Zmiany w komunikacji miejskiej od 1.03.2009

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Komunikacja tramwajowa od 1 marca.

Post autor: mc_pele » 2009-02-15, 12:21

Linia 1: zawieszona
Linia 2: Rondo Kujawskie - Wyścigowa (przez Jagiellońską)
Linia 3: Wyścigowa - Babia Wieś
Linia 4: Glinki - Stomil
Linia 6: Łęgnowo - Bałtycka (przez Jagiellońską)
Linia 7: Wyścigowa - Kapuściska
Linia 8: Kapuściska - Babia Wieś
Linia 9: Glinki - Łęgnowo
Pierwszy raz jak to zobaczyłem to pomyślałem że linia 4 to jakiś żart, przecież wszystko można by pięknie ustawić:

1 zawieszona
2 Rondo Kujawskie - Rondo Jagiellonów - Wyścigowa [ R.Jagiellonów-Wyścigowa A+T] ('15)
3 Babia wieś - R Jagiellonów - Wyścigowa [A+T] ('15)
4 Glinki - R Jagiellonów - Babia wieś ('15)
6 Łęgnowo - R Jagiellonów - Wyścigowa [ R.Jagiellonów-Wyścigowa A+T ]
('15)
7 Wyścigowa - Kapuściska ('15 szczyt)
8 Kapuściska - R Jagiellonów - Babia wieś ('15)
9 Glinki - Łęgnowo ('15 szczyt)

Mniej wozokilometrów, zdecydowanie mniej "pustych" wozokilometrów typu 6
między R Jagiellonów a Bałtycką i żadnych problemów z przepustowością Ronda
Fordońskiego bo ilość tramwajów przejeżdżających tamtędy byłaby identyczna jak
dzisiaj ( od PKSu na Fordońską - dziś 3 co 5 minut, wtedy 2, 3 i 6 co 15 dające
częstotliwość 5 minut; PKS-Tesco 4 i 8 jak dziś, Tesco - Fordońska 7 co 15 jak
dziś ), projekt ZDMiKP zakłada zwiększenie ilości tramwajów przejeżdżających przez rondo w osi PKS-Fordońska co znając życie skończy się korkami tramwajowymi w tym miejscu już dziś przysparzającym pasażerom siwych włosów.

Zły dzień ZDMiKP czy po prostu myśli się tylko o ilości wozokilometrów które muszą wyjeździć tramwaje a o pasażerach na ostatnim miejscu?
Ostatnio zmieniony 2009-02-16, 10:33 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-15, 13:23

mc_pele pisze:Linia 4: Glinki - Stomil
To jest wogle jakiś dziwny twór. Mieszkańcy Glinek przez dwa miesiące bedą pozbawieni bezpośredniego dojazdu do Centrum.

Jednak po przemyśleniu dokładnie całego układu, to można dojść do wniosku, że na Babiej wsi nie będzie miejsca dla tylu tramwajów i stąd taki "cudowny" pomysł.

Może już lepiej byłoby puścić 4 przez Babią Wieś do R. Jagiellonów i dalej na Bałtycką...

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-15, 14:06

Jednak po przemyśleniu dokładnie całego układu, to można dojść do wniosku, że na Babiej wsi nie będzie miejsca dla tylu tramwajów i stąd taki "cudowny" pomysł.
Dla 3 z obecną częstotliwością + 4 + 8 to może rzeczywiście nie byłoby miejsca, gdyby jednak ograniczyć 3 do częstotliwości co 15 minut jak napisałem to miejsce na pewno znalazłoby się - przecież można ustawić rozkład tak by 4 i 8 miały postoje dłuższe na Glinkach i Kapach a na Babiej wsi 2-5 minut - już nie takie rzeczy się w Bydgoszczy robiło, na jednotorową pętlę Wilczak jeździły 3 linie i wszystko dobrze funkcjonowało.
3N Wilczak

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-02-15, 15:12

pawel_nk pisze:Mieszkańcy Glinek przez dwa miesiące bedą pozbawieni bezpośredniego dojazdu do Centrum.
Mają autobus 53 i 68.
(Natomiast mieszkańcy Fordonu za parę lat będą musieli dreptać kilometry na tramwaj bo autobusów nie będzie...)

/o: nie wywołuj OT
Ostatnio zmieniony 2009-02-15, 15:26 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-16, 10:09

Mają autobus 53 i 68.
Ta, super, szczególnie dla pacjentów miejskiego szpitala nr 2 to bardzo atrakcyjna oferta.

Byłem wczoraj na Babiej wsi obadać sytuację i ta jest dobra - na torach postojowych leciutko zmieszczą się 4 składy, na pewno dałoby się jakoś ustawić rozkład tak aby kończyły tam bieg 3 linie, szczególnie patrząc na sobotnio-niedzielny obecny rozkład linii 8 - wozy na Babiej wsi stoją tylko 3 minuty - motorowym nawet nie chce się przełączać zwrotnicy żeby wjeżdżać na tory postojowe i tą chwilę stoją na przystanku 2 i 6. Gdyby ustawić rozkład każdej z tych linii podobnie, żeby na Kapuściskach, Glinkach i Wyścigowej postoje były dłuższe a na Babią wieś wszystkie tramwaje zajeżdżały na 3-5 minut to nawet przy 5-minutowej częstotliwości linii 3 nie byłoby najmniejszych problemów.

Jeśli zależałoby cokolwiek od mojej bardzo skromnej osoby to wolałbym już żeby tramwaje trójkątowały na Rondzie Jagiellonów niż miałyby jeździć nikomu niepotrzebne na taką Bałtycką lub do Stomilu, nadwyżkę wozokilometrową wolałbym przeznaczyć na częściej jeżdżące zawsze przegubowe zatramwaje, skoro jednak Babia wieś daje Nam ogromne możliwości to wielka szkoda że z nich nie korzystamy.
3N Wilczak

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-02-16, 13:24

Przy korkach jakie są na mieście nikt zdrowy nie myśli o trójkątowaniu tramwajów na rondzie Jagiellonów.

(No właśnie, mieszkańcy Glinek i pacjenci Szpitala Miejskiego muszą mieć komunikację, a mieszkańcy Fordonu to już mogą sobie dreptać do przyszłego tramwaju kilkaset metrów albo i więcej...)

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-16, 13:50

volvo7000A pisze:(No właśnie, mieszkańcy Glinek i pacjenci Szpitala Miejskiego muszą mieć komunikację, a mieszkańcy Fordonu to już mogą sobie dreptać do przyszłego tramwaju kilkaset metrów albo i więcej...)
No właśnie, czemu tak się burzysz przy dyskusji dotyczącej Fordonu a tutaj uważasz że wszystko jest ok? dziwne. Poza tym ja nigdzie nie napisałem że Fordon ma być całkowicie pozbawiony komunikacji autobusowej, jestem za dużą ilością dobrze zgranych z tramwajem dowozówek z każdej części dzielnicy ale dowozówek do tramwaju a nie linii ciągnących się do Wyścigowej lub dublujących tramwaj od Kasztelanki do RCO jeżdżących z dzisiejszą częstotliwością, nie ma szans na takie rozwiązanie chyba że zapłacisz z własnej kieszeni.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1.03.2009

Post autor: spooney » 2009-02-19, 12:06

CZASOWE ZMIANY W FUNKCJONOWANIU KOMUNIKACJI TRAMWAJOWEJ OD 1 MARCA 2009 R.


I. INFORMACJE DOTYCZĄCE TRAS LINII TRAMWAJOWYCH

Informujemy, że od dnia 1 marca 2009 r. (niedziela) w związku z koniecznością czasowego zamknięcia dla ruchu skrzyżowania ulic Focha, Gdańskiej i Jagiellońskiej (przy „Klaryskach”) wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej:

Linia nr 1 - ruch tramwajów nadal zawieszony,

Linia nr 2 - tramwaje będą kursować z R. Kujawskiego do R. Jagiellonów po stałej trasie przebiegu i następnie trasą czasowo zmienioną do pętli Wyścigowa,

Linia nr 3 - tramwaje będą kursować z pętli Wyścigowa do R.Jagiellonów po stałej trasie przebiegu i następnie trasą czasowo zmienioną do pętli Babia Wieś,

Linia nr 4 - tramwaje będą kursować z pętli Glinki do przystanku Perłowa – Toruńska po stałej trasie przebiegu i następnie trasą czasowo zmienioną do pętli Stomil (ze względu na ograniczone możliwości zasilania sieci trakcyjnej nie ma możliwości skierowania linii nr 4 do centrum),

Linia nr 6 - tramwaje będą kursować z pętli Łęgnowo do R.Jagiellonów po stałej trasie przebiegu i następnie trasą czasowo zmienioną do pętli przy ul. Bałtyckiej,

Linia nr 7 - ruch tramwajów i trasa bez zmian,

Linia nr 8 - tramwaje będą kursować z pętli Kapuściska do R.Jagiellonów po stałej trasie przebiegu i następnie trasą czasowo zmienioną do pętli Babia Wieś,

Linia nr 9 - ruch tramwajów i trasa bez zmian.

Na R. Jagiellonów tramwaje linii nr 2, 3, 6 i 8 zatrzymywać się będą wyłącznie na przystanku zastępczym zlokalizowanym po wschodniej stronie ronda (na wysokości budynku Banku Pocztowego). Wszystkie tramwaje będą skręcać z ul. Bernardyńskiej w Jagiellońską w kierunku PKS-u i odwrotnie. Funkcjonowanie przystanku tramwajowego stałego zlokalizowanego po stronie zachodniej Ronda Jagiellonów (od strony „Klarysek”) zostanie w tym okresie całkowicie zawieszone.

Na odcinku R. Jagiellonów – Wilczak utrzymane zostanie funkcjonowanie autobusowej linii zastępczej „Za T3”.

Dodatkowo uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa „Za T1” kursująca na trasie: R.JAGIELLONÓW – 3 Maja – Staszica – Kopernika – Pl. Weyssenhoffa (powrót Paderewskiego) – Mickiewicza – Gdańska – LEŚNY PARK KULTURY I WYPOCZYNKU. Autobusy kursować będą z częstotliwością ok. 7 – 9 minut w godzinach szczytu przewozowego, ok. 11 minut poza szczytem i ok. 16 minut w dni wolne. Autobusy zatrzymywać się będą na przystankach autobusowych zlokalizowanych na trasie przebiegu oraz na wysokości zawieszonych przystanków tramwajowych.

Zmieniony schemat przebiegu linii tramwajowych wraz z komunikacją zastępczą oraz rozkłady jazdy będą umieszczone na przystankach komunikacji tramwajowej oraz na stronie www.zdmikp.bydgoszcz.pl.

II. INFORMACJE TARYFOWE ZWIĄZANE ZE ZMIANAMI TRAS LINII TRAMWAJOWYCH OD DNIA 1 MARCA 2009 R.

1. Zamknięcie torowiska na Wilczak

Pasażerowie korzystający z biletów okresowych na linie łączone w systemie „A+T” mogą w obu kierunkach korzystać z linii tramwajowej nr 3 na odcinku Wyścigowa – Rondo Jagiellonów, z linii zastępczej „Za T3” i 54 na odcinku Rondo Jagiellonów – Rondo Grunwaldzkie oraz z linii nr 56 na odcinku od Placu Kościeleckich do Ronda Grunwaldzkiego i odwrotnie.

Pasażerowie korzystający z biletów jednorazowych w systemie „A+T” mogą w obu kierunkach korzystać z linii tramwajowej nr 3 na odcinku Wyścigowa – Rondo Jagiellonów oraz z linii zastępczej „Za T3” na odcinku Rondo Jagiellonów – Rondo Grunwaldzkie i odwrotnie.

Bilety okresowe na linie tramwajowe nr 3 i 8 zachowują ważność w autobusach linii zastępczej „Za T3”. UWAGA! Bilety nie są ważne na trasie czasowo zmienionej od Ronda Jagiellonów do Babiej Wsi. Bilety jednorazowe skasowane w tramwajach linii nr 3 i 8 na odcinku Wyścigowa/Kapuściska – Rondo Jagiellonów zachowują ważność przy kontynuacji podróży w autobusach linii zastępczej „Za T3” i odwrotnie.

2. Zamknięcie torowiska do LPKiW

W związku z zawieszeniem ruchu tramwajowego do LPKiW i Bielaw pasażerowie korzystający z biletów okresowych na linie 1 i 2 mogą korzystać również z autobusów zastępczych „Za T1”. UWAGA! Bilety okresowe na linię nr 2 nie są ważne na trasie czasowo zmienionej od Ronda Jagiellonów do Wyścigowej. Bilety okresowe na linię nr 1 obowiązują wyłącznie na trasie Wyścigowa – Rondo Jagiellonów (w tramwajach linii nr 2 i 3) oraz w autobusach linii zastępczej „Za T1” od Ronda Jagiellonów do LPKiW. Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii nr 2 lub nr 3 mogą kontynuować podróż autobusem linii zastępczej „Za T1” i odwrotnie.

3. Zamknięcie torowiska do Bielaw

Pasażerowie korzystający z biletów okresowych na linie 4 i 6 oraz po skasowaniu biletu jednorazowego w tramwaju linii 4 i 6 mogą kontynuować podróż:

- linią zastępczą „Za T1” na odcinku R.Jagiellonów – Gdańska-Chodkiewicza,

- liniami autobusowymi nr 52 na odcinku R.Jagiellonów – Sułkowskiego-UKW,

- linią autobusową nr 55 na odcinku R.Jagiellonów – Powst.Wlkp.-Wyszyńskiego.

Bilety okresowe na linię nr 4 nie są ważne na trasie czasowo zmienionej od przystanku Perłowa-Toruńska do Stomilu. Pasażerowie korzystający z biletów okresowych na linię nr 4 oraz po skasowaniu biletu jednorazowego w tramwaju linii nr 4 na odcinku Glinki – Perłowa-Toruńska (i odwrotnie) mogą na odcinku Szarych Szeregów-Wojska Polskiego – R.Jagiellonów (i odwrotnie) korzystać ze wszystkich kursujących na tej trasie linii tramwajowych.

Reasumując bilety okresowe nie obowiązują na odcinkach tras czasowo zmienionych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wynikającymi z regulaminu przewozów pasażerowie posiadający bilety okresowe na określone linie mogą korzystać z innych linii na odcinkach pokrywających się z podstawową trasą przedmiotowej linii oznaczonej na bilecie.

Przywrócenie ruchu tramwajowego w podstawowym kształcie przewidziane jest od 1 maja 2009 r.

Uprzejmie przepraszamy za utrudnienia w korzystaniu z komunikacji zbiorowej.

Źródło: ZDMiKP
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=komu ... komunikaty
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-02-19, 17:45

2 miesiące remontować rozjazdy? Czy oni są niepoważni?
Jeszcze to Rondo Jagiellonów. Teraz to ludzie będą klnąc na tą Bydgoszcz.

/p: hmm...
Ostatnio zmieniony 2009-02-19, 18:09 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-19, 22:00

Pasażerowie korzystający z biletów okresowych na linie łączone w systemie „A+T” mogą w obu kierunkach korzystać z linii tramwajowej nr 3 na odcinku Wyścigowa – Rondo Jagiellonów, z linii zastępczej „Za T3” i 54 na odcinku Rondo Jagiellonów – Rondo Grunwaldzkie oraz z linii nr 56 na odcinku od Placu Kościeleckich do Ronda Grunwaldzkiego i odwrotnie.
Jak u nas coś wymyślą, to tylko ręce opadają. A czemu na odcinku Plac Kościeleckich - Rondo Grunwaldzkie nie można korzystać z linii 51 i 58? Przecież obie te linie mają taki sam przebieg jak 56 do R. Grunwaldzkiego i łatwiej byłoby przesiąść się na 71 i 60.

[ Komentarz dodany przez: Arturo: 19 Lut 2009, o 21:52 ]
Po raz kolejny musiałem poprawić cytat.
Ostatnio zmieniony 2009-02-19, 22:51 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-02-19, 23:20

korpi pisze:2 miesiące remontować rozjazdy? Czy oni są niepoważni?
Remontować rozjazdy, wstawiać skręt, remontować płytę przejścia podziemnego...

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2009-02-20, 18:40

:gazeta: Pasażerom trudno będzie się połapać
Źródło: Express bydgoski
http://express.bydgoski.pl/look/article ... 8&IdTag=85

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-02-21, 22:22

:gazeta: "Czwórką" do centrum nie dojedziesz
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
link: http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... ziesz.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-22, 13:29

Gazeta Wyborcza pisze:Ja wyobrażam sobie to następująco. * Do pętli na ul. Wyścigowej dojeżdżają linie nr 2, 3 i 6. Każda z nich kursuje co 15 minut. A więc od Wyścigowej do ronda Jagiellonów tramwaj jeździ co 5 minut - dokładnie z taką samą częstotliwością, jak teraz "trójka". Wszystkie trzy linie funkcjonują w systemie A+T.

Ciekawe czy Pan Aładowicz rzeczywiście tak sobie wyobraził czy przeczytał na forum GW ;) Ale dobrze że to rozwiązanie jest przedstawiane szerszej publice, może i ZDMiKP się do niego przekona choć podczas tego remontu chyba już za późno.
Ostatnio zmieniony 2009-02-22, 13:31 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-02-22, 15:28

^^ Coś mi się wydaje, że tylko "3" może być częścią składową systemu A+T. Jeśli by tak nie było, to dziś jechałaby "1" do LPKiW. I tutaj też chyba przyczyną dużej częstotliwości "3" są zawiłości organizacyjne. Ale to tylko moje domysły.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-22, 16:13

Trudno powiedzieć - na pewno łatwiej było zmienić trasę 3 niż wprowadzać zmiany w cenniku, nawet czasowe, obecna jednak sytuacja wręcz zmusza do tego a skoro można było wprowadzić możliwość jazdy wszystkimi liniami po mieście na bilecie miesięcznym 69 to raczej i czasowe włączenie linii 2 i 6 do systemu A+T nie jest niemożliwe.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-23, 16:19

ZDMiKP pisze:Pasażerowie korzystający z biletów okresowych na linie łączone w systemie „A+T” mogą w obu kierunkach korzystać z linii tramwajowej nr 3 na odcinku Wyścigowa – Rondo Jagiellonów, z linii zastępczej „Za T3” i 54 na odcinku Rondo Jagiellonów – Rondo Grunwaldzkie oraz z linii nr 56 na odcinku od Placu Kościeleckich do Ronda Grunwaldzkiego i odwrotnie.

Pasażerowie korzystający z biletów jednorazowych w systemie „A+T” mogą w obu kierunkach korzystać z linii tramwajowej nr 3 na odcinku Wyścigowa – Rondo Jagiellonów oraz z linii zastępczej „Za T3” na odcinku Rondo Jagiellonów – Rondo Grunwaldzkie i odwrotnie.

Bilety okresowe na linie tramwajowe nr 3 i 8 zachowują ważność w autobusach linii zastępczej „Za T3”. UWAGA! Bilety nie są ważne na trasie czasowo zmienionej od Ronda Jagiellonów do Babiej Wsi. Bilety jednorazowe skasowane w tramwajach linii nr 3 i 8 na odcinku Wyścigowa/Kapuściska – Rondo Jagiellonów zachowują ważność przy kontynuacji podróży w autobusach linii zastępczej „Za T3” i odwrotnie.
Wiem, że dużo zacytowałem, ale cały ten fragment to parodia. Jeśli ktoś z Fordonu chce jechać w okolice ronda Bernardyńskiego i Zbożowego Rynku, to musi przesiąść się na R. Jagiellonów na "Za T3", pomimo tego, że Bernardyńską będzie jeździć także T3. Fakt, że z R. Jagiellonów do R. Bernardyńskiego nie jest daleko oraz to tylko zmiana czasowa, ale ZDMiKP ma gdzieś praktyczne funkcjonowanie komunikacji. Czy aż tak ciężko umożliwić pasażerom korzystającym z "A+T" bezpośredni dojazd T3 do r. Bernardyńskiego...
Ostatnio zmieniony 2009-02-23, 21:01 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-02-23, 16:32

mc_pele pisze:Trudno powiedzieć - na pewno łatwiej było zmienić trasę 3 niż wprowadzać zmiany w cenniku, nawet czasowe, obecna jednak sytuacja wręcz zmusza do tego a skoro można było wprowadzić możliwość jazdy wszystkimi liniami po mieście na bilecie miesięcznym 69 to raczej i czasowe włączenie linii 2 i 6 do systemu A+T nie jest niemożliwe.
Tylko że wiesz, inną sprawą jest sytuacja awaryjna (a taką było styczniowe 69 wtedy) a inną planowana zmiana, nawet czasowa.

Ta sieciówka z 69 i tak mam wrażenie była na krzywy ryj zrobiona, bez umocowania formalnego.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-02-25, 11:37

:gazeta: Zmiany w komunikacji miejskiej
Źródło: Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /522107413
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-02-25, 16:54

ZMIANA ROZKŁADÓW JAZDY LINII 62 i 92

Informujemy, że od dnia 1 marca 2009 r. wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej:

>> zwiększona zostanie liczba kursów autobusów linii nr 62 w godzinach szczytu przewozowego oraz, ze względu na niskie napełnienia w pojazdach w ciągu ul. Ludwikowo, zmniejszona zostanie liczba kursów wydłużonych do ul. Żeglarskiej,

>> większość kursów linii nr 92 wydłużona zostanie do Murowańca, nieliczne poza godzinami szczytu przewozowego będą realizowane na skróconej trasie do Lipnik.

Źródło: ZDMiKP
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=komu ... komunikaty
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-02-25, 17:25

ZDMiKP pisze:ze względu na niskie napełnienia w pojazdach w ciągu ul. Ludwikowo, zmniejszona zostanie liczba kursów wydłużonych do ul. Żeglarskiej,
Widzę, że lipa z tym 62 na Ludwikowo. Tylko starsi to wykorzystują jak na cmentarz jadą...
Ostatnio zmieniony 2009-02-25, 18:17 przez korpi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-02-25, 17:38

Mobilis podobno ma jeździć na ZA T1, ma dać pięć wozów na tą linię (info od zbyluta). Czy reszta kolejności będzie jeździć z MZK? Bo 5 kol. raczej w szczycie sobie nie poradzi z taką częstotliwością.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-02-25, 18:31

Alden pisze:Mobilis podobno ma jeździć na ZA T1, ma dać pięć wozów na tą linię (info od zbyluta). Czy reszta kolejności będzie jeździć z MZK? Bo 5 kol. raczej w szczycie sobie nie poradzi z taką częstotliwością.
Za T1 obsługiwane będzie przez 4 brygady. Wszystko napisane jest w rozkładzie na stronie ZDMiKP.

[ Komentarz dodany przez: Arturo: 25 Lut 2009, o 17:41 ]
Stylistyka :pobity:
Ostatnio zmieniony 2009-02-25, 18:41 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-25, 19:27

obserwator pisze:>> większość kursów linii nr 92 wydłużona zostanie do Murowańca, nieliczne poza godzinami szczytu przewozowego będą realizowane na skróconej trasie do Lipnik.
Pewnie przyczyną tego jest budowa S5. Pętla Lipniki to obecnie jeden wielki plac budowy.
Ostatnio zmieniony 2009-02-26, 00:48 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-02-25, 21:42

Linia 69 pisze:Za T1 obsługiwane będzie przez 4 brygady. Wszystko napisane jest w rozkładzie na stronie ZDMiKP.
Na stronie ZDMiKP jest tylko, że wszystkie autobusy są niskopodłogowe. A nie ma ani słowa kto będzie jeździł na pozostałych brygadach Za T1. Pewnie MZK.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-02-25, 22:41

Alden pisze:Pewnie MZK.
MZK nie ma wozów! Ile razy można mówić.

Będą 2 Jelcze M181MB pewnie, być może jeden wolny SU18 i może Heuliez. A może sprowadzą 4 MAZy 203 z Gdańska, które są akurat wolne.

[ Komentarz dodany przez: Arturo: 25 Lut 2009, o 22:01 ]
Interpunkcja.
Ostatnio zmieniony 2009-02-25, 23:00 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-26, 00:50

Marcin_3558 pisze:Będą 2 Jelcze M181MB pewnie, być może jeden wolny SU18 i może Heuliez. A może sprowadzą 4 MAZy 203 z Gdańska, które są akurat wolne.
Albo Ikarus - reaktywacja :P

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-02-26, 01:41

W weekend spokojnie poradzą sobie w Mobilisie z obsługą T1 przez 4 brygady. Gorzej w szczycie. Mazów raczej nie sprowadzą. Co do Heulieza - wariant całkiem możliwy. :)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-02-26, 10:13

Alden pisze:W weekend spokojnie poradzą sobie w Mobilisie z obsługą T1 przez 4 brygady. Gorzej w szczycie. Mazów raczej nie sprowadzą. Co do Heulieza - wariant całkiem możliwy. :)
W sobotę i niedzielę będą tylko 2 brygady. W dzień powszedni(szczyt) 4 brygady, po za nim 3 do 18. Po 18 już dwie. Cała linia obsługiwana przez Mobilis.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-02-26, 17:48

Co do 62 to ja bym skierował tą linię co pół godziny do starej pętli na Jachcicach. Pojawiła by się alternatywa dla 54.

ODPOWIEDZ