No niektóre owe 105Na już chyba pojechały ku złomowisku, ale mogę się mylić.ET40 pisze:Obecnie chodzą pogłoski o zakupie 105Na z Poznania. Nie będę pisał co o tym myślę.
/mod/ najpierw przecinek, potem spacja ;)
Moderator: spooney
No niektóre owe 105Na już chyba pojechały ku złomowisku, ale mogę się mylić.ET40 pisze:Obecnie chodzą pogłoski o zakupie 105Na z Poznania. Nie będę pisał co o tym myślę.
Piszesz głupoty. ZDMiKP nie likwiduje żadnej linii z powodu brak wozów w Miejskich Zakładach Komunikacyjnych.ET40 pisze:Żenujący jest fakt, że ZDMIKP musi likwidować linię tramwajową, żeby wozów wystarczyło do obsługi pozostałych linii i to przy patologiach takich, jak solówki na 4.
Możliwe. Ale niech nikt, nie wmawia, że są likwidowane linie z powodu rzekomego braku taboru, bo to są brednie.Alden471 pisze:niewątpliwie musi mieć na uwadze st. taborowy MZK.
Skądże znowu... Na "piątce" będą jeździły te wagony co teraz na "4r"lukas_3830 pisze:Przyjdzie linia "5" i wtedy na 100% będzie brakowało składów.
Bo? Chłopie same bzdury piszesz. Wagonów wystarczy bez żadnych problemów. Viagry nie będzie jako solo, tylko skład.ET40 pisze:5 może wyjedzie, ale jeżeli tak dalej pójdzie to i o 1 (Wilczak-Las Gd.) po wybudowaniu linii na PKP zapomnijcie. Dobrze, że chociaż coś przy Viagrze robią, będą 2 dodatkowe solówki.
A jaką gwarancję mi dasz, że wagonów wystarczy bez żadnych problemów? Bo tak ci się wydaje?No, chyba, że 3 puszczą co 15 minut, to wtedy może nawet jakaś konkretna rezerwa zaistnieje...Kamil3836 pisze:Bo? Chłopie same bzdury piszesz. Wagonów wystarczy bez żadnych problemów. Viagry nie będzie jako solo, tylko skład.ET40 pisze:5 może wyjedzie, ale jeżeli tak dalej pójdzie to i o 1 (Wilczak-Las Gd.) po wybudowaniu linii na PKP zapomnijcie. Dobrze, że chociaż coś przy Viagrze robią, będą 2 dodatkowe solówki.
Proste wyliczenia i będziesz miał odpowiedź, że starczy.ET40 pisze:A jaką gwarancję mi dasz, że wagonów wystarczy bez żadnych problemów? Bo tak ci się wydaje?
Z ruchu liniowego został wyłączony już dawno.ET40 pisze: taborowa praktycznie nie istnieje, tym bardziej, że na torze bocznym wylądował 224.
Nie likwidujemy linii z powodu brak wozów na innych liniach. Częstotliwość przydałaby się większa, lecz jeśli tramwaje mają jeździć parami przez różnego typu skrzyżowania to nie wiem czy to jest opłacalne.Robert Reimus pisze:Nie zmienia to faktu, że żeby uruchomić jedną linię, musimy likwidować inną, lub by zwiększyć gdzieś częstotliwość gdzie indziej musimy zmniejszyć. "Nadwyżki" taboru szału nie robią. Częstotliwości kursowania tramwajów również.
Brak związku ze sprawą częstotliwości.Kamil3836 pisze:lecz jeśli tramwaje mają jeździć parami przez różnego typu skrzyżowania to nie wiem czy to jest opłacalne.
Bez m.in. likwidacji linii 9 nie byłoby taboru na nową linię 5.Kamil3836 pisze:Nie likwidujemy linii z powodu brak wozów na innych liniach.
Brawo, wkońcu kolejna osoba zauważa problem. Polityka MZK odnośnie tramwajów jest blędna. Można było mieć dzisiaj o wiele więcej składów niż mamy stały wozy odstawione w 2002 r. wystarczyło dać je do generalnego remontu i modernizacji a nie kasować! Jest jeszcze parę wagonów, które można wyremontować i zmodernizować ale nie bo po co...... Czekam na nowe PESY jak na zbawienie a jak narazie ich nie ma :/ Wystarczy parę kolizji i nie mamy pełnej obsady liniowej.... W Bydgoszczy wyłącznie o autobusy się dba a tramwaje ma się w d***Robert Reimus pisze:Podsumowując: składów jest za mało.
Ale 9 zlikwidowano a 5 dalej nie ma- gdzie sens , gdzie logika?Robert Reimus pisze:Bez m.in. likwidacji linii 9 nie byłoby taboru na nową linię 5.
MZK utrzymuje tyle wozów + niezbędne minimum(koszty) dla ilu otrzymuje zadania z ZDMIKP.lukas_3830 pisze:Polityka MZK odnośnie tramwajów jest blędna
Zgadza się . Ale kto będzie sponsorem dla tych wymarzonych remontów. Zarząd płaci za wyjeżdżone wozokilometry a na remont MZk wykłada z zarobionych pieniędzy.lukas_3830 pisze:Można było mieć dzisiaj o wiele więcej składów niż mamy stały wozy odstawione w 2002 r. wystarczyło dać je do generalnego remontu i modernizacji a nie kasować!
14-letnie Volvo dość mocno zawyżają średnią wieku, kebaby i Citaro też zaczynają się starzeć, co widać, słychać i czuć, MAN-y to zajeżdżone staruszki, a dostawy nowych Conecto takie wielkie nie są.michał 78 pisze:Ponadto zarząd przez lata wymagał stałego odmładzania taboru autobusowego( a tu mamy się czym pochwalić jeśli chodzi o wiek)
To mi jeszcze Sitarek mówił gdy pytałem się o parówe. Raczej chodzi o całośćMateusz Machel pisze:To koszt materiałów i części czy już jest w tym zawarta 'robocizna'?
Tylko, jak już zauważono, podłogi niskiej nie ma. Nie tędy droga, to równie ślepa uliczka jak kupowanie wysokopodłogowych conecto tylko po to żeby zaniżać średnią wieku.Darek pisze: Remont kapitalny za 0,5 miliona złotych sprawia że tramwaj jest jak nowy.
A kupiłeś sobie przez ostatnie 20 lat telewizor, czy wymieniłeś większość części w czarno-białym Unoimorze i jest teraz jak nowy?Darek pisze: Remont kapitalny za 0,5 miliona złotych sprawia że tramwaj jest jak nowy.
Obecna liczba kolejności kursujących liniowo, po wybudowaniu trasy do PKP, będzie taka sama.Robert Reimus pisze:Oczywistym jest, że obecna liczba wagonów nie przystaje do realizowanej inwestycji (Dworzec PKP) i słabo ma się do zwiększania znaczenia komunikacji tramwajowej (która dla przypomnienia jest szkieletem sieci komunikacyjnej)
Podsumowując: składów jest za mało.
Nie, milion przejechanych km, więc to czas na wysłanie wozów na NG.ET40 pisze:chyba nie byłoby złym rozwiązaniem wstrzymać się z niektórymi NG i zamiast tego wzbogacić zasoby taborowe.
To nie ma żadnego związku z nową linią. 9 została zlikwidowana z innych względów.Robert Reimus pisze:Bez m.in. likwidacji linii 9 nie byłoby taboru na nową linię 5.