To są najciekawsze framenty artykułu z dziesiejszego Expressu nie mam linku do tego.Kiedyś radiowęzęł przy dworcu dobrze się sprawdzał-wspomina czytelnik expressu.Podobne były na Gdańskiej i Rondzie Jagiellonów. Jeśli autobus wypadł z kursu,od razu słyszałem komunikat. Teraz stoi elektroniczna tablica,ale nie ma informacji,że wóz nie przyjedzie-narzeka bydgoszczanin.
-Długo czekałam na 93,chociaż mogłam skorzystać z 94,który odjeżdżał o tej samej godzinie..Linia Nad Wisłe odjechała,a ja pokornie czekałam dalej na 93. W końcu przyjechał,ale dopiero po 30 minutach. Gdyby ktoś poinformował pasażerów o odwołanym kursie,na pewno nie traciliby czasu,tylko korzystali z innych linii.
-Radiowęzły w newarlgicznych punktach miasta powstawały jeszcze przed 1990 rokiem. Większość tych urządzeń już zdemontowaliśmy ze względów bezpieczeńtwa i z powodu złego stanu technicznego. Teraz ich rolę przejmują tablice elektryczne-mówi zastępca dyrektora spraw techniczno-eksploatacyjnych Mariusz Reszka.
Na brak tablicy informacyjnej z odjazdami skarżą się pasażerowie korzystający z systemu A+T.
-Już kilka razy wisiadałam w 3,która stała na przystanku przy Wyścigowej ale szybciej odjechała 1. Zarząd mógłby pomyśleć o przywróceniu zegarów,które stały jeszcze przed dwoma laty twierdzi Danuta Banach z Fordonu.
-Powrót do ręcznie nastawianych zegarów nie wchodzi w grę. To przestarzały system. Jednak jeszcze w tym roku na pętli Wyścigowej zainstalujemy tablice elektroniczne. Jedna będzie wyświetlać odjazdy tramwajów,a druga autobusów..Prace chcemy zacząć jesienią mówi rzecznik ZDMiKP Bogumił Grenz.
Elektroniczne tablice na Wyścigowej
Moderator: spooney
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Elektroniczne tablice na Wyścigowej
Elektroniczne tablice na Wyścigowej
Nowe wiaty i elektroniczne tablice z rozkładem jazdy pojawią się na pętli autobusowo-tramwajowej przy ul. Wyścigowej.
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35589,4531147.html
Ostatnio zmieniony 2007-10-08, 14:20 przez Kraw, łącznie zmieniany 1 raz.
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
Nowe tablice informacyjne
Nowe tablice informacyjne
Dzisiaj na pętli przy ulicy Wyścigowej pojawiły się długo oczekiwane tablice kierunkowe. Ich położenie pozostawia wiele do życzenia, ale są. Wyprodukowała je firma Pixel z Bydgoszczy. Od dziś będą One informować Bydgoszczan który autobus czy tramwaj odjeżdza najwcześniej oraz z jakiego stanowiska. Warto dodać iż róźnią się One od tych z Dworca PKP czy Osiedla Błonia ponieważ pokazują w kolejności chronologicznej odjazdy oraz są zbudowane z diód - większe możliwości przekazywania informacji.
Stary tramwaj też może mówić
Od jakiegoś czasu jeździ czerwony tramwaj po remoncie który posiada system Pixel. Składa się On z diodowych wyświetlaczy zewnętrzych oraz jednego wewnętrznego w przednim wagonie który informuje pasażerów o imieninach czy następnym przystanku. W tramwaju również zamontowane są głośniki wewnątrz i zewnątrz, które zapowiadają następny przystanek oraz informują pasażerów jaki tramwaj nadjechał na przystanek. System jest znany już mieszkańcom Bydgoszczy z autobusów Mercedes czy nowych, niskopodłogowych tramwajów Pesy.
Dzisiaj na pętli przy ulicy Wyścigowej pojawiły się długo oczekiwane tablice kierunkowe. Ich położenie pozostawia wiele do życzenia, ale są. Wyprodukowała je firma Pixel z Bydgoszczy. Od dziś będą One informować Bydgoszczan który autobus czy tramwaj odjeżdza najwcześniej oraz z jakiego stanowiska. Warto dodać iż róźnią się One od tych z Dworca PKP czy Osiedla Błonia ponieważ pokazują w kolejności chronologicznej odjazdy oraz są zbudowane z diód - większe możliwości przekazywania informacji.
Stary tramwaj też może mówić
Od jakiegoś czasu jeździ czerwony tramwaj po remoncie który posiada system Pixel. Składa się On z diodowych wyświetlaczy zewnętrzych oraz jednego wewnętrznego w przednim wagonie który informuje pasażerów o imieninach czy następnym przystanku. W tramwaju również zamontowane są głośniki wewnątrz i zewnątrz, które zapowiadają następny przystanek oraz informują pasażerów jaki tramwaj nadjechał na przystanek. System jest znany już mieszkańcom Bydgoszczy z autobusów Mercedes czy nowych, niskopodłogowych tramwajów Pesy.
Ostatnio zmieniony 2009-02-12, 12:45 przez misieek, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyświetlacz w 2 wagonie?! Do pierwszego weekendu. Ktoś wziąłby do domu na pamiątkę. Zauważ Michale że nawet zegarów tam nie montowano. Głośniki muszą wystarczyć. Dlaczego zrezygnowano z siedzeń tapicerowanych?
Co do kabiny w 2 wozie to od następnego składu (powinien wyjść wrzesień- październik) ma być demontowana (302-303).
Co do kabiny w 2 wozie to od następnego składu (powinien wyjść wrzesień- październik) ma być demontowana (302-303).
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
misieek pisze:Od jakiegoś czasu jeździ czerwony tramwaj po remoncie który posiada system Pixel.
Od dobrych kilku lat, 4 co najmniej, nie jestem pewny czy nie był nawet szybciej niż Strzała. Może jest ich kilka bo ten którego kojarzę od dawna miał na pewno inne siedzenia - te czerwone z elementami materiału.
3N Wilczak
Nie, nie. To jest wóz 312-313. Remont w roku 1999. Pixele na próbe- żółte diody.
Brak systemy mówiącego. Tablica wyświetla tylko linie, kierunek, imieniny i datę.
To jest jedyny wóz 805Na z wyświetlaczami, oprócz tego nowego 300.
Co do siedzeń- jest to wersja początkowa remontów: siedzenia oryginalne, pomalowane, drzwi plastikowe półpełne, żółte poręcze itp. Ten styl remontów był w latach 98- 2000
Żaden inny 805Na nie ma wyświetlaczy.
A samą informację przystankową tylko 300. Więc tekst kolegi Łukasza jest zgodny z prawdą.
Brak systemy mówiącego. Tablica wyświetla tylko linie, kierunek, imieniny i datę.
To jest jedyny wóz 805Na z wyświetlaczami, oprócz tego nowego 300.
Co do siedzeń- jest to wersja początkowa remontów: siedzenia oryginalne, pomalowane, drzwi plastikowe półpełne, żółte poręcze itp. Ten styl remontów był w latach 98- 2000
Żaden inny 805Na nie ma wyświetlaczy.
A samą informację przystankową tylko 300. Więc tekst kolegi Łukasza jest zgodny z prawdą.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Na 100% masz rację, 300+301 kojarzę jeszcze jako skład śmigający zawsze na 3 lecz bardzo charakterystyczny - jako jeden z nielicznych jeżdżący w starym MZKowskim malowaniu, dośc mocno wyblakłym Szkoda trochę że go wyremontowali bo fajnie trzeszczał jak się rozpędził ale teraz będzie jeszcze bardziej charakterystyczny Kiedy dali mu nowe życie?
3N Wilczak
Na przełomie lipca i sierpnia wypuszczony został. Dzień później zapalił mu się wózek...
Ze samym wyświetlaczem też jaja były. Zaczął działać gdzieś po 2 tygodniach. Niedługo 302-303 wyremontowany wyjedzie, czyli nieśmiertelna "Haroma"- miał tą reklamę chyba z 5 lat. Niestety remonty Toruńskiej nie są zbyt wysokiej jakości, ale dobrze że wogóle remontują.
Ze samym wyświetlaczem też jaja były. Zaczął działać gdzieś po 2 tygodniach. Niedługo 302-303 wyremontowany wyjedzie, czyli nieśmiertelna "Haroma"- miał tą reklamę chyba z 5 lat. Niestety remonty Toruńskiej nie są zbyt wysokiej jakości, ale dobrze że wogóle remontują.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Wiesz, może to kwestia gustu, ale moim zdaniem nasze 805 wyremontowane w stylu "klasycznym" są o wiele ładniejsze od wszelkiej maści bulw, 105/805 to 105/805 i ładnie mu z takim pyszczkiem i tyłeczkiem z jakim przyśnił się projektantom i go stworzyli, bulwy wyglądają jak mutanty jakieś albo gwiazdeczki porno po zbyt dużej ilości operacji plastycznych ;)
3N Wilczak
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Teraz każde wagony po NG będą mieć wyświetlacz i głośniki wewnątrz i zewnątrz rozumiem?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Podobno jeśli się sprawdzą. Podejrzewam więc że tak, bo motorniczowie się denerwowali że wszystkie inne miasta mają tę wygodę, a BDG ciągle o tym zapominaTeraz każde wagony po NG będą mieć wyświetlacz i głośniki wewnątrz i zewnątrz rozumiem?
Dokładnie! Jak widze te toruńskie pseudo- nowoczesne zbulwienia (ze starymi drzwiami) to chce mi się śmiać. Podobnie jak te szity dla Tramwajów Śląskich. Pudło identyczne, ale przód- czysty futuryzm. Nawet malowania mają różne.nasze 805 wyremontowane w stylu "klasycznym" są o wiele ładniejsze od wszelkiej maści bulw
Jak już zmieniają przód i tył to całe pudło powinno być inne, a drzwi odskokowe- jak w naszej Pesie.
No i wklejane okna.
Wzorem dla modernizacji wozów powinien być Poznań. No może po za układem siedzeń, bo nasz 2+1 jest bardzo dobry.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Nie mówie o szczekaczkach, tylko o wyświetlaczach: przednim, tylnym i bocznych.
Jedno nie musi się łączyć z drugim. A wygoda dla motorowego jest- nie musi blachy przewijać, ani z zajezdni zabierać.
Jedno nie musi się łączyć z drugim. A wygoda dla motorowego jest- nie musi blachy przewijać, ani z zajezdni zabierać.
Racja, zwykły mozaikowy. Troche się zagalopowałemTo wyświetlacz mozaikowy, a nie diodowy
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Tak musi przy sterowniku kombinować, a dla starszych motorowych to jest wyzwanie, niby 2 przyciski, ale jednakDarek pisze: A wygoda dla motorowego jest- nie musi blachy przewijać, ani z zajezdni zabierać
Ostatnio zmieniony 2009-03-07, 14:13 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Nie da sie ukryc ze sa bardziej czytelne takie wyświetlacze nieżeli tablice. Ogólnie motorniczy 300+301 był bardzo miły, pozdrawiam.
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Działanie tablic na Wyścigowej
Czekając z moją współpracowniczką na Wyścigowej na kontrolę autobusów obserwowałem sobie nowe tablice, które zamontowano na pętli. Działanie ich z rzeczywistością zostawia wiele do życzenia. Pierwszy kurs 3 według rozkładu wiszącego na przystanku to 4:53. A według tablicy to 4:28. Następny kurs był według tablicy o 4:29. Podobnie było z tramwajem nr 7.
/h: AMOk
/h: AMOk
Ostatnio zmieniony 2008-09-07, 10:29 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech będzie, że jestem górnik (;p) i odkopię temat , ale ostatnio stwierdziłem, że tablica, która wyświetla czasy odjazdu tramwajów nie ma sensu. Nie ma, ponieważ stoi ona obecnie w najgorszym miejscu jakie może być...(stało się tak od kiedy przystanek końcowy dla autobusów umieszczono przed skrętem w prawo) Aby dowiedzieć się, o której jedzie dany tramwaj gdy oba stoją na stanowiskach trzeba szybko dobiec do tablicy i ewentualnie (gdy 1 lub 7 za moment rusza) z powrotem pospiesznie wrócić i wsiąść w dany tramwaj. Ta tablica powinna stać w miejscu gdzie pasażerowie wysiadają z autobusów. Tyle, dziękuje ; )
Albo może mogłaby być z dwóch stron W sumie jak jechałam dziś 70 to też zaliczyłam bieg do tablicy, spojrzenie spod niej i pęd do tramwaju
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
Motorowi to akurat mają wozówki, więc nie powinno się pod ich kątem robić tablicy a pod kątem pasażerów wysiadających z 70/72/74.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Ale jedna tablica to spójność. Ta sama godzina i odjazd wg tablicy. Czasem sekundy wiele znaczą przy A+T. A Tablica mogła by stać przy domku który tam jest, było by wszystko widoczne ;) Ale to teren prywatny
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.