Strona 1 z 16

Konstal 805 - remonty, nowe malowanie

: 2008-04-03, 18:37
autor: Darek
Remonty wagonów 1998- 2010

1998 - Rozpoczęto montaż we wszystkich wagonach guzików do otwierania drzwi przez pasażerów. Remont generalny natomiast obejmował:
wymianę wewnętrznego i zewnętrznego poszycia
montaż nowych maszyn drzwiowych
montaż drzwi bez szyb w ich dolnej części
likwidację dwóch klap dachowych
wymiana poręczy na żółte
malowanie siedzeń
wyłożenie podłogi wykładziną antypoślizgową
w ciągu 2 lat remont objął składy: 275-276, 282-283, 320-321, 312-313, 304-305, 318-319, 310-311, 322-323, 330-331, 336-337, 332-333, 340-341, 346-347.


2000 - modernizacje poszerzono o:
montaż nowych siedzeń firmy Astomal w 3 rzędach, oraz likwidację siedzeń na przeciw drzwi 2 i 3
likwidacje pasów ogrzewania ciągnących się na całą długość wagonu, na ich miejsce zinstalowano 3 nagrzewnice (na wagon)
montaż nowych lamp oświetlenia wewnętrznego
remont objął składy: 326-327, 342-343, 352-353, 354-355, 350-351, 338-339, 324-325, 328-329, 334-335, 344-345, 348-349, 360-361


2004 - modernizacje poszerzono o:
montaż nowych siedzeń serii "Astromal 2000" w takim samym układzie jak poprzednio
remont objął skład 237-238
montaż przetwornic statycznych (zmniejszenie hałasu w wagonie) od 356- 357
w tym samym roku w zmodernizowanych wagonach rozpoczęto montaż nowych maszyn drzwiowych
zmodernizowano składy: 265-266, 358-359, 257-258, 269-270, 231-232, 241-242, 267-268, 271-272
w wagonie 272 pozostawiono natomiast 4 siedzenia na przeciw 2 i 3 drzwi w jednym rzędzie


2007 - modernizacje poszerzono o:
montaż nowych siedzeń firmy Ster (nietapicerowanych)
w pierwszym wagonie w 3 rzędach, zlikwidowane naprzeciw 2 i 3 drzwi
w drugim wagonie tak jak w 272
zlikwidowano 3 drzwi w drugich wagonach tej modernizacji
remont objął (do kwietnia 2008) składy 281-264, 286-287, 233-234 oraz 279-280.


lipiec 2008- modernizacje poszerzono o:
montaż wyświetlaczy i informacji pasażerskiej firmy PIXEL (wyśw. przedni, tylni, dwa boczne, wyśw. wewnętrzny oraz głośniki wewnętrzne i zewnętrzne).
remont objął skład 300- 301
w tym samym roku dodano do remontu kapitalnego przebudowę drugich wagonów w składach na doczepy czynne, bez kabiny motorniczego. Rozpoczęto również montaż wandaloodpornych lamp oświetlenia wewnętrznego, całkowicie wkomponowanych w podsufitkę.
remont objął skład 302-303 (do października),

2009
Poszerzono o: montaż piasecznic (od 247-248), oraz montaż nowego pulpitu i klimatyzatora kabiny motorniczego (od 284-285).
Powrót do siedzeń Astromal 2000 nietapicerowanych:
składy 316-317, 306- 307
Piasecznice tylko w wagonach 247, 284, 316

2010:
277, 244

Re: Modernizacje wagonów 805Na

: 2008-04-03, 19:07
autor: heimat
Darek pisze:malowanie poręczy na żółto
taka drobna uwaga: to zdaje się nie malowanie tylko pokrywanie jakimś tworzywem w zupełnie innej technologii niż typowe malowanie, jakiś natrysk zimnociekłym plasikiem...

: 2008-04-03, 19:18
autor: Darek
Racja, na początku były pokrywane farbą, teraz są na zupełnie nowe wymieniane.

Konstal 805

: 2008-06-24, 20:15
autor: korpi
TRAMWAJE WG ROCZNIKÓW: *

1977 - 1
1980 - 20
1982 - 10
1983 - 21
1984 - 6
1985 - 14
1986 - 14
1987 - 10
1988 - 10
1990 - 6
2003 - 2

*- stan na maj 2006 (więc prosiłbym o aktualizacje bo pewnie odpadły niestety)

Teraz może coś o naszych Konstalach powiemy.
Jaki, od kiedy, malowanie, wypadki, modernizacje itd

: 2008-06-25, 13:47
autor: Darek
Moja baza danych (w skrócie):
numer; skład/solówka; kolor; remont

224; sol.; 1977; czerwony
225; sol.; 1980; czerwony
226; sol.; 1980; czerw.
227; sol.; 1980; czerw.
228; odst. 1980; King Cross
229- 252; 1980; żółty, czerwony
231- 232; 1980; czerw.; 2006r., Astromal, stat., IGE
233- 234; 1980; czerw.; 2007r., Ster, stat., IGE
237- 238; 1980; NETTO; 2004r., Astromal, stat., zwykłe
240; odst. 1980; Komplex
241- 242; 1980; czerw.; 2006r., Astromal, stat., IGE
243, odst. 1980; żółty
244, odst. 1980; żółty
245; sol.; 1980; czerw.
246; odst. 1980; Nomi
247- 248; 1980; Bomi
249; odst. 1980; Castorama
250; odst; 1980; Castorama
253; odst; 1980; Eden
254; odst; 1980; Eden
257- 258; 1980; Anonse; 2005; Astromal, stat. IGE
259; sol. 1980; czerw.
260; sol. 1980; czerw.
264- 281; 1980/82; Class; 2007, Ster, stat. IGE
265- 266; 1980; City Bydgoszcz; 2005; Astromal; stat; IGE
267- 268; 1981; Stovit; 2006, Astromal, stat, IGE
269- 270; 1981; LOGON S.A.; 2006, Astromal, stat. IGE
271- 272; 1981; Drukarnia/czerw.; 2007, Astromal, stat., IGE
273- 274; 1981; Drkarnia/czerw,
275- 276; 1981; Mistrzostwa Świata Juniorów; 1998
277- 278; 1982; Nieruchomości
279- 280; 1982; czerw.; 2008, Ster, stat., IGE
282- 283; 1983; Kuj.- Pom. Wyższa Szkoła/czerw.; 1998
284- 285; 1983 czerw.
286- 287; 1983 Szkoła Języków/czerw.; 2007, Ster, stat. IGE,
289; sol; 1983; czerw.
290- 291; 1983; Logon- Microsoft
293; sol.; 1983; czerw.
295- 299; 1983; czerw.
296- 297; 1983; LOGON- IBM;

300- 301; 1983; czerwony, 2008, Ster, stat., IGE, PIXEL
302- 303; 1984; w remoncie
304- 305; 1984; Time Work/czerw.; 1999
306- 307; 1984; Telegrosik (Wypadek na r. Toruńskim)
308- 309; 1985; czerwony
310- 311; 1985; czerwony; 1999; (ostatnio karambol na Jagiellońskiej)
312- 313; 1985; Express Bydgoski; 1999; (Wyświetlacze Pixela)
314- 315; 1985; czerwony
316- 317; 1985; czerwony
318- 319; 1985; czerwony; 1999
320- 321; 1985; Start; 1998
322- 323; 1986; czerwony; 1999
324- 325; 1986; LOGON/czerw.; 2002; Astromal 2
326- 327; 1986; czerw./AUTO-RENO-LAK; 2000, Astromal 2
328- 329; 1986; czerwony; 2002; Astromal 2
330- 331; 1986; AS Market; 1999
332- 333; 1986; Suzuki/czerw.; 2000
334- 335; 1986; Alba/czerw.; 2002, Astromal 2
336- 337; 1987; czerwony; 1999
338- 339; 1987; czerwony; 2001, Astromal 2
340- 341; 1987; NETTO; 2000; remontowany (wypadek na Perłowej)
342- 343; 1987; czerwony; 2001, Astromal 2
344- 345; 1987; czerwony; 2003, Astromal 2
346- 347; 1988; czerwony; 2000
348- 349; 1988; WSHE/czerw.; 2003, Astromal 2
350- 351; 1988; czerwony; 2001, Astromal 2
352- 353; 1988; LOGON- Xerox/czerw.; 2001, Astromal 2
354- 355; 1988; czerw.; 2001; Astromal 2
356- 357; 1990; MaxSport/czerw.; 2004, Astromal 2000
358- 359; 1990; MaxSport/czerw.; 2005, Astromal 2000, stat., IGE
360- 361; 1990; WSHE/czerw.; 2004, Astromal 2
362- 363; 1980; biało- niebieski; 2003 (PESA),Taps, stat., odsk.- wys. (805NM)

rodzaje siedzeń (lata remontów):
fabryczne (1977- 2000)
Astromal 2 (2000-2004)
Astromal 2000- seria A (2004- 2005)
Astromal 2000- seria B (2005- 2006)
Astromal 2000- seria C (2006- 2007)
Ster Butterfly (2007-....)
Taps- PESA 805NM (2003)

1977- 1
1980- 34
1981- 10
1982- 5
1983- 16
1984- 6
1985- 14
1986- 14
1987- 10
1988- 10
1990- 6
2007- 2

126 wozów:
1- 105NW
2- 805NM
2- 122N
124- 805Na

9 solówek
9 odstawionych
53 składy
2 przeguby[/b]

: 2008-06-25, 15:58
autor: Mateusz Machel
224; sol.; 1977; czerwony
105NW

: 2008-06-25, 16:31
autor: Darek
105NW
No tak. Zapomniałem dopisać. Ale to nie ma większego znaczenia.

: 2009-01-31, 15:42
autor: Darek
Skład 247- 248 niestety nie różni się prawie niczym od poprzednio modernizowanego 302-303:
System Informacji Pasażerskiej na razie nie działa.
Monitoringu- niestety nie ma. Czyli ktoś nas oszukał:
viewtopic.php?t=2064

: 2009-01-31, 16:21
autor: reputed
To ile juz mamy składów po kapitalnym remoncie z diodowymi wyświetlaczami, trzy?
300+301
302+303
247+248

: 2009-01-31, 16:50
autor: Darek
Jeszcze 312-313, remont 1999. Dostał na próbę. Jak widać wtedy nie były potrzebne/nie było kasy.

: 2009-01-31, 17:40
autor: Mateusz Machel
volvo7000A pisze:To ile juz mamy składów po kapitalnym remoncie z diodowymi wyświetlaczami, trzy?
Darek pisze:Jeszcze 312-313, remont 1999.
On ma mozaikowe tablice :)

: 2009-01-31, 19:00
autor: korpi
Darek pisze:Jeszcze 312-313
A co z nim bo go nie widać?

: 2009-01-31, 19:05
autor: Darek
A co z nim bo go nie widać?
Cały czas jeździ, tak jak 52 inne wozy ;) po różnych liniach.
Fakt, oczywiście ma wyświetlacze mozaikowe. Ale zawsze lepsze to niż wyświetlacz 8 segmentowy jak w kalkulatorze i innych wozach :P

: 2009-01-31, 19:13
autor: korpi
Fakt, oczywiście ma wyświetlacze mozaikowe. Ale zawsze lepsze to, niż wyświetlacz 8 segmentowy jak w kalkulatorze i innych wozach
No fakt. Ja to [err=wolałałem] wolałem[/err] zwykłe tablice (do 1 lipca 1997r., wtedy automatycznie 10 zamienili na 4 z wiadomego względu)

Ciekawe jakby była linia numer 10 to co by było?

: 2009-02-01, 11:31
autor: Krzysztof Juszczak
Jest jeszcze wolna "piątka" lub jak mówił Konon. - "Nic nie będzie".
Jechałem wczoraj tym składem na "czwórce".

: 2009-02-26, 15:53
autor: Street Elite
W 247-248 system pixela na zewnątrz działa wadliwie - nr linii i kierunek zapowiada dopiero po zamknięciu drzwi.

: 2009-03-07, 14:22
autor: Krzysztof Juszczak
Dostrzegłem pozytywne aspekty montowania nietapicerowanych siedzeń, są bardzo łatwe w utrzymaniu i nie wsiąka w nie, zapach i bóg wie co innego. Nawet jeżeli założone jest tylko obicie(jak to było w A21 ForBusu) wtedy nawet i taka tapicerka potrafi śmierdzieć :/
Mamy w Bydgoszczy dużo nieczystych pasażerów, a MZK, PKS czy Mobilis nie jest w stanie czyścić foteli.

: 2009-03-26, 19:23
autor: Darek
Krzysztof- masz rację. Toruńska jakiś czas temu kupiła maszynę do czyszczenia tapicerek. Nic nie dała, siedzenia dalej waliły żulem. Wobec tego postanowiono montować siedzenia nietapicerowane. Nawet w kilku składach zamieniono Astromale z tapicerką na bez tapicerki.
Dowiedziałem się co to za kawałek metalu znajduje się w 247 za 1 drzwiami (2 zdjęcie od końca). To wsyp piasku do piasecznicy.

: 2009-03-26, 19:32
autor: Mateusz Machel
Darek pisze:Dowiedziałem się co to za kawałek metalu znajduje się w 247 za 1 drzwiami (2 zdjęcie od końca). To wsyp piasku do piasecznicy
Przy ukształtowaniu terenu w Bydgoszczy, jest to dobra informacja. :)

: 2009-05-10, 23:00
autor: Darek
320- 321
START --> nowe malowanie niebiesko- czerwone.

: 2009-05-14, 17:39
autor: Darek
Parę fotek "nowego" składu:
Pozdrowienia dla sympatycznego motorniczego za udostępnienie składu do zwiedzania :)
Reszta w sumie taka jak w opisywanym powyżej 247-248
Poniżej nowe i ciekawsze elementy:

: 2009-05-15, 09:48
autor: bogdan02
No no klimatyzator kabiny, zbiornik na piasek pod siedzeniem, nowy pulpit, nowe barwy. Widać, że MZK robi postępy [err=nawed] nawet[/err] ładne te barwy.

: 2009-05-22, 18:20
autor: Darek
277- 278 barwy nowe "bydgoskie" (z czerwieni "klasycznej")
354-355 barwy nowe "bydgoskie" (dawniej żółta folia jakiejś prywatnej wyższej uczelni ;)

: 2009-05-22, 19:05
autor: black125
245 nowe [bydgoskie] barwy (dawniej czerwień klasyczna)

: 2009-08-17, 14:59
autor: Kamil3836
Podobno już po remoncie jest 316+317 i stoi już na placu. Na wzór 284+285.

: 2009-08-17, 15:03
autor: black125
308+309 i 346+347-- nowe [bydgoskie] barwy (dawniej czerwień klasyczna).

Ciekawe kiedy 316+317 wyjedzie na trasę.

: 2009-08-20, 14:57
autor: Kamil3836
316+317 dziś wyjechał na 3/3.

: 2009-08-21, 18:47
autor: Kamil3836
273+274 dostał nowy kolor niebieskiego. Bardzo ciemny.

: 2009-08-24, 12:21
autor: Darek
Wróciłem dzisiaj do Bydgoszczy i bardzo się przeraziłem. Otóż skład 316-317 ma znów siedzenia astromala do których wrócono po 2 latach używania lepszych sterów? Czy ktoś zwariował? Te siedzenia to koszmar, nie mają tapicerki, skrzypią i są strasznie tandetne? Dlaczego MZK oszczędza na takim ważnym elemencie wagonu?!

: 2009-08-24, 14:23
autor: spooney
Wagon #270 zasuwa już w nowym ubranku - barwach bydgoskich (w składzie z #269 - jakaś reklama).