Czystość w bydgoskim taborze

Dyskusje o taborze będącym obecnie w eksploatacji. Kwestie techniczne, monitoring, klimatyzacja, stan techniczny, wady i zalety itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Czystość w bydgoskim taborze

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-09-25, 19:21

Nie ukrywam, że trochę bulwersują mnie wypowiedzi nt. tego, że tabor MZK jest czysty i ogólnie swieci, chyba niektórzy maja klapki na oczach?

MZK:
Nie wiem jak tam wygląda sprawa z czyszczeniem, ale wiem, że autobusy z Inowrocławskiej są zapuszczone, mówię o Volvach, Manach, Jelczach i Conecto.
W Volvo jest "brud, smród, kiła i mogiła" - częściowo tłumaczy to wiek wozu, ale bez przesady.
Zapuszczenie w MANach to ewidentnie wina w MZK, wozy z lat 2000-2002 powinny być zdecydowanie czystsze, a jednak...

Mobilis:
Oczywiści Mobilis też "nie świeci", ich autobusy są nowe więc nie ma się co przyczepiać, nie zauważyłem też, by autobusy były niesprzątane?

PKS:
Tu to jest różnie, zawsze byłem zachwycony czystością w autobusach linii 301,
podobnie też na 84 - były to także wozy starsze.

Citelisy są w stanie podobnym do Citaro z MZK - czyli w sam raz :)

Dawny For-Bus:

Jak dla mnie ta firma pozostanie wzorem czystości w autobusach, były one zawsze czyste i zadbane - tam każdy kierowca dbał o swój wóz.


Nie chcę tu rozbudzać burzy, ale o faktach można pisać, wkońcu kraj wolny i demokratyczny(podobno :D )
Ostatnio zmieniony 2010-05-11, 19:56 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-25, 19:29

Tramwaje: Pierwsze wagony są w miare czyste, natomiast drugie to tragedia. Moim zdaniem w porównaniu z jakimkolwiek autobusem MZK, drugie wagony są o wiele brudniejsze. Nie oszczana podłoga, czy brak śmieci na "paraperach" to wielka rzadkość. Nie mówiąc o twórczości wandali...
Więc Krzysztofie popatrz na to trochę obiektywnie, bo chyba tramwajami też jeździsz.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-09-25, 19:37

O tramwajach zapomniałem, jeżdż[err]ę[/err] nimi do[err]ś[/err]ć rzadko, ale faktycznie są chyba w najgorszym stanie.

[mod3]/h: czy tak ciężko sprawdzić to co się napisało przed wysłaniem?[/mod3]
Ostatnio zmieniony 2008-09-25, 20:13 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-09-25, 20:11

Krzysztof II pisze: MZK:
Nie wiem jak tam wygląda sprawa z czyszczeniem, ale wiem, że autobusy z Inowrocławskiej są zapuszczone, mówię o Volvach, Manach, Jelczach i Conecto.
W Volvo jest "brud, smród, kiła i mogiła" - częściowo tłumaczy to wiek wozu, ale bez przesady.
Zapuszczenie w MANach to ewidentnie wina w MZK, wozy z lat 2000-2002 powinny być zdecydowanie czystsze, a jednak...

Mobilis:
Oczywiści Mobilis też "nie świeci", ich autobusy są nowe więc nie ma się co przyczepiać, nie zauważyłem też, by autobusy były niesprzątane?
:lol: :rotfl: :lmfao: Pozostawiam bez komentarza.
Krzysztof II pisze:Dawny For-Bus:

Jak dla mnie ta firma pozostanie wzorem czystości w autobusach, były one zawsze czyste i zadbane - tam każdy kierowca dbał o swój wóz.
Tak tak, kierowcy zostawali po godzinach i szorowali wozy.
Krzysztof II pisze:W Volvo jest "brud, smród, kiła i mogiła"
Moim zdaniem czystość w Volvo jest porównywalna z czystością taboru Mobilisu. O myciu zewnętrznym nie wspominam, bo o tym Mobilis juz w ogóle zapomniał.
Ostatnio zmieniony 2010-05-16, 17:13 przez Mateusz Machel, łącznie zmieniany 1 raz.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-09-25, 20:16

Mateusz pisze:Tak tak, kierowcy zostawali po godzinach i szorowali wozy.
Były przynajmniej czyste i kierowcy dostawali też dodatki, wiem - rozmawiałem.
Mateusz pisze::lol: :rotfl: :lmfao: Pozostawiam bez komentarza.
Może zdjęcia mam porobić?
Ostatnio zmieniony 2010-05-16, 17:15 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 2 razy.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2008-09-26, 01:43

Jeśli chodzi o volva to większość to autobusy roku 1997 i 1998. Jeżeli pracownicy którzy byli z MZK dbali by od razu o te autobusy to nie byłoby syfu taki jaki jest. Niektórych autobusów poprostu nie da rady dorowadzić do "nówki" zanim przyszły. Podłoga jest myta na Szajnochy co 10 dni nie raz nawet częściej bo nie ma autobusów żeby myć. W tygodniu od poniedziałku do piątku jest mytych 6 autobusów, a w soboty i niedziele 5 sztuk. Napewno gdyby firma zainwestowała w większą pensje dla ludzi to byłoby więcej chętnych do pracy. Mycie gruntowne jest tylko rano. Od poniedziałku do piątku są myte 2 autobusy( i to te,które są na służbach przerywanych),a soboty i niedziele po 5. Norma tygodniowa powinna być 20 autobusów. Na OC przez cały tydzień są 4 osoby. Jedna zamiata przód,jedna tył, jedna śmieci i jedna myje na mokro poręcze lub parapety. Jeśli jest coś rozlane to ktoś z brygady bierze mopa i przeciera zalane miejsce. Ja pisze to z punktu widzenia pracownika. Niektóre plamy głównie po naprawach nie zejdą choćby niewiadomo jak się starało i kilkanaście autobusów niestety takich jeżdzi.

Jesli chodzi o Mobilis. Te autobusy są nowe. Tam nie ma plam po naprawach. Zobaczymy za kilka lat w jakim będą stanie.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-09-26, 06:30

Darek pisze:Pierwsze wagony są w miare czyste, natomiast drugie to tragedia.

Tramwaje mają taką zaletę że zdecydowana większość z nich wyposażona jest w plastikowe siedzenia. Gąbkowe siedzenia nowych autobusów "kochają" przejmować i epatować potem zapachami różnych osób siadających na nich a jak wiadomo komunikacją nie podróżują wyłącznie ludzie używający na co dzień mydła. Zdarzyło mi się już jechać kilkakrotnie nowym mercedesem który wizualnie wyglądał wspaniale za to zapach w środku wręcz powalał na kolana - w jednym przypadku o mało nie przypłaciłem tego publicznym zwróceniem zawartości żołądka, musiałem ratować się ewakuacją i oczekiwaniem na następny autobus, jak dla mnie papierki i gryzmoły czy nawet pajęczyny w drugich wagonach tramwajów są o wiele mniej uciążliwe :)

Mój znajomy kierman opowiada że normalne jest że czasem jakiś delikwent popuści co nieco w siedzenie, są potem jakieś specjalne procedury? Na własne oczy widziałem jak w Pile po takim przypadku kierowca wrzucił zjazd awaryjny i pojechał do zajezdni, mam nadzieję że u nas jest podobnie i od razu siedzenie jest jakoś specjalnie czyszczone, przecież tu chodzi nie tylko o komfort ale także o kwestie higieniczno-zdrowotne.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-09-26, 09:21

No niestety, te niewygodne siedzenia Stera w Lion's City, MAZach i w Solarisach mają jednak swoje plusy.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2008-09-26, 13:38

mc_pele pisze:Mój znajomy kierman opowiada że normalne jest że czasem jakiś delikwent popuści co nieco w siedzenie, są potem jakieś specjalne procedury? Na własne oczy widziałem jak w Pile po takim przypadku kierowca wrzucił zjazd awaryjny i pojechał do zajezdni, mam nadzieję że u nas jest podobnie i od razu siedzenie jest jakoś specjalnie czyszczone, przecież tu chodzi nie tylko o komfort ale także o kwestie higieniczno-zdrowotne.
Jeżeli ktoś zwróci na siedzenie lub nasika to kierowca automatycznie jedzie na zajezdnie. Mechanik wymienia dane siedzisko na nowe i autobus wraca na trase. Były już takie przypadki nie raz.
Ostatnio zmieniony 2008-09-26, 13:46 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2008-09-26, 13:42

Były przynajmniej czyste i kierowcy dostawali też dodatki, wiem - rozmawiałem.
Nie słyszałem, aby mój ojciec dostawał coś za mycie dodatkowego.. Po prostu mieli szorować i koniec..


Gwoli sprawiedliwości: Dopóki wozokilometry będą tak śmiesznie niskie, dopóty w KM będzie SYF!! Firm nigdy nie będzie stać na profesjonalne sprzątanie i profesjonalną obsługę techniczną wozów. Bo Panie które sprzątają w kilku bydgoskich firmach to najtańsza siła robocza i ... To jest wymuszone niskimi stawkami. Problem jest ogólnokrajowy i dotyczy każdej z firm.

Przydały by się też kary za zaśmiecanie i brudzenie w autobusie-np zsyłka na przymusowe roboty na Syberię.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2008-10-02, 15:45

Osoby, które sprzątają w MZK na umowie zlecenie dostają 5zł na godzine. Osoby przy umówie o pracę od godziny 22:00 mają tylko 1złoty więcej. Nie dziwię się, że nie ma chętnych. Stawek nie podwyższą bo nie będzie im się opłacać sprzątać.

Przykładem: za umycie podłogi w autobusie(obojętnej długości) mają 1,07zł, za sprzątniecie krótkiego 18.07zł.
Ostatnio zmieniony 2010-05-16, 17:17 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-11-15, 11:56

Witam, bulwersuje mnie fakt, że MZK i Mobilis w ogóle nie dabją o swoje wozy, dostrzegłem ostatnio 2 potłuczone solarisy z nowej dostawy.
Ostatnio zmieniony 2010-05-16, 17:28 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 2 razy.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-11-15, 21:29

Prawda jest taka, że MZK i Mobilis nie dbają o autobusy, im [err=ma ZDMiKP] ZDMiKP ma[/err] płacić za przewóz osób i nie obchodzi ich czy wóz jest brudny kasa najważniejsza. Jak jeszcze na 69 jeździły Heuliezy to [err=się] [/err]w jednym z nich pewnego razu na przystanku Fordońska-Sporna w str. Błonia usiadłem. Gdy wysiadałem na przystanku Żwirki i Wigury - Jaskółcza moje spodnie były już całe brudne i zakurzone, a zanim wsiadłem do Heulieza były czyściutkie bo świeżo z prania wyjęte. Prywatni przewoźnicy lepiej dbają bo zależy im na wygodzie (i kasie) pasażera. Na tym drugim bardziej.

[mod2]/h: polska język trudna mowa[/mod2]
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2008-11-15, 21:52

MZK dba o tabor. Mobilis nie zarzyna wozów.
Ostatnio zmieniony 2008-11-15, 22:00 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-11-15, 23:07

Kierowca pisze:MZK dba o tabor. Mobilis nie zarzyna wozów.
Święta prawda, jeśli porównywać by MZK i Mobilis wygrywa MZK, pamiętam przecież jak MZK sprzedawało Ikarusy Mobilisowi...W MZK dbano o nie, w Mobilisie już nie. W MZK też zdarzają się zasyfione autobusy itd. ale jest to zjawisko dużo mniejsze od Mobilisu, gdzie brud w SU 18 jest codziennym domownikiem...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-11-17, 00:28

mobilis i mzk są na tym samym niskim poziomie. Zresztą po co mieli dbać o ikarusy? Ja w ogóle dziwię się, że potem im nawet połowicze NG zrobili. Co do MZK to rzeczywiście mają dochód, mechaników i zaplecze, wszystko jest proporcjonalne, więc nie gadaj mi tu takich infantylów, lubujcie się w MZK ALE spójrzcie prawdzie w oczy.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-12-05, 21:13

Z tego co zauważyłem po ostatnich kilku dniach jeżdżenia 65 i 93, to na Szajnochy wozy są zdecydowanie bardziej czyste niż na Inowrocławskiej czy w Mobilisie - inowrocławska ma bardziej zapuszczone wozy niż mobilis A to jest wyczyn :D
Więc teraz wcale się wam nie dziwię, że tak psioczycie na Mobilis...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2008-12-05, 23:49

Krzysztof II pisze:inowrocławska ma bardziej zapuszczone wozy niż mobilis A to jest wyczyn :D

Po czym Ty to rozpoznajesz :> Jeżeli w taką pogodę jak np. dzisiaj wsiadasz sobie z tyłkiem o godzinie chociażby 7, 8 do wozu, który już zrobił co najmniej 3 kółka na linii to Ty się dziwisz, że jest brudny? Może rusz swoją szanowną o 4 rano jak wozy włączają się na linie i wtedy się wypowiedz o czystości.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-12-05, 23:54

O 6 jestem we wtorki na Błoniu, widziałem 59, 52 i 69 - wiem jak te wozy wyglądają, podobnie jak z 79. Natomiast nie mówię o brudnej podłodze itp, ale o wycieraniu okien, zagłówków, papierów za siedzeniami, odklejaniu gum, a te rzeczy nie brudzą się po 2/3 kursach tak bardzo...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2008-12-06, 00:04

Krzysztof II pisze:wycieraniu okien, zagłówków, papierów za siedzeniami

Ok, a teraz powiedz jak by to mycie miało wyglądać, bo ja jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Szajnochy około 70 - 80 wozów, Inowrocławska coś ponad 100 chyba. Około 6 osób myjących w hali OC. Większość wozów zjeżdża w godzinach 16, 17, 18, 22, 23, 24. Ty chciałbyś jeszcze, aby po zjeździe wozy miały myte szyby czy zagłówki? Nierealne. Gruntowne mycia wozy mają nawet co 2 tygodnie, najrzadziej co miesiąc.
Wg Ciebie wozy w MZK powinny mieć gruntowne mycia codziennie, abyś był choć troszeczkę zadowolony, czyż nie? :>
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-12-06, 00:13

A w PKSie codziennie jakoś jeżdżą autobusy na myjkę. Autobusy miejskie odrazu jadą na stacje benzynową i do myjki. Nawet podczas przerw pomiędzy kursami RJ-tek , Unibusów itp...
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2008-12-06, 00:17

Tylko zauważ, że my tu piszemy o MZK, a Ty wyjechałeś z PKSem.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-12-06, 00:19

Conecto G pisze:
Ok, a teraz powiedz jak by to mycie miało wyglądać, bo ja jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Szajnochy około 70 - 80 wozów, Inowrocławska coś ponad 100 chyba. Około 6 osób myjących w hali OC. Większość wozów zjeżdża w godzinach 16, 17, 18, 22, 23, 24. Ty chciałbyś jeszcze, aby po zjeździe wozy miały myte szyby czy zagłówki? Nierealne. Gruntowne mycia wozy mają nawet co 2 tygodnie, najrzadziej co miesiąc.
Wg Ciebie wozy w MZK powinny mieć gruntowne mycia codziennie, abyś był choć troszeczkę zadowolony, czyż nie? :>
Więc brzydko mówiąc nie ...

Bo widzę w tym wypadku fury Mobilisu, są odziwo myte gruntownie.
Czyli według Ciebie należy myć wyłącznie podłogę i poręcze? - nawet to czasem się klei :D
Właśnie widzę twoje pojęcie "czystości i porządku"...

[ Dodano: 5 Gru 2008, o 23:19 ]
Conecto G pisze:Tylko zauważ, że my tu piszemy o MZK, a Ty wyjechałeś z PKSem.
Piszemy ogólnie...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-12-06, 00:23

To sobie wsiądź do mobilisa (do tyłu, bo pewnie jeździsz na czterech literach kierowcy) i policz ile jest vlepek. Wozy jeżdżą całe w naklejkach, których nikomu nie chce się zdzierać. W takim volvo vlepka jest maksymalnie tydzień. Na tyłach solarisów jest straszny syf.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2008-12-06, 00:44

Krzysztof II pisze:Czyli według Ciebie należy myć wyłącznie podłogę i poręcze? - nawet to czasem się klei :D
Już pisałem o tym, że w momencie kiedy wsiadasz wóz wykonuje już 4 kółko, więc nie dziw się, że poręcze się kleją od spoconych rąk pasażerów i panów/pań lubiących po prostu ciepłe autobusy, w których mogą się wygrzać...

[ Dodano: 5 Gru 2008, o 23:47 ]
Krzysztof II pisze:Bo widzę w tym wypadku fury Mobilisu, są odziwo myte gruntownie.
Wiesz jakby mi kierownik groził utratą pracy gdy się sprzeciwię to też bym mył gruntownie. Jeden kierowca się sprzeciwił i już jeździ w MZK, bo słusznie stwierdził, że nie przyszedł do mobilisu myć wozów (wewnątrz) tylko jeździć.
W mobilisie Kierowca = Kierowca + Sprzątacz. Oficjalnie przyjmujesz się tam jako Kierowca, a bonusowo zostajesz sprzątaczem. Jako, że to firma prywatna, jeden sprzeciw i jutro już masz wolne.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-12-06, 01:10

Conecto G pisze:Już pisałem o tym, że w momencie kiedy wsiadasz wóz wykonuje już 4 kółko, więc nie dziw się, że poręcze się kleją od spoconych rąk pasażerów i panów/pań lubiących po prostu ciepłe autobusy, w których mogą się wygrzać...
Ja natomiast napisałem, że wsiadam w autobus o 6 i już wtedy poręcze się kleją, szczególnie w wyższych partiach(zawsze to sprawdzam, proponuję także i tobie).

[ Dodano: 6 Gru 2008, o 00:12 ]
Conecto G pisze:Wiesz jakby mi kierownik groził utratą pracy gdy się sprzeciwię to też bym mył gruntownie. Jeden kierowca się sprzeciwił i już jeździ w MZK, bo słusznie stwierdził, że nie przyszedł do mobilisu myć wozów (wewnątrz) tylko jeździć.
W mobilisie Kierowca = Kierowca + Sprzątacz. Oficjalnie przyjmujesz się tam jako Kierowca, a bonusowo zostajesz sprzątaczem. Jako, że to firma prywatna, jeden sprzeciw i jutro już masz wolne.
Ale jednak myją gruntownie(zaprzeczałeś temu). Są to metody chałupnicze i jednak związane z wykorzystywaniem kierowców, to mimo wszystko są ;)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-12-06, 01:17

Ja natomiast napisałem, że wsiadam w autobus o 6 i już wtedy poręcze się kleją, szczególnie w wyższych partiach(zawsze to sprawdzam, proponuję także i tobie).
Taa, najlepiej wyposażmy każdy autobus w panią Jadzię i niech po każdym kółku ze szmatą i mopem pogania... Nie popadajmy w paranoję... Albo niech postój na pętli po kółku trwa pół godziny żeby pani Wiesia mogła poręcze wyglancować :lol:
Ostatnio zmieniony 2008-12-06, 09:57 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2008-12-06, 10:09

Krzysztof II pisze:Ja natomiast napisałem, że wsiadam w autobus o 6 i już wtedy poręcze się kleją, szczególnie w wyższych partiach(zawsze to sprawdzam, proponuję także i tobie).
Krzysztof, Ty chyba pomyliłeś swoje role. Od sprawdzania czystości jesteś ZDMIKP. Co jakiś czas ZDMIKP robi kontrole na pętlach najczęściej na Błoniu i Dworcu PKP. Jeśli autobus ma jakiś najmniejsze zastrzeżenie to "odpada" i firma płaci karę. Jeśli chodzi o gruntówki na Szajnochy to autobus danego numeru przykładowo 2783 jest myty raz lub 2 razy w miesiącu. Wszystko zależy od tego co wyznaczy dyspozytor i czy autobus jest sprawny. Krzysztof jeśli jesteś taki ekspert w czystości do zatrudnij się w ZDMIKP. Poręcze są przecierane co 2 dni. Tak samo parapety przy oknach. Więc nie wmawiaj mi, że coś się klei.
Ostatnio zmieniony 2008-12-06, 13:29 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-12-06, 12:08

Więc nie mów mi, że w autobusach jest czysto, a jak będę chciał to i będę sprawdzał podsufiktę...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2008-12-06, 12:16

Krzysztof II pisze:Więc nie mów mi, że w autobusach jest czysto, a jak będę chciał to i będę sprawdzał podsufiktę...
Nie masz raczej takiego prawa. Wymagasz czegoś co jest nie realne. Rozumiem gdyby MZK miał z 10 lub 20 autobusów. To można je myć co tydzień. Ale nie przy takiej liczebności. Sufitów nie myje sie przy takiej porze roku bo mogą pozamarazać. Najlepsza pora to wiosna i lato.

ODPOWIEDZ