Strona 12 z 13

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-04-01, 14:48
autor: lukasn26
Jakby były niskie, kursowały by dłużej :/

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-04-01, 22:38
autor: ReWeR
Wydaje mi się, że wtedy w przetargu brały udział Karosa, Marcedes i Jelcz

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-04-01, 23:09
autor: Hubert_865
Jakby były niskie, kursowały by dłużej :/
Nie.

Po 1. SOLARIS

Po 2. Niskopodłogowe są słabsze od wysokopodłogowych

Re: Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-04-01, 23:35
autor: Karol
Hubert_865 pisze:
Jakby były niskie, kursowały by dłużej :/
Nie.

Po 1. SOLARIS

Po 2. Niskopodłogowe są słabsze od wysokopodłogowych
Chyba sobie kpisz. Nawet takie złomy jak 7000A wytrzymały 14 lat, a Conecta ledwo 10 lub 9 i są wycofywane.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-04-02, 02:02
autor: Kris
ReWeR pisze:wtedy w przetargu brały udział Karosa, Marcedes i Jelcz
Nie Karosa, a MAN :wasy:
Karol pisze:Conecta ledwo 10 lub 9 i są wycofywane
Ale nie zapomnij o wysokiej podłodze :wasy:

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-04-02, 02:08
autor: Krzysztof Juszczak
Znawcy..

To, że Conecto są wycofywane wynika zasadniczo z nadwyżki taborowej, bądź jak kto woli mniejszej liczby zadań przewozowych.
W 2015 roku w przetargu startowały
Zasada Group z konstrukcją Jelcz M181 III gen.
MAN Polska z modelem SG313
Evobus z modelem O345G
oraz Irisbus z modelem Karosa.

Najtańszy był Irisbus, najdroższy MAN. Jelcz i Mercedes uplasowały się po środku, wszystkie cztery modele były testowane na linii 69.

Wytrzymałość konstrukcji autobusu zależy nie tyle od poziomu podłogi co ogólnej wytrzymałości konstrukcji, czyli zawieszenia, umiejscowienia silnika(w sekcji A, bądź B), materiałów konstrukcyjnych i ich zabezpieczenia antykorozyjnego. Ową wytrzymałość konstrukcji charakteryzują sztywności skrętne i sztywności gięte. Kratownica najbardziej podatna na uszkodzenia jest w miejscach umiejscowienia osi. Z podobnego też powodu z początku pojazdy oparte na ramie(Autosany H9) charakteryzowały się większą wytrzymałością od konstrukcji samonośnych(Autosany H10, kratownica w autobusie, płyta podłogowa w samochodzie osobowym).

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-04-02, 07:13
autor: Darek
Znawcy..

To, że Conecto są wycofywane wynika zasadniczo z nadwyżki taborowej, bądź jak kto woli mniejszej liczby zadań przewozowych.
W 2015 roku w przetargu startowały
Zasada Group z konstrukcją Jelcz M181 III gen.
MAN Polska z modelem SG313
Evobus z modelem O345G
oraz Irisbus z modelem Karosa.

Najtańszy był Irisbus, najdroższy MAN. Jelcz i Mercedes uplasowały się po środku, wszystkie cztery modele były testowane na linii 69.
Dokładnie. Dodam tylko że Jelcz z niską podłogą był w podobnej cenie. Szkoda że nie został wybrany.

Irisbus Karosa B 961: https://en.wikipedia.org/wiki/Karosa_B_961
MAN SG313: https://pl.wikipedia.org/wiki/MAN_Lion%27s_Classic_G
Jelcz Tantus: https://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_M181MB

Pierwsze Mercedesy Conecto na ulice Bydgoszczy wyjechały 12 grudnia 2005 roku, włączając się w obsługę linii: „52”, „53”, „79”, „64” i „68”.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-04-02, 15:10
autor: Kris
Krzysztof Juszczak pisze:Wytrzymałość konstrukcji autobusu zależy nie tyle od poziomu podłogi
Krzysztof, mi nie chodziło o wytrzymałość konstrukcji, tylko o sam fakt występowania wysokiej podłogi :)

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-04-23, 10:43
autor: ikarusiarz
Jakieś lustro z ramieniem, od Conecto, dostało nowe życie. Zostało przeszczepione do Volvo 690.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-07-05, 23:21
autor: Kuba3569
Conecto 551, 554 i jeszcze jeden, ale nie wiem jaki nr. Łącznie odstawionych jest 6 Conecto (4 pod płotem i 2 na sektorze H).

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-07-13, 20:36
autor: 77Niklowa
Kuba3569 pisze: jeszcze jeden, ale nie wiem jaki nr
567.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-07-13, 20:39
autor: Artur Gotowski
i czym teraz Hitler będzie jeździł? :lol:

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-07-13, 21:04
autor: Kris
77Niklowa pisze:567
http://phototrans.pl/2415,57,6477,0.html

Zatem przydałoby się oznaczyć go tu jako wycofanego. Kto tam władny?

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-07-13, 23:08
autor: Karol
No wycofałem. I tym sposobem zostało tylko 26 Conect z 32 :/

Re: Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-07-14, 11:48
autor: ikarusiarz
Artur Gotowski pisze:i czym teraz Hitler będzie jeździł? :lol:
Już dawno nie jeździ.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-07-28, 12:15
autor: ikarusiarz
Jedno Conecto odjechało wczoraj na haku, pewnie w ostatnią drogę.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-08-06, 14:59
autor: 77Niklowa
Pod płotem już nic nie ma.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-08-12, 14:06
autor: Kuba3569
550, 552, 558, 563 odstawione.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-08-14, 09:54
autor: lukasn26
Szkoda, coraz mniej ich, pewnie będzie jak z MANami. Bardzo te Mercedesy lubiłem :)

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-09-07, 12:21
autor: ikarusiarz
Wczoraj (przynajmniej ) dwa Conecta pożegnały się z Inowrocławską.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-09-25, 10:20
autor: Ignacy
Kolejne wycofane wozy; 553, 559, 560, 561

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-10-01, 15:58
autor: Darek
Warto dodać, że wraz z wycofaniem Volvo MZK zostanie tylko z dwoma markami (Mercedes i Solaris). Ostatni raz taka sytuacja miała miejsce w 1991 roku, gdy eksploatowano tylko Jelcze i Ikarusy (gdyby nie liczyć używanych Manów i Mercedesów to do 1997 roku).

Historycznym momentem będzie wycofanie ostatnich średniopodłogowych Conecto. Wówczas pierwszy raz w historii 100% taboru autobusowego będzie niskopodłogowe. Pierwszy niskopodłogowy autobus wyjechał na ulice w styczniu 1996 roku. Czyli od 0 do 100% w nieco ponad 20 lat.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-10-08, 20:08
autor: Jan Niezbędny
Darek pisze:Czyli od 0 do 100% w nieco ponad 20 lat.
Byłoby szybciej, gdyby nie zakup tych głupich Conecto O.345. Już wtedy trzeba było kupić niskopodłogowe, albo chociaż niskowejściowe.

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-11-12, 12:24
autor: spooney
Wycofano z eksploatacji:
- Volvo B10Ble #694 (10.2016)
- Volvo B10Ble #708 (11.2016)

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-11-12, 15:25
autor: Mikolaj Mlicki
spooney pisze:- Volvo B10Ble #708 (11.2016)
Jeszcze na nocce był dzisiaj, więc odstawiony?

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-11-12, 15:41
autor: spooney
Mikolaj Mlicki pisze:Jeszcze na nocce był dzisiaj,
Ciekawe, może jeszcze się nie zaktualizowało :P
Rok produkcji: 1997
VIN: YV3R4A514VA003425
Polisa OC: brak informacji o ważnej polisie
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: kujawsko-pomorskie
Badanie techniczne: brak informacji o ważnym badaniu technicznym
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 464 785 km
Status rejestracji: zarejestrowany

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-11-13, 13:28
autor: spooney
Mikolaj Mlicki pisze:więc odstawiony?
Jednak zrobili mu przegląd :P Dane dla #708 się zaktualizowały :)
Rok produkcji: 1997
VIN: YV3R4A514VA003425
Polisa OC: brak informacji o ważnej polisie
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: kujawsko-pomorskie
Badanie techniczne: aktualne (wykonane w dniu 11.11.2016, ważne do 11.05.2017)
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 489 330 km
Status rejestracji: zarejestrowany

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-11-13, 14:20
autor: Ignacy
A co z 694? On rzeczywiście wycofany?

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-11-13, 17:47
autor: 77Niklowa
spooney pisze:Man NL223 #514 > 01.2016 > Solec Kujawski (?)
Trochę zmieniając temat, #514 trafił do MKS Dębica :)
http://www.phototrans.pl/14,840989,0,MAN_NL223_040.html

Wycofany tabor autobusowy MZK (od 2009r.)

: 2016-11-13, 18:01
autor: Ignacy
Chociaż jeden żyje :(