Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Moderator: spooney
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Jakby były niskie, kursowały by dłużej :/
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Wydaje mi się, że wtedy w przetargu brały udział Karosa, Marcedes i Jelcz
- Hubert_865
- Posty: 377
- Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Nie.Jakby były niskie, kursowały by dłużej :/
Po 1. SOLARIS
Po 2. Niskopodłogowe są słabsze od wysokopodłogowych
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Re: Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Chyba sobie kpisz. Nawet takie złomy jak 7000A wytrzymały 14 lat, a Conecta ledwo 10 lub 9 i są wycofywane.Hubert_865 pisze:Nie.Jakby były niskie, kursowały by dłużej :/
Po 1. SOLARIS
Po 2. Niskopodłogowe są słabsze od wysokopodłogowych
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Nie Karosa, a MANReWeR pisze:wtedy w przetargu brały udział Karosa, Marcedes i Jelcz
Ale nie zapomnij o wysokiej podłodzeKarol pisze:Conecta ledwo 10 lub 9 i są wycofywane
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Znawcy..
To, że Conecto są wycofywane wynika zasadniczo z nadwyżki taborowej, bądź jak kto woli mniejszej liczby zadań przewozowych.
W 2015 roku w przetargu startowały
Zasada Group z konstrukcją Jelcz M181 III gen.
MAN Polska z modelem SG313
Evobus z modelem O345G
oraz Irisbus z modelem Karosa.
Najtańszy był Irisbus, najdroższy MAN. Jelcz i Mercedes uplasowały się po środku, wszystkie cztery modele były testowane na linii 69.
Wytrzymałość konstrukcji autobusu zależy nie tyle od poziomu podłogi co ogólnej wytrzymałości konstrukcji, czyli zawieszenia, umiejscowienia silnika(w sekcji A, bądź B), materiałów konstrukcyjnych i ich zabezpieczenia antykorozyjnego. Ową wytrzymałość konstrukcji charakteryzują sztywności skrętne i sztywności gięte. Kratownica najbardziej podatna na uszkodzenia jest w miejscach umiejscowienia osi. Z podobnego też powodu z początku pojazdy oparte na ramie(Autosany H9) charakteryzowały się większą wytrzymałością od konstrukcji samonośnych(Autosany H10, kratownica w autobusie, płyta podłogowa w samochodzie osobowym).
To, że Conecto są wycofywane wynika zasadniczo z nadwyżki taborowej, bądź jak kto woli mniejszej liczby zadań przewozowych.
W 2015 roku w przetargu startowały
Zasada Group z konstrukcją Jelcz M181 III gen.
MAN Polska z modelem SG313
Evobus z modelem O345G
oraz Irisbus z modelem Karosa.
Najtańszy był Irisbus, najdroższy MAN. Jelcz i Mercedes uplasowały się po środku, wszystkie cztery modele były testowane na linii 69.
Wytrzymałość konstrukcji autobusu zależy nie tyle od poziomu podłogi co ogólnej wytrzymałości konstrukcji, czyli zawieszenia, umiejscowienia silnika(w sekcji A, bądź B), materiałów konstrukcyjnych i ich zabezpieczenia antykorozyjnego. Ową wytrzymałość konstrukcji charakteryzują sztywności skrętne i sztywności gięte. Kratownica najbardziej podatna na uszkodzenia jest w miejscach umiejscowienia osi. Z podobnego też powodu z początku pojazdy oparte na ramie(Autosany H9) charakteryzowały się większą wytrzymałością od konstrukcji samonośnych(Autosany H10, kratownica w autobusie, płyta podłogowa w samochodzie osobowym).
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Dokładnie. Dodam tylko że Jelcz z niską podłogą był w podobnej cenie. Szkoda że nie został wybrany.Znawcy..
To, że Conecto są wycofywane wynika zasadniczo z nadwyżki taborowej, bądź jak kto woli mniejszej liczby zadań przewozowych.
W 2015 roku w przetargu startowały
Zasada Group z konstrukcją Jelcz M181 III gen.
MAN Polska z modelem SG313
Evobus z modelem O345G
oraz Irisbus z modelem Karosa.
Najtańszy był Irisbus, najdroższy MAN. Jelcz i Mercedes uplasowały się po środku, wszystkie cztery modele były testowane na linii 69.
Irisbus Karosa B 961: https://en.wikipedia.org/wiki/Karosa_B_961
MAN SG313: https://pl.wikipedia.org/wiki/MAN_Lion%27s_Classic_G
Jelcz Tantus: https://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_M181MB
Pierwsze Mercedesy Conecto na ulice Bydgoszczy wyjechały 12 grudnia 2005 roku, włączając się w obsługę linii: „52”, „53”, „79”, „64” i „68”.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Krzysztof, mi nie chodziło o wytrzymałość konstrukcji, tylko o sam fakt występowania wysokiej podłogiKrzysztof Juszczak pisze:Wytrzymałość konstrukcji autobusu zależy nie tyle od poziomu podłogi
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Jakieś lustro z ramieniem, od Conecto, dostało nowe życie. Zostało przeszczepione do Volvo 690.
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Conecto 551, 554 i jeszcze jeden, ale nie wiem jaki nr. Łącznie odstawionych jest 6 Conecto (4 pod płotem i 2 na sektorze H).
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
567.Kuba3569 pisze: jeszcze jeden, ale nie wiem jaki nr
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
i czym teraz Hitler będzie jeździł?
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
http://phototrans.pl/2415,57,6477,0.html77Niklowa pisze:567
Zatem przydałoby się oznaczyć go tu jako wycofanego. Kto tam władny?
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
No wycofałem. I tym sposobem zostało tylko 26 Conect z 32 :/
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Re: Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Już dawno nie jeździ.Artur Gotowski pisze:i czym teraz Hitler będzie jeździł?
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Jedno Conecto odjechało wczoraj na haku, pewnie w ostatnią drogę.
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Pod płotem już nic nie ma.
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
550, 552, 558, 563 odstawione.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Szkoda, coraz mniej ich, pewnie będzie jak z MANami. Bardzo te Mercedesy lubiłem
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Wczoraj (przynajmniej ) dwa Conecta pożegnały się z Inowrocławską.
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Kolejne wycofane wozy; 553, 559, 560, 561
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Warto dodać, że wraz z wycofaniem Volvo MZK zostanie tylko z dwoma markami (Mercedes i Solaris). Ostatni raz taka sytuacja miała miejsce w 1991 roku, gdy eksploatowano tylko Jelcze i Ikarusy (gdyby nie liczyć używanych Manów i Mercedesów to do 1997 roku).
Historycznym momentem będzie wycofanie ostatnich średniopodłogowych Conecto. Wówczas pierwszy raz w historii 100% taboru autobusowego będzie niskopodłogowe. Pierwszy niskopodłogowy autobus wyjechał na ulice w styczniu 1996 roku. Czyli od 0 do 100% w nieco ponad 20 lat.
Historycznym momentem będzie wycofanie ostatnich średniopodłogowych Conecto. Wówczas pierwszy raz w historii 100% taboru autobusowego będzie niskopodłogowe. Pierwszy niskopodłogowy autobus wyjechał na ulice w styczniu 1996 roku. Czyli od 0 do 100% w nieco ponad 20 lat.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2015-06-27, 14:46
- Lokalizacja: Bydgoszcz, Warszawa
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Byłoby szybciej, gdyby nie zakup tych głupich Conecto O.345. Już wtedy trzeba było kupić niskopodłogowe, albo chociaż niskowejściowe.Darek pisze:Czyli od 0 do 100% w nieco ponad 20 lat.
:: E R R O R 4 0 4 :: podpisu nie znaleziono. Kliknij ALT+F4 by kontynuować.
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Wycofano z eksploatacji:
- Volvo B10Ble #694 (10.2016)
- Volvo B10Ble #708 (11.2016)
- Volvo B10Ble #694 (10.2016)
- Volvo B10Ble #708 (11.2016)
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 410
- Rejestracja: 2007-10-06, 22:17
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Jeszcze na nocce był dzisiaj, więc odstawiony?spooney pisze:- Volvo B10Ble #708 (11.2016)
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Ciekawe, może jeszcze się nie zaktualizowałoMikolaj Mlicki pisze:Jeszcze na nocce był dzisiaj,
Rok produkcji: 1997
VIN: YV3R4A514VA003425
Polisa OC: brak informacji o ważnej polisie
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: kujawsko-pomorskie
Badanie techniczne: brak informacji o ważnym badaniu technicznym
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 464 785 km
Status rejestracji: zarejestrowany
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Jednak zrobili mu przegląd Dane dla #708 się zaktualizowałyMikolaj Mlicki pisze:więc odstawiony?
Rok produkcji: 1997
VIN: YV3R4A514VA003425
Polisa OC: brak informacji o ważnej polisie
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: kujawsko-pomorskie
Badanie techniczne: aktualne (wykonane w dniu 11.11.2016, ważne do 11.05.2017)
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 489 330 km
Status rejestracji: zarejestrowany
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
A co z 694? On rzeczywiście wycofany?
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Trochę zmieniając temat, #514 trafił do MKS Dębicaspooney pisze:Man NL223 #514 > 01.2016 > Solec Kujawski (?)
http://www.phototrans.pl/14,840989,0,MAN_NL223_040.html
Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)
Chociaż jeden żyje
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459