Pojazdy z silnikami na licencji Mana
Moderator: spooney
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Pojazdy z silnikami na licencji Mana
Silniki Mana, sa dobre, ale nie w takim stanie zapuszczenia jak w MZK. Silniki od Ikarusów i tych starych i tych nowszych w naszym MZK były na licencji Mana.
temat wydzielony z "Stan Jelczy M181M/MB"
temat wydzielony z "Stan Jelczy M181M/MB"
Ostatnio zmieniony 2007-08-13, 22:04 przez Mateusz Machel, łącznie zmieniany 2 razy.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Wiem, że kiedyś Jelcze (jeszcze ogóry) - wersje turystyczne miały silniki Leylandowskie, ale zawieszenie RABA. Mój ojciec, pilot wycieczek swego czasu, o takich mi wspominał. (Do rodzinnej historii przeszło, jak celnik na granicy Czesko-Austriackiej zapytał go w latach 80. czy ten "pojazd" (Ogóra) zrobił sam czy z kolegąIkarus280 pisze:Tak, osie RABA. Silniki tak samo, oraz skrzynie. Z tym, ze silniki na licencji jak juz wspomniałem. Do 89r skrzynie były marki Csepel. No a 94/95 ZF.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Tak zgadza się. Osie RABA, a silnik polski na licencji Leylanda. Autobusy te były oznaczane jako Jelcz 044 i miały być następcami Jelcz043 zwykłego ogóra, niesstety nic z tego nie wyszło, i najnowszy ogórek jakiego widziałem jest z 1985r... .Tom pisze:Wiem, że kiedyś Jelcze (jeszcze ogóry) - wersje turystyczne miały silniki Leylandowskie, ale zawieszenie RABA. Mój ojciec, pilot wycieczek swego czasu, o takich mi wspominał. (Do rodzinnej historii przeszło, jak celnik na granicy Czesko-Austriackiej zapytał go w latach 80. czy ten "pojazd" (Ogóra) zrobił sam czy z kolegą
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Wiecie co to Jelcz 316/317? One powstały na podstawie wegirskiej cieżarówki Csepel, one miały skrzynie leylanda, mosty Raby. A silnikik w Ikarusach 0.3, 26 i 33 nie był od mana, to ich własny wytwór
[ Dodano: 2007-08-13, 10:55 ]
P.S
Troche sie rozjechaliśmy z tematem, wiec proponuje założenie odzielnego tematu na to wszystko bo jest interesująco
[ Dodano: 2007-08-13, 10:55 ]
P.S
Troche sie rozjechaliśmy z tematem, wiec proponuje założenie odzielnego tematu na to wszystko bo jest interesująco
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
A mniej paliwożerny jak ten z 2008 :/ W 260 na pewno były silnika RABA, co do 280 nie podejmuje się okreslic. Migi przeciez tez dostały RABowskie silniki i mosty, stad dzwiekiem przypominały Ikary.Ikarus280 pisze:Jesteś w błędzie, silnik RABA 2156 jest na licencji Mana z 1938, tak 38Krzysztof II pisze:A silnikik w Ikarusach 0.3, 26 i 33 nie był od mana, to ich własny wytwór
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
To był ten sam silnik. Znaczy sie w wersji podstawowej. Dla Poslki był silnik idenntyczny jak w 280.Tom pisze:W 260 na pewno były silnika RABA, co do 280 nie podejmuje się okreslic
Mig, miał całe podwozie oraz osprzęt mechaniczny od Ikarusa 260.Tom pisze:Migi przeciez tez dostały RABowskie silniki i mosty, stad dzwiekiem przypominały Ikary.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Heheh wszystkie drogi prowadzą do...Ikarusa A miało byc o stanie Jelcynów Wracając zatem do tematu...szczerze wątpie, by którys z nich dozył lat np 3421, chocby w wersji muzealnej. Korniki robia w nich tak duze spustszenie, że 2 lata nie trzeba bedzie ich kasować bo same się rozleca (przynajmniej te z pierwszej dostawy)
Jeszcze troszkę wyszperanych info o Migach:
Do napędu miga posłużył silnik typu RABA-MAN D2156HM6U z zapłonem samoczynnym o maksymalnej mocy 193 KM, który umożliwiał osiąganie maksymalnej prędkości 82 km/h. Silnik ten umieszczony został wzdłużnie między osiami. W autobusie zastosowano mechaniczną 5-biegową skrzynię typu CSEPEL ASH75.2.
Źródło: infobus
Jeszcze troszkę wyszperanych info o Migach:
Do napędu miga posłużył silnik typu RABA-MAN D2156HM6U z zapłonem samoczynnym o maksymalnej mocy 193 KM, który umożliwiał osiąganie maksymalnej prędkości 82 km/h. Silnik ten umieszczony został wzdłużnie między osiami. W autobusie zastosowano mechaniczną 5-biegową skrzynię typu CSEPEL ASH75.2.
Źródło: infobus
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań