Cena tramwajowego wozokilometra
Moderator: spooney
Cena tramwajowego wozokilometra
Orientuje się ktoś ile dokładnie ZDMiKP płaci przewoźnikowi za tramwajowy wozokilometr?
Gdzieś w necie znalazłem informacje że 4,60 i 7,30 odpowiednio za solo i skład. Czy to możliwe że tramwaj jest droższy nawet od przegubowego autobusu?
Gdzieś w necie znalazłem informacje że 4,60 i 7,30 odpowiednio za solo i skład. Czy to możliwe że tramwaj jest droższy nawet od przegubowego autobusu?
Ostatnio zmieniony 2011-11-25, 23:55 przez rychu11, łącznie zmieniany 1 raz.
Cena tramwajowego wozokilometru
To jest pewne.rychu11 pisze:Czy to możliwe że tramwaj jest droższy nawet od przegubowego autobusu?
Tylko zastanowić się trzeba dlaczego. Za prąd płaci ZDMiKP, więc MZK jeździ "za free". Wiadomo tramwaj jest droższy w zakupie i eksploatacji, ale czy to by windowało tak stawkę?
Może to wina monopolu?
Cena tramwajowego wozokilometru
Brzmi to jak absurd. Czy w takim razie jest jakikolwiek sens stawiania na tramwaje? Zawsze myślałem, że tramwaje są dużo tańsze w eksploatacji niż autobusy.
Cena tramwajowego wozokilometru
Jest. Tramwaje mają większą zdolność przewozową (przewiozą więcej pasażerów niż autobus). Poza tym są stosunkowo szybsze (przynajmniej w teorii...), bo nie stoją w korkach.rychu11 pisze:Czy w takim razie jest jakikolwiek sens stawiania na tramwaje?
Cena tramwajowego wozokilometru
Z tą szybkością to nie przesadzajmy. budowa wydzielonych buspasów byłaby dużo tańsza niż budowanie torowisk, a efekt taki sam.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Cena tramwajowego wozokilometra
^^Ej ej, dwuskład jest droższy niż przegubowy autobus ale w przeliczeniu na pasażera tańszy.
Cena tramwajowego wozokilometra
A koszt sieci i torowiska jak jest rozliczany- jest w cenie wkm czy Zdmikp płaci osobno?
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Cena tramwajowego wozokilometra
Torowisko i sieć jest ZDMiKP i ZDMiKP je utrzymuje ze swojego budżetu (zlecając utrzymanie MZK).
Cena tramwajowego wozokilometra
Na pewno na najbardziej uczęszczanych trasach puszczanie tramwajów ma swoje ekonomiczne uzasadnienie, ale czy na takich Bielawach albo Łęgnowie jest jakikolwiek sens utrzymywania sieci tramwajowej? Tam tramwaje nie są w pełni wykorzystywane i autobusy spokojnie poradziłyby sobie z obsługą tych dzielnic, a wyszłoby taniej.
Cena tramwajowego wozokilometra
A jak chcesz wtedy skalkulować cenę WKM?
Poza tym MZK nie ma taboru na linie Za Tramwaj...
Poza tym MZK nie ma taboru na linie Za Tramwaj...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Cena tramwajowego wozokilometra
Tramwaje znów powracają do "chwały", miasta inwestują w sieć (budują nawet od zera) więc nie widzę powodu, aby był sens wycofywania tramwajów z Bielaw lub Łęgnowa.
/mod/ proszę trzymać się tematu
/mod/ proszę trzymać się tematu
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Cena tramwajowego wozokilometra
sens jest prosty. Autobus zaspokajałby potrzeby przewozowe tych osiedli, a jest przy tym niemal o połowę tańszy od tramwaju.
Cena tramwajowego wozokilometra
Mylisz się.rychu11 pisze:sens jest prosty.
Ale wzkm solówki jest tańszy niż wzkm autobusu krótkiego.rychu11 pisze:tramwaj jest droższy nawet od przegubowego autobusu?
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Cena tramwajowego wozokilometra
Ale na podstawie błędnych przesłanek wyciągasz błędne wnioski.rychu11 pisze:sens jest prosty. Autobus zaspokajałby potrzeby przewozowe tych osiedli, a jest przy tym niemal o połowę tańszy od tramwaju.
Cena tramwajowego wozokilometra
Być może. Sam jestem gorącym zwolennikiem tramwajów i nie chciałbym żeby znikały z naszych ulic tylko zastanawiam się czy ma to jakikolwiek sens ekonomiczny. Ale przyznaję że ekspert ze mnie żaden i wielu rzeczy mogę nie wiedzieć i nie brać pod uwagę.
Cena tramwajowego wozokilometra
Jeszcze jedna kwestia odnośnie Bielaw czy Łęgnowa - na wielu liniach tramwaje wożą na końcowych odcinkach powietrze. Chociażby 4 po mieście czy 6 jak ludzie jadą do/z PUPu i zakładów pracy w Łęgnowie. 2 również od Sz. Szeregów jeździ pusta, za to po reszcie trasy - mocno napełniona.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Cena tramwajowego wozokilometra
Czy to coś dziwnego?Alden471 pisze:na wielu liniach tramwaje wożą na końcowych odcinkach powietrze.
Normalnym jest że im bliżej pętli tym pasażerów ubywa
A wracając do tematu to ile w końcu kosztuje obecnie WKM tramwajowy?
Cena tramwajowego wozokilometra
Spooney - odniosłem się do tego co napisał rychu11 odnośnie wożenia powietrza przez 4/6 do Bielaw/Łęgnowa.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Cena tramwajowego wozokilometra
Stawki w październiku 2010 to było 4,59 zł za solówkę, 7,29 zł za dwuskład/pesę. Netto. Podejrzewam że się niewiele zmieniło.
Autobusowe są droższe.
Autobusowe są droższe.