Zmiany w komunikacji: Precz z takim monopolem
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... polem.html
Monopol MZK na komunikację miejską?
Moderator: spooney
Monopol MZK na komunikację miejską?
Monopol MZK na komunikację miejską?
Chyba ich tam pos*ało!spooney pisze:w ZDMiKP zaczęto rozważania, czy nie powierzyć obsługi wszystkich linii należącej do miasta spółki - MZK
Re: Monopol MZK na komunikację miejską?
Podpisuję się pod ostatnimi zdaniami artykułu. Trzeba dać szansę również innym firmom.
Monopol MZK na komunikację miejską?
Wszystkie linie powinny być obsługiwane przez MZK.
Jest to spółka miejska której 100% udziałów należy do Miasta Bydgoszczy.
Po co dawać zarobić prywatnym firmom jak Mobilis, który odprowadza podatki do Warszawy gdzie ma zarejestrowaną siedzibę w Polsce.
Mam nadzieję że ZDMIKP w końcu to zrozumie.
Jest to spółka miejska której 100% udziałów należy do Miasta Bydgoszczy.
Po co dawać zarobić prywatnym firmom jak Mobilis, który odprowadza podatki do Warszawy gdzie ma zarejestrowaną siedzibę w Polsce.
Mam nadzieję że ZDMIKP w końcu to zrozumie.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Monopol MZK na komunikację miejską?
Panie Patryku, proszę nie być śmiesznym komunistą. Podatki? Póki co to wszyscy płacimy podatki po to, żeby utrzymać nierentowne MZK i całą nierentowną komunikację miejską.
Próbuję zrozumieć o co Panu chodzi z tymi podatkami i jakoś nie mogę. Zajezdnia znajduje się w Bydgoszczy, więc podatek od nieruchomości płacony jest w Bydgoszczy. Podatek dochodowy i vat płaci się do centrali niezależnie czy firma jest bydgoska czy warszawska. Kierowcy Mobilisu prawdopodobnie dużą część wynagrodzenia wydają w Bydgoszczy niezależnie od tego czy jeżdżą w bydgoskiej czy warszawskiej firmie.
O jaki podatek Panu chodzi? Akcyzę, opłatę paliwową? To też są podatki płacone do centrali i dysponuje nimi tzw. Rząd.
A może po prostu jest Pan kolejnym członkiem-nastolatkiem klubu miłośników tramwajów, który nie ma pojęcia o podatkach, tylko coś słyszał że lepiej płacić tu niż w "Warszawie"?
Próbuję zrozumieć o co Panu chodzi z tymi podatkami i jakoś nie mogę. Zajezdnia znajduje się w Bydgoszczy, więc podatek od nieruchomości płacony jest w Bydgoszczy. Podatek dochodowy i vat płaci się do centrali niezależnie czy firma jest bydgoska czy warszawska. Kierowcy Mobilisu prawdopodobnie dużą część wynagrodzenia wydają w Bydgoszczy niezależnie od tego czy jeżdżą w bydgoskiej czy warszawskiej firmie.
O jaki podatek Panu chodzi? Akcyzę, opłatę paliwową? To też są podatki płacone do centrali i dysponuje nimi tzw. Rząd.
A może po prostu jest Pan kolejnym członkiem-nastolatkiem klubu miłośników tramwajów, który nie ma pojęcia o podatkach, tylko coś słyszał że lepiej płacić tu niż w "Warszawie"?
Na pohybel dżinsom!
Monopol MZK na komunikację miejską?
Jest Pan w błędzie.
MZK jest spółką zarejestrowaną w Bydgoszczy i tam opłaca podatek dochodowy i VAT( II Urząd Skarbowy) a Mobilis jest firmą zarejestrowaną w Warszawie a nie w Bydgoszczy i do tego miasta trafiają podatki.
Poza tym uważam że jest to nieuczciwa konkurencja, byli tańsi od MZK ponieważ oszczędzają na pracownikach. Kierowcy tam zatrudnieni pracują na umowę zlecenie, a więc nigdy nie dostaną emerytury.
Gdyby Mobilis zatrudnił kierowców na etaty, odprowadzał za nich ZUS, płacił im premie, wczasy pod gruszą, płatne urlopy i zapewnił taką opiekę socjalną jak MZK to w przetargu na obsługę lini 69 nie mieliby szans.
MZK jest spółką zarejestrowaną w Bydgoszczy i tam opłaca podatek dochodowy i VAT( II Urząd Skarbowy) a Mobilis jest firmą zarejestrowaną w Warszawie a nie w Bydgoszczy i do tego miasta trafiają podatki.
Poza tym uważam że jest to nieuczciwa konkurencja, byli tańsi od MZK ponieważ oszczędzają na pracownikach. Kierowcy tam zatrudnieni pracują na umowę zlecenie, a więc nigdy nie dostaną emerytury.
Gdyby Mobilis zatrudnił kierowców na etaty, odprowadzał za nich ZUS, płacił im premie, wczasy pod gruszą, płatne urlopy i zapewnił taką opiekę socjalną jak MZK to w przetargu na obsługę lini 69 nie mieliby szans.
Monopol MZK na komunikację miejską?
To cofanie się do komunizmu moim zdaniem i tyle. Rozumiem, że można zrobić zapis iż np. 70/80% musi mieć MZK ale nie 100 % bo to powrót do monopolu. Zresztą, żeby MZK miało 100 % linii musiałoby mieć o wiele wiele więcej wozów. Z nudów sobie policzyłem wozy MZK i liczbę kolejności na danych liniach w DP (obsługiwanych przez MZK):
52 - 7, 53 - 6, 54 - 6 *, 55 - 4, 56 - 8, 59 - 8*, 62 - 6, 63 - 1, 64 - 9, 65 - 10*, 66 - 4*, 67 - 5 *, 68 - 7, 70 - 11 *, 71 - 20*, 72 - 6 *, 74 - 5*, 77 - 2, 79 - 14, 92 - 2, 93 - 7*, 94 - 8 (6 popołudniu) co łącznie daje 156 wozów, a MZK ma ich ok. 180 autobusów. A żeby obsłużyć kolejne linie potrzeba by im conajmniej (nie licząc rezerwy) ok. 40 nowych autobusów i ciekawy jestem skąd MZK by wzięło na to pieniądze.
Argument o ZUS mnie przekonuje niespecjalnie - wiele firm dziś zatrudnia właśnie na "umowę/zlecenie" w prywatnych zakładach i czy to powód by z powrotem wszystko było państwowe?
* - tu nie mam pewności co do liczby kolejności
52 - 7, 53 - 6, 54 - 6 *, 55 - 4, 56 - 8, 59 - 8*, 62 - 6, 63 - 1, 64 - 9, 65 - 10*, 66 - 4*, 67 - 5 *, 68 - 7, 70 - 11 *, 71 - 20*, 72 - 6 *, 74 - 5*, 77 - 2, 79 - 14, 92 - 2, 93 - 7*, 94 - 8 (6 popołudniu) co łącznie daje 156 wozów, a MZK ma ich ok. 180 autobusów. A żeby obsłużyć kolejne linie potrzeba by im conajmniej (nie licząc rezerwy) ok. 40 nowych autobusów i ciekawy jestem skąd MZK by wzięło na to pieniądze.
Argument o ZUS mnie przekonuje niespecjalnie - wiele firm dziś zatrudnia właśnie na "umowę/zlecenie" w prywatnych zakładach i czy to powód by z powrotem wszystko było państwowe?
* - tu nie mam pewności co do liczby kolejności
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Monopol MZK na komunikację miejską?
Nie wiem czy wiesz że ludzie pracujący na umowę zlecenie nie mają płatnego uropu i lata kiedy tak pracowali nie liczą się do emerytury.
Ci ludzie kiedyś będą starzy i co wtedy? Pójdą do opieki społecznej po zapomogę albo zasilą grono bezdomnych.
Jestem jak najbardziej za konkurencją ale zdrową konkurencją a nie żerowaniem na tym że jest bezrobocie i ludzie będą pracować za każde pieniądze żeby mieć na chleb.
Spółka z o.o. nie jest firmą państwową
A co do kupna autobusów to chyba nie jest większy problem.
Ci ludzie kiedyś będą starzy i co wtedy? Pójdą do opieki społecznej po zapomogę albo zasilą grono bezdomnych.
Jestem jak najbardziej za konkurencją ale zdrową konkurencją a nie żerowaniem na tym że jest bezrobocie i ludzie będą pracować za każde pieniądze żeby mieć na chleb.
Spółka z o.o. nie jest firmą państwową
A co do kupna autobusów to chyba nie jest większy problem.
Monopol MZK na komunikację miejską?
Oj Patryk, młody jesteś, życia nie znasz...
Pogadamy o tym za kilka lat.
Pogadamy o tym za kilka lat.
Monopol MZK na komunikację miejską?
Patryku tak się złożyło, że jeżeli chodzi o przepisy dt. emerytury to wiem doskonale, że w przypadku umowy zlecenie/umowy o dzieło nie ma się stażu pracy, nie ma się emerytury etc.
Skoro mowa o kupnie autobusów to nie wiem czy wiesz, ale w MZK nie ma na to zwyczajnie pieniędzy.
Skoro mowa o kupnie autobusów to nie wiem czy wiesz, ale w MZK nie ma na to zwyczajnie pieniędzy.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Monopol MZK na komunikację miejską?
Ja nie znam życia? A Ty tak znasz?
Zamiast popierać miejskiego przewoźnika marzą Wam się prywatne firmy przewozowe które oszczędzają na pracownikach.
Co do kupna autobusów to MZK co jakiś czas kupuje nowe autobusy za gotówkę z wypracowanego zysku a Mobilis wszystkie autobusy ma w leasingu. Te autobusy są w miarę nowe i już wyglądają nieciekawie a za kilka lat będą straszyć na ulicach.
/mod/ a "ogonki" to gdzie?
Zamiast popierać miejskiego przewoźnika marzą Wam się prywatne firmy przewozowe które oszczędzają na pracownikach.
Co do kupna autobusów to MZK co jakiś czas kupuje nowe autobusy za gotówkę z wypracowanego zysku a Mobilis wszystkie autobusy ma w leasingu. Te autobusy są w miarę nowe i już wyglądają nieciekawie a za kilka lat będą straszyć na ulicach.
/mod/ a "ogonki" to gdzie?
Monopol MZK na komunikację miejską?
Nie napisałem nigdzie, że nie popieram miejskiego przewoźnika, ale jedynie nie popieram cofania się do komuny. Czasy gdy MZK było jedynym przewoźnikiem minęły już dawno!
A spójrzcie na PKS - firma, ktora nie jest miejskim przewoźnikiem, a ma autobusy ładne i zadbane (lepiej jak Mobilis). Tak naprawdę wystarczyłaby odrobina dobrej woli ze strony ZDMiKP, żeby przypilnował przewoźnika do bieżących napraw, etc.
Z drugiej jednak strony może da to prywatnym przewoźnikom do myślenia by nie oszczędzali na czym się da itp.
A spójrzcie na PKS - firma, ktora nie jest miejskim przewoźnikiem, a ma autobusy ładne i zadbane (lepiej jak Mobilis). Tak naprawdę wystarczyłaby odrobina dobrej woli ze strony ZDMiKP, żeby przypilnował przewoźnika do bieżących napraw, etc.
Z drugiej jednak strony może da to prywatnym przewoźnikom do myślenia by nie oszczędzali na czym się da itp.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Monopol MZK na komunikację miejską?
Co do PKS-u to do nich nie mam nic. Mają nowe i czyste autobusy.
PKS jednak nie chce za bardzo inwestować w autobusy przegubowe a na tych liniach jeździ najwięcej osób.
A jeśli ZDMIKP zdecyduje się dać wszystkie linie MZK to z kupnem autobusów nie będzie problemu.
Pamiętaj że to spółka miejska której w 100% właścicielem jest Miasto Bydgoszcz i pieniądze w budżecie będą musiały się znależć. Choćby miasto miało zaciągnąć kredyt jak w 1998 roku kupując Volva.
PKS jednak nie chce za bardzo inwestować w autobusy przegubowe a na tych liniach jeździ najwięcej osób.
A jeśli ZDMIKP zdecyduje się dać wszystkie linie MZK to z kupnem autobusów nie będzie problemu.
Pamiętaj że to spółka miejska której w 100% właścicielem jest Miasto Bydgoszcz i pieniądze w budżecie będą musiały się znależć. Choćby miasto miało zaciągnąć kredyt jak w 1998 roku kupując Volva.
Monopol MZK na komunikację miejską?
PKS zwyczajnie w świecie nie może pozwolić sobie na za długi przestój wozów i musi robić na bieżąco naprawy bo ma tylko jeden wóz rezerwy.
Jeśli MZK dostanie 100 % linii to wszędzie będzie jeździło co się da i wozy zwyczajnie padną jak muchy. Conecto LF również za kilka lat będą straszyć na ulicach. Ja widzę też kilka plusów tego rozwiązania (może chociażby prywaciarze przestaliby na czym się da oszczędzać) ale widzę też minusy - brak konkurencji.
Jeśli MZK dostanie 100 % linii to wszędzie będzie jeździło co się da i wozy zwyczajnie padną jak muchy. Conecto LF również za kilka lat będą straszyć na ulicach. Ja widzę też kilka plusów tego rozwiązania (może chociażby prywaciarze przestaliby na czym się da oszczędzać) ale widzę też minusy - brak konkurencji.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Monopol MZK na komunikację miejską?
Wszystko ma plusy i minusy ale skoro ZDMIKP od 13 lat robi przetargi i nie zawsze im to wychodzi to może teraz czas dać szanse MZK?
Pamiętam jak wyglądały pierwsze przetargi, PKS obsługiwał 56 Zemunami i starymi Manami SG220 a Rami obsługiwał 92 starymi podmiejskimi.
Mobilis nie jest lepszy, sam jechałem kiedyś 69 podmiejskim bez kasowników :D
Pamiętam jak wyglądały pierwsze przetargi, PKS obsługiwał 56 Zemunami i starymi Manami SG220 a Rami obsługiwał 92 starymi podmiejskimi.
Mobilis nie jest lepszy, sam jechałem kiedyś 69 podmiejskim bez kasowników :D
Monopol MZK na komunikację miejską?
ZDMiKP regularnie daje szansę MZK. W przetargu stawia wymóg "baza w Bydgoszczy" i tak naprawdę nikt nowy nie ma tu szansy wejść.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Monopol MZK na komunikację miejską?
O lol...Patryk pisze:Co do kupna autobusów to MZK co jakiś czas kupuje nowe autobusy za gotówkę z wypracowanego zysku
Z jakiego zysku? Oni ostatnio ledwo na zero wyszli. A autobusy kupują na kredyt.
Monopol MZK na komunikację miejską?
Z tego co wiem to ostatnie Mercedesy były kupione za gotówkę.
PKS i Mobilis ma autobusy w leasingu.
PKS i Mobilis ma autobusy w leasingu.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 410
- Rejestracja: 2007-10-06, 22:17
Monopol MZK na komunikację miejską?
Przepraszam, które wozy mają nowe? Solarisy są wiekowo tak samo jak Mobilisowe, a PKS ostatnio raczej nie kupował nic nowego.Patryk pisze:Co do PKS-u to do nich nie mam nic. Mają nowe i czyste autobusy.
Na umowę zlecenie są tylko zatrudnieni kierowcy, którzy sobie dorabiają i pracują raz na ruski rok. Wszyscy kierowcy mają normalne umowy na czas nieokreślony.Patryk pisze:Kierowcy tam zatrudnieni pracują na umowę zlecenie, a więc nigdy nie dostaną emerytury.
Uwierz mi, tak właśnie jest: są etaty, jest ZUS, płacona premia.Patryk pisze:Gdyby Mobilis zatrudnił kierowców na etaty, odprowadzał za nich ZUS, płacił im premie
Mam wrażenie, że niektórych boli to, że jest Mobilis tylko i wyłącznie dlatego, że mieli z nimi nieprzyjemności typu kolizja z autobusem czy kierowca typu: "Wypi*&^%$#@ z tym aparatem bo Ci go roz&^%$#". Pisanie takich bzdur jak powyższe nie jest fair, jeśli się nie wie, jak naprawdę wszystko funkcjonuje w danej firmie.
Monopol MZK na komunikację miejską?
No właśnie Mikołaju też mnie zastanawiało skąd kolega Patryk wie na jakich zasadach kierowcy są tam zatrudnieni...
Przecież to jest CZYSTY ABSURD, żeby dać monopol MZK na KM normalnie comeback komuny... b. dziwne jest też to, że koledze Patrykowi przeszkadza Mobilis a PKS już nie, choć sam chciałby by MZK miało monopol na KM... widzę tu jakąś niekonsekwencję.
I nie chcę by zostało to odebrane jako lubienie Mobilisu przeze mnie, tylko naprawdę warto by chociaż spróbować w swoich opiniach być przynajmniej trochę obiektywnym.
/mod/ usunięty OT
Przecież to jest CZYSTY ABSURD, żeby dać monopol MZK na KM normalnie comeback komuny... b. dziwne jest też to, że koledze Patrykowi przeszkadza Mobilis a PKS już nie, choć sam chciałby by MZK miało monopol na KM... widzę tu jakąś niekonsekwencję.
I nie chcę by zostało to odebrane jako lubienie Mobilisu przeze mnie, tylko naprawdę warto by chociaż spróbować w swoich opiniach być przynajmniej trochę obiektywnym.
/mod/ usunięty OT
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Monopol MZK na komunikację miejską?
Miasto remontuje Gdańską za żenujące pieniądze i w żenującym standardzie(a jest to wielkim wydatkiem), nie stać ich na stworzenie 1 buspasu, a co dopiero mówić o kredycie na 30 autobusów, czyli ok 45 mln złotych przy nisko-oprocentowanym kredycie.Patryk pisze:Choćby miasto miało zaciągnąć kredyt jak w 1998 roku kupując Volva.
Akurat Mobilis to taki przykład śmietnika. Stawia się, a potem tylko korzysta i czasem wywiezie śmieci.
Autobusy? W leasing? Kompletnie mi to nie przeszkadza. Przetarg na 7 lat, autobusy jednorazowe i następne nowe na 7 lat
- gdyby ZDMiKP był konsekwentny.
Ja na miejscu miasta pozbyłbym się takiego KPEC, czy MZK, a pieniądze z prywatyzacji zainwestował w poważny układ drogowy i poprawę estetyki miasta.
Gdyby MZK wygrało w swoim czasie 69, jeździlibyśmy jeszcze M181M/MB, B10LA i pewnie jeszcze kilkoma Ikarusami.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Monopol MZK na komunikację miejską?
Mam nadzieję że ZDMIKP pójdzie w ślady ZTM w Warszawie podpisując długoletni kontrakt na obsługę linii miejskich.
Dla Mnie jest bez sensu dawać zarobić prywatnym firmom mając własną skarbu miasta.
Dla Mnie jest bez sensu dawać zarobić prywatnym firmom mając własną skarbu miasta.
Monopol MZK na komunikację miejską?
A ja mam nadzieję, że tego nie zrobi... Przecież to jest zwykły monopol... Jak MZK będzie miało wszystkie linie to miasto zaleje fala używańców zza wschodu/zachodu mających ledwo normy EURO3...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Monopol MZK na komunikację miejską?
Ty chyba w szoku jesteś To nie lata 90-te, tramów używanych nie kupują, a co dopiero autobusyAlden471 pisze:Jak MZK będzie miało wszystkie linie to miasto zaleje fala używańców zza wschodu/zachodu mających ledwo normy EURO3...
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
Monopol MZK na komunikację miejską?
Widzę, że Mikołaj dość sporo wie na temat Mobilisu , Powiedz więc dlaczego wozy wyglądają tak jak wyglądają i dlaczego tak śmierdzą. Cóż są premie, umowy o pracę to brakuje pieniędzy na zaplecze techniczne. Zauważyłem też, że wielu kierowców ma w dupie to w jakim stanie jeździ dany wóz.Mikolaj Mlicki pisze:Uwierz mi, tak właśnie jest: są etaty, jest ZUS, płacona premia.
Mam wrażenie, że niektórych boli to, że jest Mobilis tylko i wyłącznie dlatego, że mieli z nimi nieprzyjemności typu kolizja z autobusem czy kierowca typu: "Wypi*&^%$#@ z tym aparatem bo Ci go roz&^%$#". Pisanie takich bzdur jak powyższe nie jest fair, jeśli się nie wie, jak naprawdę wszystko funkcjonuje w danej firmie.
PS. Nie ten temat ;p
Monopol MZK na komunikację miejską?
To chyba nie trudno się domyślić. Te autobusy w końcem umowy idą na "śmietnik". To nie MZK żeby jeździły 15 lat albo i dłużej.Matiss pisze:Powiedz więc dlaczego wozy wyglądają tak jak wyglądają i dlaczego tak śmierdzą. Cóż są premie, umowy o pracę to brakuje pieniędzy na zaplecze techniczne. Zauważyłem też, że wielu kierowców ma w dupie to w jakim stanie jeździ dany wóz.
Co do zaplecza technicznego to żadna firma nie zrobi Ci super warsztatu jak ma umowę tylko na kilka lat, w dodatku na stosunkowo mały pakiet.
Co do kierowców to identycznie jest w MZK. Ludzie zgłaszają, oni piszą, mówią a mechanicy i tak nie robią albo odwalają fuszerkę.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Re: Monopol MZK na komunikację miejską?
Nie mogę się powstrzymać...
Komunikacja miejska, nigdy nie będzie dochodowa. Ludzie płacą podatki, dostają od Państwa (Bydgoszcz konkretnie) komunikacje. Za symboliczną złotówkę (2.60, 1,30) mogą się przejechać babcie, młodzież, bezrobotni i inni nie posiadający samochodów. Jadą do pracy, na uczelnię, na randkę. Ile musiałby kosztować bilet, aby była dochodowa??
Komunikacja jest dochodowa, ale coś za coś: słabe, lub całkowity brak zaplecza technicznego. Niskie pensje, lub umowy na na zlecenie (nie oszukujmy się- metoda na obniżenie kosztów), wozy w tragicznym stanie itd, itd. Chociaż myślę, że szefowie prywatnych firm nie zarabiają takich groszy, a ich domy nie są zwykłymi M3.
Wy się cieszycie. Ładny biały Solaris, albo żółty. Może zapytajcie jednak kierowcy co on na ten temat myśli?? Ja od białych Solarisów odszedłem po 3 (słownie: trzech) miesiącach pracy. Może zapytajcie kierowcy wprost czy jego żółty, biały wóz jest naprawiany??? Ostatnio rozmawiałem z takim kierowcą z długoletnim stażem. Powiedział mi wprost: Nawet OC już nie robimy... Może postawcie się w mojej sytuacji: Dorosły facet dostaje 1100zł wypłaty w grudniu. Płacze jak mi to mówi... Ma też wieloletni staż pracy...
Głodowe stawki za wozokilometry nigdy nie będą w stanie zaspokoić 100% zapotrzebowania. Fajnie jest jeździć nowym, ale jakimi kosztami. Czy ludzie w Polsce mają być ciągle przysłowiowymi "murzynami"? Mają harować, bo prywatne (wyzysk) jest ok, a państwowe jest bee?
Miasto zbiera podatki, a za nie daje transport publiczny. Ma też swoją firmę, która do tego służy. Ta firma nigdy nie powinna przynosić zysków: Ta firma ma wozić ludzi. To przynosi inne korzyści: ekologia, nie niszczone ulice itd, itd.
Jestem komunistą :-) Miasto daje transport, daje w miarę dobrze płatną pracę, ale zysków z tego nie powinno czerpać. Nie powinno też dawać innym zarobku.
Komunikacja miejska, nigdy nie będzie dochodowa. Ludzie płacą podatki, dostają od Państwa (Bydgoszcz konkretnie) komunikacje. Za symboliczną złotówkę (2.60, 1,30) mogą się przejechać babcie, młodzież, bezrobotni i inni nie posiadający samochodów. Jadą do pracy, na uczelnię, na randkę. Ile musiałby kosztować bilet, aby była dochodowa??
Komunikacja jest dochodowa, ale coś za coś: słabe, lub całkowity brak zaplecza technicznego. Niskie pensje, lub umowy na na zlecenie (nie oszukujmy się- metoda na obniżenie kosztów), wozy w tragicznym stanie itd, itd. Chociaż myślę, że szefowie prywatnych firm nie zarabiają takich groszy, a ich domy nie są zwykłymi M3.
Wy się cieszycie. Ładny biały Solaris, albo żółty. Może zapytajcie jednak kierowcy co on na ten temat myśli?? Ja od białych Solarisów odszedłem po 3 (słownie: trzech) miesiącach pracy. Może zapytajcie kierowcy wprost czy jego żółty, biały wóz jest naprawiany??? Ostatnio rozmawiałem z takim kierowcą z długoletnim stażem. Powiedział mi wprost: Nawet OC już nie robimy... Może postawcie się w mojej sytuacji: Dorosły facet dostaje 1100zł wypłaty w grudniu. Płacze jak mi to mówi... Ma też wieloletni staż pracy...
Głodowe stawki za wozokilometry nigdy nie będą w stanie zaspokoić 100% zapotrzebowania. Fajnie jest jeździć nowym, ale jakimi kosztami. Czy ludzie w Polsce mają być ciągle przysłowiowymi "murzynami"? Mają harować, bo prywatne (wyzysk) jest ok, a państwowe jest bee?
Miasto zbiera podatki, a za nie daje transport publiczny. Ma też swoją firmę, która do tego służy. Ta firma nigdy nie powinna przynosić zysków: Ta firma ma wozić ludzi. To przynosi inne korzyści: ekologia, nie niszczone ulice itd, itd.
Jestem komunistą :-) Miasto daje transport, daje w miarę dobrze płatną pracę, ale zysków z tego nie powinno czerpać. Nie powinno też dawać innym zarobku.
Monopol MZK na komunikację miejską?
To chyba miał 3 tygodnie chorobowego, albo pracuje na pół etatu.ikarusiarz pisze:Dorosły facet dostaje 1100zł wypłaty w grudniu. Płacze jak mi to mówi...
Jak ktoś wierzy w takie bzdury to można mu chyba już każdy kit wcisnąć...
Re: Monopol MZK na komunikację miejską?
Tyle, że komunizm wszędzie na świecie jeśli nie zbankrutował, to lada chwila zbankrutuje. Państwo da na komunikację, służbę zdrowia,wojsko, szkolnictwo... i tak można wymieniać bez końca, tyle, że ja zapytam z czego?ikarusiarz pisze: Jestem komunistą :-) Miasto daje transport, daje w miarę dobrze płatną pracę, ale zysków z tego nie powinno czerpać. Nie powinno też dawać innym zarobku.
Zobacz też czym jeździliśmy za komuny... rozklekotanymi autobusami, mam wrażenie że nawet większymi padlinami, niż obecny tabor tych strasznych "prywaciarzy".
Odniosę się też do gościa, który mówi, że zarabia 1100 zł. Kto broni mu zmienić robotę? Osobiście wiem ile zarabiają kierowcy i zdecydowanie nie są to kwoty o których mówisz.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Re: Monopol MZK na komunikację miejską?
A demokracja...? Grecja, Irlandia, Włochy... Nawet USA ledwo zipie...Tom pisze:Tyle, że komunizm wszędzie na świecie jeśli nie zbankrutował, to lada chwila zbankrutuje.
Zauważ, że koło "komunisty" wstawiłem buźkę... Nie mam nic do "prywaciarzy", pod jednym warunkiem: Pensje, tabor, a potem wille. (zazwyczaj jest terenowe auto szefa, potem koszula, krawat, a na końcu czysty autobus bez hamulców i ogrzewania) Zresztą teraz też jeździmy rozklekotanymi autobusami, tylko marka się zmieniła.Tom pisze:Zobacz też czym jeździliśmy za komuny... rozklekotanymi autobusami, mam wrażenie że nawet większymi padlinami, niż obecny tabor tych strasznych "prywaciarzy".
Tom pisze:Odniosę się też do gościa, który mówi, że zarabia 1100 zł. Kto broni mu zmienić robotę? Osobiście wiem ile zarabiają kierowcy i zdecydowanie nie są to kwoty o których mówisz.
Nie każdy ma 25, 30 lat, aby mieć odwagę na zmiany.volvo7000A pisze:To chyba miał 3 tygodnie chorobowego, albo pracuje na pół etatu.
Jak ktoś wierzy w takie bzdury to można mu chyba już każdy kit wcisnąć...
Resztą za jakiś czas-wyjeżdżam