Jaki autobus najlepszy?

Dyskusje o taborze będącym obecnie w eksploatacji. Kwestie techniczne, monitoring, klimatyzacja, stan techniczny, wady i zalety itp.

Moderator: spooney

Najlepszy typ pojazdu w mzk

Ikarus 280
8
20%
Jelcz M181MB
0
Brak głosów
Man NG313
4
10%
Man NL223
4
10%
Volvo 7000A
8
20%
Volvo B10 (BLE, LE, L)
3
8%
Volvo B10LA , MA
4
10%
Mercedes Citaro (O530)
9
23%
 
Liczba głosów: 40

Awatar użytkownika
zbylut
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
Lokalizacja: 4don

Jaki autobus najlepszy?

Post autor: zbylut » 2007-08-05, 14:18

Jaki wg. Ciebie jest naljepszym autobus w mzk? Weź pod uwagę, komfort jazdy (prowadzenia), jakośc jazdy na siedząco (fotele), zewnętrzna i wenętrzna stylistyka, łatwośc wejścia do autobusu i przemieszczania sie po nim i najwazniejsze: sentyment do danego modelu.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-08-05, 14:33

ciekawe dlaczego autor nie uwzględnił connecto :lol: i jelcza m121mb :P i zapiekanki :D
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2007-08-13, 20:38

Zagłosowałem na NL223, ale oddałbym również głos na O530

Czemu?

NL223 to wedlug mnie najlepsze autobusy jakie ma MZK - szkoda że zaniedbane
O530 - jest wporządku, szkoda że to ta starsza wersja Citaro, aczkolwiek sa wygodne, ale mało miejsc siedzących
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-08-13, 21:18

Dosłownie to samo co ŁukaszB napisał wyzej, najlepszy Man NL223, to bezkompromisowy autobus, bardzo dobry komfort jazdy, niska awaryjność a praktycznie jej brak i niezwykle wydajne ogrzewanie zimą to samo do Citaro
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-14, 13:58

Krzysztof II pisze:Dosłownie to samo co ŁukaszB napisał wyzej, najlepszy Man NL223, to bezkompromisowy autobus, bardzo dobry komfort jazdy, niska awaryjność a praktycznie jej brak i niezwykle wydajne ogrzewanie zimą to samo do Citaro
Ta, niezwykle wydajne ogrzewanie również latem dzięki wspaniałemu przewietrzaniu wozu...

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2007-08-14, 14:37

więc tak ogólnie wybrałem vovlo B10 Ma bezapelacyjny jeśli chodzi o poruszanie się po nim ;] dużo miejca . jeśli chodzi o komfort jazdy ( siedzenie ) to napewno Citaro A jeśli chodzi o prowadzenie to Man ;] Stylistyka? poczekam na nowego Citaro :P Ciężko tak wytypować jeden model :|

fulcrum
Posty: 18
Rejestracja: 2007-05-24, 18:31
Lokalizacja: near JFTC
Kontakt:

Post autor: fulcrum » 2007-08-15, 10:42

Ikarus rulez :browar: Najlepsze autobusy. Latem przewiewne, a zima nieparuja :D

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2007-08-15, 11:24

fulcrum, ale zimą to się zamrozić w nich można :P
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

fulcrum
Posty: 18
Rejestracja: 2007-05-24, 18:31
Lokalizacja: near JFTC
Kontakt:

Post autor: fulcrum » 2007-08-15, 11:58

Misiaczynka Prawdziwego milosnika Ikarusow to nie zrazi :P Poza tym jest jakis klimacik :opalac:

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2007-08-15, 12:40

fulcrum pisze:Misiaczynka Prawdziwego milosnika Ikarusow to nie zrazi :P Poza tym jest jakis klimacik :opalac:
Właśnie to ostatnio zauważyłem że tu są miłośnicy ikarusow i milosnicy komunikacji...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2007-08-15, 18:40

fulcrum, jak będzie miał zapalenie płuc i wyda na wyleczenie mnóstwo kasy to może zmienić zdanie :P wg mnie najwygodniejsze miejsce w ikarze to to przy ostatnich drzwiach z tyłu (bokiem) ale można wyjątkowo wygodnie się rozłożyć że tak to nazwę :P
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-08-16, 10:21

Ikarusy to mistrzostwo, tylko niestety nie wypuscili narazie kolejnej edycji 280, ale uważam ze chcetni byli by na 100%. Najlepsze są MANy i basta :P
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-08-17, 11:03

Krzysztof II pisze:Najlepsze są MANy i basta

jeśli chodzi o niską awaryjność, silnik oraz łatwość pracy kierowcy to trudno się nie zgodzić, jeśli chodzi o komfort pasażerów ( ilośc miejsca między siedzeniami, szybkość wymiany pasażerów i temperatura w upalne dni ) to raczej tragedia
Misiaczynka pisze:fulcrum, jak będzie miał zapalenie płuc i wyda na wyleczenie mnóstwo kasy to może zmienić zdanie

nieźle koledze życzysz, nie ma co :P tylko nie wiem dlaczego ktos miałby łapać to zapalenie płuc od małego jeżdżę zimą ikarami i jakoś nigdy nie złapałem, jak głosi stare mądre polskie przysłowie po to jest zima żeby było zimno, od tego żeby nie chorować są ciepłe kurtki, czapki i szale, zresztą temperatura w ikarze nigdy nie jest niższa niż na zewnatrz za to w takim manie w słoneczne letnie dni potrafi być o wiele wyższa, zresztą komentarze jakie się pojawiają w takim autobusie mówią same za siebie ( ja pierd..., k... jak gorąco ) o zimie i ciepłym ubraniu napisałem a co mam zrobić w lato gdy nie mam wyjścia i już muszę jechać autobusem, trafi mi się man i chociaż jestem w przewiewnym t-shircie i krótkich spodenkach to gotuję się w pocie swoim i współpasażerów oraz zaczynam się dusić z braku tlenu do tego nerwy mi siadają bo nienawidzę takich sytuacji i zawsze się wtedy wkurw... denerwuję. Ja to jeszcze pół biedy ale co mają powiedzieć ludzie z nadciśnieniem i innymi chorobami sercowo-naczyniowymi? Mało to razy kierowcy muszą przerywać jazdę i wzywać karetkę? Przecież taka podróż może się skończyć dla chorej osoby tragicznie!

dlatego właśnie ja głosowałem na ikarusa:

-dostosowanie do polskich warunków
-pojemność
-szybkość wymiany pasażerów
-wygoda siedzeń
-sentyment

zdecydowanie najwięcej plusów
ŁukaszB pisze:Właśnie to ostatnio zauważyłem że tu są miłośnicy ikarusow i milosnicy komunikacji...
Kto jest prawdziwym miłośnikeim moglibyśmy sprawdzić chyba jedynie po tym jak wypełnił ankietę na temat rozwoju komunikacji w naszym mieście ale skoro jest ona anonimowa to tego nie sprawdzimy, mamy więc rozumieć to zdanie w ten sposób że miłosnicy ikarusów nie są miłośnikami komunikacji przeciwnie do miłośników nowych autobusów?
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-08-17, 11:35

mc_pele pisze:jeśli chodzi o komfort pasażerów ( ilośc miejsca między siedzeniami, szybkość wymiany pasażerów i temperatura w upalne dni ) to raczej tragedia
Bydgoskie MANy maja najwygodniejsze siedzenia po Citaro, szkoda że w MZK nie stosdują lotniczych tak jak w KMie :P Tylko ta wentylacja.
Ma znacznie wiecej plusów nix minusów,

Plusy:
-niska awaryjnosć
-oszczędny i mocny silnik
-bardzo wygodne siedzeniastanowisko pracy kierowcy
-wydajne ogrzewanie(zimą)

Minusy:
-kiepska wentylacja,
-cena!
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2007-08-17, 11:36

Owszem siedzenia są najlepsze poza Ciatowskimi...

a że jest ciepło... jak jest strasznie gorąco to w kazdym tak samo...coś za coś...to ma być najlepszy a nie idealny...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-08-17, 12:38

ale temperatura w autobusie sięga 30 st. Celsjusza. - Jest bardzo gorąco - mówi Owsiak. - Żadnej klimatyzacji, wiatraków, tylko trzy okienka, które i tak trzeba zamykać, gdy zaczynamy kręcić, a do tego te lampy, one też dodają kresek - opowiada.

W pewnym momencie jedna ze statystek krzyczy, że źle się czuje. Musi szybko wysiąść, bo zemdleje. Na jej miejsce natychmiast znajduje się kolejna dziewczyna.

fragment artykułu który zamieściłem w Aktualnościach - o filmie kręconym w Bydgoszczy, jeden dzień kręcili w Manie Forbusu - ten wycinek mówi sam za siebie, pewnie że najlepszy autobus nie jest idealny ale jak widać Man jest niebezpieczny dla zdrowia pasażerów ( nawet życia osób chorych - pisałem o tym wcześniej ) a głośno o tym że najważniejsze jest aby dojechać bezpiecznie do celu, jak widać w manie w lato jest bardzo niebezpiecznie więc jak dla mnie jest to jeden z najgorszych autobusów

[ Dodano: 2007-08-17, 10:39 ]
ŁukaszB pisze:jak jest strasznie gorąco to w kazdym tak samo...


w ikarusie jest tak samo jak w manie? chyba jeździmy innymi ikarusami i innymi manami, równie dobrze mógłbym napisać że jak jest zimno to we wszystkich jest tak samo zimno i byłoby w tym stwierdzeniu chyba tyle samo prawdy...
3N Wilczak

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-08-17, 12:47

Bo przeowźnik nie popatrzy w liste wyposazenia danego pojazdu..., a przecież taksamo jak i Mana jak i Ciparo można zaówić z okanami typu ikarus... .
Krzysztof II pisze:Plusy:
-niska awaryjnosć
-oszczędny i mocny silnik
-bardzo wygodne siedzeniastanowisko pracy kierowcy
-wydajne ogrzewanie(zimą)

Minusy:
-kiepska wentylacja,
-cena!
Nowego jelcza z silnikiem Mana tez można zamówić, beda rózniej markowe podzespoły, tylko balchy niższej jakość, najbardziej ergonomiczny pulpit VDO tez można zamówić. Za wszystko to zapłacisz ze swoich podatków...
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-08-17, 12:58

Ikarus280 pisze:Bo przeowźnik nie popatrzy w liste wyposazenia danego pojazdu..., a przecież taksamo jak i Mana jak i Ciparo można zaówić z okanami typu ikarus... .
I takie wozy mógłbym wysoko ocenić, te jednak jakie jeżdżą po Bydgoszczy uważam za wielkie nieporozumienie, wyglądają na bardziej syberyjskie niż ik 280.33 ;)

[ Dodano: 2007-08-17, 21:25 ]
Ale myślę że moglibyśmy dojść do kompromisu - za najlepszy autobus możnaby uznać mana z rozstawem siedzeń podobnym do karusa lub chociaż B10MA wyposażonego w klimatyzację ( najlepiej włączaną automatycznie gdy temperatura jest za wysoka, tak samo ogrzewanie- gdy ta jest za niska ; wiadomo jak to jest z kierowcami - części chce się dbać o komfort pasażerów, częsci nie bardzo, jeszcze inni zapominają, jakiś tam nie umie itd itp ) lub chociaż w okna które potrafiłyby zapewnić odpowiednią wymianę powietrza. Gdyby to był wóz w pełni niskopodłogowy to nie miałbym absolutnie do czego się przyczepić i uznać taki pojazd za nastepce ikarusa jako najlepszego autobusu naszych ulic... Może w następnym przetargu trochę bardziej zadbają o szczegóły...

ps - wracałem dziś Lionsem - było już późno więc chłodno i pusto - podróż -bajka - do takich warunków to idealne wozy, najczęściej jednak zapadają w pamięć najgorsze przeżycia a tych przeżyłem sporo decydując się na jazdę manem na egzamin lub jakieś spotkanie
3N Wilczak

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-18, 03:26

mc_pele pisze:jak widać Man jest niebezpieczny dla zdrowia pasażerów ( nawet życia osób chorych - pisałem o tym wcześniej
Nie ma autobusu (poza ogórkiem kabrio) w którym się nie zagotuje jak filmowcy wstawią do niego swoje słoneczka.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-08-19, 13:20

Tarhim pisze:Nie ma autobusu (poza ogórkiem kabrio) w którym się nie zagotuje jak filmowcy wstawią do niego swoje słoneczka.

jak jest dobry przewiew to myślę że nawet lampy może ochłodzić ;) w tym roku też byłem w Budapeszcie - akurat trafiłem tam pod koniec lipca - rekordowe upały, cały czas około 40 stopni w cieniu, ulice i chodniki nagrzane jak patelnia, środek lata a wszystkie liście brązowe jak pod koniec jesieni z powodu suszy, ale wystarczyło tylko wsiąść do trolejbusa ikarusa 280 gdzie otwarte były wszystkie szyby na oścież oraz lufciki w dachu - wystarczyło że trochę się rozpędził i można było zapomnieć o upale, fakt że wrażenie takie jakby głowę miało urwać ale dawało lepszy efekt niż klimatyzacja w naszym autobusie wycieczkowym :)
3N Wilczak

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-08-19, 15:41

Volvo 7000........ fajnie by bylo gdyby dali 7700
a tak to Ikarus 280.. to klasyka ;D

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-07, 21:45

Przedstawiam moje w miarę obiektywne porównanie autobusów.

Dla jasności porównywałem modele o podobnych walorach i standardzie, tj:
- Ikarus 280.70B
- Volvo B10LA (i ogółem)
- Jelcz M181MB
- Mercedesy ogółem
- Man NG313
- Solaris Urbino 18
Ostatnio zmieniony 2008-05-08, 19:17 przez reputed, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-05-07, 22:50

no jeśli wentylacja volvo jest gorsza niż manów z MZK to naprawdę obiektywne porównanie... chyba, że zestawiasz te many razem z lionami. ale to i tak rozrzut fatalny...

"awaryjność" - no cóż, w tej kategorii to powinno być tak, że im więcej punktów tym bardziej awaryjny... a poza tym trudno obiektywnie ocenić 10-letnie volvo i paromiesięczną solniczkę w kategorii (bez)awaryjności... chyba, że przetrzepiesz książki serwisowe z podobnego okresu i weźmiesz pod uwagę warunki drogowe

"emitowanie hałasu" - tutaj też na zdrowy rozum wyższa ilość punktów powinna oznaczać głośniejszy autobus. I znowu nie patrzysz na wiek autobusów. Jak weszły volvo to było w środku cichutko. Słychać było rozmowy na drugim końcu B10Ba/B10Ma

"wysokość podłogi" - jeśli podłoga w Conecto jest lepsza niż w B10La to... radzę się przyjrzeć obu autobusom. Z wózkiem nie wjedziesz do mesia, trzeba wnieść. Sorry Winnetou!

jeśli chodzi o wyświetlacze to były kolejne generacje pixeli... i trudno tutaj o ocenę.


generalnie - sorry mistrzu, ale kicha, a nie obiektywna ocena
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-07, 23:06

heimat pisze:generalnie - sorry mistrzu, ale kicha, a nie obiektywna ocena
Zaprezentuj swoją to porozmawiamy.

[ Dodano: 2008-05-07, 23:15 ]
heimat pisze:no jeśli wentylacja volvo jest gorsza niż manów z MZK to naprawdę obiektywne porównanie...
Jest gorsza. Praktycznie każdy Ci to powie.
heimat pisze:"awaryjność" - no cóż, w tej kategorii to powinno być tak, że im więcej punktów tym bardziej awaryjny...
I wówczas wynik wyszedłby napewno prawidłowy...
heimat pisze:"emitowanie hałasu" - tutaj też na zdrowy rozum wyższa ilość punktów powinna oznaczać głośniejszy autobus.
j.w.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-05-08, 08:29

volvo7000A pisze:
heimat pisze:no jeśli wentylacja volvo jest gorsza niż manów z MZK to naprawdę obiektywne porównanie...
Jest gorsza. Praktycznie każdy Ci to powie.
hmmm, tylko w manach z tyłu śmierdzi (potem i brudem) i jest duszno, w B10La jest całkiem przyjemnie, zdaje się, że kiedyś na forum była na ten temat dyskusja.
volvo7000A pisze:
heimat pisze:"awaryjność" - no cóż, w tej kategorii to powinno być tak, że im więcej punktów tym bardziej awaryjny...
I wówczas wynik wyszedłby napewno prawidłowy...
Wystarczy użyć takiego pięknego zaprzeczenia "bezawaryjność" ;)
volvo7000A pisze:
heimat pisze:"emitowanie hałasu" - tutaj też na zdrowy rozum wyższa ilość punktów powinna oznaczać głośniejszy autobus.
j.w.
może np "wyciszenie silnika"?

dałem Ci przykład podłogi w Conecto. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego dałeś mu za to dwa punkty. Ja mam dwójkę dzieci i osobiście przetestowałem tą niską podłogę. Do autobusu trzeba wózek wnosić. Nie wyobrażam sobie w ogóle podróży tym autobusem wózkiem inwalidzkim. Swoją drogą nie wiem czy ten autobus kwalifikuje się na LF. Jakoś ciekawe, że do tego się nie odniosłeś. Z tego co widzę to tak naprawdę jedyny punkt sporny, to wentylacja. Pozostałe dwie Twoje uwagi (a wcześniej po części moje) to tak naprawdę problem słownictwa (abstrahując od faktu oceny bo do samych punktów się nie czepiałem chociaż jak wspomniałem z racji różnych roczników trudno to ocenić obiektywnie gdy jeden pojazd ma 5 miesięcy a drugi 10 lat)

tak czy inaczej porównywanie autobusów z różnych lat produkcji (i to diametralnie różnych lat eksploatacji i przebiegu) to nie jest łatwa sprawa. Przedstawiłeś "w miarę obiektywną" jak to nazwałeś ocenę. Ja napisałem co o tym myślę. Trzeba umieć przyjmować krytykę. Ale poczekajmy co powiedzą inni...
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-05-08, 09:22

Otomarsan to gówno..... I jest klasyfikowany jako HF :) A w Manach jest lepiej niż w Volvo, choć różnica jest niewielka, mam obydwa typy na 55 kilka razy dziennie...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-05-08, 09:42

W Volvo zawsze było 100 razy lepiej latem niż w manach! Akurat pod tym względem jestem bardzo wyczulony i humor mi siada zawsze jak mam jechać w upalny dzień autobusem i podjeżdża mi man :/ Po pierwsze to volvo mają nawiewy których w manach nie uświadczysz, te nowsze typy przegubów mają instalację klimatyzacji na dachu ale jest to raczej tylko klimatyzacja kabiny kierowcy, nie zdarzyło mi się nigdy żeby jechać wychłodzonym manem w ciepły dzień. Po drugie otwory w dachu w volvo są o wiele dostępniejsze i łatwiejsze do otworzenia niż w manach ( nie licząc 7000-tam otwierane są przez kierowców a wiadomo jakiej części z nich cokolwiek się chce ). Po trzecie w volvo można uchylić wszystkie okienka, nie wiem po co w manach część jest pozamykana "na fest", chyba po to żeby ludność żyła zdrowiej latem wybierając spacer zamiast autobusu :/ Po czwarte szyby oddzielające drzwi od siedzeń w manach skutecznie blokują jakąkolwiek wymianę powietrza w prawej części pojazdu, stanie w tłoku w ostatnich drzwiach pomiędzy tymi szybami gdy słońce akurat nam wali z prawej strony jest absolutnie nie do wytrzymania co od razu poznać można po wzdychaniach i zapachach ludzi którzy mieli pecha akurat tam się znaleźć :/ Jak dla mnie man to najgorsza masakra letnia, koszmar który niestety co roku powraca :( Wentylacja w manie -1! Ogólnie mana oceniłbym najniżej z nowych wozów - spójrzcie kiedyś z boku jak w manie wszystkie wyższe osoby siedzą przygarbione - z tymi siedzeniami jest ewidentnie coś nie tak, dwie godziny codziennie podróżowania takim manem przez rok i choroba kręgosłupa która będzie utrudniała funkcjonowanie do końca życia jak w banku! I ta "szałowa" ilość miejsca na nogi :/ Czasem jadąc manem tęsknie do fiata 126p :) Dodać można jeszcze za twarde jak na nasze drogi zawieszenie i głośny silnik a w ogólnym rozrachunku man przegrywa z volvo B10B/B10L na całej linii! Jeśli chodzi o conecto to są nieprzystosowane do osób niepełnosprawnych i bardzo ciasne ale trzeba przyznać że na mniej obłożonych liniach są wygodne.

dlatego powtórzę jeszcze raz

"jak widać Man jest niebezpieczny dla zdrowia pasażerów" i cieszę się że nie ma ich zbyt wiele.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-05-08, 12:03

Krzysztof II pisze:Otomarsan to gówno..... I jest klasyfikowany jako HF :)
a co ma piernik do wiatraka?

przypominam, że zestawienie dotyczyło PRZEGUBOWYCH autobusów typu LE/LF
- Ikarus 280.70B
- Volvo B10LA
- Jelcz M181MB
- Mercedes Conecto
- Man NG313
- Solaris Urbino 18

no niech będzie - ikar ma podłogę niską inaczej ;)

tak mi się skojarzyło - znakomita wentylacja ikara ma jedną wadę: huhuha huhuha, nasza zima zła :lol:
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2008-05-08, 15:58

a co ma piernik do wiatraka?
Otomarsan, czyli Conecto :P
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-08, 16:23

heimat pisze:Wystarczy użyć takiego pięknego zaprzeczenia "bezawaryjność"
To jakieś nowe słowo? Awaryjność jest dobrze użyte. pojazd często ulega awariom - punktów mniej, i analogiocznie odwrotnie.
heimat pisze:dałem Ci przykład podłogi w Conecto. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego dałeś mu za to dwa punkty.
Ponieważ patrzyłem ogółem na volvo i ogółem na mercedesy kursujące po Bydgoszczy.
B10LA i Conecto to typowe przykłady. Mercedesy dostały większą ilość punktów ponieważ merce mają średnią podłogę, a volvo wysoką (oczywiście obie marki mają też niską)

ODPOWIEDZ