Zmiany w komunikacji miejskiej od 1.03.2009

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-02-27, 17:42

No proszę, a jednak można coś wywalczyć w ZDMiKP. Tylko trzeba głośno krzyczeć :)
(...) Dodatkowo uruchomione zostaną autobusy ?Za T1? do Myślęcinka. Będą kursować na trasie rondo Jagiellonów - 3 Maja - Staszica - Mickiewicza - Gdańska - LPKiW. Pasażerowie z Bielaw będą mogli natomiast korzystać z linii 52 i 55 na odcinku od ronda Jagiellonów do przystanków Sułkowskiego - UKW i Powstańców Wielkopolskich - Wyszyńskiego. Po uwagach od Czytelników ?Expressu? drogowcy zezwolili też na korzystanie z linii 60 i 93, między Wyszyńskiego i Mickiewicza. (...)
Źródło: Express bydgoski
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 6&IdTag=85
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-02-28, 01:18

:gazeta: Sarul: Pasażerowie jakoś sobie poradzą
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,872 ... radza.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-02-28, 01:38

Gazeta Wyborcza Bydgoszcz pisze:Do Śródmieścia nie damy rady skierować linii nr 4, bo w tym rejonie będzie już tak wiele tramwajów, że nie wytrzymałaby sieć trakcyjna - mówi Daniel Sarul, zastępca dyrektora ZDMiKP
Na czym to polega? Prądu zabraknie? Ktoś tu chyba przesadza!

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2009-02-28, 08:49

korpi pisze:Na czym to polega? Prądu zabraknie? Ktoś tu chyba przesadza!
Podstacja nie wytrzyma! Ostatnio na Gdańskiej (przy Artyleryjskiej) jechały 3 trójki, i motorowy zastanawiał się kiedy padnie sieć.
Ostatnio zmieniony 2009-02-28, 12:12 przez Mateusz Machel, łącznie zmieniany 1 raz.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-02-28, 10:41

korpi pisze: Na czym to polega? Prądu zabraknie? Ktoś tu chyba przesadza!
Włącz u siebie w domu pralkę, grzałkę, czajnik elektryczny, wszystkie lampy, komputer, telewizor, żelazko, nie zapomnij o lodówce, to zobaczysz na czym to polega :lol:

Będą wyłączone podstacje na Gdańskiej i na Nakielskiej - to co pozostanie nie ma odpowiedniej mocy by prowadzić tak duży ruch tramwajów.

Ja oszczędzam.
Tu nie chodzi o oszczędności ;) Ale o niedobory mocy, zarówno u Ciebie w domu w ww. przypadku, jak i w naszej sieci tramwajowej przy wyłączeniu dwóch, dość kluczowych dla ruchu, podstacji.


//mc-połączyłem posty
Ostatnio zmieniony 2009-02-28, 13:07 przez elfalcone, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-28, 12:57

Mateusz pisze:motorowy zastanawiał się kiedy padnie sieć.
W takich sytuacjach powinni mieć nakazy zatrzymania na najbliższym przystanku i wyłączenia ostatniego z wozów, tak mi się przynajmniej wydaje, w stadzie zazwyczaj ostatni skład i tak wozi jednostki, lepiej opóźnienie nawet znaczne jednej kolejności niż tragedia na sporym odcinku sieci.

Tak nawiasem mówiąc to rozwiązanie ZDMiKP zakłada przejazd między Rondem
Fordońskim a Babią wsią przez Rondo Jagiellonów co godzinę 24 składów w jedną stronę - 48 w obie. Propozycja którą zamieściłem z 4 do Babiej Wsi, 2 i 6 włączone dla A+T jadące do Wyścigowej i ograniczenie dzięki temu 3 do częstotliwości co 15 minut zakłada przejazd co godzinę na tym samym odcinku w jedną stronę 20 składów czyli 40 składów na godzinę. Nie dość że byłoby to rozwiązanie atrakcyjniejsze dla pasażerów to także bezpieczniejsze dla sieci - same pozytywy. Jedyny problem z tym włączeniem 2 i 6 do A+T tak do końca nikt nie jest w stanie określić czy rzeczywiście nie da się czy po brakuje trochę chęci do tego aby wprowadzać takie czasowe zmiany.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-02-28, 13:11

Myślę że chodzi o to że trzeba by dużo papierków poprzerabiać, jakieś aneksy, nowe naklejki na wozy, na przystanki, zmiany regulaminów itp.
Nikomu zmieniać się tego nie chce nikomu. Obawiam się nawet że włączenie dwóch nowych linii do A+ T wymagałoby głosowania w radzie miasta albo czegoś w tym stylu.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-02-28, 19:52

Już chyba tak za późno. Zobaczymy co jutro się zacznie. A najbardziej w poniedziałek kiedy ferie się skończą...

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-28, 20:21

Darek pisze:Nikomu zmieniać się tego nie chce nikomu.

Heh, podejrzewam że tak jest ale w takim razie powtarzam pytanie bardzo często zadawane przez Bydgoszczan na różnych forach - po co jest takie ZDMiKP i dziesiątki jego pracowników pobierających spore pensje z Naszych podatków skoro nic im się nie chce? Przecież wiadomość o tym jakie będą prowadzone remonty, jak to wpłynie na sytuację komunikacyjną w mieście i jak można by temu zaradzić musiała być znana w tym urzędzie kilka miesięcy wcześniej - nic nie dało się zrobić czy nic nie chciało się zrobić?
3N Wilczak

ODPOWIEDZ