaje się jedną minutę. Nawet wtedy kiedy na zielone czeka się o wiele dłużej. Czy to źle? Kierowca wyprostuje nogę i w końcu nadgoni stracony czas ale pasażerowie liczący na punktualną przesiadkę mogą o niej zapomnieć. Czy można z tym coś zrobić? Autobusy, to nie pociągi- dynamiki ruchu nie można przewidzieć ze stu procentową dokładnością. Nawet jeżeli, skomunikuje się na trasie pewne linie, to prawdopodobnie będą one skomunikowane tylko w rozkładzie, a w rzeczywistości wozy przyjadą tak jak ruch na to pozwoli.
Może mylę się w tym co napisałem, bo dobrze znam realia tylko jednej linii, resztę zaobserwowałem kątem oka.
Ostatnio zmieniony 2009-12-11, 00:37 przez zbylut, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Chodzi mi tylko o dodanie zdania typu: 'Wiemy, że teraz rozkłady 52 i 59 będą się dublować. Jest to sytuacja przejściowa, ponieważ wprowadzamy korekty stopniowo, aby ułożyć najbardziej optymalny rozkład". Dużo miejsca takie zdanie nie zajmie, a i przy okazji podniesie wiarygodność ZDMiKP, że wiedzą co się w rozkładach dzieje. Przecież ktoś powinien nad tym czuwać. A ci co będą chcieli to zapamiętają.Tarhim pisze:pawel_nk napisał/a:
Jeśli był to zamierzony ruch, to ZDMiKP powinien poinformować oficjalnie, że rozkład 59 też pójdzie do zmiany.
I tak na rok do przodu? Już obecnie komunikaty są lekko przegadane. Nikt nie zauważy.
W moich oczach to w tej sprawie ZDMiKP się nie popisał. Bo jeśli dwie linie mają praktycznie identyczne godziny odjazdów, z czego na znacznej części trasy się pokrywają, to coś tu nie gra. Znając życie po prostu osoba tworząca rozkład nie spoglądała w rozkłady innych linii. Nie chodzi tutaj o idealną synchronizację, ale różnicę minimum 3-4 minut, tym bardziej, że częstotliwości kursowania obu linii w godzinach szczytu są zbliżone.
Ostatnio zmieniony 2009-12-11, 00:40 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
"Ale głupi ten ZDMiKP, skoro wiedzą to dlaczego nie poprawiają, pewnie im się nie chce..."pawel_nk pisze: Chodzi mi tylko o dodanie zdania typu: 'Wiemy, że teraz rozkłady 52 i 59 będą sie dublować. Jest to sytuacja przejściowa, ponieważ wprowadzamy korekty stopniowo, aby ułożyć najbardziej optymalny rozkład".
Naprawdę nie uważam żeby oficjalne komunikaty ZDMiKP musiały być formułowane w ten sposób żeby to forum było całe usatysfakcjonowane. Uważam wręcz że niekiedy powinno iść w drugą stronę - sucha informacja i koniec.Dużo miejsca takie zdanie nie zajmie, a i przy okazji podniesie wiarygodność ZDMiKP, że wiedzą co się w rozkładach dzieje. Przecież ktoś powinien nad tym czuwać. A ci co będą chcieli to zapamniętają.
Znając życie to internauci popijają piwo oglądając pornosy czy jak to tam zgrabnie ujęła kaczka większa. Nie sądzę żeby układając w bucmanie rozkłady w ogóle dało się "nie spojrzeć".Znając życie po prostu osoba tworząca rozkład nie spoglądała w rozkłady innych linii. Nie chodzi tutaj o idealną synchronizację, ale różnicę minimum 3-4 minut, tym bardziej, że częstotliwości kursowania obu linii w godzinach szczytu są zbliżone.
Ostatnio zmieniony 2009-12-11, 00:41 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.
"Paaanie, a co to jest to ZDMiKP? Przecież to MZK rozkłady układa!"Wiemy, że teraz rozkłady 52 i 59 będą sie dublować. Jest to sytuacja przejściowa, ponieważ wprowadzamy korekty stopniowo, aby ułożyć najbardziej optymalny rozkład
"Zarząd Dróg Miejskich i Kanalizacji Publicznej jaki ma związek z rozkładami MZK?""Ale głupi ten ZDMiKP, skoro wiedzą to dlaczego nie poprawiają, pewnie im się nie chce..."
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 410
- Rejestracja: 2007-10-06, 22:17
Tylko, że w/w linie mają w dzień powszedni takt 12 minutowy.3421 pisze:Cześć Wszystkim! Jestem tu nowy i tak się składa, że pracuje nad synchronizacją komunikacji miejskiej. Dziwne, ale jednak tak jest i chciałem Wam przedstawić fragment właśnie z Osiedla Błonia, o którym mowa. Oto one:
52 Dzień Powszedni
4 - 15 30#45
5 - 00 15 30 45#
6 - 00 15 30 45
7 - 00#15 30 45
53 Dzień Powszedni
4 - 20#35 50#
5 - 05 20 35#50
6 - 05#20 35 50#
7 - 05 20#35 50
59 Dzień powszedni
4 - 25 40 55
5 - 10 25 40 55
6 - 10 25 40 55
7 - 10 25 40 55
Ostatnio zmieniony 2010-04-30, 06:59 przez black125, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Tylko po co? Obecnie jest w miarę dobrze.3421 pisze:Jeżeli się uda to mam zamiar się to pokazać ZDMiKP.
Poza tym jak sobie to wyobrażasz? Zaprezentujesz ZDMiKP rozkłady tabelaryczne linii 51, 52, 53, 56, 58, 59, 62, 66 i 69?
To przy okazji musisz jeszcze dorobić rozkłady 65 i 68.
Poza tym myślę, że co najwyżej odpowiedzą ci, że wprowadzenie zmian jest niemożliwe (żeby Cie nie wyśmiać).
Widziałeś rozkład, mi się wydaję, że 52 i 53 kursuje i będzie kursował co 12 minut w szczycie, a może chcesz ograniczyć, gdzie te linie są i tak zapełnione w szczególności 52?3421 pisze:Te powyżej linie 52 i 53 mają ruch ciągły co 15 minut, a wieczorem po 20-tej co 25 minut. Jeżeli się uda to mam zamiar to pokazać ZDMiKP.
Witam chciałbym poruszyć pewien problem.
Linia 65, przystanek Fordońska - Kazimierza Wielkiego i cztery odjazdy z tego przystanku:
13:20 M, 13:29, 13:33, 13:45 i wygląda to tak, że ten o 13:20 jest pełny, te o 13:29 kilka osób na pokładzie, a ten o 13:33 to praktycznie wiezie powietrze (zwłaszcza, że przez światła to często jedzie zaraz za tym o 13:29), a następny o 13:45 znów dużo ludzi jedzie. Domyślam się, że pewnie któryś z nich to jest wyjazd z zajezdni, ale nie da rady lepiej wprowadzić go do rozkładu ? Chyba macie dobrego rozkładowca co ?
Jeżeli zły temat to proszę przenieść
Linia 65, przystanek Fordońska - Kazimierza Wielkiego i cztery odjazdy z tego przystanku:
13:20 M, 13:29, 13:33, 13:45 i wygląda to tak, że ten o 13:20 jest pełny, te o 13:29 kilka osób na pokładzie, a ten o 13:33 to praktycznie wiezie powietrze (zwłaszcza, że przez światła to często jedzie zaraz za tym o 13:29), a następny o 13:45 znów dużo ludzi jedzie. Domyślam się, że pewnie któryś z nich to jest wyjazd z zajezdni, ale nie da rady lepiej wprowadzić go do rozkładu ? Chyba macie dobrego rozkładowca co ?
Jeżeli zły temat to proszę przenieść

Ostatnio zmieniony 2010-06-28, 16:09 przez wokie, łącznie zmieniany 1 raz.
A co da wprowadzenie tego o 13:29 później? Jak są korki od mostu nad Jana Pawła II, to jest problem, ponieważ trudno przyjechać o czasie. Kiedyś się zdarzy, że będzie pusto na ulicy, to może przyjechać za wcześnie. Wtedy, także nie będzie Ci pasowało?wokie pisze:a następny o 13:45 znów dużo ludzi jedzie. Domyślam że pewnie któryś z nich to jest wyjazd z zajezdni, ale nie da rady lepiej wprowadzić go do rozkładu ? Chyba macie dobrego rozkładowca co ?
Ostatnio zmieniony 2010-06-28, 16:19 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
To, że już jeździ... .A co da wprowadzenie tego 13:29?
Oczywiście, że będzie mu nie pasowało, ponieważ autobus powinien być punktualnie.Kamil3836 pisze:Wtedy, także nie będzie Ci pasowało?
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Na 64 czasy są po prostu do kitu... Z Barwnej na Morską poza szczytem 27minut przelotu...Natomiast w soboty i niedziele z Barwnej na Morską 28minut, faktyczny czas przejazdu waha się od 30 do 33minut, w szczycie znowu tylko 32 minuty przelotu planowo, a faktycznie wynosi czas przejazdu około 37-40minut, z Morskiej na Barwną jest nieco lepiej: poza szczytem i w dni wolne 32 minuty (co jest dobrym czasem), w szczycie 34minuty.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka