Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: heimat » 2008-10-20, 08:30

Jest już temat o podwyżce cen biletów, dzisiaj na gazeta.pl ukazał się artykuł, który porusza także temat zmian w rozkładach. Stąd nowy temat bo przypuszczam, że temat zmian będzie bardziej istotny niż sama podwyżka.
:gazeta: Wraz ze wzrostem cen za bilety komunikacji miejskiej, rzadziej będą kursować autobusy sześciu ważnych linii
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,5828309,.html]gazeta.pl
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-20, 10:58

heimat pisze:by gdzieś było lepiej, gdzie indziej musi zrobić się gorzej
Normalnie wymiękam jak to czytam...
Na szczęście mnie osobiście zmiany cieszą szczególnie jeśli chodzi o linię [62] :)
Inni nie będą zapewne zadowoleni. Linie [53] [65] [68] poszly znowu pakietem --> wspólne odcinki tras = jednakowy takt.
heimat pisze:rano linią nr 53. Nie dość, że ostatnio zamieniono na tej trasie autobusy przegubowe na krótkie, to teraz jeszcze będą jeździć rzadziej.
Podobno od 1 listopada wrócą przegubowce na [53].

Ciekawe, które linie pójdą pod nóż od nowego roku?
Niuniuch mogłby coś tam w ZDMiKP wyniuchać :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-10-20, 15:53

Na 53 w takim razie muszą wrócic długie wozy, z powodu 52 płakać nie będe, a mam powody do zadowolenia z 59 i 62.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: niuniuch » 2008-10-20, 17:14

spooney pisze:Ciekawe, które linie pójdą pod nóż od nowego roku?
Jesli chodzi o wozokilometry nic nie idzie, ani nic nie pojdzie na minus.
A jeśli chodzi o 53 - to wrócą tam przeguby.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-10-20, 21:16

Jak nie mają czym jeździć to niech nie jeżdżą albo kupią nowe wozy lub ogłoszą przetarg. Po stracie 69 trzeba było myśleć perspektywicznie i zostawić ludzi oraz część wozów to nie byłoby teraz problemu żeby załatać 62,67 czy 93,94. Ale jak zwykle ktoś w tym kraju "pomyślał" Co do 52 wystarczy 6 kolejności. a 53? w końcu ktoś ruszył głową ale nie do końca przeguby wrócą ale co z tego jak i tak będą jeździły rzadziej :/ Oj gdzie są te czasy co 52,53,68 jeździły co 7-8 minut. Jak chcą zmian to niech się w końcu wezmą za 57 i 59 (trasę zmodyfikować i połączyć Os Błonie- Witebska) to samo z 61,63,66 (modyfikacja i połączenie w jedno Zygmunta Augusta- Kapuściska wybrane kursy do Mokrej).
Ostatnio zmieniony 2008-10-20, 22:25 przez lukas_3830, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-10-20, 21:24

To wynika głównie z braku kasy ZDMiKP... Pomyśl.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-10-20, 22:30

Jo, ale taki 59 jak by jechał Przemysłową do Witebskiej to swietna sprawa.

Ogólnie pewnego czasu (2tyg temu) było zebranie kierowców z 93 i mówili co sądzą o tej linii (3 odeszło, 5 chce odejść) a więc idą zmiany. Wydłużony czas jazdy, dłuższe przerwy w dni powszednie i sobotę, a to skutkuje dodaniem kolejności. I tak problemem dla kierowców zostaje brak stałych wozów...co dzień jeżdżą inną padliną...

/p:Masz polskie znaki w komórce, bo jak Ci się chce to potrafisz postawić Ł itd. Jeszcze jeden taki post.. i więcej nie napiszesz. Mam już tego dość.
Ostatnio zmieniony 2008-10-21, 14:21 przez misieek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: niuniuch » 2008-10-20, 23:56

misieek pisze:co dzien jezdza inna padlina...
No ale to, że MZK jeździ padlinami to chyba nie wina ZDMiKP ?

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2008-10-21, 00:10

Dla mnie to co się dzieje na 93 to jest jakiś śmiech na sali. Teraz, gdy remontują Focha codziennie jeżdżę 93+71 i kierowcy notorycznie wyjeżdżają z pętli na tatrzańskim z 2-3 min. opóźnieniem!! Na trasie "złapią" drugie tyle i na dworcu 6-8 min. spóźnienia to normalka obojętnie czy szczyt czy nie...

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-10-21, 01:16

niuniuch pisze:No ale to, że MZK jeździ padlinami to chyba nie wina ZDMiKP ?
Wiadomo.

@Arturo - zawsze tak było ;]
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-10-21, 08:36

notorycznie wyjeżdżają z pętli na tatrzańskim z 2-3 min. opóźnieniem!!
Hmm, to może poprostu zegarek się Tobie spieszy? :P
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-10-21, 20:37

heimat pisze:Listopadowe korekty to dopiero początek optymalizacji. Kolejne jej etapy mają być wprowadzane w przyszłym roku.
Ciekawe co to będą za zmiany?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: spooney » 2014-12-10, 10:15

Kolejna "optymalizacja" w komunikacji od 1 kwietnia 2015 :)
:gazeta: Bydgoszczanie ściśnięci w autobusach. Coraz większy tłok

(...) Drogowcy chcą zoptymalizować organizację komunikacji miejskiej od 1 kwietnia. Największa poprawa ma być odczuwalna na dwóch najbardziej zatłoczonych liniach - 69 i 83. Więcej kursów linii nr 59 ma być kierowanych na Kapuściska (teraz dojeżdżają tam wybrane kursy), a linia nr 54 będzie dojeżdżała aż do Smukały.

- Zmienimy częstotliwości, postaramy się w jeszcze większym stopniu żonglować taborem tak, aby długie autobusy wykorzystywać tam, gdzie jest to niezbędne, a krótkie tam, gdzie pasażerów jest mniej - wymienia Bogdan Dondajewski, pełnomocnik dyrektora ZDMiKP ds. komunikacji publicznej. - Przeprowadzimy też kolejne badania zapełnienia autobusów. Zwrócimy głównie uwagę na linie nr 1, 57 i 80, bo w stosunku do nich jest dużo uwag. I na tej podstawie chcemy podejmować kolejne decyzje. (...)

GW
http://www.peeep.us/aee66bba
Obrazek

77Niklowa
Posty: 105
Rejestracja: 2014-11-21, 17:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: 77Niklowa » 2014-12-10, 17:40

na 57, 59, 67 i 80 przydałyby się przegubowce, niestety na 67 to obecnie niewykonalne :(, z kolei na 1 muszą być składy.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: spooney » 2014-12-10, 17:42

77Niklowa pisze:na 57, 59, 67 i 80 przydałyby się przegubowce,
Lepsza większa częstotliwość i krótkie niż przegubowce co 30' :)
Obrazek

77Niklowa
Posty: 105
Rejestracja: 2014-11-21, 17:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: 77Niklowa » 2014-12-10, 17:45

Na 67 jest koszmar. Często podjeżdżam jeden przystanek z Dworca w okolice Fredry. Pewnego dnia 67 już na Dworcu był tak nawalony, że na następnym przystanku miałem bardzo duże problemy z wydostaniem się z autobusu. Mało brakowało, żebym pojechał dalej. :(

77Niklowa
Posty: 105
Rejestracja: 2014-11-21, 17:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: 77Niklowa » 2014-12-10, 17:56

spooney pisze:Lepsza większa częstotliwość i krótkie niż przegubowce co 30'
Na 57 zwiększenie częstotliwości nie jest proste z powodu koordynacji z 80, natomiast nie ma sensu puszczać co 20' autobus na lotnisko.

Atako
Posty: 166
Rejestracja: 2010-12-18, 19:48

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Atako » 2014-12-10, 17:58

77Niklowa pisze:
spooney pisze:Lepsza większa częstotliwość i krótkie niż przegubowce co 30'
Na 57 zwiększenie częstotliwości nie jest proste z powodu koordynacji z 80, natomiast nie ma sensu puszczać co 20' autobus na lotnisko.
To niech zrobią wariant 80I Dworzec - Rondo Inowrocławskie. ZDMiKP lubuje się w wariantach linii.

77Niklowa
Posty: 105
Rejestracja: 2014-11-21, 17:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: 77Niklowa » 2014-12-10, 18:42

Atako pisze:To niech zrobią wariant 80I Dworzec - Rondo Inowrocławskie. ZDMiKP lubuje się w wariantach linii.
To już lepiej skrócić 80 do Ronda Inowrocławskiego we wszystkich kursach i uruchomić nową linię, powiedzmy 85, na trasie Dworzec Gł. - Śniadeckich - Sieńki (powrót: Mickiewicza, Hetmańska) - Dworzec Aut. - TU - Woj. Polskiego - JPII - Port Lotniczy. Częstotliwość 60', rozkład w miarę możliwości dostosowany do rozkładu lotów.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: reputed » 2014-12-10, 20:42

77Niklowa pisze:Na 57 zwiększenie częstotliwości nie jest proste z powodu koordynacji z 80, natomiast nie ma sensu puszczać co 20' autobus na lotnisko.
57 i 80 w szczycie co 20 minut krótki autobus.
80 co drugi kurs do Wąbrzeskiej i można zlikwidować wariant 66W i 86W

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Kamil3836 » 2014-12-10, 23:32

77Niklowa pisze:Częstotliwość 60', rozkład w miarę możliwości dostosowany do rozkładu lotów.
Rozkładu do lotów nie da się dostosować. Jeśli na takie coś postawimy to można od razu zlikwidować linię.
reputed pisze:80 co drugi kurs do Wąbrzeskiej i można zlikwidować wariant 66W i 86W
To jest najlepsze wyjście, jednak mogę powiedzieć, że na bank to nie przejdzie... :(
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Karol » 2014-12-11, 00:14

Na 57 lepiej dać więcej kursów niż przegubowca. Uwierzcie, są kursy w których ja jadę, kilka osób i kierowca. A są kiedy nie ma siedzących.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Kamil3836 » 2014-12-11, 00:24

Excellence pisze: A są kiedy nie ma siedzących.
Sobie jaja robisz? Nie ma miejsc siedzących i to jest argument do dodatkowych kursów? Obecnie napełnienia na linii 57 są takie jak powinny być w krótkim autobusie w cywilizowanym mieście (np. Warszawa). Przejedź się tam i wtedy porozmawiajmy o tłoku...
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: tomasz792 » 2014-12-11, 08:34

W godzinach 14-16 spróbujcie wejść do 57 w okolicach Szpitala Wojskowego. Już parę razy nie wszedłem i musialem jechać przez PKP. w godzinach szczytu powinien jeździć co 20 minut.

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Karol » 2014-12-11, 11:01

Dlatego właśnie o tym piszę, a Kamil na mnie się rzuca. Jedyna alternatywa to 80/57>PKP i 54(jeżeli ktoś jedzie na Błonie). Co 20 minut starczy.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Kamil3836 » 2014-12-11, 12:40

Excellence pisze:Dlatego właśnie o tym piszę, Kamil na mnie się rzuca.
Nie, pisałeś o braku miejsc SIEDZĄCYCH, a nie STOJĄCYCH... Jeżeli chcesz sobie posiedzieć w godzinach szczytu to zapraszam na rower lub do taksówki.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

77Niklowa
Posty: 105
Rejestracja: 2014-11-21, 17:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: 77Niklowa » 2014-12-11, 15:10

Kamil3836 pisze:Jeżeli chcesz sobie posiedzieć w godzinach szczytu to zapraszam na rower lub do taksówki.
Albo do 66/86 :lol:

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2015-01-13, 19:10

Kamil3836 pisze:Sobie jaja robisz? Nie ma miejsc siedzących i to jest argument do dodatkowych kursów? Obecnie napełnienia na linii 57 są takie jak powinny być w krótkim autobusie w cywilizowanym mieście (np. Warszawa). Przejedź się tam i wtedy porozmawiajmy o tłoku...
Zwiększanie częstotliwości powoduje wzrost zainteresowania pasażerów daną linią, czyli popularyzacją komunikacji, zresztą jakbym wiedział, że autobus przyjeżdża co 18-20min, a nie co 26-30 to na pewno chętniej bym z niej korzystał jak jestem w Bydgoszczy,
Powinny trafić tam wozy Midi, zamiast 3 to 4.

W ogóle co to ma być, że zaczęły mi Volvo jeździć na 80? MZK jeździ bez kryteriów?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Kamil3836 » 2015-01-13, 20:24

80 jest w powierzeniu, więc może jeździć wszystko.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Obserwator
Posty: 171
Rejestracja: 2013-02-24, 23:40

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

Post autor: Obserwator » 2015-01-13, 20:52

Rezerwa jechała bo Merc padł! Za to za PKSu o rezerwie nie było mowy :lol:

ODPOWIEDZ