Jaki autobus najlepszy?
Moderator: spooney
Jaki autobus najlepszy?
Jaki wg. Ciebie jest naljepszym autobus w mzk? Weź pod uwagę, komfort jazdy (prowadzenia), jakośc jazdy na siedząco (fotele), zewnętrzna i wenętrzna stylistyka, łatwośc wejścia do autobusu i przemieszczania sie po nim i najwazniejsze: sentyment do danego modelu.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Zagłosowałem na NL223, ale oddałbym również głos na O530
Czemu?
NL223 to wedlug mnie najlepsze autobusy jakie ma MZK - szkoda że zaniedbane
O530 - jest wporządku, szkoda że to ta starsza wersja Citaro, aczkolwiek sa wygodne, ale mało miejsc siedzących
Czemu?
NL223 to wedlug mnie najlepsze autobusy jakie ma MZK - szkoda że zaniedbane
O530 - jest wporządku, szkoda że to ta starsza wersja Citaro, aczkolwiek sa wygodne, ale mało miejsc siedzących
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ta, niezwykle wydajne ogrzewanie również latem dzięki wspaniałemu przewietrzaniu wozu...Krzysztof II pisze:Dosłownie to samo co ŁukaszB napisał wyzej, najlepszy Man NL223, to bezkompromisowy autobus, bardzo dobry komfort jazdy, niska awaryjność a praktycznie jej brak i niezwykle wydajne ogrzewanie zimą to samo do Citaro
fulcrum, ale zimą to się zamrozić w nich można
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
Właśnie to ostatnio zauważyłem że tu są miłośnicy ikarusow i milosnicy komunikacji...fulcrum pisze:Misiaczynka Prawdziwego milosnika Ikarusow to nie zrazi Poza tym jest jakis klimacik
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
fulcrum, jak będzie miał zapalenie płuc i wyda na wyleczenie mnóstwo kasy to może zmienić zdanie wg mnie najwygodniejsze miejsce w ikarze to to przy ostatnich drzwiach z tyłu (bokiem) ale można wyjątkowo wygodnie się rozłożyć że tak to nazwę
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Krzysztof II pisze:Najlepsze są MANy i basta
jeśli chodzi o niską awaryjność, silnik oraz łatwość pracy kierowcy to trudno się nie zgodzić, jeśli chodzi o komfort pasażerów ( ilośc miejsca między siedzeniami, szybkość wymiany pasażerów i temperatura w upalne dni ) to raczej tragedia
Misiaczynka pisze:fulcrum, jak będzie miał zapalenie płuc i wyda na wyleczenie mnóstwo kasy to może zmienić zdanie
nieźle koledze życzysz, nie ma co tylko nie wiem dlaczego ktos miałby łapać to zapalenie płuc od małego jeżdżę zimą ikarami i jakoś nigdy nie złapałem, jak głosi stare mądre polskie przysłowie po to jest zima żeby było zimno, od tego żeby nie chorować są ciepłe kurtki, czapki i szale, zresztą temperatura w ikarze nigdy nie jest niższa niż na zewnatrz za to w takim manie w słoneczne letnie dni potrafi być o wiele wyższa, zresztą komentarze jakie się pojawiają w takim autobusie mówią same za siebie ( ja pierd..., k... jak gorąco ) o zimie i ciepłym ubraniu napisałem a co mam zrobić w lato gdy nie mam wyjścia i już muszę jechać autobusem, trafi mi się man i chociaż jestem w przewiewnym t-shircie i krótkich spodenkach to gotuję się w pocie swoim i współpasażerów oraz zaczynam się dusić z braku tlenu do tego nerwy mi siadają bo nienawidzę takich sytuacji i zawsze się wtedy wkurw... denerwuję. Ja to jeszcze pół biedy ale co mają powiedzieć ludzie z nadciśnieniem i innymi chorobami sercowo-naczyniowymi? Mało to razy kierowcy muszą przerywać jazdę i wzywać karetkę? Przecież taka podróż może się skończyć dla chorej osoby tragicznie!
dlatego właśnie ja głosowałem na ikarusa:
-dostosowanie do polskich warunków
-pojemność
-szybkość wymiany pasażerów
-wygoda siedzeń
-sentyment
zdecydowanie najwięcej plusów
Kto jest prawdziwym miłośnikeim moglibyśmy sprawdzić chyba jedynie po tym jak wypełnił ankietę na temat rozwoju komunikacji w naszym mieście ale skoro jest ona anonimowa to tego nie sprawdzimy, mamy więc rozumieć to zdanie w ten sposób że miłosnicy ikarusów nie są miłośnikami komunikacji przeciwnie do miłośników nowych autobusów?ŁukaszB pisze:Właśnie to ostatnio zauważyłem że tu są miłośnicy ikarusow i milosnicy komunikacji...
3N Wilczak
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Bydgoskie MANy maja najwygodniejsze siedzenia po Citaro, szkoda że w MZK nie stosdują lotniczych tak jak w KMie Tylko ta wentylacja.mc_pele pisze:jeśli chodzi o komfort pasażerów ( ilośc miejsca między siedzeniami, szybkość wymiany pasażerów i temperatura w upalne dni ) to raczej tragedia
Ma znacznie wiecej plusów nix minusów,
Plusy:
-niska awaryjnosć
-oszczędny i mocny silnik
-bardzo wygodne siedzeniastanowisko pracy kierowcy
-wydajne ogrzewanie(zimą)
Minusy:
-kiepska wentylacja,
-cena!
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Owszem siedzenia są najlepsze poza Ciatowskimi...
a że jest ciepło... jak jest strasznie gorąco to w kazdym tak samo...coś za coś...to ma być najlepszy a nie idealny...
a że jest ciepło... jak jest strasznie gorąco to w kazdym tak samo...coś za coś...to ma być najlepszy a nie idealny...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
ale temperatura w autobusie sięga 30 st. Celsjusza. - Jest bardzo gorąco - mówi Owsiak. - Żadnej klimatyzacji, wiatraków, tylko trzy okienka, które i tak trzeba zamykać, gdy zaczynamy kręcić, a do tego te lampy, one też dodają kresek - opowiada.
W pewnym momencie jedna ze statystek krzyczy, że źle się czuje. Musi szybko wysiąść, bo zemdleje. Na jej miejsce natychmiast znajduje się kolejna dziewczyna.
fragment artykułu który zamieściłem w Aktualnościach - o filmie kręconym w Bydgoszczy, jeden dzień kręcili w Manie Forbusu - ten wycinek mówi sam za siebie, pewnie że najlepszy autobus nie jest idealny ale jak widać Man jest niebezpieczny dla zdrowia pasażerów ( nawet życia osób chorych - pisałem o tym wcześniej ) a głośno o tym że najważniejsze jest aby dojechać bezpiecznie do celu, jak widać w manie w lato jest bardzo niebezpiecznie więc jak dla mnie jest to jeden z najgorszych autobusów
[ Dodano: 2007-08-17, 10:39 ]
ŁukaszB pisze:jak jest strasznie gorąco to w kazdym tak samo...
w ikarusie jest tak samo jak w manie? chyba jeździmy innymi ikarusami i innymi manami, równie dobrze mógłbym napisać że jak jest zimno to we wszystkich jest tak samo zimno i byłoby w tym stwierdzeniu chyba tyle samo prawdy...
3N Wilczak
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Bo przeowźnik nie popatrzy w liste wyposazenia danego pojazdu..., a przecież taksamo jak i Mana jak i Ciparo można zaówić z okanami typu ikarus... .
Nowego jelcza z silnikiem Mana tez można zamówić, beda rózniej markowe podzespoły, tylko balchy niższej jakość, najbardziej ergonomiczny pulpit VDO tez można zamówić. Za wszystko to zapłacisz ze swoich podatków...Krzysztof II pisze:Plusy:
-niska awaryjnosć
-oszczędny i mocny silnik
-bardzo wygodne siedzeniastanowisko pracy kierowcy
-wydajne ogrzewanie(zimą)
Minusy:
-kiepska wentylacja,
-cena!
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
I takie wozy mógłbym wysoko ocenić, te jednak jakie jeżdżą po Bydgoszczy uważam za wielkie nieporozumienie, wyglądają na bardziej syberyjskie niż ik 280.33 ;)Ikarus280 pisze:Bo przeowźnik nie popatrzy w liste wyposazenia danego pojazdu..., a przecież taksamo jak i Mana jak i Ciparo można zaówić z okanami typu ikarus... .
[ Dodano: 2007-08-17, 21:25 ]
Ale myślę że moglibyśmy dojść do kompromisu - za najlepszy autobus możnaby uznać mana z rozstawem siedzeń podobnym do karusa lub chociaż B10MA wyposażonego w klimatyzację ( najlepiej włączaną automatycznie gdy temperatura jest za wysoka, tak samo ogrzewanie- gdy ta jest za niska ; wiadomo jak to jest z kierowcami - części chce się dbać o komfort pasażerów, częsci nie bardzo, jeszcze inni zapominają, jakiś tam nie umie itd itp ) lub chociaż w okna które potrafiłyby zapewnić odpowiednią wymianę powietrza. Gdyby to był wóz w pełni niskopodłogowy to nie miałbym absolutnie do czego się przyczepić i uznać taki pojazd za nastepce ikarusa jako najlepszego autobusu naszych ulic... Może w następnym przetargu trochę bardziej zadbają o szczegóły...
ps - wracałem dziś Lionsem - było już późno więc chłodno i pusto - podróż -bajka - do takich warunków to idealne wozy, najczęściej jednak zapadają w pamięć najgorsze przeżycia a tych przeżyłem sporo decydując się na jazdę manem na egzamin lub jakieś spotkanie
3N Wilczak
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Tarhim pisze:Nie ma autobusu (poza ogórkiem kabrio) w którym się nie zagotuje jak filmowcy wstawią do niego swoje słoneczka.
jak jest dobry przewiew to myślę że nawet lampy może ochłodzić ;) w tym roku też byłem w Budapeszcie - akurat trafiłem tam pod koniec lipca - rekordowe upały, cały czas około 40 stopni w cieniu, ulice i chodniki nagrzane jak patelnia, środek lata a wszystkie liście brązowe jak pod koniec jesieni z powodu suszy, ale wystarczyło tylko wsiąść do trolejbusa ikarusa 280 gdzie otwarte były wszystkie szyby na oścież oraz lufciki w dachu - wystarczyło że trochę się rozpędził i można było zapomnieć o upale, fakt że wrażenie takie jakby głowę miało urwać ale dawało lepszy efekt niż klimatyzacja w naszym autobusie wycieczkowym
3N Wilczak
Przedstawiam moje w miarę obiektywne porównanie autobusów.
Dla jasności porównywałem modele o podobnych walorach i standardzie, tj:
- Ikarus 280.70B
- Volvo B10LA (i ogółem)
- Jelcz M181MB
- Mercedesy ogółem
- Man NG313
- Solaris Urbino 18
Dla jasności porównywałem modele o podobnych walorach i standardzie, tj:
- Ikarus 280.70B
- Volvo B10LA (i ogółem)
- Jelcz M181MB
- Mercedesy ogółem
- Man NG313
- Solaris Urbino 18
Ostatnio zmieniony 2008-05-08, 19:17 przez reputed, łącznie zmieniany 3 razy.
no jeśli wentylacja volvo jest gorsza niż manów z MZK to naprawdę obiektywne porównanie... chyba, że zestawiasz te many razem z lionami. ale to i tak rozrzut fatalny...
"awaryjność" - no cóż, w tej kategorii to powinno być tak, że im więcej punktów tym bardziej awaryjny... a poza tym trudno obiektywnie ocenić 10-letnie volvo i paromiesięczną solniczkę w kategorii (bez)awaryjności... chyba, że przetrzepiesz książki serwisowe z podobnego okresu i weźmiesz pod uwagę warunki drogowe
"emitowanie hałasu" - tutaj też na zdrowy rozum wyższa ilość punktów powinna oznaczać głośniejszy autobus. I znowu nie patrzysz na wiek autobusów. Jak weszły volvo to było w środku cichutko. Słychać było rozmowy na drugim końcu B10Ba/B10Ma
"wysokość podłogi" - jeśli podłoga w Conecto jest lepsza niż w B10La to... radzę się przyjrzeć obu autobusom. Z wózkiem nie wjedziesz do mesia, trzeba wnieść. Sorry Winnetou!
jeśli chodzi o wyświetlacze to były kolejne generacje pixeli... i trudno tutaj o ocenę.
generalnie - sorry mistrzu, ale kicha, a nie obiektywna ocena
"awaryjność" - no cóż, w tej kategorii to powinno być tak, że im więcej punktów tym bardziej awaryjny... a poza tym trudno obiektywnie ocenić 10-letnie volvo i paromiesięczną solniczkę w kategorii (bez)awaryjności... chyba, że przetrzepiesz książki serwisowe z podobnego okresu i weźmiesz pod uwagę warunki drogowe
"emitowanie hałasu" - tutaj też na zdrowy rozum wyższa ilość punktów powinna oznaczać głośniejszy autobus. I znowu nie patrzysz na wiek autobusów. Jak weszły volvo to było w środku cichutko. Słychać było rozmowy na drugim końcu B10Ba/B10Ma
"wysokość podłogi" - jeśli podłoga w Conecto jest lepsza niż w B10La to... radzę się przyjrzeć obu autobusom. Z wózkiem nie wjedziesz do mesia, trzeba wnieść. Sorry Winnetou!
jeśli chodzi o wyświetlacze to były kolejne generacje pixeli... i trudno tutaj o ocenę.
generalnie - sorry mistrzu, ale kicha, a nie obiektywna ocena
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
Zaprezentuj swoją to porozmawiamy.heimat pisze:generalnie - sorry mistrzu, ale kicha, a nie obiektywna ocena
[ Dodano: 2008-05-07, 23:15 ]
Jest gorsza. Praktycznie każdy Ci to powie.heimat pisze:no jeśli wentylacja volvo jest gorsza niż manów z MZK to naprawdę obiektywne porównanie...
I wówczas wynik wyszedłby napewno prawidłowy...heimat pisze:"awaryjność" - no cóż, w tej kategorii to powinno być tak, że im więcej punktów tym bardziej awaryjny...
j.w.heimat pisze:"emitowanie hałasu" - tutaj też na zdrowy rozum wyższa ilość punktów powinna oznaczać głośniejszy autobus.
hmmm, tylko w manach z tyłu śmierdzi (potem i brudem) i jest duszno, w B10La jest całkiem przyjemnie, zdaje się, że kiedyś na forum była na ten temat dyskusja.volvo7000A pisze:Jest gorsza. Praktycznie każdy Ci to powie.heimat pisze:no jeśli wentylacja volvo jest gorsza niż manów z MZK to naprawdę obiektywne porównanie...
Wystarczy użyć takiego pięknego zaprzeczenia "bezawaryjność" ;)volvo7000A pisze:I wówczas wynik wyszedłby napewno prawidłowy...heimat pisze:"awaryjność" - no cóż, w tej kategorii to powinno być tak, że im więcej punktów tym bardziej awaryjny...
może np "wyciszenie silnika"?volvo7000A pisze:j.w.heimat pisze:"emitowanie hałasu" - tutaj też na zdrowy rozum wyższa ilość punktów powinna oznaczać głośniejszy autobus.
dałem Ci przykład podłogi w Conecto. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego dałeś mu za to dwa punkty. Ja mam dwójkę dzieci i osobiście przetestowałem tą niską podłogę. Do autobusu trzeba wózek wnosić. Nie wyobrażam sobie w ogóle podróży tym autobusem wózkiem inwalidzkim. Swoją drogą nie wiem czy ten autobus kwalifikuje się na LF. Jakoś ciekawe, że do tego się nie odniosłeś. Z tego co widzę to tak naprawdę jedyny punkt sporny, to wentylacja. Pozostałe dwie Twoje uwagi (a wcześniej po części moje) to tak naprawdę problem słownictwa (abstrahując od faktu oceny bo do samych punktów się nie czepiałem chociaż jak wspomniałem z racji różnych roczników trudno to ocenić obiektywnie gdy jeden pojazd ma 5 miesięcy a drugi 10 lat)
tak czy inaczej porównywanie autobusów z różnych lat produkcji (i to diametralnie różnych lat eksploatacji i przebiegu) to nie jest łatwa sprawa. Przedstawiłeś "w miarę obiektywną" jak to nazwałeś ocenę. Ja napisałem co o tym myślę. Trzeba umieć przyjmować krytykę. Ale poczekajmy co powiedzą inni...
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
W Volvo zawsze było 100 razy lepiej latem niż w manach! Akurat pod tym względem jestem bardzo wyczulony i humor mi siada zawsze jak mam jechać w upalny dzień autobusem i podjeżdża mi man :/ Po pierwsze to volvo mają nawiewy których w manach nie uświadczysz, te nowsze typy przegubów mają instalację klimatyzacji na dachu ale jest to raczej tylko klimatyzacja kabiny kierowcy, nie zdarzyło mi się nigdy żeby jechać wychłodzonym manem w ciepły dzień. Po drugie otwory w dachu w volvo są o wiele dostępniejsze i łatwiejsze do otworzenia niż w manach ( nie licząc 7000-tam otwierane są przez kierowców a wiadomo jakiej części z nich cokolwiek się chce ). Po trzecie w volvo można uchylić wszystkie okienka, nie wiem po co w manach część jest pozamykana "na fest", chyba po to żeby ludność żyła zdrowiej latem wybierając spacer zamiast autobusu :/ Po czwarte szyby oddzielające drzwi od siedzeń w manach skutecznie blokują jakąkolwiek wymianę powietrza w prawej części pojazdu, stanie w tłoku w ostatnich drzwiach pomiędzy tymi szybami gdy słońce akurat nam wali z prawej strony jest absolutnie nie do wytrzymania co od razu poznać można po wzdychaniach i zapachach ludzi którzy mieli pecha akurat tam się znaleźć :/ Jak dla mnie man to najgorsza masakra letnia, koszmar który niestety co roku powraca Wentylacja w manie -1! Ogólnie mana oceniłbym najniżej z nowych wozów - spójrzcie kiedyś z boku jak w manie wszystkie wyższe osoby siedzą przygarbione - z tymi siedzeniami jest ewidentnie coś nie tak, dwie godziny codziennie podróżowania takim manem przez rok i choroba kręgosłupa która będzie utrudniała funkcjonowanie do końca życia jak w banku! I ta "szałowa" ilość miejsca na nogi :/ Czasem jadąc manem tęsknie do fiata 126p Dodać można jeszcze za twarde jak na nasze drogi zawieszenie i głośny silnik a w ogólnym rozrachunku man przegrywa z volvo B10B/B10L na całej linii! Jeśli chodzi o conecto to są nieprzystosowane do osób niepełnosprawnych i bardzo ciasne ale trzeba przyznać że na mniej obłożonych liniach są wygodne.
dlatego powtórzę jeszcze raz
"jak widać Man jest niebezpieczny dla zdrowia pasażerów" i cieszę się że nie ma ich zbyt wiele.
dlatego powtórzę jeszcze raz
"jak widać Man jest niebezpieczny dla zdrowia pasażerów" i cieszę się że nie ma ich zbyt wiele.
3N Wilczak
a co ma piernik do wiatraka?Krzysztof II pisze:Otomarsan to gówno..... I jest klasyfikowany jako HF
przypominam, że zestawienie dotyczyło PRZEGUBOWYCH autobusów typu LE/LF
- Ikarus 280.70B
- Volvo B10LA
- Jelcz M181MB
- Mercedes Conecto
- Man NG313
- Solaris Urbino 18
no niech będzie - ikar ma podłogę niską inaczej ;)
tak mi się skojarzyło - znakomita wentylacja ikara ma jedną wadę: huhuha huhuha, nasza zima zła
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
To jakieś nowe słowo? Awaryjność jest dobrze użyte. pojazd często ulega awariom - punktów mniej, i analogiocznie odwrotnie.heimat pisze:Wystarczy użyć takiego pięknego zaprzeczenia "bezawaryjność"
Ponieważ patrzyłem ogółem na volvo i ogółem na mercedesy kursujące po Bydgoszczy.heimat pisze:dałem Ci przykład podłogi w Conecto. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego dałeś mu za to dwa punkty.
B10LA i Conecto to typowe przykłady. Mercedesy dostały większą ilość punktów ponieważ merce mają średnią podłogę, a volvo wysoką (oczywiście obie marki mają też niską)