Dyskusje o taborze będącym obecnie w eksploatacji. Kwestie techniczne, monitoring, klimatyzacja, stan techniczny, wady i zalety itp.
Moderator: spooney
-
Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
-
Kontakt:
Post
autor: Marcin_558 » 2007-04-03, 12:35
Nowoczesność wyszła mu bokiem
Katarzyna Kaczór, Wtorek, 3 Kwietnia 2007
EXPRESS BYDGOSKI
link :
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 3&IdTag=85
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
misieek
- Posty: 349
- Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
- Lokalizacja: ...
Post
autor: misieek » 2007-04-03, 13:29
Nasza Pesa tez sie psuje... Bydgoszcz nic dobrego nie zrobi...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-04-03, 18:46
ŁukaszB pisze:Nasza Pesa tez sie psuje...
Przeciez to właśnie o nią chodzi
Trudno się dziwić, w końcu to tylko darmowa próbka, prototyp :D po prostu okazało się że jednak kiepski, a modernizacja wykonana w PESIE okazała się zbyt kosztowna i żadne miasto nie chciało jej robić, a teraz gdy każdy widzi ile czasu ten tramwaj stoi zdefektowany to już zupełnie PESA sobie antyreklame zrobiła.
-
Krzysztof Ziętara
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Krzysztof Ziętara » 2007-04-03, 18:55
Prototyp, prototyp, ale to nie tyle chodzi o koszt tylko o to że życie wyprzedziło zamierzenia... Teraz już mało kto się przymierza do jakichś kompleksowych modernizacji stopiątek, bo i po co.
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-04-03, 19:02
Tarhim pisze:Teraz już mało kto się przymierza do jakichś kompleksowych modernizacji stopiątek,
Chyba Bydgoszcz nie ale jakoś inne firmy to robią i to dosyć intensywnie póki co, przykłady: Toruń, Poznań, Łódź, Gdańsk (robi to w Łodzi), Elbląg modernizują kompleksowo stopiątki czy osiemsetpiątki.
-
Krzysztof Ziętara
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Krzysztof Ziętara » 2007-04-03, 19:05
X-ik pisze:Tarhim pisze:Teraz już mało kto się przymierza do jakichś kompleksowych modernizacji stopiątek,
Chyba Bydgoszcz nie ale jakoś inne firmy to robią i to dosyć intensywnie póki co, przykłady: Toruń, Poznań, Łódź, Gdańsk (robi to w Łodzi), Elbląg modernizują kompleksowo stopiątki czy osiemsetpiątki.
Nie zauważyłem żeby Toruń, Elbląg, Poznań czy nawet Łódź z Gdańskiem robiły coś poważniejszego niż NG z modernizacją w podobnym zakresie w jakim MZK Bydgoszcz robi to sobie w warsztatach własnych.
Zobacz że jakoś wysypu bulwokartofli masowego już nie ma. No i mało kto zleca to na zewnątrz, na co liczyła Pesa...
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-04-04, 09:52
Tarhim pisze:No i mało kto zleca to na zewnątrz
Gdańsk zleca to MPK Łódź, a Poznań też zleca to na zewnątrz jakiejś lokalnej firmie, ponadto jak przynajmniej w Toruniu wyliczono zewnętrzna NG z modernizacja jest tańsza niz wewnętrzna.
A tak na marginesie to czego więcej chcesz od NG z modernizacją? Chcesz wstawiś tam silnik odrzutowy? Bydgoszcz robi dosyć kiepskie modernizacje, nie ma wbudowanego tylnego pulpitu, nie ma doczep aktywnych itp itd.
-
Krzysztof Ziętara
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Krzysztof Ziętara » 2007-04-04, 10:25
X-ik pisze:Tarhim pisze:No i mało kto zleca to na zewnątrz
Gdańsk zleca to MPK Łódź, a Poznań też zleca to na zewnątrz jakiejś lokalnej firmie, ponadto jak przynajmniej w Toruniu wyliczono zewnętrzna NG z modernizacja jest tańsza niz wewnętrzna.
W Poznaniu czy Wrocławiu "lokalnej" jest tu kluczowym słowem, Gdańsk się z kolei z Łodzią lubi. Co do Torunia, po pierwsze koszty wewnętrzne w każdym przedsiębiorstwie wyglądają inaczej a po drugie wyliczyli to i co dalej?
A tak na marginesie to czego więcej chcesz od NG z modernizacją? Chcesz wstawiś tam silnik odrzutowy? Bydgoszcz robi dosyć kiepskie modernizacje, nie ma wbudowanego tylnego pulpitu, nie ma doczep aktywnych itp itd.
No właśnie niewiele chcę i firmy niewiele chcą, a 805NM jest bardzo poważną modernizacją (niezależnie od wad prototypu) więc i w rezultacie popytu nie ma. Coś jak z poznańskim 105N/2
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-04-04, 23:58
Tarhim pisze:W Poznaniu czy Wrocławiu "lokalnej" jest tu kluczowym słowem, Gdańsk się z kolei z Łodzią lubi
No i sam się gubisz w tym co gadasz, nie wazne kto sie z kim lubi ani czy do warsztatu jest 200km czy 20m ? Ważne, że są to dla przewoźnika firmy zewnętrzne.
-
Krzysztof Ziętara
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Krzysztof Ziętara » 2007-04-05, 11:34
X-ik pisze:
No i sam się gubisz w tym co gadasz, nie wazne kto sie z kim lubi ani czy do warsztatu jest 200km czy 20m ? Ważne, że są to dla przewoźnika firmy zewnętrzne.
To czy jest 20m czy 200km jest dość istotne z punktu widzenia kosztów, różne układziki też.
Zresztą istotne są dwie rzeczy: po pierwsze, nie modernizuje się stopiątek w takich ilościach na jakie kiedyś liczył i Alstom-Konstal i Pesa i inne zakłady, a po drugie Pesa też nie wydaje się szczególnie zainteresowana modernizowaniem tramwajów w sytuacji kiedy ma dużo zamówień na nowy tabor tramwajowy i kolejowy oraz na remonty taboru kolejowego, bo z tego większa kasa jest.
A 805NM sobie zostanie jako wóz okolicznościowy
-
Kraw
- Posty: 426
- Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
- Lokalizacja: Fordon-bajka
-
Kontakt:
Post
autor: Kraw » 2007-04-05, 12:28
Pani Kaczór troche przesadza...w tym artykule przedstawiła mało istotnych faktów.Które tak naprawde nie pokazują całej sytuacji tramwajowej w Bydgoszczy.
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-04-05, 14:00
Tarhim pisze:To czy jest 20m czy 200km jest dość istotne z punktu widzenia kosztów
Owszem, z punktu widzenia kosztów tak, ale nie rozmawialiśmy o kosztach tylko o tym kto robi naprawy na zewnątrz, więc Krzysiu przestań marudzić, bo bardzo dużo firm robi NG na zewnątrz, że PESIE nie wyszło i że teraz ma to w dupie to już inna sprawa.
-
Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
-
Kontakt:
Post
autor: Marcin_558 » 2007-08-28, 22:42
"Strzała" wreszcie wraca na tory
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
link:
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,4441110.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-08-29, 03:15
Jeśli wierzyć temu co mówi na ten temat PESA to uprzednio pracownicy PESY jeździli na toruńską tak społecznie, i za friko naprawiali ten tramwaj, a dopiero od września zaczyna obowiązywać umowa serwisowa zawarta przez MZK z PESĄ, którą dopiero niedawno MZK raczyło zawrzeć.
-
misieek
- Posty: 349
- Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
- Lokalizacja: ...
Post
autor: misieek » 2007-08-29, 12:28
Tak czy inaczej ten tramwaj to z 20 razy powracal...przeciez on jest stworzony aby stac;]
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2008-06-24, 19:48
Raz widziałem prototyp za niskopodłogowca na następny dzień jeździł też na 3 ale na zwykłej brygadzie. Miał problem z drzwiami. Następnego dnia po raz ostatni 6. Może wie ktoś co z nim sie dzieje? Czemu ciągle stoi?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia
2 kierunek
Rondo Kujawskie
Linia
2 kierunek
LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289,
296+7, 362+3, 364, 365.
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2008-06-24, 20:00
Bo ma za dużo elektroniki która się non stop psuje.
Bo to prototyp.
Skomplikowana budowa, rzadkie części itp.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
Robert Reimus
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
Post
autor: Robert Reimus » 2008-06-24, 20:05
Przecież z tą nieszczęsną Strzałą (czy jak kto woli Viagrą) ciągle coś się dzieje. Jakiś czas temu nawet Wyborcza o niej pisała, wówczas miała jakąś poważną awarię. Trochę postała, pocudowali zaczarowali i wyjechała. A potem znowu stanęła. I stoi;)
Ot prototyp, taki urok. Trochę szkoda, że PESA nie popracowała nad poprawieniem wszystkich wad i nie wprowadziła go na stałe do ofety. Wg słów Pana Łukasza Iwko dlatego, że woleli skupić się na produkcji własnego w 100% niskopodłogowego tramwaju, co jak widać się udało.
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2008-06-24, 20:08
partisan pisze:Przecież z tą nieszczęsną Strzałą (czy jak kto woli Viagrą) ciągle coś się dzieje. Jakiś czas temu nawet Wyborcza o niej pisała, wówczas miała jakąś poważną awarię. Trochę postała, pocudowali zaczarowali i wyjechała. A potem znowu stanęła. I stoi;)
Ot prototyp, taki urok. Trochę szkoda, że PESA nie popracowała nad poprawieniem wszystkich wad i nie wprowadziła go na stałe do ofety. Wg słów Pana Łukasza Iwko dlatego, że woleli skupić się na produkcji własnego w 100% niskopodłogowego tramwaju, co jak widać się udało.
Udało się ale z naszym prototypem to, by mogli zrobić coś, bo to podobno z tego co usłyszałem jest za jakieś długi. Darek a co Ty taki chętny na pytania?
Ostatnio zmieniony 2008-06-24, 20:19 przez
Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia
2 kierunek
Rondo Kujawskie
Linia
2 kierunek
LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289,
296+7, 362+3, 364, 365.
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2008-06-30, 15:52
Dzisiaj jechałem Toruńską i widziałem że "Strzała"... stoi pod płotem w zajezdni, obok wagonów odstawionych.
Czyżby MZK miało dosyć awarii tego złomu? Może zamierzają wysłać go do PESY na remont? A może będzie rdzewiał pod płotem?
Wie ktoś co zamierza Zakład Tramwajowy?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
Artur Gotowski
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Post
autor: Artur Gotowski » 2008-06-30, 16:33
Wow to jest u nas coś takiego jak Zakład Tramwajowy? Myślałem, że mamy tylko zajezdnię tramwajową bo przecięż MZK nie zostało podzielone na zakład autobusowy i zakład tramwajowy...
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2008-06-30, 16:53
Już się nie czepiaj
Wiesz o co mi chodzi. Zajezdnia, zakład remontowy itp. kierownika mają i wogóle... jako jednostka czy też podmiot MZK
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
reputed
- Posty: 1413
- Rejestracja: 2007-01-17, 14:37
Post
autor: reputed » 2008-06-30, 23:51
Arturo pisze:Wow to jest u nas coś takiego jak Zakład Tramwajowy?
Najwidoczniej jest. Nawet MZK tak mówi o zajezdni przy Toruńskiej i całym zapleczu.
MZK niejako jest podzielone na ZA i ZT.
-
reputed
- Posty: 1413
- Rejestracja: 2007-01-17, 14:37
Post
autor: reputed » 2008-07-01, 00:21
Arturo pisze:Wiesz to co jest "niejako" to nie istnieje
Ale istnieje kierownik Zakładu Tramwajowego jak i kierownik Zakładu Autobusowego.
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2010-03-20, 17:38
Odkupuję, ale znowu ostatnio długo nie widziałem tej "cudownej machiny", więc tu zapytam. 362-3 ma piasecznice?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia
2 kierunek
Rondo Kujawskie
Linia
2 kierunek
LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289,
296+7, 362+3, 364, 365.
-
black125
- Posty: 292
- Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: black125 » 2010-04-05, 22:33
Ośmielę się zrobić odkop i zapytać się czy ktoś wie czy "Viagra" żyje jeszcze?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
-
Paweł W
- Posty: 751
- Rejestracja: 2008-10-25, 23:00
Post
autor: Paweł W » 2010-04-05, 22:39
Pewnie stoi gdzieś w kącie na zajezdni.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
Mikolaj Mlicki
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 410
- Rejestracja: 2007-10-06, 22:17
Post
autor: Mikolaj Mlicki » 2010-04-06, 01:27
Dokładnie tak... jak stała tak stoi, stety, albo i niestety.
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2010-04-06, 09:05
Ale naprawiają, nie mają jej w nosie.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia
2 kierunek
Rondo Kujawskie
Linia
2 kierunek
LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289,
296+7, 362+3, 364, 365.