Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Moderator: spooney
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Remonty wagonów 1998- 2010
1998 - Rozpoczęto montaż we wszystkich wagonach guzików do otwierania drzwi przez pasażerów. Remont generalny natomiast obejmował:
wymianę wewnętrznego i zewnętrznego poszycia
montaż nowych maszyn drzwiowych
montaż drzwi bez szyb w ich dolnej części
likwidację dwóch klap dachowych
wymiana poręczy na żółte
malowanie siedzeń
wyłożenie podłogi wykładziną antypoślizgową
w ciągu 2 lat remont objął składy: 275-276, 282-283, 320-321, 312-313, 304-305, 318-319, 310-311, 322-323, 330-331, 336-337, 332-333, 340-341, 346-347.
2000 - modernizacje poszerzono o:
montaż nowych siedzeń firmy Astomal w 3 rzędach, oraz likwidację siedzeń na przeciw drzwi 2 i 3
likwidacje pasów ogrzewania ciągnących się na całą długość wagonu, na ich miejsce zinstalowano 3 nagrzewnice (na wagon)
montaż nowych lamp oświetlenia wewnętrznego
remont objął składy: 326-327, 342-343, 352-353, 354-355, 350-351, 338-339, 324-325, 328-329, 334-335, 344-345, 348-349, 360-361
2004 - modernizacje poszerzono o:
montaż nowych siedzeń serii "Astromal 2000" w takim samym układzie jak poprzednio
remont objął skład 237-238
montaż przetwornic statycznych (zmniejszenie hałasu w wagonie) od 356- 357
w tym samym roku w zmodernizowanych wagonach rozpoczęto montaż nowych maszyn drzwiowych
zmodernizowano składy: 265-266, 358-359, 257-258, 269-270, 231-232, 241-242, 267-268, 271-272
w wagonie 272 pozostawiono natomiast 4 siedzenia na przeciw 2 i 3 drzwi w jednym rzędzie
2007 - modernizacje poszerzono o:
montaż nowych siedzeń firmy Ster (nietapicerowanych)
w pierwszym wagonie w 3 rzędach, zlikwidowane naprzeciw 2 i 3 drzwi
w drugim wagonie tak jak w 272
zlikwidowano 3 drzwi w drugich wagonach tej modernizacji
remont objął (do kwietnia 2008) składy 281-264, 286-287, 233-234 oraz 279-280.
lipiec 2008- modernizacje poszerzono o:
montaż wyświetlaczy i informacji pasażerskiej firmy PIXEL (wyśw. przedni, tylni, dwa boczne, wyśw. wewnętrzny oraz głośniki wewnętrzne i zewnętrzne).
remont objął skład 300- 301
w tym samym roku dodano do remontu kapitalnego przebudowę drugich wagonów w składach na doczepy czynne, bez kabiny motorniczego. Rozpoczęto również montaż wandaloodpornych lamp oświetlenia wewnętrznego, całkowicie wkomponowanych w podsufitkę.
remont objął skład 302-303 (do października),
2009
Poszerzono o: montaż piasecznic (od 247-248), oraz montaż nowego pulpitu i klimatyzatora kabiny motorniczego (od 284-285).
Powrót do siedzeń Astromal 2000 nietapicerowanych:
składy 316-317, 306- 307
Piasecznice tylko w wagonach 247, 284, 316
2010:
277, 244
1998 - Rozpoczęto montaż we wszystkich wagonach guzików do otwierania drzwi przez pasażerów. Remont generalny natomiast obejmował:
wymianę wewnętrznego i zewnętrznego poszycia
montaż nowych maszyn drzwiowych
montaż drzwi bez szyb w ich dolnej części
likwidację dwóch klap dachowych
wymiana poręczy na żółte
malowanie siedzeń
wyłożenie podłogi wykładziną antypoślizgową
w ciągu 2 lat remont objął składy: 275-276, 282-283, 320-321, 312-313, 304-305, 318-319, 310-311, 322-323, 330-331, 336-337, 332-333, 340-341, 346-347.
2000 - modernizacje poszerzono o:
montaż nowych siedzeń firmy Astomal w 3 rzędach, oraz likwidację siedzeń na przeciw drzwi 2 i 3
likwidacje pasów ogrzewania ciągnących się na całą długość wagonu, na ich miejsce zinstalowano 3 nagrzewnice (na wagon)
montaż nowych lamp oświetlenia wewnętrznego
remont objął składy: 326-327, 342-343, 352-353, 354-355, 350-351, 338-339, 324-325, 328-329, 334-335, 344-345, 348-349, 360-361
2004 - modernizacje poszerzono o:
montaż nowych siedzeń serii "Astromal 2000" w takim samym układzie jak poprzednio
remont objął skład 237-238
montaż przetwornic statycznych (zmniejszenie hałasu w wagonie) od 356- 357
w tym samym roku w zmodernizowanych wagonach rozpoczęto montaż nowych maszyn drzwiowych
zmodernizowano składy: 265-266, 358-359, 257-258, 269-270, 231-232, 241-242, 267-268, 271-272
w wagonie 272 pozostawiono natomiast 4 siedzenia na przeciw 2 i 3 drzwi w jednym rzędzie
2007 - modernizacje poszerzono o:
montaż nowych siedzeń firmy Ster (nietapicerowanych)
w pierwszym wagonie w 3 rzędach, zlikwidowane naprzeciw 2 i 3 drzwi
w drugim wagonie tak jak w 272
zlikwidowano 3 drzwi w drugich wagonach tej modernizacji
remont objął (do kwietnia 2008) składy 281-264, 286-287, 233-234 oraz 279-280.
lipiec 2008- modernizacje poszerzono o:
montaż wyświetlaczy i informacji pasażerskiej firmy PIXEL (wyśw. przedni, tylni, dwa boczne, wyśw. wewnętrzny oraz głośniki wewnętrzne i zewnętrzne).
remont objął skład 300- 301
w tym samym roku dodano do remontu kapitalnego przebudowę drugich wagonów w składach na doczepy czynne, bez kabiny motorniczego. Rozpoczęto również montaż wandaloodpornych lamp oświetlenia wewnętrznego, całkowicie wkomponowanych w podsufitkę.
remont objął skład 302-303 (do października),
2009
Poszerzono o: montaż piasecznic (od 247-248), oraz montaż nowego pulpitu i klimatyzatora kabiny motorniczego (od 284-285).
Powrót do siedzeń Astromal 2000 nietapicerowanych:
składy 316-317, 306- 307
Piasecznice tylko w wagonach 247, 284, 316
2010:
277, 244
Ostatnio zmieniony 2010-03-10, 00:52 przez Darek, łącznie zmieniany 11 razy.
Re: Modernizacje wagonów 805Na
taka drobna uwaga: to zdaje się nie malowanie tylko pokrywanie jakimś tworzywem w zupełnie innej technologii niż typowe malowanie, jakiś natrysk zimnociekłym plasikiem...Darek pisze:malowanie poręczy na żółto
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
Konstal 805
TRAMWAJE WG ROCZNIKÓW: *
1977 - 1
1980 - 20
1982 - 10
1983 - 21
1984 - 6
1985 - 14
1986 - 14
1987 - 10
1988 - 10
1990 - 6
2003 - 2
*- stan na maj 2006 (więc prosiłbym o aktualizacje bo pewnie odpadły niestety)
Teraz może coś o naszych Konstalach powiemy.
Jaki, od kiedy, malowanie, wypadki, modernizacje itd
1977 - 1
1980 - 20
1982 - 10
1983 - 21
1984 - 6
1985 - 14
1986 - 14
1987 - 10
1988 - 10
1990 - 6
2003 - 2
*- stan na maj 2006 (więc prosiłbym o aktualizacje bo pewnie odpadły niestety)
Teraz może coś o naszych Konstalach powiemy.
Jaki, od kiedy, malowanie, wypadki, modernizacje itd
Moja baza danych (w skrócie):
numer; skład/solówka; kolor; remont
224; sol.; 1977; czerwony
225; sol.; 1980; czerwony
226; sol.; 1980; czerw.
227; sol.; 1980; czerw.
228; odst. 1980; King Cross
229- 252; 1980; żółty, czerwony
231- 232; 1980; czerw.; 2006r., Astromal, stat., IGE
233- 234; 1980; czerw.; 2007r., Ster, stat., IGE
237- 238; 1980; NETTO; 2004r., Astromal, stat., zwykłe
240; odst. 1980; Komplex
241- 242; 1980; czerw.; 2006r., Astromal, stat., IGE
243, odst. 1980; żółty
244, odst. 1980; żółty
245; sol.; 1980; czerw.
246; odst. 1980; Nomi
247- 248; 1980; Bomi
249; odst. 1980; Castorama
250; odst; 1980; Castorama
253; odst; 1980; Eden
254; odst; 1980; Eden
257- 258; 1980; Anonse; 2005; Astromal, stat. IGE
259; sol. 1980; czerw.
260; sol. 1980; czerw.
264- 281; 1980/82; Class; 2007, Ster, stat. IGE
265- 266; 1980; City Bydgoszcz; 2005; Astromal; stat; IGE
267- 268; 1981; Stovit; 2006, Astromal, stat, IGE
269- 270; 1981; LOGON S.A.; 2006, Astromal, stat. IGE
271- 272; 1981; Drukarnia/czerw.; 2007, Astromal, stat., IGE
273- 274; 1981; Drkarnia/czerw,
275- 276; 1981; Mistrzostwa Świata Juniorów; 1998
277- 278; 1982; Nieruchomości
279- 280; 1982; czerw.; 2008, Ster, stat., IGE
282- 283; 1983; Kuj.- Pom. Wyższa Szkoła/czerw.; 1998
284- 285; 1983 czerw.
286- 287; 1983 Szkoła Języków/czerw.; 2007, Ster, stat. IGE,
289; sol; 1983; czerw.
290- 291; 1983; Logon- Microsoft
293; sol.; 1983; czerw.
295- 299; 1983; czerw.
296- 297; 1983; LOGON- IBM;
300- 301; 1983; czerwony, 2008, Ster, stat., IGE, PIXEL
302- 303; 1984; w remoncie
304- 305; 1984; Time Work/czerw.; 1999
306- 307; 1984; Telegrosik (Wypadek na r. Toruńskim)
308- 309; 1985; czerwony
310- 311; 1985; czerwony; 1999; (ostatnio karambol na Jagiellońskiej)
312- 313; 1985; Express Bydgoski; 1999; (Wyświetlacze Pixela)
314- 315; 1985; czerwony
316- 317; 1985; czerwony
318- 319; 1985; czerwony; 1999
320- 321; 1985; Start; 1998
322- 323; 1986; czerwony; 1999
324- 325; 1986; LOGON/czerw.; 2002; Astromal 2
326- 327; 1986; czerw./AUTO-RENO-LAK; 2000, Astromal 2
328- 329; 1986; czerwony; 2002; Astromal 2
330- 331; 1986; AS Market; 1999
332- 333; 1986; Suzuki/czerw.; 2000
334- 335; 1986; Alba/czerw.; 2002, Astromal 2
336- 337; 1987; czerwony; 1999
338- 339; 1987; czerwony; 2001, Astromal 2
340- 341; 1987; NETTO; 2000; remontowany (wypadek na Perłowej)
342- 343; 1987; czerwony; 2001, Astromal 2
344- 345; 1987; czerwony; 2003, Astromal 2
346- 347; 1988; czerwony; 2000
348- 349; 1988; WSHE/czerw.; 2003, Astromal 2
350- 351; 1988; czerwony; 2001, Astromal 2
352- 353; 1988; LOGON- Xerox/czerw.; 2001, Astromal 2
354- 355; 1988; czerw.; 2001; Astromal 2
356- 357; 1990; MaxSport/czerw.; 2004, Astromal 2000
358- 359; 1990; MaxSport/czerw.; 2005, Astromal 2000, stat., IGE
360- 361; 1990; WSHE/czerw.; 2004, Astromal 2
362- 363; 1980; biało- niebieski; 2003 (PESA),Taps, stat., odsk.- wys. (805NM)
rodzaje siedzeń (lata remontów):
fabryczne (1977- 2000)
Astromal 2 (2000-2004)
Astromal 2000- seria A (2004- 2005)
Astromal 2000- seria B (2005- 2006)
Astromal 2000- seria C (2006- 2007)
Ster Butterfly (2007-....)
Taps- PESA 805NM (2003)
1977- 1
1980- 34
1981- 10
1982- 5
1983- 16
1984- 6
1985- 14
1986- 14
1987- 10
1988- 10
1990- 6
2007- 2
126 wozów:
1- 105NW
2- 805NM
2- 122N
124- 805Na
9 solówek
9 odstawionych
53 składy
2 przeguby[/b]
numer; skład/solówka; kolor; remont
224; sol.; 1977; czerwony
225; sol.; 1980; czerwony
226; sol.; 1980; czerw.
227; sol.; 1980; czerw.
228; odst. 1980; King Cross
229- 252; 1980; żółty, czerwony
231- 232; 1980; czerw.; 2006r., Astromal, stat., IGE
233- 234; 1980; czerw.; 2007r., Ster, stat., IGE
237- 238; 1980; NETTO; 2004r., Astromal, stat., zwykłe
240; odst. 1980; Komplex
241- 242; 1980; czerw.; 2006r., Astromal, stat., IGE
243, odst. 1980; żółty
244, odst. 1980; żółty
245; sol.; 1980; czerw.
246; odst. 1980; Nomi
247- 248; 1980; Bomi
249; odst. 1980; Castorama
250; odst; 1980; Castorama
253; odst; 1980; Eden
254; odst; 1980; Eden
257- 258; 1980; Anonse; 2005; Astromal, stat. IGE
259; sol. 1980; czerw.
260; sol. 1980; czerw.
264- 281; 1980/82; Class; 2007, Ster, stat. IGE
265- 266; 1980; City Bydgoszcz; 2005; Astromal; stat; IGE
267- 268; 1981; Stovit; 2006, Astromal, stat, IGE
269- 270; 1981; LOGON S.A.; 2006, Astromal, stat. IGE
271- 272; 1981; Drukarnia/czerw.; 2007, Astromal, stat., IGE
273- 274; 1981; Drkarnia/czerw,
275- 276; 1981; Mistrzostwa Świata Juniorów; 1998
277- 278; 1982; Nieruchomości
279- 280; 1982; czerw.; 2008, Ster, stat., IGE
282- 283; 1983; Kuj.- Pom. Wyższa Szkoła/czerw.; 1998
284- 285; 1983 czerw.
286- 287; 1983 Szkoła Języków/czerw.; 2007, Ster, stat. IGE,
289; sol; 1983; czerw.
290- 291; 1983; Logon- Microsoft
293; sol.; 1983; czerw.
295- 299; 1983; czerw.
296- 297; 1983; LOGON- IBM;
300- 301; 1983; czerwony, 2008, Ster, stat., IGE, PIXEL
302- 303; 1984; w remoncie
304- 305; 1984; Time Work/czerw.; 1999
306- 307; 1984; Telegrosik (Wypadek na r. Toruńskim)
308- 309; 1985; czerwony
310- 311; 1985; czerwony; 1999; (ostatnio karambol na Jagiellońskiej)
312- 313; 1985; Express Bydgoski; 1999; (Wyświetlacze Pixela)
314- 315; 1985; czerwony
316- 317; 1985; czerwony
318- 319; 1985; czerwony; 1999
320- 321; 1985; Start; 1998
322- 323; 1986; czerwony; 1999
324- 325; 1986; LOGON/czerw.; 2002; Astromal 2
326- 327; 1986; czerw./AUTO-RENO-LAK; 2000, Astromal 2
328- 329; 1986; czerwony; 2002; Astromal 2
330- 331; 1986; AS Market; 1999
332- 333; 1986; Suzuki/czerw.; 2000
334- 335; 1986; Alba/czerw.; 2002, Astromal 2
336- 337; 1987; czerwony; 1999
338- 339; 1987; czerwony; 2001, Astromal 2
340- 341; 1987; NETTO; 2000; remontowany (wypadek na Perłowej)
342- 343; 1987; czerwony; 2001, Astromal 2
344- 345; 1987; czerwony; 2003, Astromal 2
346- 347; 1988; czerwony; 2000
348- 349; 1988; WSHE/czerw.; 2003, Astromal 2
350- 351; 1988; czerwony; 2001, Astromal 2
352- 353; 1988; LOGON- Xerox/czerw.; 2001, Astromal 2
354- 355; 1988; czerw.; 2001; Astromal 2
356- 357; 1990; MaxSport/czerw.; 2004, Astromal 2000
358- 359; 1990; MaxSport/czerw.; 2005, Astromal 2000, stat., IGE
360- 361; 1990; WSHE/czerw.; 2004, Astromal 2
362- 363; 1980; biało- niebieski; 2003 (PESA),Taps, stat., odsk.- wys. (805NM)
rodzaje siedzeń (lata remontów):
fabryczne (1977- 2000)
Astromal 2 (2000-2004)
Astromal 2000- seria A (2004- 2005)
Astromal 2000- seria B (2005- 2006)
Astromal 2000- seria C (2006- 2007)
Ster Butterfly (2007-....)
Taps- PESA 805NM (2003)
1977- 1
1980- 34
1981- 10
1982- 5
1983- 16
1984- 6
1985- 14
1986- 14
1987- 10
1988- 10
1990- 6
2007- 2
126 wozów:
1- 105NW
2- 805NM
2- 122N
124- 805Na
9 solówek
9 odstawionych
53 składy
2 przeguby[/b]
Ostatnio zmieniony 2008-08-01, 15:39 przez Darek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Skład 247- 248 niestety nie różni się prawie niczym od poprzednio modernizowanego 302-303:
System Informacji Pasażerskiej na razie nie działa.
Monitoringu- niestety nie ma. Czyli ktoś nas oszukał:
viewtopic.php?t=2064
System Informacji Pasażerskiej na razie nie działa.
Monitoringu- niestety nie ma. Czyli ktoś nas oszukał:
viewtopic.php?t=2064
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
No fakt. Ja to [err=wolałałem] wolałem[/err] zwykłe tablice (do 1 lipca 1997r., wtedy automatycznie 10 zamienili na 4 z wiadomego względu)Fakt, oczywiście ma wyświetlacze mozaikowe. Ale zawsze lepsze to, niż wyświetlacz 8 segmentowy jak w kalkulatorze i innych wozach
Ciekawe jakby była linia numer 10 to co by było?
Ostatnio zmieniony 2009-02-01, 11:59 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dostrzegłem pozytywne aspekty montowania nietapicerowanych siedzeń, są bardzo łatwe w utrzymaniu i nie wsiąka w nie, zapach i bóg wie co innego. Nawet jeżeli założone jest tylko obicie(jak to było w A21 ForBusu) wtedy nawet i taka tapicerka potrafi śmierdzieć :/
Mamy w Bydgoszczy dużo nieczystych pasażerów, a MZK, PKS czy Mobilis nie jest w stanie czyścić foteli.
Mamy w Bydgoszczy dużo nieczystych pasażerów, a MZK, PKS czy Mobilis nie jest w stanie czyścić foteli.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Krzysztof- masz rację. Toruńska jakiś czas temu kupiła maszynę do czyszczenia tapicerek. Nic nie dała, siedzenia dalej waliły żulem. Wobec tego postanowiono montować siedzenia nietapicerowane. Nawet w kilku składach zamieniono Astromale z tapicerką na bez tapicerki.
Dowiedziałem się co to za kawałek metalu znajduje się w 247 za 1 drzwiami (2 zdjęcie od końca). To wsyp piasku do piasecznicy.
Dowiedziałem się co to za kawałek metalu znajduje się w 247 za 1 drzwiami (2 zdjęcie od końca). To wsyp piasku do piasecznicy.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Przy ukształtowaniu terenu w Bydgoszczy, jest to dobra informacja.Darek pisze:Dowiedziałem się co to za kawałek metalu znajduje się w 247 za 1 drzwiami (2 zdjęcie od końca). To wsyp piasku do piasecznicy
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
No no klimatyzator kabiny, zbiornik na piasek pod siedzeniem, nowy pulpit, nowe barwy. Widać, że MZK robi postępy [err=nawed] nawet[/err] ładne te barwy.
Ostatnio zmieniony 2009-05-15, 10:58 przez bogdan02, łącznie zmieniany 1 raz.
245 nowe [bydgoskie] barwy (dawniej czerwień klasyczna)
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
308+309 i 346+347-- nowe [bydgoskie] barwy (dawniej czerwień klasyczna).
Ciekawe kiedy 316+317 wyjedzie na trasę.
Ciekawe kiedy 316+317 wyjedzie na trasę.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Wróciłem dzisiaj do Bydgoszczy i bardzo się przeraziłem. Otóż skład 316-317 ma znów siedzenia astromala do których wrócono po 2 latach używania lepszych sterów? Czy ktoś zwariował? Te siedzenia to koszmar, nie mają tapicerki, skrzypią i są strasznie tandetne? Dlaczego MZK oszczędza na takim ważnym elemencie wagonu?!
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016