Dyskusje o taborze będącym obecnie w eksploatacji. Kwestie techniczne, monitoring, klimatyzacja, stan techniczny, wady i zalety itp.
Moderator: spooney
-
pawel_nk
- Posty: 419
- Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: pawel_nk » 2010-07-13, 22:52
korpi pisze:Wolnobieżne (eNki, Lilpop'y, Herbrand'y itd.) miały inne numery więc z numeracją #200 to dziwne.
Z tego co pamiętam to:
od nr 1 do nr 100 - wozy silnikowe
od nr 101 do nr 200 - wozy doczepne
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2010-07-26, 17:24
korpi pisze:Wolnobieżne (eNki, Lilpop'y, Herbrand'y itd.) miały inne numery więc z numeracją #200 to dziwne.
Widzisz eNka z zewnętrznym numerem #68 ma na dokumentach napisane 202+203(naczepa).
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia
2 kierunek
Rondo Kujawskie
Linia
2 kierunek
LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289,
296+7, 362+3, 364, 365.
-
korpi
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 1429
- Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: korpi » 2010-08-16, 17:39
Kamil3836 pisze:
Widzisz eNka z zewnętrznym numerem #68 ma na dokumentach napisane 202+203(naczepa).
Czyli mamy numerację o
d #200
#200 - Herbrand GE-58 #100
#201 - Konstal 803N #222
#202 - Konstal 5N #68
#203 - Konstal 5ND #135
I mamy cztery zabytki w ładnej kolejności ;p
Ostatnio zmieniony 2010-08-16, 22:45 przez
korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2010-08-16, 18:34
korpi pisze:Czyli mamy numerację o #200
#200 - Herbrand GE-58 #100
#201 - Konstal 803N #222
#202 - Konstal 5N #68
#203 - Konstal 5ND #135
I mamy cztery zabytki w ładnej kolejności ;p
Trzy zabytki i złom na torach
.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia
2 kierunek
Rondo Kujawskie
Linia
2 kierunek
LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289,
296+7, 362+3, 364, 365.
-
michu76
- Posty: 576
- Rejestracja: 2008-01-28, 19:26
Post
autor: michu76 » 2011-05-05, 17:16
michał 78 pisze: kolosalne problemy z zamawianiem części, naprawami itp. -to się po prostu nie opłaca.
Jakoś w Poznaniu odremontowanie i wpuszczenie
z powrotem na linie 102Na # 71 miało sens. Przynajmniej jeździ i nie niszczeje. U nas niestety kierownik ZT najchętniej pozbyłby się wszystkiego co nie jeździ liniowo i tak doprowadził do stanu 803N jaki mamy. Szkoda
Michu76
-
reputed
- Posty: 1413
- Rejestracja: 2007-01-17, 14:37
Post
autor: reputed » 2011-05-05, 20:03
michu76 pisze:U nas niestety kierownik ZT najchętniej pozbyłby się wszystkiego co nie jeździ liniowo i tak doprowadził do stanu 803N jaki mamy. Szkoda
Może potrzeba świeżej krwi?
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2011-05-05, 20:16
Oj tak, na Toruńskiej z pewnością...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
korpi
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 1429
- Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: korpi » 2012-04-06, 13:05
Herbrand VNB-125 #14
Herbrand GE-58 #100
Konstal 803N #222
Konstal 5N #68
Konstal 5ND #135
Express Bydgoski pisze:[...] Spółka dysponuje też przegubowcem 803N. Wymaga on jednak kapitalnego remontu
Nie wszystko jeszcze stracone ;p
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2012-04-06, 13:26
Skąd ten cytat?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
ArturS
- Posty: 652
- Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: ArturS » 2012-04-06, 13:42
Z Expressu dzisiejszego Darku
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
-
spooney
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 6536
- Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: spooney » 2012-04-06, 13:47
-
michu76
- Posty: 576
- Rejestracja: 2008-01-28, 19:26
Post
autor: michu76 » 2012-04-06, 15:36
Po przeczytaniu tego artykułu zastanawiam się skąd redaktor wziął rok prod. Herbrandta nr 120, że jest z 1909 roku. Podobno wagon jest z 1898 roku więc jaka jest data produkcji pudła ( doczepy )? Jaki miała numer jak kursowała po Bydgoszczy? Z drugiej strony dobrze, że poruszył remont 803N. Może Ratusz przeznaczy w końcu kasę na jego kapitalny remont.
Michu76
-
ArturS
- Posty: 652
- Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: ArturS » 2012-05-16, 18:27
stara zajezdnia na Toruńskiej i tramwajowa w tle
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
-
Kris
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2414
- Rejestracja: 2011-02-08, 00:22
Post
autor: Kris » 2012-05-16, 20:32
Artek82 pisze:stara zajezdnia na Toruńskiej i tramwajowa w tle
A nie było też jeszcze czasem zajezdni na Szajnochy?
-
Mateusz Machel
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Post
autor: Mateusz Machel » 2012-05-16, 21:40
No była.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
Kris
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2414
- Rejestracja: 2011-02-08, 00:22
Post
autor: Kris » 2012-05-16, 22:15
No i zgodnie z tematem "parówka" przewija się przez cały teledysk, eNka zresztą też. Sorry za OT (Paweł, Robert - nie bijcie), ale co to za miejsce w 4:04?
-
Gość
- Posty: 20
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:10
Post
autor: Gość » 2012-05-16, 22:31
W 4:04 też jest ten plac koło zajezdni tzw. betoniarnia. Kiedyś się tam siedziało całymi godzinami a i nawet dniami. Było to nasze klasowe miejsce spotkań szczególnie zimą.
-
michu76
- Posty: 576
- Rejestracja: 2008-01-28, 19:26
Post
autor: michu76 » 2012-06-19, 21:12
Jeśli chodzi o ścisłość, to przy ence dłubią już 3 tygodnie żeby była gotowa na L-10.
Michu76
-
Mateusz Machel
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Post
autor: Mateusz Machel » 2012-06-19, 21:17
A jaki mniejwięcej jest zakres prac?:)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
michu76
- Posty: 576
- Rejestracja: 2008-01-28, 19:26
Post
autor: michu76 » 2012-06-19, 21:34
Jak byłem ostatni raz dwa tyg. temu, to miała wymontowane nastawniki, siedzenia, poręcze ale jak znam życie, to i tak na odpieprz zrobią. Mogliby zrobić wnętrze tak jak w tej na Długiej i w HB 14 ale po co jak można upaćkać olejną sufit, rurki i siedzenia oraz nastawnik i będzie git.
Michu76
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2012-06-19, 21:35
A może wreszcie zdrapią tą olejną i polakierują? Jest nadzieja...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2012-07-17, 12:21
Po raz kolejny po MZK chodzą plotki o kasacji przeguba, niestety góra zakładu tramwajowego niechce się zgodzić na remont. Parówa do kogo należy? Bo podobno pan prezes chciałby to wyremontować, ale nie należy to do MZK.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia
2 kierunek
Rondo Kujawskie
Linia
2 kierunek
LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289,
296+7, 362+3, 364, 365.
-
michu76
- Posty: 576
- Rejestracja: 2008-01-28, 19:26
Post
autor: michu76 » 2012-07-18, 19:56
Wagon 803N nr 222 należy do MZK więc trzeba w końcu ruszyć dupy do Ratusza i niech miasto da kasę plus fundusz norweski. To prezes Czyrny nie wie co jest czyje? Przegub jest MZKowa a Kier. Zakładu Tramwajowego Ciechomski i Raatz mają gówno do gadania i nie oni decydują czy remontować przeguba czy nie! Jeśli Czyrny chce wyremontować 803N to tylko należy go za to chwalić i wspierać no i powtarzam do Ratusza truć dupę o kasę na remont. Wagon jest w rejestrze zabytków więc niech miejski konserwator zabytków się raczy dołożyć. No i jeszcze jedno: trzeba coś zrobić z 224. Ja sam nie będę latał więc trzeba robić wszystko aby wagon wyremontować i zachować jako historyczny.
Michu76
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2012-08-18, 10:30
Cytat z gazeta.pl o nowym "zabytku":
I to jest skandal. Zamiast zabytkowego wozu mieć niestety będziemy cyrk na kółkach i obwoźny jarmark... Jak można było wymyślić coś tak głupiego?
Aż boję się efektu końcowego.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
Michał
- Posty: 682
- Rejestracja: 2009-08-17, 12:20
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Michał » 2012-08-18, 13:22
No, ciekawe czy jeszcze będzie pani zapowiadająca przystanki... Wtedy będzie już masakra
po całości
.
-
chmiel
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-05-25, 13:09
- Lokalizacja: Toru
Post
autor: chmiel » 2012-08-18, 14:09
Tablica elektroniczna na zabytkowym wozie to jakaś wielka pomyłka
kto na to wpadł?
-
michu76
- Posty: 576
- Rejestracja: 2008-01-28, 19:26
Post
autor: michu76 » 2012-08-18, 21:49
No rzeczywiście, diody LED można stylizować na zabytkowe. Ręce opadają. Jak nie stać firmy na zwykłe tablice ze stylizowanym nadrukiem końcówki,to ja MZKowu zrobię to za darmo.
Michu76
-
Kris
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2414
- Rejestracja: 2011-02-08, 00:22
Post
autor: Kris » 2012-08-18, 22:47
michu76 pisze:No rzeczywiście, diody LED można stylizować na zabytkowe
To raczej obramowanie wyświetlaczy będzie stylizowane na zabytkowe. Niemniej jednak ręce opadają, bo tablica elektroniczna na pewno popsuje cały efekt końcowy
PS. Darek, nie ty jeden się boisz efektu końcowego.
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2012-09-08, 13:26
krzys54 pisze:To raczej obramowanie wyświetlaczy będzie stylizowane na zabytkowe.
Obramowanie pasuje jedynie do kolorystyki tramwaju, ale nie do tramwaju zabytkowego, który będzie posiadał PIXELa, GPS... A idealne miejsce na tablice zwykłe, zostało puste
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia
2 kierunek
Rondo Kujawskie
Linia
2 kierunek
LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289,
296+7, 362+3, 364, 365.