System przesiadkowy A+T - Fordon/Osowa Góra

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

System przesiadkowy A+T - Fordon/Osowa Góra

Post autor: Dawid Szramke » 2007-01-06, 20:02

Zarząd dróg potwierdził spostrzeżenia pasażerów.Kursujące obecnie po promocyjnej cenie linie pośpieszne są bardziej obciążone.
Ostatnio zmieniony 2007-01-07, 21:17 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-01-07, 15:45

.Prawdopodobnie w grę wchodzi też obniżenie cen biletów dla osób korzystających z przesiadek autobus-tramwaj.
No Panowie, jeśli uda się to wprowadzić w życie to będzie to pierwszy krok ku lepszym czasom komunikacji miejskiej w naszym mieście :) ( o ile dobrze pamiętam to zresztą jest to pomysł naszego kolegi tarhima, ciekawe czy zdmikp podziękowało Mu ;) )
Jak jeszcze uda się wprowadzić w życie projekt o pierwszeństwie autobusów i tramwajów na światłach to w ogóle będzie można być dumnym z naszego zarządu, jestem gotów nawet wybaczyć im ( choć może nie do końca ;) ) brak jakichkolwiek posunięć w kierunku tramwaju na Kujawskiej.
3N Wilczak

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-01-07, 19:28

mc_pele pisze:Jak jeszcze uda się wprowadzić w życie projekt o pierwszeństwie autobusów i tramwajów na światłach
Tylko w wypadku tramwajów taki myk przejdzie. To jeden z ich plusów - ruch tramwajów regulują oddzielne światła. Z autobusami już się tak nie da.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Bilet z przesiadką

Post autor: Marcin_558 » 2007-01-10, 21:55

Autobusowo-tramwajowy bilet przesiadkowy - to propozycja rozwiązania sprawy dojazdów komunikacją miejską do Fordonu - dowiaduje się "Gazeta". Dzięki temu za 2,2 zł będzie można podróżować z przesiadką przy ul. Wyścigowej
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-01-10, 22:11

Jestem za! Podpisuję się rękoma i nogami. Brawo, brawo, brawo!
Marcin_3558 pisze:Rozkład jazdy byłby tak skonstruowany, żeby przesiadka na pętli autobusowo-tramwajowej nie trwała dłużej niż pięć minut
To mi się najbardziej podoba - z racji, że sam tak zawsze jeżdżę. Choć to już jest chyba któraś z kolei deklaracja, że autobusy i tramwaje będą na siebie czekać, a zazwyczaj wychodzi tak, że jakieś 20% tylko na siebie czeka.
Marcin_3558 pisze:podróż z Fordonu do Śródmieścia, zwłaszcza w godzinie szczytu, skróci się o kilka minut, bo tramwaje nie stoją w korkach, a jeżdżą po wydzielonych torowiskach
To zależy. Jeśli faktycznie przesiadki na Wyścigowej będą "drzwi-drzwi" - to owszem, pospieszność 94 wtedy wydaje się kiepska - jednak gdy czas oczekiwania na tramwaj jest dłuższy niż 6-7 minut, to już 94 jest szybciej na Jagiellonów, pomimo iż stoi w korku aż od Piotrowskiego. (Sprawdzone - czasami się zakładam z kolegami z grupy, kto będzie pierwszy jadąc z UTP na Rondo Jagiellonów - ja jadę 70(72)+1(3), oni jadą 94 :lol: )

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-01-11, 14:15

Ikarus280 pisze:Może wkońcu się coś ruszy.
Heh ciekaw jestem czy był w tym rzeczywiście jakiś wkład tarhima a może jednak nasze forum jest czytane przez osoby związane z władzami ? ;-)

Szkoda że na razie to nic pewnego, wszyscy podpowiadają prezydentowi że ten wariant jest najlepszy, niestety wszyscy (łącznie z mieszkańcami) lobbują za tramwajem, to samo wychodzi z wyliczeń ZDMiKP a tymczasem z tego co słychać to coraz bliżej nam do kolejki zamiast tramwaju...
3N Wilczak

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-01-11, 17:04

mc_pele pisze: Heh ciekaw jestem czy był w tym rzeczywiście jakiś wkład tarhima a może jednak nasze forum jest czytane przez osoby związane z władzami ? ;-)

Szkoda że na razie to nic pewnego, wszyscy podpowiadają prezydentowi że ten wariant jest najlepszy, niestety wszyscy (łącznie z mieszkańcami) lobbują za tramwajem, to samo wychodzi z wyliczeń ZDMiKP a tymczasem z tego co słychać to coraz bliżej nam do kolejki zamiast tramwaju...
Był był na bank, bo go spotkałem jakoś między świętami a sylwestrem i biegał z teczką papierów do Dombrowicza
Obrazek

Obrazek

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-01-11, 17:43

X-ik pisze:Był był na bank, bo go spotkałem jakoś między świętami a sylwestrem i biegał z teczką papierów do Dombrowicza
Tę kwestię załatwiał chyba nawet przed Świętami - jakoś na początku grudnia. Pamiętam, sam mi pokazywał to pismo ;)

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-01-11, 20:12

Tę kwestię załatwiał chyba nawet przed Świętami - jakoś na początku grudnia. Pamiętam, sam mi pokazywał to pismo ;)
Chyba, nawet był wczesniej artykuł w jakiejś gzecie gdzie padło jego nazwisko.
Obrazek

Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2007-01-11, 21:56

poważnie tarhim? czy ktoś ma z nim kontakt i mógłby zaprosić go na forum? Swoją drogą, jeżeli faktycznie jest tak jak mówicie to kolega Tarhim byłby tutaj niewątpliwie skarbem;)

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

System przesiadkowy "A+T" Fordon/Osowa - Centrum

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-02-06, 11:39

No, proszę. Jestem w szoku i to pozytywnym!

System A+T


Główne założenia:

1. Zapewnienie dojazdu do centrum mieszkańcom najbardziej oddalonych osiedli (Fordon, Osowa Góra) za jeden zwykły bilet w układzie A+T:
 z Fordonu (pętle początkowe: Nad Wisłą, Tatrzańskie oraz Mariampol i Fordon Rynek) odpowiednio liniami 70, 72, 74 i 65 oraz z wykorzystaniem linii tramwajowej nr 3 od Wyścigowej do Ronda Grunwaldzkiego, w przeciwnym kierunku analogicznie.
 z Osowej Góry (pętle początkowe: Osowa Góra, Rekinowa) odpowiednio liniami 60 i 71 oraz z wykorzystaniem linii tramwajowej nr 3 od Ronda Grunwaldzkiego do Wyścigowej, w przeciwnym kierunku analogicznie,
przy założeniu ograniczenia łącznego czasu podróży do 60min.
2. Przekształcenie linii pospiesznych w linie przyspieszone (opłata za przejazd jak na liniach zwykłych), z istotnymi zmianami przebiegu, celem zapewnienia mieszkańcom Fordonu bezpośredniego i szybkiego skomunikowania z Dworcem PKP z pominięciem centrum, które zgodnie z założeniem generalnym będzie skomunikowane w układzie A+T.
3. Zminimalizowanie czasu na przesiadkę oraz zapewnienie w możliwie największym stopniu synchronizacji linii autobusowych i tramwajowych w obrębie pętli Wyścigowa.
4. Zmniejszenie liczby autobusów, kursujących dotychczas najbardziej zatłoczonymi ulicami centrum miasta (Jagiellońską, Focha, Dworcową) oraz kończących bieg na zatłoczonych pętlach w obrębie Placu Kościeleckich i Dworca PKP.
5. Przejęcie dominującej roli w obsłudze komunikacyjnej miasta na kierunku WZ przez trakcję tramwajową.
6. Wprowadzenie niezbędnych zmian optymalizacyjnych w przebiegach i obsadach taborowych na liniach autobusowych, dostosowujących układ komunikacyjny do prognozowanych zmian popytu na usługi przewozowe i przewidywanych potrzeb przewozowych.

Zmiany na liniach komunikacyjnych:

Linie tramwajowe - wszystkie
Ustalenie taktu podstawowego dla linii tramwajowych na 15 min. (obecnie 14 min. w szczycie i 16,5min. poza szczytem).

Linia nr 2
Dostosowanie obsad taborowych do zmienionej częstotliwości kursowania w dni powszednie.

Linia nr 3
Zwiększenie częstotliwości kursowania linii do podwójnej wartości taktu podstawowego, tj. 7,5min. do godz. 20.00 i 10 min. w godzinach wieczornych i w dni wolne.


Linia nr 70
Zwiększenie częstotliwości kursowania do 5min. w szczycie, 7,5 min. poza szczytem i 10min. w godzinach wieczornych celem zapewnienia należytego komfortu podróży, synchronizacji linii oraz minimalizacji czasu oczekiwania na przesiadkę. Trasa przejazdu bez zmian. Obsługa Centrum Onkologii na dotychczasowych zasadach – w wydzielonych kursach.

Linia nr 72
Zwiększenie częstotliwości kursowania do 10min. w szczycie 15 min. poza szczytem i 20min. w godzinach wieczornych celem zapewnienia należytego komfortu podróży, synchronizacji linii oraz minimalizacji czasu oczekiwania na przesiadkę. Trasa przejazdu bez zmian.

Linia nr 74
Ustalenie częstotliwości kursowania na 15min. w szczycie i poza szczytem oraz 20min. w godzinach wieczornych celem zapewnienia należytego komfortu podróży, synchronizacji linii oraz minimalizacji czasu oczekiwania na przesiadkę. Trasa przejazdu bez zmian.

Linia nr 77
Likwidacja linii. Obsługę w relacji Fordon Rynek – Fordońska – Wyścigowa przejmie linia nr 65 (całodzienna).
Po wybudowaniu ul.Andersa do ul.Gieryna wraz z dodatkową pętlą autobusową przewiduje się reaktywowanie linii na trasie Gieryna – Andersa – Wyzwolenia – Fordońska - Wyścigowa zapewniając brakujące obecnie połączenie komunikacyjne dla strefy zamieszkania w rejonie ulic Bora Komorowskiego i Gieryna, włączając jednocześnie linię nr 77 w system A+T.

Linia nr 82
Likwidacja linii. Przejęcie obsługi połączenia przez linię nr 70 w kursach wydzielonych do Centrum Onkologii i linię tramwajową nr 3 w systemie A+T.

Linia nr 93
Zmiana trasy przebiegu linii na następujący: Tatrzańskie – Twardzickiego – Korfantego - Akademicka – Rejewskiego – Fordońska – Kamienna – Łęczycka - Skłodowskiej-Curie – Wyszyńskiego – Powstańców Wielkopolskich – Mickiewicza – Mazowiecka/Hetmańska – Warszawska/Dworcowa – Dworzec PKP – Zygmunta Augusta. Dodatkowo zakłada się zmianę charakteru linii z pospiesznej na przyspieszoną, wprowadzenie opłaty za przejazd jak na linii zwykłej i zwiększenie częstotliwości kursowania w dni powszednie. Liczba przystanków poza Fordonem ograniczona do głównych źródeł i celów podróży.

Linia nr 94
Zmiana trasy przebiegu linii na następujący: Nad Wisłą – Piłsudskiego – Andersa - Akademicka – Kaliskiego – Fordońska – Kamienna – Sułkowskiego - Ogińskiego – Powstańców Wielkopolskich – Mickiewicza – Mazowiecka/Hetmańska – Warszawska/Dworcowa – Dworzec PKP. Dodatkowo zakłada się zmianę charakteru linii z pospiesznej na przyspieszoną, wprowadzenie opłaty za przejazd jak na linii zwykłej i redukcję częstotliwości kursowania w dni powszednie i wolne. Liczba przystanków poza Fordonem ograniczona do głównych źródeł i celów podróży.
Zmiany w cenniku opłat:

W nowym cenniku proponuje się, wprowadzić następujące zmiany:

1. wykreślenie opłat za przejazd na liniach pospiesznych w związku z ich likwidacją,
2. wprowadzenie opłaty za przejazd na liniach przyspieszonych, wg poziomu cen obowiązujących jak na liniach zwykłych,
3. wprowadzenie opłaty za przejazd na określonych liniach i trasach łączonych w systemie przesiadkowym autobus + tramwaj (AT), wg cen obowiązujących jak na jednej linii zwykłej,

System AT, w którym obowiązuje opłata jak za jedna linię zwykłą, obejmować będzie następujące linie i trasy:

a) 70.3 AT – linię autobusową Nr 70 oraz linię tramwajową Nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do Ronda Grunwaldzkiego,
b) 72.3 AT – linię autobusową Nr 72 oraz linię tramwajową Nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do Ronda Grunwaldzkiego, a w dni wolne także linię autobusową nr 69 od pętli pn. Tatrzańskie do przystanku Fordońska-Bałtycka,
c) 74.3 AT – linię autobusową Nr 74 oraz linię tramwajową Nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do Ronda Grunwaldzkiego,
d) 65.3 AT – linię autobusową Nr 65 od pętli pn. Mariampol do Ronda Fordońskiego oraz linię tramwajową Nr 3 od pętli pn. Wyścigowa do Ronda Grunwaldzkiego,
e) 60.3 AT – linię autobusową Nr 60 od pętli pn. Osowa Góra do Ronda Grunwaldzkiego oraz linię tramwajową Nr 3 od Ronda Grunwaldzkiego do pętli pn. Wyścigowa,
f) 71.3 AT – linię autobusową Nr 71 od pętli pn. Rekinowa do Ronda Grunwaldzkiego oraz linię tramwajową Nr 3 od Ronda Grunwaldzkiego do pętli pn. Wyścigowa.
Ostatnio zmieniony 2007-09-19, 13:08 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-02-06, 16:47

Tarhim pisze:No, proszę. Jestem w szoku i to pozytywnym!
Ja także, aż chce się żyć :P Zaczynam wierzyć w kompetencje ZDMiKP :)
mam tylko jedną wątpliwość, czy tramwaj 1 nie mógłby również być objęty tym systemem na odcinku Wyścigowa - r Jagiellonów? Bo tak to chyba jednak 3 będzie dośc mocno przepełniona...

Patrząc na te założenie ma wrażenie że ZDMiKP czyta nasze forum i słucha podpowiedzi części z nas :P
3N Wilczak

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-02-06, 17:10

mc_pele pisze:Bo tak to chyba jednak 3 będzie dośc mocno przepełniona...
Zawsze można o trójskładach pomyśleć ;)
Tarhim pisze:o, proszę. Jestem w szoku i to pozytywnym!
Owszem, ja również. Brawo! W końcu trafił do nich głos ludu :)
Tarhim pisze:Ustalenie taktu podstawowego dla linii tramwajowych na 15 min.
Wreszcie!
Tarhim pisze:Zwiększenie częstotliwości kursowania linii do podwójnej wartości taktu podstawowego, tj. 7,5min.
Również, w końcu się doczekaliśmy :)
Linia nr 77 - Likwidacja linii.
:browar: @tarhim, mc_pele i partisan ! :)
Linia nr 82 - Likwidacja linii.
Zostawiłbym dla staruszków, którzy chcą do CO jechać. Wdrapać się do tramwaju to dla nich musi być katorga. (będą niskopodłogowce, 82 idzie do wycięcia)
Tarhim pisze:– Kamienna – Łęczycka - Skłodowskiej-Curie – Wyszyńskiego – Powstańców Wielkopolskich – Mickiewicza –
Nie do końca jestem przekonany o zajeździe na Bartodzieje, chociaż...
Linia nr 94 - Zmiana trasy przebiegu linii na następujący:
Widzę, że pół UTP będzie musiało się odzwyczaić ;)

No i jeszcze poza tym interesujące jest, jak zorganizują oznaczanie biletów.
Autobusy przyporządkowane do linii i pewien sposób informacji, że bilet skasowany właśnie w tym autobusie, czy też przeprogramowanie kasowników, by pokazywał numer linii, w której skasowano autobus?

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-02-06, 17:39

elfalcone pisze:Cytat:
Linia nr 94 - Zmiana trasy przebiegu linii na następujący:


Widzę, że pół UTP będzie musiało się odzwyczaić ;)
Za to studenci UKW na Chodkiewicza mieszkający w Fordonie będą mieli co oblewać :) szykuje sie też megaodcinek między przystankami - od Wiślanej do Sułkowskiego - Chodkiewicza, albo jeszcze dalszy, jeśli ilość przystanków poza Fordonem ma być zminimalizowana to może wytną Wiślaną... choć trudno to sobie wyobrazić ale na nie sądzę by był sens aby 94 zatrzymywał się na Sułkowskiego - Kamienna lub gdzieś na Kamiennej. W zasadzie w okolicach Kamiennej - Wyszyńskiego jest trochę bloków, także wydział języków obcych na Grabowej więc nie wiadomo... Cóż, pożyjemy zobaczymy ale bardzo jestem ciekaw jak wyglądać będzie w kwietniu linia 94 :)
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2007-02-06, 17:49

mc_pele pisze:jeśli ilość przystanków poza Fordonem ma być zminimalizowana to może wytną Wiślaną..
szczerze w to wątpie... Gdyby 94 stawał na Spornej to Wiślaną może pominąć... Ale jak wiadomo to nie możliwe ;] Skoro pojedzie Kamienną to w stronę miasta niemiałby się gdzie zatrzymać...

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-02-06, 18:06

mc_pele pisze:mam tylko jedną wątpliwość, czy tramwaj 1 nie mógłby również być objęty tym systemem na odcinku Wyścigowa - r Jagiellonów?
Postaram się dowiedzieć, ale jeśli regulamin nie ulegnie głębokim zmianom to przynajmniej na okresowych biletach będzie można jechać pokrywającymi się odcinkami. Poza tym rozszerzyć zawsze można... ;)
mc_pele pisze:szykuje sie też megaodcinek między przystankami - od Wiślanej do Sułkowskiego - Chodkiewicza, albo jeszcze dalszy, jeśli ilość przystanków poza Fordonem ma być zminimalizowana to może wytną Wiślaną... choć trudno to sobie wyobrazić ale na nie sądzę by był sens aby 94 zatrzymywał się na Sułkowskiego - Kamienna lub gdzieś na Kamiennej. W zasadzie w okolicach Kamiennej - Wyszyńskiego jest trochę bloków, także wydział języków obcych na Grabowej więc nie wiadomo... Cóż, pożyjemy zobaczymy ale bardzo jestem ciekaw jak wyglądać będzie w kwietniu linia 94 :)
Wiślaną nie, bo to przesiadkowy. Może w Fordonie część? Co do Kamiennej to ja bym dał przystanek na wysokości Morskiej/p.o. Bydgoszcz Bielawy i tyle.

93 ciachnąłbym na Bartodziejach coś, nie wiem jak w Fordonie.

Co do piwa za 77 tak, w ostatni dzień kursowania :)

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-02-06, 19:59

Wiślana to głowne miejsce przesiadek z tego co wiadomo tak Sporna czy Szajnochy. Na Wiślanej jest cmentarz więc ludziom pasuje dojazd. 82 i 77 niech idą w cholere. Te linie są mało zarabiające na siebie. Ludziom którzy jeżdżą 94 będzie cięzko sie odzwyczaić i tak jak ktoś zaznaczył studentom uniwerka. A tak może nie w temacie z tego co się dowiedziałem jeżeli Szajnochy przejmą 67 to na linie mają wyjechać zapiekanki ;).

Awatar użytkownika
ikarusjelcz
Posty: 84
Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
Lokalizacja: Użytkownik

Re: System przesiadkowy "A+T" Fordon/Osowa - Centr

Post autor: ikarusjelcz » 2007-02-06, 20:25

kolejny chory pomysl zdmikp!

nowy uklad tras i sytem A+T jest ok ale czemu nie wprowadzili biletów czasowych na cala Bydgoszcz? znów jestesmy 100 lat za murzynami!!!!!!!!!!!!

Wystarczy spojrzec do Gdanska, Gdyni, Poznania czy Krakowa...................

System jest nieuczciwy bo mozna na 1 bilet dojechac z "zadupia(Fordon,Osowa Góra)" do centrum a np. z Blonia na Kapusciska;z Fordonu na Kapusciska lub np.Lesnego na Dworzec PKP lub PKS juz nie mozna dojechac na jeden bilet a odleglosc jest kilkakrotnie krótsza!

Po zainstaliwaniu polskich znaków teraz wszystko sie na kompie wszystko popieprzylo i mam narazie tylko wersje "EN" czyli anigelska. jedyny polski zkan to ó :P

jeszcze mozna skasowac przystanki autocentrum oraz Lowicka. wg. mnie wystarczy jak tam sie bedzie zatrzymywala tylko jedna linia.
Ostatnio zmieniony 2007-02-06, 20:33 przez ikarusjelcz, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-02-06, 20:30

Tu chodzi głównie o fordon i Osową Góre a nie o inne osiedla. Napewno będzie lepiej niż jest. Marudzisz Filip jak zwykle.

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2007-02-06, 20:58

ikarusjelcz pisze:Wystarczy spojrzec do Gdanska, Gdyni, Poznania czy Krakowa...................
Ale Bydgoszcz to nie Gdańsk Gdynia itp... Nie ważne że inne miasta są do przodu :P Ważne jest to że chociaż coś się U NAS zmienia. Jeszcze biletów czasowych w Bydzi się doczekasz... :)

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-02-06, 21:52

Nie wierzę, na chyba najbardziej opiniotwórczym forum w Bydgoszczy, bydgoskim forum gazety wyborczej proponowane zmiany przyjmowane są jak jakaś kara dla mieszkańców, wręcz cytuję : "kretynizm" :

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=54&w=56836228

co za ciemnogród :/
3N Wilczak

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-02-06, 22:35

ikarusjelcz pisze:Wystarczy spojrzec do Gdanska, Gdyni, Poznania czy Krakowa...................
Gdańsk i Poznań - OK.
Kraków - częściowo się zgadzam.
Gdynia - tylko jednorazówki i do tego strefowe.
ikarusjelcz pisze:wprowadzili biletów czasowych na cala Bydgoszcz
Wyobrażasz sobie ile zmian w sieci trzebaby było wtedy wprowadzić? Dopiero wtedy by ludzie narzekali, że nie wiedzą, czym dojechać. A zmian byłoby dość sporo - jeśli chcemy przejść na taryfę stricte czasową.


------

I tak BTW, mam jedno ale - jak oni sobie wyobrażają trasę 94 w związku z zamknięciem Kamiennej na odcinku Fabryczna-Fordońska? Ja wiem, że ruch docelowy jest tam dopuszczalny, no ale autobus MZK to nie ruch docelowy, a mając na uwadze krótkie zmiany świateł na skrzyżowaniu Fordońska-Wyścigowa punktualność może szlag trafić.

Awatar użytkownika
ikarusjelcz
Posty: 84
Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
Lokalizacja: Użytkownik

Post autor: ikarusjelcz » 2007-02-06, 22:43

elfalcone pisze:
ikarusjelcz pisze:Wystarczy spojrzec do Gdanska, Gdyni, Poznania czy Krakowa...................
Gdańsk i Poznań - OK.
Kraków - częściowo się zgadzam.
Gdynia - tylko jednorazówki i do tego strefowe.
ikarusjelcz pisze:wprowadzili biletów czasowych na cala Bydgoszcz
Wyobrażasz sobie ile zmian w sieci trzebaby było wtedy wprowadzić? Dopiero wtedy by ludzie narzekali, że nie wiedzą, czym dojechać. A zmian byłoby dość sporo - jeśli chcemy przejść na taryfę stricte czasową.
no i co z tego? od 30 lat nic nie zmieniano, nadszedl czas na rewolicje!
skasowac wszystko i ulozyc od nowa, tym razem logiczne!!!!

a czy mozna jechac 94/93 na dworzec z biletem skasowanym w 65,69,70,72,74
z przesiadka na Wislanej i tak samo w druga strone?

Jak nie to ten system jest strasznie glupi i sie nie nadaje do niczego!

A jak sie nic nie zmieni na rondzie fordonskim jazda tramwajem bedzie masakra!
Nie dziwie sie ludziom ze pisza na forum gazety tak o tym systemie, przez te cholerne swiatla sie traci 3-5min, jak trójka + jednyka bedzie jezdzila co pare minut przed rondem beda staly po 2-3 sklady kazdej linii!

[ Dodano: 2007-02-06, 22:16 ]
rozumiem ze na 70,72 wróca przeguby a na 3 trójsklady?

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-02-06, 23:22

ikarusjelcz pisze: a czy mozna jechac 94/93 na dworzec z biletem skasowanym w 65,69,70,72,74
z przesiadka na Wislanej i tak samo w druga strone?
A czy teraz możesz się przesiąść z 56 na 58, 52 na 54, 69 na 66 etc. na jednym bilecie? (sieciówka czy dobowy się nie liczą)

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-02-07, 10:25

ikarusjelcz pisze:taki jest chyba cel biletów czasowych...........ale bydgoszcz to inne miasto, po co usprawniac komunikacje?
Już Tobie pisałem, że sam byś nie wiedział, czym dojechać, gdyby chciano zmienić siatkę połączeń dla taryfy czasowej, bo w dzisiejszym wariancie bilety czasowe by się zupełnie nie sprawdziły.

A co do Wilczaka, wszyscy wiedzą, że brakuje za Rondem Grunwaldzkiem pętli, gdzie mogłyby obracać tramwaje. Wilczak jest za daleko i nie daje dużych potoków (chociaż, po ucięciu 94 może być lepiej).

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-02-07, 10:26

ikarusjelcz pisze:taki jest chyba cel biletów czasowych...........ale bydgoszcz to inne miasto, po co usprawniac komunikacje? to co dobre to nie u nas.

To nie ma być typowy bilet czasowy tylko przesiadkowy dla przejazdu Fordon - centrum i Osowa - centrum, zresztą masz bilet całodobowy za 5,50 możesz nawet przesiadać się z 93 na 94 i z 94 na 94.
ikarusjelcz pisze:zobaczycie ze trójka bedzie na odclnki wilczak-grundwaldskie wozila (jak jak obecnie) powietrze. po co tam co 6min tramwaj?
po pierwsze to Grunwaldzkie nie grunwaldskie, po drugie to nazwy ulic i dzielnic pisze się duża literą - dużych liter też nie masz w smoim windowsie? a po trzecie to jak zwykle zrzędzisz :P Teraz 3 wozi na Wilczak powietrze? wozi znacznie więcej pasażerów niż 72 jadący na Tatrzańskie podczas porannego szczytu i w stronę Wyścigowej podczas popołudniowego.
3N Wilczak

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-02-07, 11:48

ikarusjelcz pisze:
taki jest chyba cel biletów czasowych....
Ale to nie jest bilet czasowy tylko relacyjny. Jak ci już elfalcone napisał przy wprowadzeniu taryfy czasowej to byś miasta nie poznał. Małymi kroczkami do przodu trzeba.
zobaczycie ze trójka bedzie na odclnki wilczak-grundwaldskie wozila (jak jak obecnie) powietrze. po co tam co 6min tramwaj?

jest w planach budowa trasy na blonie?
Nie powietrze tylko pasażerów z Miedzynia (ostatnim razem jak gęsto jeździła to od razu bardziej korzystali), a na Grunwaldzkim nie ma jak zawrócić.
A trasa na Błonie w planach oczywiście jest. W dalszych.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-02-07, 15:11

ikarusjelcz pisze:z wypowiedzi wnioskuje ze w bydgoszczy nie bedzie lepiej bo dziadki i babcie sie boja duzych zmian, tak?
Nie, nie mówię, że dziadki i babcie. Ale wszelakie poważne zmiany muszą być przygotowane wnikliwie, z dużym wyprzedzeniem wprowadzone, na łamach prasy skonsultowane ze społeczeństwem. To nie jest Twoje widzimisię, że od jutra są bilety czasowe. Komunikacja miejska pełni funkcję społeczną i z dnia na dzień nie może przejść gwałtownej metamorfozy. Wszystko musi następować etapami. Lepiej zrobić coś mniejszymi krokami i lepiej, niż szybko i później to zepsuć.

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-02-07, 16:57

No tylko w takim układzie powinno się zrobić tak, że nawet jeśli autobus się spóźni to tramwaj będzie na niego czekał.
Obrazek

Obrazek

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-02-07, 16:58

No i wtedy będą narzekać, że sie rozkąłdu nie trzymają, i jak to rozwiązać?
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

ODPOWIEDZ