Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na

Dyskusje o taborze będącym obecnie w eksploatacji. Kwestie techniczne, monitoring, klimatyzacja, stan techniczny, wady i zalety itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na

Post autor: korpi » 2008-09-23, 14:29

Jak w temacie.

Bo dodając na zdjęcia mówią że żle podpisane.
Ja myślałem do tej pory że wszystko jest 805Na to wszystkie składy a 105NW to solówki.

Ale widać byłem w błędzie. To proszę mi wytłumaczyć.
I fajnie by było podać numery taborowe (boczne jak kto woli).

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-09-23, 14:34

O ile sie nie mylę to jedyne Konstale 105NW miały numery taborowe #223 i #224.
Tym pierwszym już się ogoliliśmy, a drugi jeździ po zmodernizowaniu na 805Na do dnia dzisiejszego.

Tramwaje w Bydgoszczy

Budowa i modernizacje - fotki charakterystycznych szybek w kabinie motorniczego i nad drzwiami oraz wygląd kabiny.
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 14:52 przez spooney, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-09-23, 14:36

105NW to tylko i wyłącznie #224. Reszta to osiemsezłomki.
Różnice:
-szybki pod przednimi oknami
-mala szafa z elektryką
-brak kabiny motorniczego, tylko odgrodzenie poręczami. Resztę niech dopowiedzą ci co się dobre znają.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-23, 14:46

Reszta to osiemsezłomki
Uważaj sobie! :P
105NW to odpowiednik normalnotorowego 105N.
Była to pierwsza wersja i charakteryzowała się tym, co wymienił kolega Mateusz (tzw. "szybkowce").
Bydgoszcz zdaje się otrzymała 3 sztuki. Jeden jeździ do dzisiaj po przebudowie na 805Na (224). Wersja normalnotorowa to 105Na- najpopularniejszy wagon w Polsce.
Wszystkie wagony 105N i 105NW zostały w latach 80 przebudowane na 105Na i 805Na. Oczywiście nasz 224 także. 805Na i 105Na były o wiele lepsze od poprzedników. Miały zupełnie inną elektrykę i nie posiadały szybek pod kabiną motorniczego oraz z zewnętrznej strony maszyn drzwiowych. Montowano w nich pełne szafy, które znamy do dzisiaj.
No i to chyba było by na tyle....
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-09-23, 14:50

Darek pisze:Cytat:
Reszta to osiemsezłomki

Uważaj sobie! :P
To tylko żarty :P
Bydgoszcz zdaje się otrzymała 3 sztuki.
Ogółem wyprodukowano 4 sztuki, 2 trafiły do Łodzi i 2 do Bydgoszczewa.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-23, 14:55

Ogółem wyprodukowano 4 sztuki, 2 trafiły do Łodzi i 2 do Bydgoszczewa.
Racja, coś mi się pochrzaniło. Ogólnie produkcji zaprzestano w 1979 roku, pierwsza dostawa wozów 805 do BDG nastąpiła w 1980 roku (do nr 266).
Same 105NW były bardzo kiepskie, dlatego powstały tylko 4 wąskotorowe sztuki.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2008-09-24, 09:57

Dodam jeszcze, że 105NW to "oznaczenie niezgodne z systematyką określoną przez Branżową Normę". To na podstawie Atlasu tramwajów Arkadiusza Lubka i Marcina Stasiny. Do Bydzi przyszły w 77r, a rok później dostarczono 25 podobnych maszyn, ale pod symbolem 805N. To też na podstawie książki w/w.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-24, 11:32

W roku 78 nie było żadnych dostaw taboru tramwajowego do Bydgoszczy.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-09-24, 15:19

Wersja wąskotorowa 805N została wyprodukowana w roku 1978 w liczbie 25 sztuk dla Łodzi.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal_105N

Po Bydgoszczy nigdy nie jeździły tramwaje typu 805N.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-24, 16:47

Po Bydgoszczy nigdy nie jeździły tramwaje typu 805N.
To wszystko jest cholernie umowną kwestią. Bo czym się różnił taki łódźki 805N od naszych dwóch 105NW? Nie mam pojęcia... Pewnie tylko nazwą...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-09-24, 17:09

105NW = 805N

W - wąskotorowa
8xx - oznaczenie [err=tramwai] tramwajów[/err] wąskotorowych

Więc powiem tak (brzydko) ale to jeden #$%#$%#$

[mod3]/h: na forum nie wolno używać słów powszechnie uznanych za niecenzuralne[/mod3]
Ostatnio zmieniony 2008-09-24, 20:39 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-24, 17:16

Więc powiem tak (brzydko) ale to jeden ch..
Dokładnie. Nie ma żadnej różnicy. Chodziło tylko o wprowadzenie serii 8xx która powinna funkcjonować do dzisiaj (nasze PESY powinny być 820N a nie 122N). Nie wiem kto to wszystko ustala, wiem tylko że PESA była za takim nazewnictwem, Cegielski przeciwko.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-09-24, 17:23

A czy przypadkiem pudła nie są innej szerokości?

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-24, 17:33

http://www.mlyniec.gda.pl/~mach/105Nw.htm
Myślę że to wyjaśnia wszelkie wątpliwości.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-09-24, 17:39

Darek pisze:http://www.mlyniec.gda.pl/~mach/105Nw.htm
Myślę że to wyjaśnia wszelkie wątpliwości.
Dokładnie. Nic dodać, nic ująć!

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2008-09-25, 09:41

W roku 78 nie było żadnych dostaw taboru tramwajowego do Bydgoszczy

Ale fatalne niedopatrzenie!!! Z całego serce przepraszam!!! Te 805N to dostarczono do Łodzi-"zjadłem" Łódź!!!

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-09-25, 10:24

Do Bydgoszczy oficjalnie dostarczono typ 105NW, a że później zmieniono numerek na 805N. To nie zmienia faktu, że typu 805N w Bydgoszczy nie było.

Powiem więcej, teraz w Bydgoszczy nie ma już żadnego 105NW, bowiem przebudowano je na typ 805Na.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2010-02-15, 00:56

105NW ? wąskotorowa (1000mm) wersja 105N
produkcja:
1977 (4 sztuki)

805N ? wąskotorowa (1000mm) wersja 105N nie różniąca się niczym (poza datą produkcji) od 105NW.
produkcja:
1978 (25 sztuk)

Źródło:
http://wilczekkk.republika.pl/typy.htm

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2010-02-15, 13:52

Przecież wyjaśnione to zostało kilka postów wcześniej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
michu76
Posty: 576
Rejestracja: 2008-01-28, 19:26

Re:

Post autor: michu76 » 2011-05-01, 21:31

Darek pisze:
Reszta to osiemsezłomki
Uważaj sobie! :P
105NW to odpowiednik normalnotorowego 105N.
Była to pierwsza wersja i charakteryzowała się tym, co wymienił kolega Mateusz (tzw. "szybkowce").
Bydgoszcz zdaje się otrzymała 3 sztuki. Jeden jeździ do dzisiaj po przebudowie na 805Na (224). Wersja normalnotorowa to 105Na- najpopularniejszy wagon w Polsce.
Wszystkie wagony 105N i 105NW zostały w latach 80 przebudowane na 105Na i 805Na. Oczywiście nasz 224 także. 805Na i 105Na były o wiele lepsze od poprzedników. Miały zupełnie inną elektrykę i nie posiadały szybek pod kabiną motorniczego oraz z zewnętrznej strony maszyn drzwiowych. Montowano w nich pełne szafy, które znamy do dzisiaj.
No i to chyba było by na tyle....
Wyprodukowano 4 105NW.Dwa dla Lodzi i 2 dla Bydzi.
Michu76

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na

Post autor: ET40 » 2011-05-02, 22:47

#223 był chyba bardzo awaryjny, bo został skasowany dość szybko.
A w 224 jedynym szczegółem odróżniającym ten wóz od innych 805Na jest wydłużona tylna klapa dachowa.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2011-05-05, 01:07

ET40 pisze:#223 był chyba bardzo awaryjny, bo został skasowany dość szybko.
Ta, ledwie po 20 latach eksploatacji...

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na

Post autor: ET40 » 2011-05-10, 16:31

20 lat niezbyt intensywnej eksploatacji, to po pierwsze. Prototyp nie wyjeżdżał zbyt często na miasto, z tego co mi wiadomo.
Po drugie 20 lat to półmetek "życia" dla tramwaju.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na

Post autor: korpi » 2011-05-10, 16:37

ET40 pisze:Prototyp nie wyjeżdżał zbyt często na miasto, z tego co mi wiadomo.
Wycieczki i inne pierdoły

ODPOWIEDZ