Czystość w bydgoskim taborze
Moderator: spooney
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Czystość autobusów Mobilisu
Dzisiejszy Express Bydgoski:
A na Solarkach już skorupa z brudu się tworzy. Chociaż dziś widziałem "obrysówki" miotłą przejechali..
Przed ostatnie zdanie- bez komentarza..Codziennie dojeżdżam do pracy autobusem nr 69. Pojazdy są nowe i w miarę komfortowe, ale strasznie brudne. Szyby, poza przednią, są zupełnie nieprzejrzyste. Czy takie autobusy mają być wizytówką MZK? Ktoś powinien zadbać o ich czystość.
A na Solarkach już skorupa z brudu się tworzy. Chociaż dziś widziałem "obrysówki" miotłą przejechali..
Ostatnio zmieniony 2009-01-06, 13:31 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Kierowca ma rację, te autobusy są tak brudne, że tabor MZK w porównaniu z Solarkami jest czysty. Czy nikt tych Solarisów nie myje, bo sprzątaczka ma chorobowe ?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Dzięki Alden, że mnie awansowałeś:)Alden pisze:Albo zbylut to przeczytał i jako boss kazał im tam wszystko myć :D
Jesień/ zima to pory w których bardzo ciężko utrzymać nieskazitelny wygląd wozów.
Co nie zmienia faktu, że firmie brak myjki z prawdziwego zdarzenia. Jest to rzecz która, już dawno powinna być zrobiona, ale opieszałość urzędników pod tym względem bije wszelkie rekordy, bo cała rzecz rozbija się właśnie o sprawy związane z uzyskaniem pozwoleń.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Brudne autobusy, nieprzestrzeganie rozkładów jazdy, brak biletów u kierowców - takie zastrzeżenia mają bydgoszczanie do firmy Mobilis, która obsługuje w Bydgoszczy trzy linie. Szefostwo firmy nie widzi jednak problemów.
[...]
Krzysztof Aładowicz
Gazeta Wyborcza
źródło: http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,6123841,.html
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Co do biletów się zgadzam. Kierowca musi je sobie sam kupić z własnej kieszeni, bo inaczej dostaje kary. Ale niech mnie z punktualnością nie rozśmiesza. Wiecie co kierowniczka kazała zrobić kierowcy, który na 92 stracił jedno kółko? Miał to do wieczora nadrobić, żeby się kilometry zgadzały. No i przez to jeździł jak najszybciej, bez rozkładu...partisan pisze:Marzena Biały, kierownik bydgoskiej filii Mobilisu odpiera wszystkie zarzuty. - To nieprawda. Autobusy jeżdżą punktualnie, a kierowcy mają bilety - twierdzi.
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?
Kolega ma rację, to wynika z kolorystyki pojazdów Mobilisu niż MZKobserwator pisze:Eee na żółtym brud poprostu bardziej się rzuca w oczy, niż na granatowym
Qbasob, zgodzę się Ale zauważ, że w szczycie są korki i wszystko jeździ niezgodnie z rozkładem jazdy (może poza 63 lub 75 ;D)Qbasob pisze:Ale niech mnie z punktualnością nie rozśmiesza
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Szkoda, że w artykule nie ma mowy o syfie wewnątrz pojazdów. ;/
* brudne białe panele pod sufitem (jakieś smary, itp)
* wszędzie brud,kurz (spójrzcie np. na komorę silnika)
* brudne szyby oddzielające siedziska od drzwi
* podłogi, które były chyba tylko zamiatane. Myte od święta?(mam na myśli okres wcześniejszy,bo w taką pogodę nie ma co się dziwić).
Jeszcze coś, nie wiem jak wy uważacie ale według mnie w Solarisach jest strasznie zimno ;/
* brudne białe panele pod sufitem (jakieś smary, itp)
* wszędzie brud,kurz (spójrzcie np. na komorę silnika)
* brudne szyby oddzielające siedziska od drzwi
* podłogi, które były chyba tylko zamiatane. Myte od święta?(mam na myśli okres wcześniejszy,bo w taką pogodę nie ma co się dziwić).
Jeszcze coś, nie wiem jak wy uważacie ale według mnie w Solarisach jest strasznie zimno ;/
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jechałem dziś 207 ten wóz w środku jest cały brudny, z tyłu kabiny kierowcy naklejki pozdzierane, trochę kurzu, poręcz przy ostatnich drzwiach cała się klei...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Jakoś na zajezdni MZK potrafią spojrzeć na około 180 autobusów na OC. Fakt nie zawsze wszystkie braki znajdą ale chociaż robią po trochu. A jeśli Mobilis posiada tylko 25 solarisów to nie jest chyba problem wyznaczyć osobę która by się tym zajęła.
To sobie sami odpowiedzmy czy firmę Mobilis interesuje dobro firmy czy nie. Wychodzi na to, że ich interesuję tylko kasa zamiast wizerunek firmy. Co z tego, że kierowcy ubiórą ubiorą ładne koszuleczki z krawatem skoro autobusy wyglądają jak fleje.
To sobie sami odpowiedzmy czy firmę Mobilis interesuje dobro firmy czy nie. Wychodzi na to, że ich interesuję tylko kasa zamiast wizerunek firmy. Co z tego, że kierowcy ubiórą ubiorą ładne koszuleczki z krawatem skoro autobusy wyglądają jak fleje.
Ostatnio zmieniony 2010-09-02, 16:32 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Poprzez brak zaplecza technicznego większość Mobilisowskich SU18 wygląda wizualnie i technicznie gorzej niż Jelczyki MZK a to już fatalnie świadczy o Mobilisie. I tu Dawid ma całkowitą rację, że ich interesuje wyłącznie kasa a nie dobro nasze czy stan techniczny pojazdów. Sam osobiście staram się omijać linię 69 szerokim łukiem jadąc z przesiadkami. Popatrzcie sami co zrobili z ikarami przez prawie rok czasu.... jeden wielki żal.
Ostatnio zmieniony 2009-06-17, 16:11 przez lukas_3830, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
MZK ma około 180 autobusów więc zrozumiałe jest, że wszystkich autobusów nie sprawdzi za jednym zamachem bo stan techniczny jest ważniejszy. Ale Mobilis ma tylko 25 solarisów z tego co mi wiadomo i nie jest chyba tak ciężko sprawdzić stan techniczny wraz ze stanem naklejek w autobusach czy jakiejś brakuje czy trzeba wymienić na nową. Twierdzeniem, że nie ma takiej osoby jak napisał Mikołaj świadczy o lenistwie firmy, która ma poprostu w czterech literach estetykę w ich taborze.lukas_3830 pisze:I tu Dawid ma całkowitą racje, że ich interesuje wyłącznie kasa a nie dobro nasze czy stan techniczny pojazdów.
Ostatnio zmieniony 2009-06-17, 16:14 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 2 razy.
Zauważyłem że poprzedni temat jest zamknięty, nie wiem dlaczego ale już półtora roku nikt nie porusza tego tematu.
Otóż miałem nieprzyjemność jechać na linii 65 Mercedesem Citaro #434, wozem niespełna 3- letnim.
Syf jaki panuje w środku jest nie do opisania. Zapaćkany jakimś zaschniętym płynem sufit, czarne (pierwotnie białe) panele. Zaschnięty i wgryziony brud na parapetach. Śmierdzące i przechodzące żulem siedzenia z ruszającymi się wkładkami. Wyłamane tylne elementy siedzeń. Nigdy nie zmazane napisy na tyle siedzeń (czyjś podpis z datą z grudnia 2009, przez 6 miesięcy w ogóle nie tknięty!!!). Klejąca się podłoga, siedzenia, zapaćkane drzwi i szafa. Przy grzejniku warstwa brudu zakryła dojście do śrub. Podłoga w kątach przy drzwiach nie do doczyszczenia.
Jeśli chodzi o siedzenia to oprócz wandalizmu zwyczajny zaschnięty brud, wielomiesięczny syf pamiętający jesienne deszcze i buty od błota, oraz piach sypany zimą na ulicę.
Pierwszy raz po wyjściu z autobusu miałem ochotę zwymiotować.
Na drugi raz zwyczajnie poinformuję ZDMiKP aby wysłali kontrolę na pętlę i niech MZK płacą.
Jestem przekonany że ten wóz nie widział sprzątaczki od co najmniej pół roku (może wcześniej ktoś przetarł podłogę brudną szmatą, bo tak wyglądała).
Tramwaje od jakiegoś czasu wyglądają lepiej. Za to zapuszczenie 2- letnich wozów woła o pomstę do nieba. Zresztą nowe conecta zbliżają się do takiego stanu i go niedługo osiągną.
Czekam na obiektywne opinię, bez pisania tekstów typu "w mobilisie gorzej".
Ja tylko dla porównania dodam że w pojazdach PKS zawsze czuję się jakbym jechał miesięczną nówką. Nowe Conecto wyglądają już o wiele gorzej niż starsze SU12 PKS-u.
/s: tematy scalone
Otóż miałem nieprzyjemność jechać na linii 65 Mercedesem Citaro #434, wozem niespełna 3- letnim.
Syf jaki panuje w środku jest nie do opisania. Zapaćkany jakimś zaschniętym płynem sufit, czarne (pierwotnie białe) panele. Zaschnięty i wgryziony brud na parapetach. Śmierdzące i przechodzące żulem siedzenia z ruszającymi się wkładkami. Wyłamane tylne elementy siedzeń. Nigdy nie zmazane napisy na tyle siedzeń (czyjś podpis z datą z grudnia 2009, przez 6 miesięcy w ogóle nie tknięty!!!). Klejąca się podłoga, siedzenia, zapaćkane drzwi i szafa. Przy grzejniku warstwa brudu zakryła dojście do śrub. Podłoga w kątach przy drzwiach nie do doczyszczenia.
Jeśli chodzi o siedzenia to oprócz wandalizmu zwyczajny zaschnięty brud, wielomiesięczny syf pamiętający jesienne deszcze i buty od błota, oraz piach sypany zimą na ulicę.
Pierwszy raz po wyjściu z autobusu miałem ochotę zwymiotować.
Na drugi raz zwyczajnie poinformuję ZDMiKP aby wysłali kontrolę na pętlę i niech MZK płacą.
Jestem przekonany że ten wóz nie widział sprzątaczki od co najmniej pół roku (może wcześniej ktoś przetarł podłogę brudną szmatą, bo tak wyglądała).
Tramwaje od jakiegoś czasu wyglądają lepiej. Za to zapuszczenie 2- letnich wozów woła o pomstę do nieba. Zresztą nowe conecta zbliżają się do takiego stanu i go niedługo osiągną.
Czekam na obiektywne opinię, bez pisania tekstów typu "w mobilisie gorzej".
Ja tylko dla porównania dodam że w pojazdach PKS zawsze czuję się jakbym jechał miesięczną nówką. Nowe Conecto wyglądają już o wiele gorzej niż starsze SU12 PKS-u.
/s: tematy scalone
Ostatnio zmieniony 2010-05-16, 17:30 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Co się dziwisz Darek skoro firma płaci takie grosze za mycie i sprzątanie. Dobrze wiemy że dyzpozytor nie zawsze przestrzegał regularnego mycia. Przykładowo #479 miał mycie podłogi 2 lub 3 razy w miesiącu. Jeden nie zapisał, drugi źle spojrzał i tak to się kończy. Wozy które są naprawdę brudne były zawsze odrzucane. Nie było możliwości żebyśmy to my wybierali dany autobus. Impel czarno widzę w obsłudze sprzątania. Jaka płaca taka praca . Dziwię się, że mają ludzi za takie grosze.
Ostatnio zmieniony 2010-05-10, 17:24 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.
Darek, są wozy zapuszczone w MZK, ale nie wszystkie. Tramwaje wyglądają lepiej niż kiedyś, ale Pesa była popisana, to jeździła aż 3 tygodnie z tym napisem, [err=wkońcu] w końcu[/err] jeden motorniczy się zabrał za to. W sobotę także miałem przyjemność jeździć 229+52, to skład niestety, ale wyglądał jakby go nie sprzątali przez dłuższy czas. Akurat muszę się z Tobą zgodzić, bo Irisbusem lub SU12 z PKSu nigdy nie jechałem brudnym, ani nie są aż tak popisane.Darek pisze:Tramwaje od jakiegoś czasu wyglądają lepiej. Za to zapuszczenie 2- letnich wozów woła o pomstę do nieba. Zresztą nowe conecta zbliżają się do takiego stanu i go niedługo osiągną.
Czekam na obiektywne opinię, bez pisania tekstów typu "w mobilisie gorzej".
Ja tylko dla porównania dodam że w pojazdach PKS zawsze czuję się jakbym jechał miesięczną nówką. Nowe Conecto wyglądają już o wiele gorzej niż starsze SU12 PKS-u.
Ostatnio zmieniony 2010-05-10, 17:26 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
PKS obsługuje prywaciarz. Kobieta ponoć z baru jest szefową firmy sprzątającej PKS. W PKS muszę przyznać jest czysto. Ale MZK idzie po kosztach więc nie dziwie się że jest jak jest. Niektóre wozy są jeszcze zapuszczone po zimie. I to nie jest hop siup i czysto. Wątpię by impel zrobił cuda na Inowrocławskiej. No nic czas pokaże.
W Mercedesie Citaro #494 człon B także strasznie wygląda. Napisy nad drzwiami które chciano zmazać zostały rozmazane, a klapa nad drzwiami wygląda okropnie. Na osłonie silnika także rozmazane napisy tworzą jedną wielką czarną plamę, o siedzeniach już nie wspomnę. A zrywanie ''vlepek'' to jest raczej rysowanie szyby niż zrywanie. Ekipa sprzątająca jest na bardzo niskim poziomie . Postaram się przy okazji fotnąć efekt pracy ekipy sprzątającej #494.
Ostatnio zmieniony 2010-05-10, 17:27 przez Michał, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Przy zwykłym ruszeniu głową vlepki można zwalczyć nie tylko szpachlem ale też i ręcznie. Ale jak to firma bierze się za coś o czym nie ma pojęcia. Jawi jak dostało umowę to miało pojęcie na ten temat.
Ostatnio zmieniony 2010-05-10, 17:27 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety blisko połowa taboru MZK jest brudna i krótko mówiąc śmierdzi. Większość kierowców nie dba o to co się dzieje w pojeździe. Linie 54, 65 i 67 wożą bezdomnych.
W Mobilisie jest trochę lepiej, może dlatego, że tam sprzątają pracownicy firmy (i Mikołaj:)
Natomiast w PKS-ie jest najlepiej. Kierowcy dbają o wozy, nie wpuszczają żuli do pojazdów i dlatego wozy wciąż pachną bardziej nowością niż capem.
W Mobilisie jest trochę lepiej, może dlatego, że tam sprzątają pracownicy firmy (i Mikołaj:)
Natomiast w PKS-ie jest najlepiej. Kierowcy dbają o wozy, nie wpuszczają żuli do pojazdów i dlatego wozy wciąż pachną bardziej nowością niż capem.