Autobusy w złym stanie technicznym

Dyskusje o taborze będącym obecnie w eksploatacji. Kwestie techniczne, monitoring, klimatyzacja, stan techniczny, wady i zalety itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-06-14, 22:26

Dobre miejsce na wklejenie foty naszego imprezowego VOLVA z defektem. Masakra co oni odwalają z tymi wozami
Widziałem go, tam była wyrwana blacha przy kole, jakby rozsadziło oponę.
Ostatnio zmieniony 2010-06-14, 22:46 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2010-06-14, 23:06

Niektóre Conecto, żeby móc wyjechać na linie muszą być 'ładowane' prawie 5 minut! Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na drugi poziom na pulpicie zapalają się prawie wszystkie możliwe kontrolki ostrzegawcze, a wszystkiemu towarzyszy chamskie wycie. Gasną dopiero po naładowaniu powietrza. Zadowolony kierowca stwierdza, że wóz jest gotowy do wyjazdu i w zależności od swego temperamentu wciska słabo lub do dechy pedał gazu. ;)
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-06-15, 10:45

To wady fabryczne? Naszych genialnych mechaników? Czy poszczególnych kierowców?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2010-06-15, 11:12

Krzysztof Juszczak pisze:To wady fabryczne? Naszych genialnych mechaników? Czy poszczególnych kierowców?
Poduszki przepuszczają powietrze. Niektóre wozy na prawdę ładnie się kłaniają (przód leży na ziemii) - takie 'dzień dobry' dla kierowcy. :P
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2010-06-15, 12:58

Alden471 pisze:w sytuacji gdy kierowca jeździ powiedzmy cztery razy w miesiącu swoim wozem to trudno od niego wymagać by się przejmował wozem.
Tak w zasadzie dlaczego, poza jakimiś dziwacznymi przyzwyczajeniami? Oczywiście gros winy leży po stronie mechaników, ale kierowca dostaje warsztat pracy i ma o niego dbać niezależnie czy widzi go przez pół roku codziennie jak przychodzi do pracy, czy nie.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-06-15, 14:53

Tarhim pisze:ma o niego dbać niezależnie czy widzi go przez pół roku codziennie jak przychodzi do pracy, czy nie.
Jak ma o coś dbać, jak się rozsypuje?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2010-06-15, 18:37

Dawid Szramke pisze: Poki instniała zajezdnia Szajnochy nie działy się takie anomalia.
Mit głoszony przez kierowców z "Szajnoch".
Jakub Czarnecki pisze:Niektóre Conecto, żeby móc wyjechać na linie muszą być 'ładowane' prawie 5 minut!
Troszkę przesadzasz... Jelcz tyle nie napełnia zbiorników z powietrzem.
Jakub Czarnecki pisze:Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na drugi poziom na pulpicie zapalają się prawie wszystkie możliwe kontrolki ostrzegawcze, a wszystkiemu towarzyszy chamskie wycie.
Jest to normalne dla każdego pojazdu. Masz możliwość sprawdzenia stanu lampek ostrzegawczych i brzęczyka.
Jakub Czarnecki pisze:i w zależności od swego temperamentu wciska słabo lub do dechy pedał gazu. ;)
No właśnie! Kierowcy autobusów to większości ludzie z przypadku. Jak widzę takiego delikwenta, co przy -15 stopniach "wciska do dechy pedał gazu", aby "napompować" szybciej układ, to rzygać mi się chce. Jakbym był jego pracodawcą, to od razu odpowiadałby za regeneracje turbodoładowania. Tak samo z gaszeniem silnika zaraz po zatrzymaniu... Widać, ze żaden nie miał instrukcji użytkowania w rękach.
Ostatnio jeden taki, z 20-letnim stażem, wciskał mi kit do potęgi entej... Twierdził, że w w Conectach jest klimatyzacja, na cały wóz... Brak szkoleń!!!
Jakub Czarnecki pisze:Poduszki przepuszczają powietrze. Niektóre wozy na prawdę ładnie się kłaniają (przód leży na ziemii) - takie 'dzień dobry' dla kierowcy
To jest częsty przypadek w autobusach, nie tylko w MZK... Dużo urządzeń pneumatycznych, brak części oryginalnych (drogich części) i żenujące niskie stawki za w-km. Dużo puszczają też drzwi-narażone na wspomaganie działania przez pasażerów... Aa! Poduszki nie puszczają. Puszczają zawory w układzie zawieszenia.
Tarhim pisze:ale kierowca dostaje warsztat pracy i ma o niego dbać niezależnie czy widzi go przez pół roku codziennie jak przychodzi do pracy, czy nie.
Uwielbiam czytać takich praktyków... Wpisuję usterkę, wozu nie widzę miesiąc, to nie za bardzo wiem czy to zrobiono... Następnego dnia ktoś inny dostaje wóz, w następnym dniu znów kto inny... I tak wóz co dzień zjeżdża na to samo...

Przejeździłem na TIR-ach około 600000km. Miałem 7 MAN-ów z przebiegiem około 300000 km, a jednego z przebiegiem 60000. Jeszcze innym zrobiłem 240000 od nowego. I co? Ano to, że w żadnym nie nastąpił wyciek, żaden nie zamarzł, żaden się nie zagotował... Powietrze owszem schodziło, ale od połączeń z naczepami (podkładki na złączach). To można było naprawić w 5 minut. Dodam, że niektóre naczepy były naprawdę wiekowe... Czyli można dbać, ale części tylko oryginalne, mechanicy przeszkoleni...

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2010-06-15, 21:04

ikarusiarz pisze:Mit głoszony przez kierowców z "Szajnoch".
Jestem ciekawy dlaczego tak uważasz, moim zdaniem jest nieco inaczej: na Szajnochy te wozy były w zdecydowanie lepszym stanie technicznym, teraz na Volvach odbija się obsługa przez zajezdnię "Inowrocławska".
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-06-15, 21:08

Jest trochę wozów w gorszym stanie, to widać po ilości tych NOWYCH książek, na przykład 547 ma już 9 książkę napraw, gdzie średnia to 5-7 książek. :(
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2010-06-15, 21:09

Prawda jest taka że mechanicy nie wyrabiają się z naprawami i nie robią wcale albo na szybko. Na zajezdni Szajnochy może nie było idealnie ale nie pamiętam żeby koła latały po ulicy. Nie było tego co się dzieje teraz.

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2010-06-15, 21:09

Alden471 pisze:teraz na Volvach odbija się obsługa przez zajezdnię "Inowrocławska".
A na Mercedesach odbija się obsługa przez kadrę z "Szajnochy" i kółko się zamyka. Amen. ;)
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2010-06-15, 21:12

Jakub Czarnecki pisze:
Alden471 pisze:teraz na Volvach odbija się obsługa przez zajezdnię "Inowrocławska".
A na Mercedesach odbija się obsługa przez kadrę z "Szajnochy" i kółko się zamyka. Amen. ;)
Guzik prawda. Nie nadążają z naprawami i taka jest prawda. Nikt mi nie powie, że jest inaczej.

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2010-06-15, 21:15

Dawid Szramke pisze:Guzik prawda. Nie nadążają z naprawami i taka jest prawda. Nikt mi nie powie, że jest inaczej.
Ale ja pisałem o kierowcach. :P
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2010-06-15, 21:16

No dokładnie, przy tylu wozach ile ma MZK to trudno się dziwić, że nie wyrabiają z naprawami, co jednak nie zmienia faktu, że na Volvach widać ślady eksploatowania przez Ino ;)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-06-15, 21:16

Warto dodać, że mechaników jest za mało.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-06-15, 21:52

Sranie w banie - nie nadążają, po prostu na Inowrocławskiej nadal panuje komunistyczny bałągan, tylko nieco mniejszy niż na Toruńskiej, nastąpiła po złączeniu optymalizacja, wozy krótko stoją na warsztacie, tu chodzi o jakość napraw, łączenie zajezdni było bardzo dobrą decyzją.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2010-06-15, 21:57

Krzysztof Juszczak pisze:Sranie w banie - nie nadążają, po prostu na Inowrocławskiej nadal panuje komunistyczny bałągan, tylko nieco mniejszy niż na Toruńskiej, nastąpiła po złączeniu optymalizacja, wozy krótko stoją na warsztacie, tu chodzi o jakość napraw, łączenie zajezdni było bardzo dobrą decyzją.


Efekt łączenia widzimy na załączonym obrazku który jest od roku :)
Ostatnio zmieniony 2010-06-15, 22:42 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-06-16, 00:03

Nie widzę specjalnie dużych zmian, wozy jak jeździły, tak jeżdżą rozpadające się.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2010-06-16, 12:23

ikarusiarz pisze:
Tarhim pisze:ale kierowca dostaje warsztat pracy i ma o niego dbać niezależnie czy widzi go przez pół roku codziennie jak przychodzi do pracy, czy nie.
Uwielbiam czytać takich praktyków... Wpisuję usterkę, wozu nie widzę miesiąc, to nie za bardzo wiem czy to zrobiono... Następnego dnia ktoś inny dostaje wóz, w następnym dniu znów kto inny... I tak wóz co dzień zjeżdża na to samo...
Ale wiesz, wpisujesz - i to się liczy. Jak widzisz wóz raz na miesiąc to wiele więcej nie zrobisz. Natomiast nie podoba mi się olewanie typu "nie zgłoszę usterki bo i tak nie zrobią, a jutro i tak będę czymś innym jechał"...

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2010-06-16, 16:31

Do Aldena i Dawida:

Ja nie wnikam, czy te wozy wyglądają lepiej, czy gorzej. Ja te autobusy prowadzę i wiem, że co niektóre już na "Szajnochy" były opisywane i jeżdżą w takim stanie do dzisiaj. Dlatego uważam, że stan jest taki sam. Czy na "Szajnochy", czy na "Ino" naprawy nie były, czy też nie są przeprowadzane w sposób należyty...
Ale wiesz, wpisujesz - i to się liczy. Jak widzisz wóz raz na miesiąc to wiele więcej nie zrobisz. Natomiast nie podoba mi się olewanie typu "nie zgłoszę usterki bo i tak nie zrobią, a jutro i tak będę czymś innym jechał"...
Dziś przekazuję takiemu łosiowi to, a tamto, a on do mnie, że ma to w pi...ie!!! Palant prawda? Ale znowu, ile można opisywać dana usterkę...? Jeden z nowych wozów ma 10 razy pod rząd wpisaną awarię drzwi. I co? Zjedzie pewnie po raz 11...
Ostatnio zmieniony 2010-06-16, 22:47 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-06-16, 16:58

468 jeździ już, z nowym kawałkiem blachy :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2010-06-16, 22:02

ikarusiarz pisze:Czy na "Szajnochach", czy na "Ino" naprawy nie były, czy też nie są przeprowadzane w sposób należyty...
No nie do końca się z tym zgodzę, na Szajnochy fakt idealnie nie było, ale wozy nie stały i nie zjeżdżały powiedzmy 15 razy na tę samą usterkę, kierowcy też się nimi bardziej przejmowali.
ikarusiarz pisze:Dziś przekazuję takiemu łosiowi to, a tamto, a on do mnie, że ma to w pi...ie!!! Palant prawda?
No dokładnie, przekazując mu wóz to on od tego momentu jest za niego odpowiedzialny.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

micha

Post autor: micha » 2010-06-21, 15:22

A co ma zrobić mechanik czy majster jak nie ma części albo zamawiane są gó... jakości.
Ostatnio zmieniony 2010-06-21, 15:54 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2010-10-04, 14:30

michał 78 pisze:A co ma zrobić mechanik czy majster jak nie ma części
Może wykorzystać element zastępczy :P
Man #516... Myslałem że już ma przeszklenie a tu jednak nadal sklejka...
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-10-04, 19:23

Ta szyba kosztuje 600 zł, wątpię żeby kupili - ale mogli chociaż obciąć o połowę i na szaro pomalować.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArturS » 2010-10-04, 19:30

Jeszcze trochę i w drzwiach będą dykty, jak w Ikarusach zza wschodniej granicy :lol:
Ostatnio zmieniony 2010-10-04, 19:38 przez ArturS, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-10-04, 20:47

Randka w ciemno! :D
Hahaha śmiesznie to wygląda.
Ps. Gdzie jest ten co śmiał się z mobilisu, że szyby nie potrafią wstawić?

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-10-04, 21:55

volvo7000A pisze:Ps. Gdzie jest ten co śmiał się z mobilisu, że szyby nie potrafią wstawić?
Ja się śmiałem, tyle że Mobilis ma koło 30 wozów a MZK z 5 razy więcej. Ta dykta [err=wkońcu] w końcu[/err] zniknie, nie martw się, ale MZK nie wstawia w okna plastiku ani dykty zamiast szyby zewnętrznej. W PKSie, gdy znikła szyba nic nie wstawili, a chyba lepiej takie coś niż nic.
Ostatnio zmieniony 2010-10-04, 22:22 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArturS » 2010-10-04, 22:23

Kamil3836 pisze:ale MZK nie wstawia w okna plastiku ani dykty zamiast szyby zewnętrzne
No swego czasu 3841 i 2845 jeździły z pleksami w oknach, aż do końca jak Mobilis je wycofał.
Kamil3836 pisze:W PKSie, gdy znikła szyba nic nie wstawili
Znaczy się jeździł bez szyby? Ładny przeciąg pewnie był :P
Ostatnio zmieniony 2010-10-04, 22:25 przez ArturS, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-10-05, 15:57

Artek82 pisze:Znaczy się jeździł bez szyby? Ładny przeciąg pewnie był :P
Szyba ale inna ta co przy drzwiach oddziela siedzenia od drzwi.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

ODPOWIEDZ