Strona 7 z 8

: 2009-12-08, 19:20
autor: Kuba3569
Darek pisze:Rafał Grzegorzewski*: - Na pewno nie może być tak, że motorniczy ma w zasięgu wzroku nadjeżdżający autobus, lub kierowca nadjeżdżający tramwaj, a mimo wszystko odjeżdża z przystanku. Dlatego na pewno znacznie wzmocnimy kontrole na ul. Wyścigowej, aby takie zdarzenia wyeliminować. Jeśli będą się powtarzały, będziemy na MZK nakładać kary.
Debilizm. Ile ludzi może zabrać jeden autobus. W szczycie jedna [3] wjeżdża na pętlę, wysadza ludzi, a kolejna [3] już czeka na światłach. To ile trójek może zabrać jeden 70, 72 czy 74? Niestety przeważnie jest tak, że 70, 72 lub 74 (pełny) odjeżdża, a [3], [7] czy [1] już czeka na światłach.

Najłatwiej nakładać kary. Niech lepiej ruszą dupy i zsynchronizują dobrze sygnalizację świetlną. Może gdyby zacząć nakładać kary na ZDMiKP to wtedy coś się ruszy w tej sprawie.

: 2009-12-08, 19:29
autor: niuniuch
zbylut pisze:Na Wyścigową, co chwile podjeżdża jakiś autobus. Gdyby motorniczy miał czekać za wszystkimi, to nigdy by nie ruszył. Niech obowiązuje zasada 2 minut- tylko tyle można opóźnić odjazd czekając na przesiadkowiczów.
Tak... poza tym sytuacja z dzisiaj rano - 72 przyjeżdżają na Wyścigową średnio z minutowym opóźnieniem, 74 średnio minutę, dwie do przodu, a 70 rekordzistki - nawet do 4 minut przed planem. Takie dramatyczne czasy są na liniach fordońskich, że tyle się da nadrobić? W efekcie ludzie widzą na Wyścigowej trójkę - ale tą poprzednią, na którą nie powinni byli w ogóle zdążyć.

Z tramwajami jest kicha - ale wszystko się kotłuje przed rondem Fordońskim od strony PKS-u. Chociażby dziś wracając z miasta mijałem 4 tramwaje stojące ok. godz. 18.00 i czekające na przejazd przez rondo.

: 2009-12-08, 19:32
autor: niuniuch
Tak. Ale panowie z zarządu mierzyli czas przejazdu pomiędzy poszczególnymi przystankami a zapomnieli że na przystankach wsiadają ludzie - a jedna osoba w podeszłym wieku potrafi "trochę" opóźnić. Inny przykład - na 8 czasy mierzyli w czasie remontu ul. Kruszwickiej - gdy na R. Grunwaldzkim były światła pulsujące - a to też zmienia czas - do 2 min.
Wcześniej na przelot też tam były 2 minuty o ile dobrze pamiętam.

: 2009-12-08, 19:37
autor: Kamil3836
niuniuch pisze:Z tramwajami jest kicha - ale wszystko się kotłuje przed rondem Fordońskim od strony PKS-u. Chociażby dziś wracając z miasta mijałem 4 tramwaje stojące ok. godz. 18.00 i czekające na przejazd przez rondo.
Kiedyś przy Bałtyckiej widziałem tak 7, 3 i 1, raz dwa dojechałem na r.Fordońskie i nawet przejechaliśmy, bez dłuższego stania, a w k.Wyścigowej/R. Toruńskiego stały 4, 3, 1 i 8, a do Łużyckiej dojechaliśmy i tam 4 i 3. Tramwaje niestety, ale u nas jeżdżą stadami.

@niuniuch: a po co ma kierowca z 70 się czołgać,od Wiślanej w k. Wyścigowej?

: 2009-12-08, 19:45
autor: niuniuch
Kamil3836 pisze:Kiedyś przy Bałtyckiej widziałem tak 7, 3 i 1, raz dwa dojechałem na r.Fordońskie i nawet przejechaliśmy, bez dłuższego stania, a w k.Wyścigowej/R. Toruńskiego stały 4, 3, 1 i 8, a do Łużyckiej dojechaliśmy i tam 4 i 3. Tramwaje niestety, ale u nas jeżdżą stadami.
Bo gromadzą się na światłach - proste. Jeżdżą z duża czestotliwością- szczególnie linia 3 - nic więc dziwnego, że zjeżdżają się z innymi liniami.

: 2009-12-08, 20:01
autor: Darek
a po co kierowcy chcą wydłużania czasów?
Chcą na 3-ce.
Poza tym czy czasy przejazdu linii fordońskich różnią w różnych porach natężenia ruchu?

Skoro mówimy o jeżdżeniu stadami i korkach tramwajowych na Fordońskim, to dlaczego jakoś nikt z zarządu nie podejmuje drobnej próby nawet zwiększenia przepustowości tego ronda dla pojazdów szynowych, przestawienia cykli?!

: 2009-12-08, 20:06
autor: niuniuch
Darek pisze:Chcą na 3-ce.
Pisałem o autobusach.
O ile wydłużysz czasy na trójce - o 7 minut ? Bo tyle wynosi czas oczekiwania na przejazd przez rondo fordonskie w godzinach szczytu ? A jak następnego dnia ten sam tramwaj przejedzie to samo rondo w 3 minuty? Albo w jedną - bo też się to zdarza? problemem są światła - nie czasy.

: 2009-12-08, 20:07
autor: Darek
Bo na jednych liniach z czasem jest tak, że trzeba cały czas trzymać nogę na gazie, a na drugich trzeba się po prostu wlec. Istnieje osobny temat o tym.
No niestety i z tym się nie da nic zrobić... Co innego tramwaje, które mają opóźnienia za sprawą wszystkich świateł. Byłbym nawet zwolennikiem dołożenia kolejności bez zmiany częstotliwości, ale pętle są za ciasne.

Problemem są światła, to fakt, i część komunikacyjna ZDMIKP powinna lobbować drogowców do zmian w tej kwestii.

: 2009-12-08, 21:54
autor: micha
Wszystkich zainteresowanych zapraszam na piątek (11.12.) na 3\5 A. Wyjazd z zajezdni o 4.35. Na Wyścigowej będe ok.4.50. 4.52 (chyba) start na Wilczak. Po 2-3 kółkach większość zrozumie dlaczego 3 "uciekają" fordoniakom. Ale najlepiej całą sytuację pokażą kursy w godz. 7-9. Mój nr sł. 1767 (zawsze leci w kabinie polski rock). Ciekaw jestem następnych komentarzy.(lub 10.12 na 3\10A)

: 2009-12-09, 16:46
autor: Kamil3836
niuniuch pisze:a 70 rekordzistki - nawet do 4 minut przed planem.
We wtorek, gdy była kontrola ZDMiKP razem z Centralą MZK, tylko dwie były tyle do przodu. Ale zauważ, że przy Wiślanej są zgodnie z planem (lub w granicach tolerancji), nikt z tego powodu, nie będzie się turlał na pętlę, by zajechać w planie...

@Michał: To pewnie nic nie da ;)

: 2009-12-09, 18:09
autor: Dawid Szramke
Moi drodzy prawda jest taka że ruch tamują światła na rondzie Fordońskim. Nie wiem dlaczego drogowcy tłumaczą, że nie mogą zrobić szybszego cyklu bo takie słowa kiedyś padły w jakiejś gazecie. Słyszę przez skaner ile razy, że tramwaje stoją w ogonku lub cykl świateł jest za krótki żeby opuścić rondo i czeka na następny cykl lub wcale nie załącza się dla tramwajów. Rekord tramwaju jaki słyszałem to stał 4 cykle zjeżdżając z ronda Toruńskiego na Fordońskie. Gdyby światła na rondzie Fordońskim były lepiej ustawione i przystosowane to obecnego ruchu tramwajowego to nie byłoby żadnego problemu. Podobnie jest z światłami wjeżdżając na Wyścigową, chyba że ktoś już coś z nimi zrobił.

/s: 5 poprawek = 1 punkcik ;)

: 2009-12-09, 22:08
autor: elfalcone
Uhm, kilka luźnych uwag.

Sygnalizacja na Fordońskim jest generalnie akomodacyjna - długość cykli świateł jest proporcjonalna do wielkości natężeń na wlotach. W przypadku osiągnięcia maksymalnego czasu fazy dla danego wlotu, sterownik włącza tam sygnał czerwony, pomimo kolejnych zgłoszeń. Jednakże, natężenie ruchu samochodowego jest tak duże, że w godzinach szczytu sygnalizacja działa jako stałoczasowa.

Sygnalizacja tramwajowa jest również akomodacyjna - nie ma tramwaju, nie ma wjazdu. Z tego co wiem, program nie był zmieniany od czasu otwarcia, czyli natężenie ruchu tramwajowego zostało przyjęte takie jak w 2005.

Procedura układania nowego programu sygnalizacji nie jest takim hop-siup, mając na uwadze przebieg dróg krajowych, wielkości natężeń etc.

Długość sygnału czerwonego dla danego wlotu powinna być równa maksymalnie 120 sekund (praktyka projektowa) - na Fordońskim jest ciut dłużej.

Uwzględnienie tramwaju na skrzyżowaniu (2 wagonowego) wydłuża tzw. czas międzyzielony, co powoduje większe oczekiwanie pozostałych uczestników ruchu i wydłuża ogólnie cały cykl sygnalizacji.

: 2009-12-09, 22:16
autor: niuniuch
elfalcone pisze:Sygnalizacja tramwajowa jest również akomodacyjna - nie ma tramwaju, nie ma wjazdu. Z tego co wiem, program nie był zmieniany od czasu otwarcia, czyli natężenie ruchu tramwajowego zostało przyjęte takie jak w 2005.
I tu mamy problem. Bo w międzyczasie zwiększyła się liczba trójek z wprowadzeniem systemu A+T, a teraz znów zwiększyła się jeszcze bardziej liczba trójek i dodatkowo czwórek.

: 2009-12-10, 13:45
autor: ikarusiarz
Jak czytam, że tego, nie można, tamtego też... to mnie krew zalewa. Fordońskie to duże rondo, tak jak Grunwaldzkie i Plac Poznański. Jak na dwóch ostatnich wymienionych wyłączyli światełka, to nie wiedziałem co zrobić z czasem na 62. Zero korków. Wyłączyć światła w cholerę i będzie git.

Najlepszym kretynizmem w Bydgoszczy jest zezwolenie na wjazd na rondo, skrzyżowanie, a w środku czerwone!!! Nawet Pan tramwajarz mnie opieprzył za to, że mu przyczepą tory zastawiłem. (69 na Fordońskim) Światła są dla "ścigaczy", czy dla wszystkich?

: 2009-12-10, 14:03
autor: Krzysztof Ziętara
ikarusiarz pisze:Wyłączyć światła w cholerę i będzie git.
Tylko piesi nie przejdą.

: 2009-12-10, 15:13
autor: micha
Tarhim pisze:Tylko piesi nie przejdą
Potrzeba jeszcze "trochę" kultury " wśród uczestników ruchu i git. Ale z tym to u nas kiepsko.

: 2009-12-11, 11:27
autor: Darek
:gazeta: Fatalnie skonstruowane rozkłady jazdy, źle ustawione sygnalizacje świetlne - to zdaniem motorniczych przyczyny niepunktualnego kursowania bydgoskich tramwajów
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... _wina.html
Brawo Michał! A p. Siuda na dywanik prezydenta.

: 2010-01-10, 19:09
autor: spooney
:gazeta: Autobus plus tramwaj plus usprawnienia
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... ienia.html

: 2010-01-10, 19:12
autor: Matiss
GW pisze:Te uwagi były bardzo słuszne - przyznaje Daniel Sarul, zastępca dyrektora ZDMiKP. - Właśnie pracujemy nad zmianami, które mam nadzieję, że poprawią sytuację.
Rozumiem, że 5 wcześniejszych zmian rozkładów nie miało na celu poprawy sytuacji, dopiero teraz zauważono, że rozkłady są źle układane? xD

/s: poprawka cytowania

: 2010-01-10, 19:14
autor: micha
spooney pisze:na trasach pojawi się więcej wozów,
tramwaje nie będą jeździły częściej
Czegoś tu nie rozumiem.

: 2010-01-10, 19:18
autor: spooney
michał 78 pisze:Czegoś tu nie rozumiem.
To bardzo proste, częstotliwość pozostanie ta sama ale wydłużą się czasy przejazdu więc potrzebne będzie więcej wozów.

: 2010-01-10, 19:19
autor: Darek
Jeden wóz więcej, ta sama częstotliwość i dłuższe postoje na pętlach.

: 2010-01-10, 19:24
autor: micha
Noo tak. Ale 3\3 (przerywana) po południu wyjeżdża jako 2. A dobrych wozów to raczej brakuje. Ale po co ja szukam dziury w całym jak sam o te zmiany walczyłem.

: 2010-03-03, 12:19
autor: spooney
:gazeta: System przesiadkowy to kpina z pasażerów
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... zerow.html
Kolejny zrzędliwy dziad! Śpieszył się pewnie żeby na jakiś serial zdążyć. Ludziom to się w d... poprzewracało! Najlepiej jeszcze jakby tramwaj wjeżdżał do autobusu żeby nie trzebabyło pieszo przechodzić... :kreci:

I dwa komentarze z którymi się absolutnie zgadzam :)
ferrari4 - Najwyraźniej sam mieszkaniec Błonia nie jest bystrzejszy od gimnazjalisty mówiąc o tym, że jak sie tramwaj spóźnia to kierowca autobusu powinien zaczekać... tylko dlaczego potem mają czekać na trasie wszyscy, którzy również tą 70-tką chcą dojechać do domu? Zwłaszcza teraz: pada deszcz, śnieg, wieje... a oni stoją wkur...zeni i czekają na 70 bo jakiś mieszkaniec Błonia sobie wymyślił, że autobus ma czekać na tramwaj jak ten się spóźnia. Ehh...

mja - Jasne! Tym bardziej, że z Błonia na Wiślaną dojedzie autobusem 69 - bez przesiadek.

: 2010-03-03, 14:22
autor: Paweł W
Ten artykuł mnie kompletnie rozwalił, skoro uważa, że gimnazjalista by lepiej rozkłady ułożył to tak jak napisał jeden z internautów, bez przesiadek dojedzie na Wiślaną 69.

System przesiadkowy A+T - Fordon/Osowa Góra

: 2013-03-10, 03:01
autor: spooney
Obrazek

System przesiadkowy A+T - Fordon/Osowa Góra

: 2015-12-04, 13:49
autor: spooney
:gazeta: Tak będzie wyglądać taryfa A+T od nowego roku

http://www.portalkujawski.pl/index.php/ ... owego-roku

System przesiadkowy A+T - Fordon/Osowa Góra

: 2015-12-04, 16:19
autor: Kris
Odnośnie ww. artykułu:
W części zachodniej Bydgoszczy z liniami tramwajowymi 3 i 5 będą skomunikowane linie 71 i 61, obie startujące z pętli przy ulicy Rekinowej na Osowej Górze. Dojechać nimi będziemy mogli do przystanku Garbary i następnie przesiąść się na tramwaj jadący kierunku wschodnim (kierunku Dworca PKP taryfa nie przewiduje). Niestety to samego Fordonu na jednym bilecie nie dojedziemy, gdyż na dworcu Bydgoszcz Wschodnia, będziemy musieli skasować kolejny bilet.
Te pogrubione kwestie mi się nie podobają. Dlaczego do Fordonu nie na jednym bilecie?

System przesiadkowy A+T - Fordon/Osowa Góra

: 2015-12-04, 16:28
autor: reputed
A+T to jest chory układ. Kanary się ucieszą. Będą mieli żniwa.
Już dawno powinien być zlikwidowany też system i wprowadzone bilety czasowe.
Jednorazowy/30-minutowy - 3,00 zł
60-minutowy - 4,20 zł

System przesiadkowy A+T - Fordon/Osowa Góra

: 2015-12-09, 15:15
autor: spooney
Niestety A+T nadal będzie istniał... :kreci:
:gazeta: Z Fordonu dzięki taryfie A+T dojedziemy do dworca PKP

http://www.portalkujawski.pl/index.php/ ... dworca-pkp