Gdzie powinien jeździć drugi niskopodłogowy tramwaj

Dyskusje o taborze będącym obecnie w eksploatacji. Kwestie techniczne, monitoring, klimatyzacja, stan techniczny, wady i zalety itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-06-09, 15:49

wszystko fajnie. dziwi mnie natomiast fakt, że drugą pestkę chcą puścić na 1. A czemu nie na 4, 8 2 lub 6? Z tego co pamietam oba tramwaje miały zasilić system A+T i tak moim zdaniem powinno być.

Jedynka to moim zdaniem najgorsza opcja z możliwych. Jak juz tak chcą dac ten trawmaj na inną trasę niż 3. To powinna być to 2, 4 lub 6, aby tramawaj obsługiwał inne części miasta.

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-06-09, 16:03

Problem tkwi w nieremontowanym od 84' torowisku na Focha ;)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2008-06-09, 16:03

pawel_nk pisze:wszystko fajnie. dziwi mnie natomiast fakt, że drugą pestkę chcą puścić na 1. A czemu nie na 4, 8 2 lub 6? Z tego co pamietam oba tramwaje miały zasilić system A+T i tak moim zdaniem powinno być.

Jedynka to moim zdaniem najgorsza opcja z możliwych. Jak juz tak chcą dac ten trawmaj na inną trasę niż 3. To powinna być to 2, 4 lub 6, aby tramawaj obsługiwał inne części miasta.
Bym puścił osobiście najlepiej na 2(wogle prawie z 3 się nie pokrywa). 6 raczej nie bo do łęgnowa mało kto jezdzi.Tam by został bardziej zniszczony. 2 ma jeszcze plus bo jedzie do LPKiW, w wakacje będzie to potrzebne.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-06-09, 16:12

Mateusz pisze:Problem tkwi w nieremontowanym od 84' torowisku na Focha ;)
Mieli przecież remontować, ale sie rozmyslili. Pewnie miasto będzie czekać aż wydarzy się jakas tragedia, bo na tym odcinku az strach jechać tramwajem, nawet jak jedzie on z niewielką prędkością.

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: niuniuch » 2008-06-09, 16:18

kamil3836 pisze:
pawel_nk pisze:wszystko fajnie. dziwi mnie natomiast fakt, że drugą pestkę chcą puścić na 1. A czemu nie na 4, 8 2 lub 6? Z tego co pamietam oba tramwaje miały zasilić system A+T i tak moim zdaniem powinno być.

Jedynka to moim zdaniem najgorsza opcja z możliwych. Jak juz tak chcą dac ten trawmaj na inną trasę niż 3. To powinna być to 2, 4 lub 6, aby tramawaj obsługiwał inne części miasta.
Bym puścił osobiście najlepiej na 2(wogle prawie z 3 się nie pokrywa). 6 raczej nie bo do łęgnowa mało kto jezdzi.Tam by został bardziej zniszczony. 2 ma jeszcze plus bo jedzie do LPKiW, w wakacje będzie to potrzebne.
Problemy ze skrajnią na Perłowej i Bełzy.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-06-09, 16:32

pawel_nk pisze:wszystko fajnie. dziwi mnie natomiast fakt, że drugą pestkę chcą puścić na 1. A czemu nie na 4, 8 2 lub 6? Z tego co pamietam oba tramwaje miały zasilić system A+T i tak moim zdaniem powinno być.
A+T to A+T, a nie kurde teraz sobie zmieniają!

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2008-06-09, 17:20

korpi pisze:
pawel_nk pisze:wszystko fajnie. dziwi mnie natomiast fakt, że drugą pestkę chcą puścić na 1. A czemu nie na 4, 8 2 lub 6? Z tego co pamietam oba tramwaje miały zasilić system A+T i tak moim zdaniem powinno być.
A+T to A+T, a nie kurde teraz sobie zmieniają!
Dobrze że zmieniają.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-06-09, 17:47

kamil3836 pisze:
korpi pisze:
pawel_nk pisze:wszystko fajnie. dziwi mnie natomiast fakt, że drugą pestkę chcą puścić na 1. A czemu nie na 4, 8 2 lub 6? Z tego co pamietam oba tramwaje miały zasilić system A+T i tak moim zdaniem powinno być.
A+T to A+T, a nie kurde teraz sobie zmieniają!
Dobrze że zmieniają.
Jak dobrze. Jedynka to rozwiązanie najgorsze z możiwych, a poza tym częstotliwość na A+T raz na godzinę to śmiech na sali. Niech chociaż jedna linia będzie pożądnie obsługiwana. Bo kazda po trochu to zupełnie bez sensu.

Ciekawym rozwiązaniem mogłoby być puszczanie pestki do LPKiW tylko i wyłącznie w dni wolne, a nie przez cały tydzień.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-06-09, 18:27

pawel_nk pisze:
kamil3836 pisze:
korpi pisze: A+T to A+T, a nie kurde teraz sobie zmieniają!
Dobrze że zmieniają.
Jak dobrze. Jedynka to rozwiązanie najgorsze z możiwych, a poza tym częstotliwość na A+T raz na godzinę to śmiech na sali. Niech chociaż jedna linia będzie pożądnie obsługiwana. Bo kazda po trochu to zupełnie bez sensu.

Ciekawym rozwiązaniem mogłoby być puszczanie pestki do LPKiW tylko i wyłącznie w dni wolne, a nie przez cały tydzień.
Własnie niech choc jedna linia będzie "pożądna" ale do tego to jeszcze daleko.
I prosze nie mówić Pestka bo kojarzy mi sie wyłącznie z Poznańskim szybkim tramwajem. A u nas to raczej nie realne. Bo nawet za te x lat. Do Fordonu... ach szkoda gadać szkoda nerwów

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-06-09, 18:39

Własnie niech choc jedna linia będzie "pożądna" ale do tego to jeszcze daleko.
I prosze nie mówić Pestka bo kojarzy mi sie wyłącznie z Poznańskim szybkim tramwajem. A u nas to raczej nie realne. Bo nawet za te x lat. Do Fordonu... ach szkoda gadać szkoda nerwów
Aż oczy bolą czytać jak Ty marudzisz. To źle, to niedobrze. A przodem, a że tyłem, a że przy oknie... .
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-06-09, 18:49

korpi pisze:A u nas to raczej nie realne. Bo nawet za te x lat. Do Fordonu...
Gdybyśmy dostali dotacje z budżetu centralnego, tak jak Poznań dostał w latach 90. na dokończenie PST, to tramwaj do Fordonu byłby równie realny.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-06-09, 23:43

Ktoś wspominał o skrajni przy Perłowej. Bez przesady, to nowoczesne tramwaje są takie "wrażliwe"?! Nie róbmy jaj. Nowoczesny tramwaj to powinien być lepiej przystosowany do jazdy w różnych warunkach topograficznych i pogodowych niż starsze o 30 lat.

Osobiście uważam że OBA tramwaje Pesy powinny w dni powszednie kursować na linii nr 3. Natomiast w weekendy jeden na "2" a drugi na "3".
Oczywiście kursy ich zarówno na "2" jak i na "3" zaznaczone w rozkładzie.


(Dlaczego linia nr 2? Otóż w dni wolne jeździ nią więcej pasażerów niż "jedynką". Po drugie obsługuje LPKiW, HSW, oraz część Górnego Tarasu)

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-06-10, 00:40

volvo7000A pisze:Ktoś wspominał o skrajni przy Perłowej. Bez przesady, to nowoczesne tramwaje są takie "wrażliwe"?! Nie róbmy jaj. Nowoczesny tramwaj to powinien być lepiej przystosowany do jazdy w różnych warunkach topograficznych i pogodowych niż starsze o 30 lat.

Osobiście uważam że OBA tramwaje Pesy powinny w dni powszednie kursować na linii nr 3. Natomiast w weekendy jeden na "2" a drugi na "3".
Oczywiście kursy ich zarówno na "2" jak i na "3" zaznaczone w rozkładzie.


(Dlaczego linia nr 2? Otóż w dni wolne jeździ nią więcej pasażerów niż "jedynką". Po drugie obsługuje LPKiW, HSW, oraz część Górnego Tarasu)
Zgadzam się całkowicie. Takie rozwiązanie byłoby bardzo rozsądne.

Też nie rozumiem skąd ten problem ze skrajnią. Przecież jak był testowany tramwaj dla Łodzi, to śmigał normalnie Wojska Polskiego. Zatem na Perłowej spokojnie musiał przejechać. A szerokości tramów dla Bydzi i Łodzi musiały być takie same, bo w Łodzi jest taki sam rozstaw szyn.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2008-06-10, 06:53

pawel_nk pisze:
volvo7000A pisze:Ktoś wspominał o skrajni przy Perłowej. Bez przesady, to nowoczesne tramwaje są takie "wrażliwe"?! Nie róbmy jaj. Nowoczesny tramwaj to powinien być lepiej przystosowany do jazdy w różnych warunkach topograficznych i pogodowych niż starsze o 30 lat.

Osobiście uważam że OBA tramwaje Pesy powinny w dni powszednie kursować na linii nr 3. Natomiast w weekendy jeden na "2" a drugi na "3".
Oczywiście kursy ich zarówno na "2" jak i na "3" zaznaczone w rozkładzie.


(Dlaczego linia nr 2? Otóż w dni wolne jeździ nią więcej pasażerów niż "jedynką". Po drugie obsługuje LPKiW, HSW, oraz część Górnego Tarasu)
Zgadzam się całkowicie. Takie rozwiązanie byłoby bardzo rozsądne.

Też nie rozumiem skąd ten problem ze skrajnią. Przecież jak był testowany tramwaj dla Łodzi, to śmigał normalnie Wojska Polskiego. Zatem na Perłowej spokojnie musiał przejechać. A szerokości tramów dla Bydzi i Łodzi musiały być takie same, bo w Łodzi jest taki sam rozstaw szyn.

Nawet nasz był testowany na rondzie Kujawskim. Dwa razy go widziałem. Od poniedziałku do piątku wszystkie na 3. Sobota jeden na 3 drugi na 2 , a w niedzielę dwa na 2 lub jeden na 2 a drugi jedynce.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-06-10, 09:04

w niedzielę też jedna z pestek powinna być na 3. Przecież w niedziele i święta też są ludzie, którzy potrzebują niskopodłogowego środka lokomocji aby dostać się gdzieś do miasta. Pestki w niedzielę na 2-ce to marnotrawstwo, na odcinku Wojska Polskiego woziły więcej powietrza niż 3-ki.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-06-10, 09:36

heimat pisze:w niedzielę też jedna z pestek powinna być na 3. Przecież w niedziele i święta też są ludzie, którzy potrzebują niskopodłogowego środka lokomocji aby dostać się gdzieś do miasta. Pestki w niedzielę na 2-ce to marnotrawstwo, na odcinku Wojska Polskiego woziły więcej powietrza niż 3-ki.
Generalnie tramwaje na Górnym Tarasie w weekendy wożą powietrze. Nie tylko sama dwójka.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2008-06-10, 14:57

pawel_nk pisze:
heimat pisze:w niedzielę też jedna z pestek powinna być na 3. Przecież w niedziele i święta też są ludzie, którzy potrzebują niskopodłogowego środka lokomocji aby dostać się gdzieś do miasta. Pestki w niedzielę na 2-ce to marnotrawstwo, na odcinku Wojska Polskiego woziły więcej powietrza niż 3-ki.
Generalnie tramwaje na Górnym Tarasie w weekendy wożą powietrze. Nie tylko sama dwójka.
To już lepiej 2 lub 8.Na pewno nie 3.

/partisan: nie używamy opcji "hide" w postach. To bez sensu.
Ostatnio zmieniony 2008-06-12, 17:18 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-06-10, 15:38

kamil3836 pisze:
pawel_nk pisze:
heimat pisze:w niedzielę też jedna z pestek powinna być na 3. Przecież w niedziele i święta też są ludzie, którzy potrzebują niskopodłogowego środka lokomocji aby dostać się gdzieś do miasta. Pestki w niedzielę na 2-ce to marnotrawstwo, na odcinku Wojska Polskiego woziły więcej powietrza niż 3-ki.
Generalnie tramwaje na Górnym Tarasie w weekendy wożą powietrze. Nie tylko sama dwójka.
Ukryta Wiadomość:

To już lepiej 2 lub 8.Na pewno nie 3.
mam wrażenie, że masz jakiś kompleks pt. brak pestki na górnym tarasie...
pisze Ci się, że w weekendy tramy na górnym tarasie jeżdżą puste (3-ka miałaby lepsze obłożenie) więc jaki jest sens aby pakować tam 32-metrowy tramwaj? Żebyś się tam mógł niską podłogą przejechać jako jedyny pasażer?


górny taras jest obsadzony niskopodłogowymi autobusami jadącymi do miasta, natomiast brakuje niskopodłogowego połączenia chociażby Fordonu z Jagiellońską. Zawsze można zjechać z góry 68 i wtedy na R. Fordońskim w pestkę na 3. I dlatego jest Pestka w A+T. Następna też powinna być na 3 lub 1.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2008-06-10, 16:58

heimat pisze: mam wrażenie, że masz jakiś kompleks pt. brak pestki na górnym tarasie...
pisze Ci się, że w weekendy tramy na górnym tarasie jeżdżą puste (3-ka miałaby lepsze obłożenie) więc jaki jest sens aby pakować tam 32-metrowy tramwaj? Żebyś się tam mógł niską podłogą przejechać jako jedyny pasażer?


górny taras jest obsadzony niskopodłogowymi autobusami jadącymi do miasta, natomiast brakuje niskopodłogowego połączenia chociażby Fordonu z Jagiellońską. Zawsze można zjechać z góry 68 i wtedy na R. Fordońskim w pestkę na 3. I dlatego jest Pestka w A+T. Następna też powinna być na 3 lub 1.
Jedynka to jeszcze ale 3 nie. Powód w niedzielę jezdzą solówki i Ty chcesz pchać 32 metry.


z pchać=chcesz pchać

/partisan: poprawiony cytat.
Ostatnio zmieniony 2008-06-12, 17:20 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-06-10, 19:05

heimat pisze: mam wrażenie, że masz jakiś kompleks pt. brak pestki na górnym tarasie...
pisze Ci się, że w weekendy tramy na górnym tarasie jeżdżą puste (3-ka miałaby lepsze obłożenie) więc jaki jest sens aby pakować tam 32-metrowy tramwaj? Żebyś się tam mógł niską podłogą przejechać jako jedyny pasażer?


górny taras jest obsadzony niskopodłogowymi autobusami jadącymi do miasta, natomiast brakuje niskopodłogowego połączenia chociażby Fordonu z Jagiellońską. Zawsze można zjechać z góry 68 i wtedy na R. Fordońskim w pestkę na 3. I dlatego jest Pestka w A+T. Następna też powinna być na 3 lub 1.
Przeciez pisałem, ze w pierwszej kolejności druga pestka powinna trafic na A+T, czyli na linię 3. Urzędasy chcą ja puścić na 1 i to jest kiepskie rozwiązanie. I własnie z tego względu lepsze byłoby puszczenie pestki na górny taras w przypadku, kiedy nie chcą jej dac na A+T. Przecież na 1 Pestka tak samo będzie wozić powietrze jak inne linie, a obsłuzony będzie przy okazji tramwajem niskopodłogowym górny taras. I tyle.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-06-10, 19:25

Nie urzędasy, tylko Pan prezes MZK, który nie chce drugiego tramwaju narażać na piekło torów na Focha i Wilczaku. Jedynką również jeździ dużo ludzi! Wiem do sam często jeżdże tą linią. + MŚ w lekkiej atletyce i Myślęcinek. Po za tym na 1 jeździ więcej starszych osób niż na 3, na Os. Leśne (wiekowo jedna z "najstarszych" dzielnic), oraz do Szp. Wojskowego czy też źródełka w Myślęcinku.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-06-10, 23:54

heimat pisze: pisze Ci się, że w weekendy tramy na górnym tarasie jeżdżą puste (3-ka miałaby lepsze obłożenie)
Hm, 2, 4 jak i 8 w weekendy mają po dwa wagony, natomiast 1 i 3 po jednym (ostatnio 1 ma dwa) więc nie mówmy że 2,4 i 8 kursują w dni wolne puste. Bez przesady.

Uważam że Pesy powinny jeździć na liniach w:
dni powszednie - 3, 3
dni wolne - 2 i 3

ODPOWIEDZ