System przesiadkowy A+T - Fordon/Osowa Góra
Moderator: spooney
Umieścić w rozkładzie jazdy informację o tym, że godziny odjazdu są tylko orientacyjne poniewaz tramwaj jest skomunikowany z autobusem.Czekolada_2451 pisze:No i wtedy będą narzekać, że sie rozkąłdu nie trzymają, i jak to rozwiązać?
Jak byłem sobie w Gnieźnie to tam autobusy odjeżdżające z deorca PKP są skomunikowane z pociągami, jeśli jakiś się spóźnia to autobus na niego czeka i wcale nikt nie narzeka, że czasem nie jedzie zgodnie z rozkładem.
Inny przykład - w rejonie Pragi dla linii podmiejskich i przymiejskich jest napisane, że autobus czeka na spóźniony (w tym wypadku) pociąg do 10 minut, później odjeżdża.Jak byłem sobie w Gnieźnie to tam autobusy odjeżdżające z deorca PKP są skomunikowane z pociągami, jeśli jakiś się spóźnia to autobus na niego czeka i wcale nikt nie narzeka, że czasem nie jedzie zgodnie z rozkładem.
Podobnie można zrobić z 70. Autobus czeka do 2ch minut na tramwaj, a później odjeżdża (bo i tak za 5 minut jedzie następny).
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
pierwszy krok do pozytywnych zmian w komunikacji w Bydgoszczy. Następnym powinna być totalna rewolucja, czyli reorganizacja wszystkiego, taryfy, układu linii, itd. Bo moim zdaniem ten układ jest lepszy, dużo lepszy od obecnego- wiadomo, ale nie może trwać wiecznie.
@Łukasz: 7x plus 1/3 do Łużyckiej, naprawdę nie problem, wystarczy zmienić mentalność bydgoskiego pasażera;)
@Łukasz: 7x plus 1/3 do Łużyckiej, naprawdę nie problem, wystarczy zmienić mentalność bydgoskiego pasażera;)
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Zdecydowanie taniej, choć trochę dłuż
Można na miesięczny. Czemu na jednorazowy nie... dobre pytanie.ikarusjelcz pisze: a tak z ciekawosci, czemu nie mozna jechac na jeden bilet przesiadkowy tramwajem nr.1?
No właśnie... Chociaż by do ronda Jagiellonów mógł by działać ten bilet... częstotliwości jazdy nie trzeba by bło zmieniać bo jest 3Tarhim pisze:ikarusjelcz napisał/a:
a tak z ciekawosci, czemu nie mozna jechac na jeden bilet przesiadkowy tramwajem nr.1?
Można na miesięczny. Czemu na jednorazowy nie... dobre pytanie.
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
U mnie to samo było. Zawsze wszyscy do tego się przyczepiają. Wystarczy powiedzieć, że to jedyny sposób, bo wtedy nikt by nie jeździł A+T tylko wszyscy 94. Z reguły po tym zapada milczenie
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?
No na łatwizne oczywiście..z drugiej strony istnienie lini 94 albo 93 obojętnie której z nich jest bez sensu w wypadku zmian od wiaduktów warszawskich 90% to będize ta sama trasa także ja bym wogóle zlikwidował 9 4 a za to więcej wozów na obecnej 93 i bym nie zrobił zmian na tej lini.Zostawiłbym ją w obecnym stanie a wozy częściowo z 94 na 93 (przegubowe i krótkie na zmiane)Qba_3555 pisze:U mnie to samo było. Zawsze wszyscy do tego się przyczepiają. Wystarczy powiedzieć, że to jedyny sposób, bo wtedy nikt by nie jeździł A+T tylko wszyscy 94. Z reguły po tym zapada milczenie
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Szczerze? Pasażer na bilecie jednorazowym jest pasażerem drugiej kategorii.ikarusjelcz pisze:
to jest wlasnie nasza kochana bydgoszcz.........Spieprzyli sprawe i juz.
Miesięczne relacyjne będą obowiązywać na dowolne tramwaje i autobusy pokrywające się trasami z tym na co się bilet wykupiło.
Dorzucenie jedynki i ósemki do jednorazówki miałoby sens o tyle żeby pasażerowie się nie mylili w co wsiedli i nie dostawali za to mandatów.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Zrobili to super, tylko 82 mogłaby zostać, wsadzić na nią 1 kolejność, od 12-18 2
i ogłośić przetarg na obsługę przez 2 autobusy klasy Urbino 10 czy NM223, 100%
niskiej podłogi i wiek minimum 2004 r produkcji.
Jezeli układ by się sprawdził i 3 jeździłoby dużo pasażerów, mozna by pomyśleć
o 2 lub 4składach Pesa 122N, http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-121998.html.
i ogłośić przetarg na obsługę przez 2 autobusy klasy Urbino 10 czy NM223, 100%
niskiej podłogi i wiek minimum 2004 r produkcji.
Jezeli układ by się sprawdził i 3 jeździłoby dużo pasażerów, mozna by pomyśleć
o 2 lub 4składach Pesa 122N, http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-121998.html.
Ostatnio zmieniony 2007-02-11, 15:37 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
- ikarusjelcz
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
- Lokalizacja: Użytkownik
pocoautobus na nadal dublowac tramwaj? mozna jechac [1 niestety nie mozna] 3 + dalej 70 [69 tez nie wiadomu dla czego nie mozna]. ja bym skierowal ponadto 57,59,65,67 i 69 w strone fordonu ul.Torawowa (z przystakiem przy CH Galeria) -> ul.Startowa do petli tramwajowej aby sie mozna bylo swobodnie przesiadac z tramwaju na autobus i dajel u.Fordonska w strone wiaduktu warszawskiego.Krzysztof II pisze:Zrobili to super, tylko 82 mogłaby zostać, wsadzić na nią 1 kolejność, od 12-18 2
i ogłośić przetarg na obsługę przez 2 autobusy klasy Urbino 10 czy NM223, 100%
niskiej podłogi i wiek minimum 2004 r produkcji.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ma miesięcznych 1 i 3 na pewno można, co do reszty zobaczymy.ikarusjelcz pisze: pocoautobus na nadal dublowac tramwaj? mozna jechac [1 niestety nie mozna] 3 + dalej 70 [69 tez nie wiadomu dla czego nie mozna].
Pasażerowie na jednorazówkach są sami sobie winni :>
Pomijając już to że wyjazd z Wyścigowej nie jest łatwy, szczególnie obecnie, to jak od strony miasta mają niby w tę Towarową wjechać?ja bym skierowal ponadto 57,59,65,67 i 69 w strone fordonu ul.Torawowa (z przystakiem przy CH Galeria) -> ul.Startowa do petli tramwajowej aby sie mozna bylo swobodnie przesiadac z tramwaju na autobus i dajel u.Fordonska w strone wiaduktu warszawskiego.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Pomysł nie jest zły i na pewno usprawniłby jeszcze dojazdy Centrum-Fordon - więcej autobusów jadących przez Wyścigową to mniejszy czas oczekiwania na tej pętli ale rację ma też Krzysztof - może autobusy nie będą "łapać 20-minutowych opóźnień" ale planowy czas przejazdu na liniach takich jak 57,59,67,65,69 może przedłuzyć się o jakieś 5-8 minut. Już w tym momencie raczej oczywiste jest że puszczanie tamtędy 57,59,67 to błąd, jak ktoś chciałby przesiąść się z tramwaju na ten autobus to zrobi to wygodnie przy Galerii, jak ktoś chce przesiąść się z jednego z tych autobusów do autobusów jadących do Fordonu to zrobi to jeszcze wygodniej na Spornej. Trzeba pamiętać że czas to pieniądz - jeśli czas przejazdu na linii się zwiększa to spada częstotliwość ( na wszystkich tych liniach które obecnie omijają Wyścigową - 57,59,65,67,69 absolutnie nie można na to pozwolić ), jeśli chcemy zachować obecną częstotliwość musimy dodać nowe wozy a to już bardzo konkretne pieniądze. Więc zastanówmy się czy lepiej wydawać pieniądze na takie pomysły czy np. na zwiększenie częstotliwości na 59 czy 69 na obecnej trasie??
3N Wilczak
- ikarusjelcz
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
- Lokalizacja: Użytkownik
jakie 5-8 minut? jak autobus bedzie skrecal z fordonskiej (automatycznie mu sie wlaczy zielone swiatlo na skret w lewo przez tory i ruch w strone centrum bedzie zatrzymany przez czerwone swiatla), autobus pedzi dajel na wyscigowa i potem wpada na fordonska i jedzie dajej do fordonu.... jendyna strata czasu to swiatla z kaminnej na fordonska!mc_pele pisze:Pomysł nie jest zły i na pewno usprawniłby jeszcze dojazdy Centrum-Fordon - więcej autobusów jadących przez Wyścigową to mniejszy czas oczekiwania na tej pętli ale rację ma też Krzysztof - może autobusy nie będą "łapać 20-minutowych opóźnień" ale planowy czas przejazdu na liniach takich jak 57,59,67,65,69 może przedłuzyć się o jakieś 5-8 minut. Już w tym momencie raczej oczywiste jest że puszczanie tamtędy 57,59,67 to błąd, jak ktoś chciałby przesiąść się z tramwaju na ten autobus to zrobi to wygodnie przy Galerii, jak ktoś chce przesiąść się z jednego z tych autobusów do autobusów jadących do Fordonu to zrobi to jeszcze wygodniej na Spornej. Trzeba pamiętać że czas to pieniądz - jeśli czas przejazdu na linii się zwiększa to spada częstotliwość ( na wszystkich tych liniach które obecnie omijają Wyścigową - 57,59,65,67,69 absolutnie nie można na to pozwolić ), jeśli chcemy zachować obecną częstotliwość musimy dodać nowe wozy a to już bardzo konkretne pieniądze. Więc zastanówmy się czy lepiej wydawać pieniądze na takie pomysły czy np. na zwiększenie częstotliwości na 59 czy 69 na obecnej trasie??
wydaje ci sie naprawde ze jest lepiej przesiadac sie z tramwaju na autobusy 57,59,67 przechodzadz przez ulice i czekac na swiatlach niz prosto z tramwaju do autobusu na wyscigowej? nie rozumien tego
[ Dodano: 2007-02-12, 16:05 ]
a czemu nie pomyslec odrazu teraz?Tarhim pisze:Do Fordonu jak do Fordonu, ale za węzeł wschodni...ikarusjelcz pisze: człowieku! za 20lat też nie będzie tramwaju do Fordonu!
Poza tym, jak do połowy 2009 nic się nie zmieni to można pomyśleć.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
a czemu nie pomyslec odrazu teraz?[/quote]ikarusjelcz pisze: Do Fordonu jak do Fordonu, ale za węzeł wschodni...
Poza tym, jak do połowy 2009 nic się nie zmieni to można pomyśleć.
Myśleć można, byle logicznie.
a) myślisz że inżynieria ruchu zgodzi się na takie zaburzanie przepływu na Fordońskiej wzbudzanymi światłami? Bo ja osobiście wątpię, jeżeli w tej chwili nie ma wzbudzania na wyjazdach z Wyścigowej.
b) gdzie na Wyścigowej chcesz urządzić "przelotowy" przystanek?
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
ja też myślę że jest to życzenie typu " a świstak siedzi i zawija je w te sreberka " autobus gniłby przed światłami jak obecnie autobusy wyjeżdżające z Wyścigowejikarusjelcz pisze:jak autobus bedzie skrecal z fordonskiej (automatycznie mu sie wlaczy zielone swiatlo na skret w lewo przez tory i ruch w strone centrum bedzie zatrzymany przez czerwone swiatla),
ikarusjelcz pisze:autobus pedzi dajel na wyscigowa i potem wpada na fordonska i jedzie dajej do fordonu....
pędzi to teraz Fordońską przy kablu - jeden z najszybszych odcinków w mieście, nie dośc że jadąc proponowaną przez ciebie trasą traci czas i prędkość na zakrętach to jeszcze nie ma gdzie się tak rozpędzić. Wszystkie te zakręty, światła na Towarowej, światła na Wyścigowej - 5 minut w plecy spokojnie
bardzo często korzystam z takiej przesiadki, zajmuje mi to góra pół minuty, nie wiem po co miałbym przedłużać codziennie dojazd studentom UKW i UTP oraz osobom dojeżdżającym do i z Fordonu dojazd o kilka minut tylko po to żeby zaoszczędzić te kilka kroków, bez przesady. Może żeby łatwiej było się przesiadać z 52 na jadący na Dworzec i do multikina 54 puścimy 54 przez wszystkie korki na Paderewskiego i 3 maja?ikarusjelcz pisze:wydaje ci sie naprawde ze jest lepiej przesiadac sie z tramwaju na autobusy 57,59,67 przechodzadz przez ulice i czekac na swiatlach niz prosto z tramwaju do autobusu na wyscigowej? nie rozumien tego
[ Dodano: 2007-02-12, 22:01 ]
taaaaaa, gdzie nam do Wrocławia czy Poznania a ty piszesz o zachodniej Europieikarusjelcz pisze:jako przyklad podam miasto Hanower, tam w 7 miejscach tak jest regulowany lewoskret
3N Wilczak
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Estakadę najlepiej od razu jeszcze. Albo taką rampę żeby przeskakiwały.ikarusjelcz pisze:
jak takie proste swiatla sa za bardzo skomplikowane dla bydgosczczan mozna tez wykopac tunel dla autobusów pod torami :D
Pomińmy tu chwilowo kwestię kosztów.to mozna zmienic, zainstalowac w autobusach nadajniki i przy swiatlach sensory
W szczycie: 57 co 16 minut, 59 co 15, 65 co 10, 69 co 5. Blokują skręcając i tramwaje w obie strony, i Fordońską w stronę centrum.
Przy wyjeździe dochodzi do nich 70 co 5, 72 co 10, 74 co 15, blokując tym razem oba kierunki Fordońskiej.
Korek od strony Fordonu będzie się jak myślisz gdzie kończyć, przy Kaliskiego czy na moście przez Wisłę? Jakie będą zaburzenia w ruchu tramwajów?
W danym Hanowerze na tych siedmiu lewoskrętach jeździ ile linii i z jakimi częstotliwościami?
I gdzie chcesz te wszystkie przelotówki umieścić na Wyścigowej, pytam raz jeszcze?
Najlepiej olać prawa fizyki i zdrowego rozsądku i zająć się rozwiązywaniem sztucznego problemu. W zasadzie czemu uważasz że w stronę "do Fordonu" nie można się przesiąść przy Fabrycznej albo Towarowej?no czemu nie? komunikacje trzeba rozwijac ale jak wszyscy (tak jak w bydgoszczy) olewaja wszystie sprawy i wymyslaja jakies gówna (np.bilety przesiadkowe ale tylko na niektóre linie) nigdy nic z tego nie wyjdzie!
- ikarusjelcz
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
- Lokalizacja: Użytkownik
chodzi o to aby z "jednego" przystanku odjezdzaly wszystkie linie! z jednego np. (69,72,74,93);(70,94); aby byl jak najlepszy dojazd do Fordonu. Im wiecej autobusów tym mniejszy czas oczekiwania! Nie rozumiesz tego? autobusy 72 beda odjezdzaly puste 1min przez przyjazdem "3" (tak jak jest teraz, nie uda im sie zorganizowac zadnego skomunikowania) i ludze by mogli jechac do fordonu dalej jakims 69 lub 93
Ostatnio zmieniony 2007-02-13, 10:58 przez ikarusjelcz, łącznie zmieniany 1 raz.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
ikarusjelcz pisze:chodzi o to aby z "jednego" przystanku odjezdzaly wszystkie linie! z jednego np. (69,72,74,93);(70,94); aby byl jak najlepszy dojazd do Fordonu. Im wiecej autobusów tym mniejszy czas oczekiwania! Nie rozumiesz tego?
Wszyscy rozumiemy o co chodzi, jedyny problem w tym że ty nie rozumiesz że przy tych wszystkich opóźnieniach to jest po prostu nieopłacalne, nie wszyscy chcą przesiadać się na Wyścigowej a tym co nie chcą nie możemy fundować oczekiwania na kolejnych światłach i przystankach, jest to co najmniej 5 minut do tyłu (nie sądzę żeby ktoś budował tunele pod Fordońską i blokował cały ruch przed Wyścigową dlatego że komuś się nie che przejśc przez ulicę przy Towarowej ). Poza tym nie wiadomo czy takie cos jest w ogóle możliwe, na Wyścigowej jest tyle miejsca żeby akurat starczyło na 70 i 72 i dla postojów 70 i 72 chociażby na przerwie na posiłek, gdzie chcesz to wszystko pomieścić jak powiedzmy będą stały dwa 70, dwa 72 a nagle przyjadą dwa 69,po jednym 57,67,65 i 94? zanim to się rozładuje to kolejne 5 minut w plecy ( jak dobrze pójdzie ) a ty chcesz jeszcze robić przystanki na Wyścigowej w stronę centrum. Absurd, to na pewno się nie uda.
ikarusjelcz pisze:Nie rozumiesz tego? autobusy 72 beda odjezdzaly puste 1min przez przyjazdem "3" (tak jak jest teraz, nie uda im sie zorganizowac zadnego skomunikowania)
skąd wiesz co będzie za kilka miesięcy? Na pewno łatwiej będzie im zsynchronizować 3 z 7# niż robić przystanki dla kilkunastu autobusów na malutkiej pętli Wyścigowa czy budować tunele na Fordońskiej :/
3N Wilczak
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Czy mógłbyś chociaż spróbować odnieść się do tego że w twoim pomyśle są dziury przez które może przejechać ogórek czy jesteś kolejnym dzieckiem Tranport Tycoona i Bahna?ikarusjelcz pisze:chodzi o to aby z "jednego" przystanku odjezdzaly wszystkie linie! z jednego np. (69,72,74,93);(70,94); aby byl jak najlepszy dojazd do Fordonu. Im wiecej autobusów tym mniejszy czas oczekiwania!
Oooczywiście. Niedasię zrobić skomunikowania a da się zrobić ITS i inwestycję drogową i dwupoziomową pętlę na wyścigowej z windami. Zejdź na ziemię, co?Nie rozumiesz tego? autobusy 72 beda odjezdzaly puste 1min przez przyjazdem "3" (tak jak jest teraz, nie uda im sie zorganizowac zadnego skomunikowania)
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Czy wy nie myślicie, że za koszty przebudowy tego wszystkiego można opracować i rozpocząć budowę tramwaju na fordon?
Ostatnio zmieniony 2009-05-16, 01:02 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Nie wzieliśmy pod uwagę awarii bądź kolizjii, którę mogą zdarzyć się na trasie A+T Jak jakiś tramawaj się wykolei lub jak Undertaker napisał, kółko wyleci to mamy paraliż w sieci tramwajowej na conajmniej 1-3 h :/ Wtedy zobaczymy reakcje ludzi, którzy na luzach wszędzie dojeżdżali 94
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Podróż za jeden bilet,ale tylko przez godzine
Rewolucyjne zmiany czekają mieszkańców Osowej Góry i Fordonu podróżujących komunikacją miejską. Już za trzy tygodnie zacznie obowiązywać ich nowy system komunikacji.
http://pomorska.pl/apps/pbcs.dll/articl ... 1/70307004
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
A+T wchodzi w życie! Rozkłady do pobrania!
Cześć Dziś wpadłem na strone ZDMiKP a tam wielki komunikat Zobaczcie sami TU Ale to już wszyscy wiedzą Najważniejsze jest to, że można pobrać już nowe rozkłady TUTAJ I teraz tak:
rozkład 70 wygląda rewelacyjnie 72 też całkiem nieźle 3 też ladnie
ale za to 74 wydaje mi się ze zabrali jedną szczytową kolejność a o 94 to już nie wspomne zobaczcie sami
NARUSZENIE PUNKTU 1.15 REGULAMINU FORUM
//X-ik
Ale się przyczepiłeś
rozkład 70 wygląda rewelacyjnie 72 też całkiem nieźle 3 też ladnie
ale za to 74 wydaje mi się ze zabrali jedną szczytową kolejność a o 94 to już nie wspomne zobaczcie sami
NARUSZENIE PUNKTU 1.15 REGULAMINU FORUM
//X-ik
Ale się przyczepiłeś
Ostatnio zmieniony 2007-03-14, 17:50 przez Artur Gotowski, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz