Układacze rozkładów jazdy

Moderator: spooney

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: reputed » 2014-10-02, 23:19

spooney pisze:i poprawić rozkłady by zapewnić kierowcom normalne warunki pracy
Od tego jest Twój szef, czyli pan prezes Czyrny i pan Gackowski. Niech dadzą kierowcę rezerwowego, który będzie podmieniał kierowców na przerwy (rotacja kierowców). Kwestia organizacji pracy.

A rozkłady jazdy są dla pasażerów.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2014-10-02, 23:25

reputed pisze:rozkłady jazdy są dla pasażerów.
Zgadza się, w szczególności jak kursy przed godzinami szczytu są po opóźniane nawet po 12 minut. Pasażer w d... taki rozkład...
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: spooney » 2014-10-03, 12:48

Obserwator pisze:MZK ma pełno takich linii i nikt tu nad losem ich kierowców nie płacze...
Co Ty gadasz, przecież właśnie będzie korekta na 61 i 79, tam gdzie "płakali"...
reputed pisze:Niech dadzą kierowcę rezerwowego, który będzie podmieniał kierowców na przerwy
Idiotyczne rozwiązanie. Rozkłady jazdy należy dostosować do - jak to ładnie w ZDMiKP nazywają - "panujących warunków drogowych" :)
Skoro da się to zrobić na 61 i 79 to dlaczego nie da się na 67?
Obrazek

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2014-10-03, 12:59

reputed pisze: Niech dadzą kierowcę rezerwowego
Sam sobie zaprzeczasz Panie. Chcesz, aby komunikacja była najtańsza, a ten kierowca to niby za darmo ma jeździć?

Spooney masz rację z tym 67, Kiedyś było tam normalnie, a potem zmienili na "lepsze". Nawet bez budów na Przemysłową dojeżdżało się po czasie.

Ja pytam: Na co wydaje się pieniążki na GMV, skoro nikt nie patrzy, nie koryguje...

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Darek » 2014-10-03, 13:31

Sam sobie zaprzeczasz Panie. Chcesz, aby komunikacja była najtańsza, a ten kierowca to niby za darmo ma jeździć
Ten Pan chciałby powrotu XIX wiecznego kapitalizmu albo pracy przymusowej. Nad każdym kierowcą SS-man z naładowaną bronią. Co do 67 to wobec braku linii 59 na Przemysłowej same krótkie wozy to skandal. Odeszli studenci ale są setki pracowników z miejscowych zakładów którzy zaraz przesiądą się do samochodów. I wcale im się nie będę dziwić.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2014-10-03, 14:46

Darek pisze:Co do 67 to wobec braku linii 59 na Przemysłowej same krótkie wozy to skandal. Odeszli studenci ale są setki pracowników z miejscowych zakładów którzy zaraz przesiądą się do samochodów. I wcale im się nie będę dziwić.
Za to ktoś powinien beknąć w ZDMiKP.
spooney pisze:Skoro da się to zrobić na 61 i 79 to dlaczego nie da się na 67?
Prywatnego przewoźnika nie interesują przerwy, kierowca może jeździć opóźniony, ma jedynie wyjeździć wszystkie wzkm i tyle.
spooney pisze:Skoro da się to zrobić na 61 i 79 to dlaczego nie da się na 67?
Tylko, to znowu zajęło miesiąc...
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2014-11-08, 11:20

Irytujące jest oczekiwanie na ostatni kurs 69, żeby przyjechał na Szwederowo 6 min po czasie... Pytanie kogo wina? KDD czy ZDMiKP?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2015-02-10, 17:07

Kilka zdań jak powinny wyglądać rozkłady.
Atrakcyjna częstotliwość kursowania – bądź dostosowana do obserwowanego popytu na przewozy, bądź
też cechująca się nadwyżką rezerwy podaży miejsc. Mowa tu o sytuacji, w których pojazdy transportu zbiorowego kursują z nieco większą częstotliwością niż wynika to z zapotrzebowania pasażerów na danym obszarze. Sytuacja taka może być efektem świadomego działania organizatora/operatora, którzy, kreując atrakcyjną ofertę, chcą w ten sposób zachęcić podróżnych do zmiany środka transportu. Może być też jednak skutkiem błędów na etapie konstruowania rozkładu jazdy – niewłaściwego oszacowania potrzeb przewozowych. Ta ostatnia sytuacja generuje zawyżone koszty organizacji transportu zbiorowego i zwiększa deficyt. Przyjmuje się, że minimalna częstotliwość kursowania, by można było rozpatrywać rozkład jazdy w kategorii „atrakcyjnej oferty”, to 120 min w przypadku kolei i komunikacji międzymiastowej, a w przypadku dużych miast i odpowiednio większej skali przewozów – 15 minut;
Cykliczność kursowania – stały, możliwie łatwo zapamiętywany przez pasażerów takt kursowania, będący
podzielnikiem bądź wielokrotnością liczby 60
(np. interwały co 5, 10, 20, 30, 60, 120 minut). Celem takich
działań jest skonstruowanie rozkładu, w którym w miarę możliwości przez cały dzień pojazdy będą kursować w takim samym układzie minutowym (11.07, 11.37, 12.07, 12.37...)
Porównajmy to z rozkładem 54, 56, 61, 66, 69(szczyt B), 71, 74, 79. Zero ładu w niektórych rozkładach.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: michał 78 » 2015-02-10, 17:26

Kamil3836 pisze:Zero ładu w niektórych rozkładach.
Czyli wszystko w normie, jesli przyjąć oczywiście normy zarzadu

Luigi
Posty: 111
Rejestracja: 2014-04-23, 18:37
Lokalizacja: Bartodzieje

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Luigi » 2015-02-11, 20:23

Tylko co mi tam po ładzie cyferkowym na rozkładzie... Ja chcę możliwie wygodnie i szybko dostać się np. z miejsca pracy do domu, a więc powinniśmy liczyć na jak największe skomunikowanie linii w szczególności w okresach szczytowych.

Podam Wam przykład (dzień roboczy, koniec tzw. II zmiany czyli godz. 21:30 - 22)

Trasa: Niklowa - pętla Bałtycka
Wsiadam w "77" o 21:50 i jadę do węzła Garbary 22:09
Kierowcy robią co w ich mocy, żeby być tam na czas a nawet tę minutę wcześniej, bo 22:10 odjeżdża "79" na Kapuściska. Często jednak się nie udaje. A ja mam na skrzyżowaniu K. Jadwigi - Focha zawsze fantastyczny widok odjeżdżającej Pesy na "3" w stronę Bałtyckiej, a następna za 15 minut...
Żeby nie stać jak oferma na przystanku i tracić czasu najczęściej wsiadam w "5" o 22:14, dojeżdżam do R. Jagiellonów i przejściem podziemnym przechodzę na przystanek 64 k. Morska, z którego odjeżdża o 22:22. Reasumując podróż składa się z 2 przesiadek, ale czy te kombinacje są konieczne?

Według mnie wystarczyłoby w końcu poprawić rozkład 77, który nie był ruszany od blisko 1,5 roku...
Zamiast odjazdu z Niklowej o 21:50 powinien być odjazd o 21:45. Korekta jednak pewnie byłaby ciężka do zrealizowania bo o tej porze postoje na końcówkach wynoszą aż 3 minuty, więc wiązałoby się to z praktycznie całkowitą zmianą rozkładu jazdy.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2015-03-22, 15:49

Super jest na 84... Przecież klient się nie liczy, a może się sam przesiądzie do auta i będzie można kursy zamknąć... Takie tam -7 na pętli... Najciekawsze jest to , że po porannym szczycie, gdzieś znikają 2 minuty, ale tylko w jedną stronę. No tak!! Po 8 samochody już nie jeżdżą, a kolejne światła (rondo Wielkopolskie) zostają wyłączone...

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2015-04-10, 22:10

Kolejny smaczek: Na 73, po szczycie, czas zmniejszony o 7 (słownie: siedem) minut... Rezultat: Na Jasienieckiej -3.
Najlepsze jest to, że jakiś "miszczu" skrócił czas na odcinku "Kapy"-Łęgnowo. Przecież tam nie ma świateł, korków, a pora dnia nie ma znaczenia. Tam zawsze jedzie się tak samo, czyli wolno, bo dziura, na dziurze. Dla zasady ktoś zmniejszył czas, bo trzeba i koniec.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Darek » 2015-04-11, 00:00

skrócił czas na odcinku "Kapy"-Łęgnowo.
Po tym bruku? Współczuję. A może to czas dla przejazdu przez teren dawnego Zachemu? Bramki na Chemicznej i WP mają być wkrótce zlikwidowane i myślę że wówczas 73 pojedzie tamtędy. Oby tylko po modernizacji. Łata na łacie. Nie polecam.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2015-04-12, 12:38

ikarusiarz pisze:Rezultat: Na Jasienieckiej -3.
To w graniach tolerancji. Lepiej jechać lekko opóźniony niż przed planem.
ikarusiarz pisze:skrócił czas na odcinku "Kapy"-Łęgnowo
Przed 6 i po 18 o minutę. Wydaję mi się, że ten skrócony czas był poprzednio obowiązujący, a teraz został dodany w godzinach 6-18.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2015-04-13, 21:13

Kamil3836 pisze:To w graniach tolerancji. Lepiej jechać lekko opóźniony niż przed planem.
Kamil. Nie wierzę, że to Ty piszesz.
Ja mam się rozliczać, już powyżej 2 minut opóźnienia. Ta Twoja tolerancja, to może na przystanku, a nie w karcie drogowej.
Opóźnienie ciężko nadrobić, a "przed planem", zawsze można wyrównać.
Kamil3836 pisze:Wydaję mi się, że ten skrócony czas był poprzednio obowiązujący, a teraz został dodany w godzinach 6-18.
Żaden z tych czasów nie odpowiada warunkom realnym, odpowiadającym rzeczywistości.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Dawid Szramke » 2015-04-16, 22:27

Dzisiaj stwierdzam, że układacze rozkładów jazdy to "mistrzowie.Jechałem dzisiaj z fordonu z żoną 74. Na wyścigową dojechał 2 minuty opóźniony(tyle było różnicy między przyjazdem 74,a odjazdem 3). Motornicza widziała bardzo dobrze, że autobus przyjechał. W momencie kiedy wszyscy pasażerowie wysiedli pani motornicza sobie pojechała nie patrząc na to, że następny tramwaj jest za 15minut. Ja rozumiem iż jak dostała światło swoje to pojechała ale chyba ta minuta po odjeździe krzywdy by nie zrobiła. Zastanawiam się co miała w głowie osoba,która układała rozkład robiąc przesiadki 2 minuty na wyścigowej. Czy ciężko było zrobić przykładowo 5,6 minut?

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Karol » 2015-04-16, 22:34

ikarusiarz pisze:
Kamil3836 pisze:To w graniach tolerancji. Lepiej jechać lekko opóźniony niż przed planem.
Kamil. Nie wierzę, że to Ty piszesz.
Ja mam się rozliczać, już powyżej 2 minut opóźnienia. Ta Twoja tolerancja, to może na przystanku, a nie w karcie drogowej.
Opóźnienie ciężko nadrobić, a "przed planem", zawsze można wyrównać.
Kamil3836 pisze:Wydaję mi się, że ten skrócony czas był poprzednio obowiązujący, a teraz został dodany w godzinach 6-18.
Żaden z tych czasów nie odpowiada warunkom realnym, odpowiadającym rzeczywistości.
A ja przyznam rację Kamilowi. Dla mnie obrazek 57 w stronę Błonia rano uciekający o 7:30 mimo że jedzie 7:37 to już normalka.. czas wychodzić godzinę przed kursem bo przyjedzie wcześniej.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2015-04-16, 23:35

Excellence pisze:A ja przyznam rację Kamilowi. Dla mnie obrazek 57 w stronę Błonia rano uciekający o 7:30 mimo że jedzie 7:37 to już normalka.. czas wychodzić godzinę przed kursem bo przyjedzie wcześniej.
Tu jest ekstremum w drugą stronę. Ale zawsze można jechać wolniej.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2015-04-19, 10:41

Excellence pisze:Dla mnie obrazek 57 w stronę Błonia rano uciekający o 7:30 mimo że jedzie 7:37 to już normalka..
7 minut w godzinach szczytu? 2, 3 to bym zrozumiał, do tego codziennie? Jest to dla mnie nie do uwierzenia.
Dawid Szramke pisze: Czy ciężko było zrobić przykładowo 5,6 minut?
5/6 minut to jest za długi czas na przesiadkę, optymalny to 4 minuty.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Re: Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Karol » 2015-04-19, 11:58

Kamil3836 pisze:
Excellence pisze:Dla mnie obrazek 57 w stronę Błonia rano uciekający o 7:30 mimo że jedzie 7:37 to już normalka..
7 minut w godzinach szczytu? 2, 3 to bym zrozumiał, do tego codziennie? Jest to dla mnie nie do uwierzenia.
Życie, raz pod wozem, raz nad wozem. Raz przyjedzie sobie o 7:30, raz o 7:33, raz o 7:40, hulaj dusza.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-28, 11:53

Garbary -> Warszawska czas przejazdu na 79 w dni wolne o godzinie 4/5 to 3 minuty? Dla kogo? Pustej ulicy, wyłączonych świateł? Ten autobus się wlecze i jeszcze jest do przodu. :cegla:
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hubert_865
Posty: 377
Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Hubert_865 » 2015-06-29, 01:49

Warto zajrzeć w rozkład 53 w dni wolne w godzinach wieczornych, bo tam pomimo płynnej jazdy generuje się od 2 do 5 minut opóźnienia.

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Ignacy » 2015-06-29, 02:32

Przez brak możliwości zjazdu z W.P. w Al. JP II autobusy linii 69 jeżdżą do Magnuszewskiej, tam nawrotka i zjeżdżają tak jak 68, no cóż można zrozumieć. Ale niestety rozkład jazdy tego nie uwzględnia więc trzeba się przyzwyczaić do przyjazdów 69 na odcinku R. Toruńskie - Tatrzańskie z opóźnieniem w granicach 3-6 minut... Wczoraj efekt był taki że zamiast 69 o 16:25 i 16:33 przyjechały dwa razem o 16:30, widocznie jeden -5 a drugi +3.. jak to mówią hulaj dusza.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: black125 » 2015-06-29, 10:03

53 i 68 w weekendy i wieczorem mają opóźnienia w kier glinki bfm, na kladce potrafią mieć już 5 minut w plecy, ewidentnie brakuje 1 kolejności ma 53 bo 68 w weekendy ma postoje 20 min na bfm
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Kamil3836 » 2015-10-30, 12:39

Na początku tygodnia korzystałem z 55, który na pętle Skorupki dojechał po godzinie 11 z opóźnieniem 6 minut (czyli dwie minuty po odjeździe), dzisiaj po godzinie 10 na Skorupki dojechaliśmy -4, czyli w godzinie odjazdu. Czy nikt z ZDMiKP nie widzi, że na tej linii nagminne są opóźnienia i czas skorygować czas przejazdu?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Ignacy » 2015-10-30, 12:46

Byłem ostatnio dwa razy na Skorupki i kilka 55 widziałem, każdy przyjeżdżał z opóźnieniem. Jeden miał jeszcze minutę przerwy, z kolei inny miał już minutę po odjeździe, następne podobnie, albo przyjeżdżali o godzinie odjazdu, albo po odjeździe. Ale ZDMiKP problemu nie widzi, albo nie śpieszy się do jego rozwiązania :gwiazdy:
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Awatar użytkownika
Hubert_865
Posty: 377
Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Hubert_865 » 2015-11-05, 15:40

91 od Błonia do Białe Błota / Chlebowa. Nieważne jak pojedziesz, masz 4 minuty przelotu, ale ZAWSZE jesteś 2 minuty w plecy.

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Ignacy » 2015-11-05, 16:55

59 ma za to za długi czas przejazdu. Codziennie w międzyszczycie przyjeżdża na +4-5 minut, byłby jeszcze szybciej, tylko wiadomo że kierowca czeka, żeby nie stracić premii. Chodzi mi o kursu z Błonia w godz. ok. 9-12.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: ikarusiarz » 2015-11-17, 14:17

Ilekroć jeżdżę na 31 zawsze zastanawiało mnie, dlaczego ciężko być na dworcu punktualnie, w przeciwieństwie do 33. I jest rozwiązanie:
Pomimo, że 31 ma około 200 metrów więcej do przejechania (rozmieszczenie przystanków na placu Kościeleckich), to ma czas krótszy o 2 minuty!!! Pytam dlaczego?

A teraz wisienka na torcie:

31 który wyjeżdża o 22:55 i o 23:55 ma 12 minut na dojazd do Łęgnowa (czynna sygnalizacja). A nad ranem i nocą ma 20 minut na zjazd... Zero ruchu, zero świateł...

Luigi
Posty: 111
Rejestracja: 2014-04-23, 18:37
Lokalizacja: Bartodzieje

Układacze rozkładów jazdy

Post autor: Luigi » 2016-01-06, 01:34

Dotyczy tramwajów i zmian od 16 stycznia.
Po głębszej analizie muszę stwierdzić, że mimo dobrze opracowanych rozkładów jazdy (dla pasażerów), gdzie np. na wspólnych odcinkach tras udało się zachować równe odstępy czasowe i naprzemienne kursy dwóch lub więcej linii, to wszystko ładnie wygląda ale niestety tylko na papierze... w rzeczywistości możecie zapomnieć o punktualnej komunikacji na wybranych liniach i o określonej porze z kilku powodów:

1. Nagminnie zablokowana pętla Las Gdański - brak przejazdu
Za świetny przykład niech świadczy fakt, że zgodnie z rozkładem w ciągu 4 minut (godz. 6:43 - 6:47) ma zajechać na pętlę aż 5 tramwajów, a przez 13 minut (6:43 - 6:56) aż 9 składów! z czego część ma postoje po 20 minut a część po zaledwie 5 minut!

2. Bardzo "okazale" w stosunku do stanu obecnego przycięte czasowo pierwsze poranne kursy
Np. Linia 4 Las Gdański - Glinki około godz. 5:00 obecnie 28 minut, po zmianach 23 minuty!
Np. Linia 6 Las Gdański - Łęgnowo około 4:40 obecnie 36 minut, po zmianach 33 minuty*
* - chętnie zobaczę tę podróż w 33 minuty z zachowaniem rzecz jasna wszystkich ograniczeń prędkości po drodze ;)

3. Przycięte dodatkowe minuty w szczytach komunikacyjnych
Głównie zarzut tyczy się oczywiście Gdańskiej w godzinach 13-16 kiedy tworzą się największe korki.

4. Krótkie postoje na pętlach w godzinach szczytu dla linii 4, 5 i 8, a więc linii o charakterze "magistralnym"
Przyoszczędzono po jednej kolejności na ww. liniach, skutkiem czego są postoje na pętlach po 4 do max. 8 minut. Punktualność to jedno ale takie czasy nie pozwalają nawet mechanikowi w spokoju wymienić zużytej części...


Ciekawostką z kolei są długie postoje na pętli Wilczak dla 1 i 3 w niektórych momentach po 20 kilka minut, co oznacza, że w jednej chwili oczekiwać na odjazd będą trzy składy. Przy stojącym Swingu śmiem wątpić, czy trzeci skład zmieści się cały na przystanku końcowym znajdującym się na łuku pętli. Zapewne będzie musiał się najpierw ktoś połamać zanim przystanek zostanie wydłużony.

ODPOWIEDZ