Klimatyzacja w autobusach i tramwajach

Dyskusje o taborze będącym obecnie w eksploatacji. Kwestie techniczne, monitoring, klimatyzacja, stan techniczny, wady i zalety itp.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
zbylut
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
Lokalizacja: 4don

Klimatyzacja w autobusach i tramwajach

Post autor: zbylut » 2007-08-23, 08:46

Jak to jest z tą klimą? Czy kierowcy ją woogóle wlączają w upalalne dni? czy mają taki obowiązek?
Czy tego nie robią np. z powodu, że pasażerowie otwierają lufciki i cała struga klimatyzowanego powietrza ucieka.
Bujałem się w upały klimatyzowannymi wozami, wróć!- wozami z klimatyzacją i nic nie odczółem, no może prócz wrażenia, że na dworze jest chłodniej niż w autobusie.

Podsumowując: W upalne dni nic nie zastąpi starego Ikara.
Ostatnio zmieniony 2010-07-18, 13:57 przez zbylut, łącznie zmieniany 2 razy.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Jak to jest z tą klimą?

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-23, 10:27

zbylut pisze:Jak to jest z tą klimą? Czy kierowcy ją woogóle wlączają w upalalne dni? czy mają taki obowiązek?
Nie mogą włączać czegoś, czego nie ma. Klimatyzację dla pasażerów posiada tylko skład 805NM, autobusy mają co najwyżej dla kierowcy.

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2007-08-23, 11:46

1.) Zaden autobus MZK nie ma klimatyzacji na przedzial pasazerski, coniektore mają tylko dla kierowcy - lecz ta tez nie zawsze dziala
2.) Klimatyzacja...? Wiecie jak to w ogole dziala? Musi pojazd być szczelnie zamknięty, nawet jak by była to nie było by mozna tego zauwazyć bo ludzie i tak okna otwieraja, a przystanek jest co 1 minute. Na podmiejskich to tak, ale nie tutaj. Chyba ze byly by cieple guziki i klima bylaby na 93/92/94
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-23, 14:00

ŁukaszB pisze: 2.) Klimatyzacja...? Wiecie jak to w ogole dziala? Musi pojazd być szczelnie zamknięty, nawet jak by była to nie było by mozna tego zauwazyć bo ludzie i tak okna otwieraja, a przystanek jest co 1 minute. Na podmiejskich to tak, ale nie tutaj. Chyba ze byly by cieple guziki i klima bylaby na 93/92/94
Dobrze że cały świat o tym nie wie i stosuje.

W gruncie rzeczy nie chodzi o to, żeby utrzymywać w przedziale pasażerskim stałą temperaturę, ale żeby stosować jego przewiew schłodzonym powietrzem i również w czasie postojów. To że temperatura jako taka spadnie może o dwa-trzy stopnie o niczym nie świadczy.

A okna swoją drogą można blokować przy sprawnej klimie.

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2007-08-23, 14:14

Z tego co wiem to klime w bydgoskim MZK mają conecto i citaro i to tylko dla kierowców :P

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-08-23, 14:39

Najlepszą klimę to mają Ikarusy :) . Jak sie do nich wsiadzie to nigdy nie jest duszno i gorąco jak w piekarniku. Pozostałe wozy mozna do takiego piekarnika przyrównać.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-23, 15:07

Artur2406 pisze:Z tego co wiem to klime w bydgoskim MZK mają conecto i citaro i to tylko dla kierowców :P
Część manów też ma, nie wiem jak V7000.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-08-23, 15:34

Tarhim pisze:
Artur2406 pisze:Z tego co wiem to klime w bydgoskim MZK mają conecto i citaro i to tylko dla kierowców :P
Część manów też ma, nie wiem jak V7000.
Volvo7000 też mają. Jest takie specjalne urządzenie w kabinie kierowcy.

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2007-08-24, 19:39

VolvoB10B_2690 pisze:
Tarhim pisze:
Artur2406 pisze:Z tego co wiem to klime w bydgoskim MZK mają conecto i citaro i to tylko dla kierowców :P
Część manów też ma, nie wiem jak V7000.
Volvo7000 też mają. Jest takie specjalne urządzenie w kabinie kierowcy.
Sam nie wiem jak to jest z V7000 bo... 2 kierowcow mi mowilo ze maja i nawet byl incydent ze jeden sie rozchorował, a też 2 kierowcow mowilo ze nie ma...

A ja mysle ze nie ma, bo sprezarek nie ma,a butle zostawili bo bylyby dziury w dachu. Nawet gdyby byla watpie by dzialala, spojrzcie na filtry z conecto przy klimie...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-08-24, 20:22

ŁukaszB pisze:Sam nie wiem jak to jest z V7000 bo... 2 kierowcow mi mowilo ze maja i nawet byl incydent ze jeden sie rozchorował, a też 2 kierowcow mowilo ze nie ma...

A ja mysle ze nie ma, bo sprezarek nie ma,a butle zostawili bo bylyby dziury w dachu. Nawet gdyby byla watpie by dzialala, spojrzcie na filtry z conecto przy klimie...
Dla przestrzeni pasazerskiej V7000 napewno nie ma. Jak jest u kierowców nie wiem.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-08-25, 04:51

Ikarus280 pisze:
ŁukaszB pisze:Sam nie wiem jak to jest z V7000 bo... 2 kierowcow mi mowilo ze maja i nawet byl incydent ze jeden sie rozchorował, a też 2 kierowcow mowilo ze nie ma...

A ja mysle ze nie ma, bo sprezarek nie ma,a butle zostawili bo bylyby dziury w dachu. Nawet gdyby byla watpie by dzialala, spojrzcie na filtry z conecto przy klimie...
Dla przestrzeni pasazerskiej V7000 napewno nie ma. Jak jest u kierowców nie wiem.
Ja jestem pewny,że mają zrobie zdjęcie w kabinie i pokaże wam.

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2007-08-25, 12:48

VolvoB10B_2690 pisze:
Ikarus280 pisze:
ŁukaszB pisze:Sam nie wiem jak to jest z V7000 bo... 2 kierowcow mi mowilo ze maja i nawet byl incydent ze jeden sie rozchorował, a też 2 kierowcow mowilo ze nie ma...

A ja mysle ze nie ma, bo sprezarek nie ma,a butle zostawili bo bylyby dziury w dachu. Nawet gdyby byla watpie by dzialala, spojrzcie na filtry z conecto przy klimie...
Dla przestrzeni pasazerskiej V7000 napewno nie ma. Jak jest u kierowców nie wiem.
Ja jestem pewny,że mają zrobie zdjęcie w kabinie i pokaże wam.
Wiesz, V7000a tez od zewnatrz wyglada jak by mial klime, aczkolwiek tam sa tylko zbiorniki, nie ma sprezarek...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Klimatyzacja

Post autor: pawel_nk » 2008-09-20, 15:28

Łukasz pisze:no słuchaj skoro wolisz do starego wysokopokładowego ikara wsiadać gdzie ani zimno ani ciepło nie było to ja nie zmuszam.
Ikarusy zostaw w spokoju. Autobusy miały swój niepowtarzalny klimat i bardzo zapisały się w historii naszego miasta. Poza tym była to bardzo wytrzymała konstrukcja. Zobaczymy czy dostępne teraz autobusy bedą w stanie wytrzymać tyle co ikary. Szczerze w to wątpię...

[mod3]/h: wydzielam temat bo się OT zrobił[/mod3]
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 07:42 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Andrzej Kuczyński
Posty: 153
Rejestracja: 2007-04-29, 21:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Andrzej Kuczyński » 2008-09-20, 16:06

Podejrzewam kolego Łukaszu, że w ikarusie bez klimatyzacji było przewiewnie. A jak komuś się nie podoba niech sobie otworzy okno i przy nim stoi. Klimatyzacja powoduje jednocześnie to, że spalanie ropy w pojeździe wzrasta o znaczący procent.
Obrazek

Awatar użytkownika
Gość
Posty: 73
Rejestracja: 2008-08-30, 14:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Gość » 2008-09-21, 00:06

pawel_nk pisze:
Łukasz pisze:no słuchaj skoro wolisz do starego wysokopokładowego ikara wsiadać gdzie ani zimno ani ciepło nie było to ja nie zmuszam.
Ikarusy zostaw w spokoju. Autobusy miały swój niepowtarzalny klimat i bardzo zapisały się w historii naszego miasta. Poza tym była to bardzo wytrzymała konstrukcja. Zobaczymy czy dostępne teraz autobusy bedą w stanie wytrzymać tyle co ikary. Szczerze w to wątpię...

Wiedziałem, że wyciągnięty zostanie ten wątek...Ja nie twierdze, że ikarus był zły bo naprawdę mile go wspominam, ale uważam, że nie powinny już regularnie kursować, a jedynie stać się zabytkami przypominającymi o strych dobrych czasach w komunikacji miejskiej. Tym bardziej czym podróżowaliśmy dzięki firmie mobilis i ich serwisowi (przypominam, że nie serwisuje już ich PKS). Powinny je zastąpić nowoczesne autobusy innych producentów. Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę, że nowoczesne autobusy są bardziej przyjazne dla środowiska pod względem emisji spalin i zużycia paliwa.


Andrzej_213 pisze:Podejrzewam kolego Łukaszu, że w ikarusie bez klimatyzacji było przewiewnie. A jak komuś się nie podoba niech sobie otworzy okno i przy nim stoi. Klimatyzacja powoduje jednocześnie to, że spalanie ropy w pojeździe wzrasta o znaczący procent.


No chyba sobie żartujesz...Twoim zdaniem klimatyzacja powoduje większe spalanie, ale okna powodują pogorszenie się aerodynamiki pojazdu i wytracaniu energii przez zawirowania powietrza powstające w przykładowym ikarusie. Co do klimatyzacji to powoduje ona 5% wzrost spalania w przypadku autobusu co daje przy śr. spalaniu 25l na 100km daje 1,25l na 100km więcej (co prawda udowodniono, że otwarte okna w mniejszym stopniu o 1,08 zwiększają zużycie paliwa, ale są mniej przyjazne dla użytkownika ponieważ powodują dostarczenie większej ilości spalin w wnętrza autobusu i w korku jednak chłodu nie poczujesz...). Równie dobrze można powiedzieć nie wsiadaj du autobusu bo powoduje większe zużycie paliwa...Zresztą nowoczesny autobus z włączoną klimatyzacją spali mniej od ikarusa z otwartymi oknami.
Kubica by Renault...

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-09-21, 06:59

Łukasz pisze:Wiedziałem, że wyciągnięty zostanie ten wątek...Ja nie twierdze, że ikarus był zły bo naprawdę mile go wspominam, ale uważam, że nie powinny już regularnie kursować, a jedynie stać się zabytkami przypominającymi o strych dobrych czasach w komunikacji miejskiej. Tym bardziej czym podróżowaliśmy dzięki firmie mobilis i ich serwisowi (przypominam, że nie serwisuje już ich PKS). Powinny je zastąpić nowoczesne autobusy innych producentów. Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę, że nowoczesne autobusy są bardziej przyjazne dla środowiska pod względem emisji spalin i zużycia paliwa.
Chyba nie jesteś na bieżąco, ikarusy nie jeżdża już z 2 miesiące. No oprócz dwóch pogotów po NG z MZK.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2008-09-21, 18:03

-wymagania klimatyzacji (klimat sie zmienia, a lata są upalne dlatego z myślą o osobach starszych i ludziach chorych na serce powinno wymagać się od nowego przewoźnika klimatyzacji we wszystkich nowych autobusach na linii przetargowej; nie od dziś wiadomo, że Bydgoszcz małym miastem nie jest, a pod tym względem zostaje w tyle w stosunku do Warszawy czy Krakowa (dla przykładu). Klimatyzacja obowiązkowo powinna zagościć już na flagowej linii 69 gdzie pasażerowie często spędzają wiele czasu w autobusie próbując się dostać z Błonia do Fordonu w upale)
Ile masz dni w roku w których panuje upał?? Byłem w wakacje w Atenach i tam w każdym autobusie, trolejbusie i tramwaju jest klima. Autobusy posiadają również rolety, a przegubowe Volva mają rozsuwane okna nawet z tyłu!! (fotka poglądowa-niestety złej jakości). Ale tam jest naprawdę upał Bracie. Nie wiem czy przytoczone przez Ciebie starsze i chore osoby nie dostaną szoku termicznego po wejściu do "lodówki".. Ja człowiek zdrowy i młody obawiałem się skutków nadmuchu lodowatego powietrza w autobusie.. Na szczęście przeżyłem, ale moja żona ostro odchorowała te zmiany klimatu..

Klimatyzacja, w dodatku cało pojazdowa to dodatkowe urządzenie o które trzeba dbać, a z tym jak jest-wiadomo przy obecnych stawkach za wozokilometry.. Odgrzybianie kosztuje..

Obrazek

Awatar użytkownika
Gość
Posty: 73
Rejestracja: 2008-08-30, 14:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Gość » 2008-09-22, 17:12

Ja nie twierdze, że klimatyzacja ma same plusy. Minusem są miedzy innymi:
-drogie filtry, napełnianie i czyszczenie
-większe zużycie paliwa
-większe koszty zakupu takiego pojazdu

Ale jednak większość ludzi coraz częściej na liniach miejskich (nie wspominając o międzymiastowych) woli autobus klimatyzowany niż z wielkimi otwieranymi oknami z tego co wiem kierowca też woli mieć klimatyzowane miejsce pracy niż z wielkim oknem. Nawet trochę odbiegając od tematu ludzie szukają aut dla siebie z klimatyzacją. Ja nie spotkałem się jeszcze z "lodówką" w autobusie. To wszystko zależy od kierowcy jeśli ustawi 21-22'C to nie jest wcale tak zimno i spotykamy się w autobusie z temp. "pokojową" , a nie nagrzaną blachą. Sam mam auto z klimatyzacją i nie zamienił bym go na uboższe...Nie mówiąc już o tym ile czasu spędzam w turystycznych autokarach i przez klimatyzacje raz w życiu byłem chory na grypę. Chory byłem tydzień, a całe wakacje nie "pociłem" się jadąc gdzieś...Co do Grecji to ja wiem jak tam wygląda transport bo sam byłem w Leptokarii 2 lata temu i bardzo podobał mi się poziom jaki prezentuje tam komunikacja.

Na koniec do "mateusza"
Chyba nie jesteś na bieżąco, ikarusy nie jeżdża już z 2 miesiące. No oprócz dwóch pogotów po NG z MZK.
Wkradł tu się spory OT. Może i nie jestem na bieżąco, ale naprawdę nie martwi mnie to, że Ikarusy zakończyły swoją karierę w MZK bo firma wiedziała kiedy powinien "ze sceny zejść" aby zakończyć kursowanie z klasą, a nie jeździć zaniedbanymi i na granicy absurdu Ikarami z Warszawy. No i przypominam "starszym" forumowiczom, że rozmowa na temat Ikarusa może toczyć sie w innym temacie do, którego został on przeznaczony.
Kubica by Renault...

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-22, 17:16

Skoro mówimy o klimie to w planach od nowego roku jest montaż klimatyzacji kabiny motorniczego w remontowanych wozach...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2008-09-22, 17:51

To wszystko zależy od kierowcy jeśli ustawi 21-22'C to nie jest wcale tak zimno i spotykamy się w autobusie z temp. "pokojową"
Mowa o szoku termicznym kolego. Jak na zewnątrz będzie 40, a w środku 25 to zawsze jest to szok dla organizmu.. Jak wchodzisz do jeziora to się chlapiesz, aby schłodzić ciało, a przecież woda nie ma 2 stopni..
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 07:23 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gość
Posty: 73
Rejestracja: 2008-08-30, 14:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Gość » 2008-09-22, 18:09

ikarusiarz pisze:Mowa o szoku termicznym kolego. Jak na zewnątrz będzie 40, a w środku 25 to zawsze jest to szok dla organizmu.. Jak wchodzisz do jeziora to się chlapiesz, aby schłodzić ciało, a przecież woda nie ma 2 stopni..
Tak tyle, że ja wole jednak wejść do tego chłodniejszego autobusu.
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 07:23 przez , łącznie zmieniany 1 raz.
Kubica by Renault...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-09-24, 15:49

Zresztą długo tej temperatury 25 stopni nie utrzymasz, ciągłe otwieranie drzwi.
A zakup autobusu może być droższy o ile? 20 tyś?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Gość
Posty: 73
Rejestracja: 2008-08-30, 14:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Gość » 2008-09-25, 23:38

Z tego co wiem to Urbino 12 z klimą był droższy o 12500 zł na sztuce gdy zamawiali w PKS-ie. Tak samo za duże okna dopłacasz w 12-metrowym 3 tys. nie zamówili ich oczywiście bo ich zadaniem takie wystarczą. Absolutnie nie bronię PKS-u, ale myślenie ich i wielu innych przewoźników skłania się do: "Skoro nie musimy to po co wydawać pieniądze..."
Ostatnio zmieniony 2008-09-26, 08:24 przez , łącznie zmieniany 1 raz.
Kubica by Renault...

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-09-26, 11:36

i sam fakt ze nasze pestki mają klimatyzacje a ludzie i tak otwierają okna... więc po co... :)
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-09-27, 18:25

misieek pisze:i sam fakt ze nasze pestki mają klimatyzacje a ludzie i tak otwierają okna... więc po co... :)
Za każdym razem jak jechałem pesą to jeśli chodziła klima to okna były zablokowane (co za tym idzie wszystkie zamknięte)

micha

Wysoka temperatura wewnątrz pojazdów KM w czasie upałów

Post autor: micha » 2009-07-06, 16:09

Jazda w piekarniku MZK

W piątek zmierzyliśmy temperaturę w bydgoskich autobusach. Jest w nich niebezpiecznie gorąco!
[...]
Źródło: http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 4&IdTag=85
Express bydgoski
Ostatnio zmieniony 2009-08-19, 21:53 przez micha, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 750
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-07-06, 21:14

Express Bydgoski pisze:Jednak w Bydgoszczy nie ma co liczyć na klimatyzowane pojazdy. Przewoźnicy zasłaniają się rachunkiem ekonomicznym.
Trochę to dziwne bo MANy, Citara i Conecta mają klimę...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-07-06, 21:16

Alden pisze:MANy, Citara i Conecta mają klimę...
Mają ale tylko dla kierowców a nie dla pasażerów :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 750
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-07-06, 21:20

obserwator pisze:Mają ale tylko dla kierowców a nie dla pasażerów :)
Dzięki za wyprowadzenie z błędu :)
Swoją drogą klimatyzacja często i tak nie spełnia swoich założeń: znajdą się tacy co będą otwierać okna, jeszcze przecież otwieranie drzwi na przystankach. Dlatego pod tym względem cenię Solarisy Mobilisu w przedziale 209 - 225 mają one przesuwane okna przez co jest ciągła wymiana powietrza w czasie jazdy; jazda takim SU latem w moim odczuciu to przyjemność.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-07-06, 21:30

Najwięcej autobusów ?Mobilisu? z klimatyzacją jeździ w Warszawie. Dlaczego nie ma ich w Bydgoszczy?

- Gdy stanęliśmy do przetargu na obsługę linii 69, miasto nie postawiło nam takich wymogów - wyjaśnia Szymonik.
W Warszawie w każdym przetargu na linie, jest obowiązek posiadania wozów z klimą.
Ostatnio zmieniony 2009-07-06, 22:15 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ