Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Moderator: spooney

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Kris » 2015-03-02, 21:14

reputed pisze:73 do Spornej by wystarczył.
Rozumiem, że chodzi o Dźwigową, tak? Lepszy pomysł moim zdaniem ma @michu.
reputed pisze:A 82 co godzinę przez cały dzień i też by było dobrze.
Inny pomysł: a jakby do tego jeszcze wydłużyć go na Wyścigową (bez zmiany numeru)?

solariskuba
Posty: 36
Rejestracja: 2014-05-24, 23:52

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: solariskuba » 2015-03-03, 06:17

Moim zdaniem 82 wydłużać do Wyścigowej to raczej słaby pomysł, spod Auchan można się przesiąść na 69 w tamtym kierunku, a jeżeli ktoś na Wyścigowej chciałby się przesiąść na tramwaj do miasta to może pojechać linią 84. Bo tak to w zasadzie dwukrotnie wydłużamy linię. :P

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: spooney » 2015-03-03, 08:53

:gazeta: Drogowcy jeszcze raz pomyślą. Zmiany muszą poczekać

GW
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... zekac.html
Obrazek

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: black125 » 2015-03-03, 12:35

Wrzuci ktoś co tam piszą bo dostęp się skończył :D
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Darron
Posty: 52
Rejestracja: 2012-07-02, 23:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Darron » 2015-03-03, 13:07

Po naszym artykule Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy, nakazał wstrzymać przygotowania do wdrożenia zmian w komunikacji miejskiej od kwietnia.

W poniedziałek ujawniliśmy w "Wyborczej", że w związku z "optymalizacją rozkładów jazdy", rzadziej mają kursować autobusy nr 52, 53, 64, 65 i 80. Zdaniem Kozłowicza Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przy tworzeniu nowych rozwiązań zabrakło spojrzenia na "czynnik ludzki".

- Rozumiem statystyki, z których wynika, że z komunikacji miejskiej korzysta mniej ludzi, ale to nie oznacza, że autobusy jeżdżą puste. Dlatego projekt zmian będzie jeszcze raz analizowany w najbliższych dniach - zapowiada zastępca prezydenta. - Już sam zgłosiłem swoje uwagi do tych pomysłów.

Kozłowicz zapewnił, że ewentualne redukcje, jeśli okażą się konieczne, będą wdrożone w taki sposób, aby były jak najmniej odczuwalne przez pasażerów.

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3TJrkZ09Z
Ciekawe co z ponownych analiz im wyjdzie.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Marcin_558 » 2015-03-03, 17:46

Kolejny artykuł GW:
Tramwaj jest najważniejszy. Autobusy trzeba ograniczyć
Krzysztof Aładowicz

Drogowcy konsultują układ komunikacyjny, jaki będzie funkcjonował po wybudowaniu linii tramwajowej do Fordonu. Najważniejsze, by uniknęli błędów popełnionych przy uruchamianiu linii do dworca PKP

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zaapelował do fordońskich rad osiedli, by zebrały wśród mieszkańców pomysły, jak ma wyglądać komunikacja miejska po uruchomieniu nowej linii tramwajowej. Chcą opracować koncepcję zmian. I wdrożyć w życie. Tramwaje do największej bydgoskiej dzielnicy mają ruszyć 1 stycznia 2016.

Wkrótce przed władzami miasta pojawi się problem, kto wie, czy nie najtrudniejszy do rozwiązania. Trzeba skutecznie odpowiedzieć, co zrobić, by zachęcić mieszkańców do podróżowania linią tramwajową. Jej budowa to koszt niemal 300 mln zł. I jak wypełnić ludźmi nowe tramwaje za kolejne 100 mln zł?

Pasażerowie nie mają wyboru. Albo pojadą tramwajem, ewentualnie rowerem, albo nie wyjadą z Fordonu. O tym, że ratusz i drogowcy odnieśli sukces, będzie można mówić, gdy na podróże tramwajami zdecydują się ci, którzy obecnie nie chcą myśleć o korzystaniu z transportu publicznego.

Dlatego władze muszą być świadome jednego: utrzymanie połączeń tramwajowych, jeśli mają zyskać społeczną aprobatę, będzie kosztowało sporo. Gdy zdecydują się na warianty oszczędnościowe, to już teraz można powiedzieć bez większego ryzyka, że inwestycja okaże się gigantyczną klapą.

ZDMiKP jakiś czas temu informował, że do Fordonu będą kursowały od dwóch do czterech linii tramwajowych. Jeśli zdecydowaliśmy się na taką budowę, to musimy zapewnić jej wykorzystanie do możliwości dojazdów w jak najwięcej rejonów miasta. Dlatego na tej trasie powinny kursować cztery linie - do dworca kolejowego i ul. Rycerskiej, na Wilczak, do Lasu Gdańskiego i na górny taras. Tylko duża częstotliwość kursów - w szczycie nawet co trzy, cztery minuty i jak najwięcej możliwych celów bezpośredniej podróży może spowodować, że tramwaje zyskają na popularności. Nie wyobrażam sobie, że wieczorami, tak jak obecnie, tramwaje będą kursowały co pół godziny, bo kilka lat temu władze Bydgoszczy zdecydowały się na oszczędności. Efekt jest taki, że kto może, korzysta z samochodu.

To niejedyne czynniki niezbędne do sukcesu. Przez lata na ul. Wyścigowej drogowcy nie potrafili stworzyć warunków do dogodnej przesiadki pomiędzy autobusami i tramwajami. W Fordonie z części osiedli mieszkańcy do tramwajów też będą dowożeni autobusami. Sytuacje, do których dochodziło na ul. Wyścigowej, w których jeden z pojazdów odjeżdża z przystanku w momencie wjazdu drugiego spowodują, że nawet ci, którzy będą próbować przekonać się do transportu publicznego, szybko z niego zrezygnują. Co istotne - pasażerowie korzystający z przesiadek muszą mieć możliwość podróżowania na jednym bilecie.

Istotne jest, by ZDMiKP nie popełniło błędów podobnych przy planowaniu komunikacji jak przy uruchamianiu linii tramwajowej do dworca PKP. Choć frekwencja w tramwajach na tej trasie systematycznie rośnie, póki co nie można mówić o jakimś masowym zainteresowaniu bydgoszczan. Co zastanawiające - autobusy jadące w tym kierunku są przepełnione, a tramwaje z reguły puste. Trudno się dziwić, gdy trasy autobusów i tramwajów się pokrywają. Już dawno np. z Kapuścisk do dworca powinniśmy dojechać wyłącznie po szynach, ale ZDMiKP pozostaje głuchy na wszelkie argumenty. Drogowcy obawiając się reakcji pasażerów, utrzymują też kursowanie bezpośrednich linii autobusowych do Bydgoszczy Głównej z Fordonu, a co za tym idzie, z systemu A+T korzysta zdecydowanie mniej podróżnych niż by mogło. Jednak władze miasta muszą być świadome, że nawet ku niezadowoleniu części mieszkańców będą musiały dość mocno pociąć ofertę autobusową. Inaczej po prostu się nie da.


Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3TL14c1b6
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

ODPOWIEDZ