info z forum: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 2&page=199Linia 1 - zabrana kolejność, częstotliwość zachowana
Linia 2 - dodatkowa kolejność , częstotliwość zachowana
Linia 4 - dwie dodatkowe kolejności, w szczycie co 10
Linia 7 - tramwaje będą kursować od ok. 4.30 do ok. 18!
4 kolejności, częstotliwość co 15
Linia 8 - będzie zabrana 1 kolejność
Linia 9 - będzie zabrana 1 kolejność
na 8 częstotliwość b/z, 9 co 20.
[stałe] 1.11.2009 Zmiany na liniach tramwajowych
Moderator: spooney
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
[stałe] 1.11.2009 Zmiany na liniach tramwajowych
Od listopada zmiany w komunikacji tramwajowej.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Z tego co zaobserwowałem do tej pory, to bardzo częstym zjawiskiem był przyjazd tramwaju na pętlę Kapuściska, zanim poprzedni wyruszył z pętli, albo tuż po jego odjeździe. Zatem ósemki na Kapuściskach stoją nawet po 15min. Widać ktoś zauważył problem.Marcin_558 pisze:Linia 8 - będzie zabrana 1 kolejność
Ostatnio zmieniony 2009-10-09, 22:55 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Może dla związkowca to jest dobry rozkład. Tramwaj ma jeździć. Można się zastanowić nad wprowadzeniem rotacji motorniczych (kierowców zresztą też), bo człowiek czasem musi odpocząć.Kamil3836 pisze:To nie jest problem. To jest poprostu dobry rozkład, a widziałeś może postoje na 2 jeśli przyjedzie punktualnie?pawel_nk pisze:Widać ktoś zauważył problem.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Brawo [err=wkońcu] w końcu[/err] na 2 dodali dodatkową kolejność oraz linia 7 może [err=wkońcu] w końcu[/err] stanie się z biegiem czasu linią całodzienną a nie szczytówką jest to wielki plus dla ludzi pracujących przy ulicy Fordońskiej i mieszkających na Kapach oraz Wyżynach.
/o: 3 poprawki = 1 punkt karny
/o: 3 poprawki = 1 punkt karny
Ostatnio zmieniony 2009-10-09, 22:57 przez lukas_3830, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... komunikatyInformujemy, że od dnia 1 listopada 2009 r. wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy wszystkich linii tramwajowych uwzględniające m.in.:
* zwiększenie częstotliwości linii nr 3 z 7,5 do 5 minut w godzinach szczytu rannego,
* zwiększenie częstotliwości linii nr 4 z 15 do 10 minut w godzinach szczytu rannego i popołudniowego,
* wydłużenie czasu funkcjonowania linii nr 7 i likwidacja przerwy międzyszczytowej; linia będzie funkcjonować od poniedziałku do piątku w godz. ok. 4:50 ? 18:00,
* zmniejszenie częstotliwości linii nr 9 z 15 do 20 minut w godzinach szczytu rannego i popołudniowego; linia zachowa charakter linii szczytowej.
Ponadto na następujących ciągach komunikacyjnych utrzymana lub wprowadzona zostanie pełna synchronizacja kursów różnych linii:
* LPKiW ? Rondo Jagiellonów ? linie 1 i 2,
* Bielawy ? Rondo Jagiellonów ? linie 4 i 6,
* Wilczak ? Rondo Fordońskie ? linie 3 i 8,
* Wyścigowa ? Rondo Jagiellonów ? linie 1 i 3,
* Kapuściska ? Rondo Toruńskie ? linie 7 i 8,
* Łęgnowo ? Toruńska-Perłowa ? linie 6 i 9,
* Szarych Szeregów-Wojska Polskiego ? Rondo Jagiellonów ? linie 2, 4 i 8.
Nowo przyjęte wartości międzyprzystankowych czasów jazdy opracowane na podstawie przeprowadzonych pomiarów pozwolą zmniejszyć zjawisko występowania opóźnień w godzinach szczytu przewozowego oraz przyspieszeń
w godzinach pozaszczytowych w komunikacji tramwajowej.
Powyższe zmiany mają na celu wzbogacenie oferty przewozowej komunikacji tramwajowej i zachęcenie mieszkańców miasta do korzystania z tego środka transportu. Bezproblemowy przejazd po wydzielonych torowiskach wzdłuż zakorkowanych ulic, obsługa ścisłego centrum miasta oraz wysokie napełnienia, szczególnie w godzinach szczytu, potwierdzają zasadność zwiększenia roli komunikacji tramwajowej w mieście.
W związku z wprowadzeniem nowych rozkładów jazdy tramwajów, w grudniu br. przewidywane jest wprowadzenie również zmian w rozkładach jazdy linii autobusowych nr 70, 72 i 74 w celu wprowadzenia pełnej koordynacji wszystkich kursów tramwajów z autobusami na pętli Wyścigowa, co pozwoli skrócić czas korzystania z systemu przesiadkowego. Wprowadzenie tych zmian pozwoli również na zwiększenie częstotliwości kursów linii nr 70 do Mariampola w dni powszednie do 15 minut, a w dni wolne i w godzinach wieczornych w dni powszednie do 20 minut.
Proponowane zmiany powinny przyczynić się do poprawy jakości i funkcjonalności transportu zbiorowego w naszym mieście.
Na Wyścigowej "trójka" będzie miała postoje rano nawet 4 minuty.
Ostatnio zmieniony 2009-10-14, 13:37 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
To jest bardzo dobra wiadomość. Widać pismo, które zostało wysłane przez BKMKM do ZDMiKP i zaangażowanie lokalnych mediów pomogło rozwiązać ten problem.Wprowadzenie tych zmian pozwoli również na zwiększenie częstotliwości kursów linii nr 70 do Mariampola w dni powszednie do 15 minut, a w dni wolne i w godzinach wieczornych w dni powszednie do 20 minut.
Widać w Zarządzie mają Kolumba... Amerykę odkrył...Bezproblemowy przejazd po wydzielonych torowiskach wzdłuż zakorkowanych ulic, obsługa ścisłego centrum miasta oraz wysokie napełnienia, szczególnie w godzinach szczytu, potwierdzają zasadność zwiększenia roli komunikacji tramwajowej w mieście.
To już jest podstawa do regulacji sygnalizacji na linii 3.
Może wkrótce będzie kolejne odkrycie- można bardzo skrócić czas przejazdu.
Nareszcie! Ostatnio jechałem o 5 rano z Wyścigowej- do Łużyckiej dojechał tak szybko, że do ronda Jagiellonów kulał się bardzo powoli żeby uniknąć przyspieszenia.Nowo przyjęte wartości międzyprzystankowych czasów jazdy opracowane na podstawie przeprowadzonych pomiarów pozwolą zmniejszyć zjawisko występowania opóźnień w godzinach szczytu przewozowego oraz przyspieszeń
w godzinach pozaszczytowych w komunikacji tramwajowej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Ciekawe czy pomyśleli o synchronizacji 4 i 9. Bo już teraz jest problem żeby 9 podjechała na przystanek początkowy na Glinkach jak stoją dwie 4.
A jadąc z Wilczaka był opóźniony. Ktoś myślący inaczej ustawił takie same czasy przejazdu kiedy nie działa sygnalizacja (do 5.30) jak i jeszcze jedno kółko później.
/o: scaliłem posty, "ź" - ALT+X
.Darek pisze:Ostatnio jechałem o 5 rano z Wyścigowej- do Łużyckiej dojechał tak szybko, że do ronda Jagiellonów kulał się bardzo powoli żeby uniknąć przyspieszenia
A jadąc z Wilczaka był opóźniony. Ktoś myślący inaczej ustawił takie same czasy przejazdu kiedy nie działa sygnalizacja (do 5.30) jak i jeszcze jedno kółko później.
/o: scaliłem posty, "ź" - ALT+X
Ostatnio zmieniony 2009-10-14, 17:07 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Bardzo dobra wiadomość, brawo ZDMiKP, lepiej później niż wcale. Szkoda że nie pomyślano jeszcze o niedzieli - jak młodzież się zbierze jadąc do Focus Parku/Mall to czasem trudno wejść do solówki na 3 podczas gdy składy na 4 jeżdżą prawie puste. Przydałyby się dodatkowe kolejności w godzinach 12-18 lub składy nawet kosztem zmniejszenia częstotliwości do 12 minut.
3N Wilczak
Nie mów hop... Dzisiaj rozmawiałem z kolegami o tym nowym rozkładzie - ładnie to on wygląda tylko na papierze. Nie chciałbym aby to się sprawdziło ale nikt nie pomyślał o tym że już teraz na Wilczaku wybija napięcie (a zwiększy się częstotliwość 3). No i te nasze ukochane światła - wszyscy chyba pamiętają jak przed rokiem 3 jeździły co 4-5min. - stadami niczym 69. A jeśli na końcówce nie będzie czasu aby wyrównać do planu to tramwaj wyjedzie już z pętli opóźniony - i cały rozkład diabli wezmą.mc_pele pisze:brawo ZDMiKP,
Ostatnio zmieniony 2009-10-16, 19:12 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.
@Volvo700
Dzisiaj ładnie widziałem z tramwaju korek aut od Wyścigowej do samego K. Wielkiego.
Z moich rozmów ze znajomymi wynika, że od tramwajów odstraszają ich właśnie te światła na Toruńskim i Fordońskim... Na co Zarząd czeka??? Skrócić czas oczekiwania chociaż o połowę- byłby duży postęp. Ale lobby samochodowe w ratuszu jest zbyt duże...
Więc chyba trochę zmienią. Będą stada. Zarząd powinien chociaż wprowadzić cykle dla tramwajów 2 razy częściej na Fordońskim. To chyba trudne by nie było?zwiększenie częstotliwości linii nr 3 z 7,5 do 5 minut w godzinach szczytu rannego,
Dzisiaj ładnie widziałem z tramwaju korek aut od Wyścigowej do samego K. Wielkiego.
Z moich rozmów ze znajomymi wynika, że od tramwajów odstraszają ich właśnie te światła na Toruńskim i Fordońskim... Na co Zarząd czeka??? Skrócić czas oczekiwania chociaż o połowę- byłby duży postęp. Ale lobby samochodowe w ratuszu jest zbyt duże...
Co by nie zrobić to źle Wystarczy poczekać aż rozkład wejdzie w życie i wtedy ocenić ;-) tak źle, tak niedobrze... ;> co za malkontenctwo. Rodem z MZK :-P
Uszanowanko;-)
ps. Przy częstotliwości 5-minutowej stada są normalnym zjawiskiem. Polecam przyjrzeć się kursowaniu komunikacji w Warszawie, Berlinie czy Szczecinie. Niestety mało miast w Polsce ma tak wysokie częstotliwości w komunikacji miejskiej, dlatego też jest to trudne do porównania. A światła są beznadziejne - wszyscy z nas o tym wiedzą.
/o: bez komentarza... 4 punkty karne od ręki (5 poprawek po 1 punkcie = 20)
Uszanowanko;-)
ps. Przy częstotliwości 5-minutowej stada są normalnym zjawiskiem. Polecam przyjrzeć się kursowaniu komunikacji w Warszawie, Berlinie czy Szczecinie. Niestety mało miast w Polsce ma tak wysokie częstotliwości w komunikacji miejskiej, dlatego też jest to trudne do porównania. A światła są beznadziejne - wszyscy z nas o tym wiedzą.
/o: bez komentarza... 4 punkty karne od ręki (5 poprawek po 1 punkcie = 20)
Ostatnio zmieniony 2009-10-16, 20:08 przez niuniuch, łącznie zmieniany 2 razy.
W pełni z tym się zgodzę, te światła to jedna wielka beznadziejaDarek pisze:od tramwajów odstraszają ich właśnie te światła na Toruńskim i Fordońskim...
No dokładnie tego nie da się uniknąć, bo dajmy na to dwie trójki wyjadą opóźnione, a trzecia w swoim planie i stado gotowe; ale jednak chyba można coś z tymi światłami zrobić?niuniuch pisze:ps. Przy czestotliwosci 5-minutowej stada sa normalnym zjawiskiem.
/o: tak na marginesie OT wycięty
Ostatnio zmieniony 2009-10-16, 20:18 przez Paweł W, łącznie zmieniany 2 razy.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Z tego co kiedyś pisały gazety to światła miały być sterowane przez tramwaje i autobusy. Miasto miało dać na to pieniądze.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Trochę, tylko przez godzinę rano będą 3 kursowały co 5 minut, a tak co 7,5 min.Darek pisze:Więc chyba trochę zmienią.
Na stronie ZDMiKP są już rozkłady na listopad.
Ostatnio zmieniony 2009-10-16, 20:11 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
8 w nowym rozkładzie ma na przejazd między jednym przystankiem a drugim aż 5 minut, a było kiedyś 4 minuty. Oczywiście tu wydłużyli a między Kapami a Perłową skrócili o minutę z 7 do 6 a także między R. Jagiellonów a R. Grunwaldzkim z 5 do 4 minut.Alden pisze:Darek napisał/a:
od tramwajów odstraszają ich właśnie te światła na Toruńskim i Fordońskim...
W pełni z tym się zgodzę, te światła to jedna wielka beznadzieja
Nie od dziś..volvo7000A pisze:Na stronie ZDMiKP są już rozkłady na listopad.
Dlatego, że wtedy tramwaje jeżdżą przepełnione. Liczba składów z rana się nie zmieni, lecz dopiero po szczycie zjedzie jeden.volvo7000A pisze:Trochę, tylko przez godzinę rano będą 3 kursowały o 5 minut, a tak co 7,5 min.
Jak 8 wjedzie przed 3 to napewno nie da się nadrobićmichał 78 pisze:A jeśli na końcówce nie będzie czasu aby wyrównać do planu to tramwaj wyjedzie już z pętli opóźniony - i cały rozkład diabli wezmą.
W kilku miastach, dobrze to się sprawdza.Marcin_558 pisze:Z tego co kiedyś pisały gazety to światła miały być sterowane przez tramwaje i autobusy. Miasto miało dać na to pieniądze.
/o: wycięty OT o 79
Ostatnio zmieniony 2009-10-16, 20:22 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Potwierdzam i też bardzo chwalę ten system. Po Poznaniu lepiej poruszać się tramwajami. (A co do rodziny też ją tam mam )Poznań. Ten system jak i miasto chwalę (nie tylko że mam tam rodzinę
Ostatnio zmieniony 2009-10-17, 10:36 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Prawdę o Poznaniu przyznał ostatnio na zebraniu ze "starymi" motorowymi sam p. Prezes MZK.
W połowie tego tygodnia coś dłubali ze światłami na Kaz. Wlk. Nie wiem o co chodziło ale wczoraj widziałem obok świateł coś na kształt kamery.
W połowie tego tygodnia coś dłubali ze światłami na Kaz. Wlk. Nie wiem o co chodziło ale wczoraj widziałem obok świateł coś na kształt kamery.
Ostatnio zmieniony 2009-10-17, 10:36 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dziś w Wyborczej kolejny nius Pana K. Aładowicza o zmianach od listopada.
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... iasto.html
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... iasto.html
[...]
Co ważne, rozkłady mają być zsynchronizowane. Dzięki temu tramwaje nie mają jeździć parami. Dotyczyć to będzie **linii nr 1 i 2 pomiędzy Leśnym Parkiem Kultury i Wypoczynku a rondem Jagiellonów, **nr 4 i 6 pomiędzy Bielawami a rondem Jagiellonów, **nr 3 i 8 pomiędzy Wilczakiem a rondem Fordońskim, **nr 1 i 3 pomiędzy Wyścigową a rondem Jagiellonów, **nr 7 i 8 pomiędzy Kapuściskami a rondem Fordońskim, **nr 6 i 9 pomiędzy Łęgnowem a ul. Perłową oraz **nr 2, 4 i 8 pomiędzy ul. Szarych Szeregów a rondem Jagiellonów.
- Chcemy wzbogacić ofertę przewozową komunikacji tramwajowej i zachęcić mieszkańców do korzystania z tego środka transportu - wyjaśnia Daniel Sarul, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Przemawia za tym bezproblemowy przejazd po wydzielonych torowiskach wzdłuż zakorkowanych ulic, obsługa ścisłego centrum miasta oraz wysokie napełnienia, szczególnie w godzinach szczytu.
[...]
Nie wiem czy dokładnie po tych postulatach, ale cóż:)Dodatkowo po postulatach Bydgoskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej "siedemdziesiątka" częściej będzie dojeżdżała do osiedli Terenów Nadwiślańskich i Mariampola.
A temu jestem przeciwny.Z kolei autobusy linii nr 72 i 74 jadące w kierunku Osiedla Tatrzańskiego będą dodatkowo zatrzymywać się na przystanku Fordońska - Wyścigowa. Ma to ułatwić przesiadki z tramwajów pasażerom jadącym do Fordonu.
Hmm. jak komuś ucieknie 69 to nie musi deptać na pętlę. Ale ciekawe czy zmienili czas przejazdu. A co do synchronizacji to jestem [err=pewien] pełen[/err] obaw: raczej nierealna jest odległość pomiędzy np. 3 i 1 jeśli odstęp czasu (godz. wyjazdu) wynosi 3 min. (w międzyczasie jedzie 7) a ile stoi się do wyjazdu z Wyścigowej każdy wie. Jeśli nie zmieni się system działania sygnalizacji świetlnej to ja to czarno widzę (obym się mylił).
Ostatnio zmieniony 2009-10-20, 17:12 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.
Zastanawiam się czy na tym odcinku synchronizacja tych linii jest [err=wogóle] w ogóle[/err] możliwa. Teoretycznie tak, ale w rzeczywistości wyjdzie pewnie kaszanka. Tramwaje zbyt długo stoją na światłach na rondzie Grunwaldzkim oraz na skrzyżowaniu Królowej Jadwigi - Focha.nr 3 i 8 pomiędzy Wilczakiem a rondem Fordońskim
Ostatnio zmieniony 2009-10-20, 17:13 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgadzam się z przedmówcami - niepotrzebne, ulepszanie na siłę.Gazeta pisze:Z kolei autobusy linii nr 72 i 74 jadące w kierunku Osiedla Tatrzańskiego będą dodatkowo zatrzymywać się na przystanku Fordońska - Wyścigowa. Ma to ułatwić przesiadki z tramwajów pasażerom jadącym do Fordonu.
Swoją drogą zastanawiające dlaczego "70" nie będzie się też tam zatrzymywać - błąd dziennikarza, czy wymysł organizatorów?
A tłumaczenie jest bzdurne - jakież to ułatwienie dla przesiadających się z tramwajów?
Ostatnio zmieniony 2009-10-20, 17:17 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
70 zbyt często kursuje, po drugie tam są prawie zawsze długie autobusy i mają tam jeszcze wjeżdżać... Według mnie zanim tramwaj przejedzie przez światła, to szybciej można by było tam się przesiąść, ale [err=bądź] spójrzmy[/err] realnie, jeszcze trochę będziemy mieli co 100m przystanki ;/volvo7000A pisze:Zgadzam się z przemówcami - niepotrzebne, ulepszanie na siłę.
Swoją drogą zastanawiające dlaczego "70" nie będzie się też tam zatrzymywać - błąd dziennikarza, czy wymysł organizatorów?
A tłumaczenie jest bzdurne - jakież to ułatwienie dla przesiadających się z tramwajów?
Na przesiadkę A+A wystarczy Fordońska - Sporna.
Ostatnio zmieniony 2009-10-20, 17:22 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Witajcie, temat wprowadzenia dodatkowego przystanku na 72 i 74 powstał po rozmowie m.in. mojej skromnej osoby z dyrektorem Sarulem. Problem przerabiam codziennie osobiście i wydaje mi się jednak, że istnieje. Wysiadając z jedynki czy trójki na pętli i jadąc na Tatrzańskie mam do dyspozycji tylko 72 lub 74. Natomiast na Fordońskiej mam jeszcze 69. Często tak się zdarza, że czekając na 69 mijają mnie bez zatrzymania 72 lub 74. Gdyby się zatrzymały na Fordońskiej, nie musiałbym czekać na 69. Zatem wniosek jest jeden - z Fordońskiej z zatrzymaniem 72 i 74 jest większy wybór i przez to skraca się czas całego przejazdu na trasie centrum-Fordon. Natomiast 70 nie musi się tam zatrzymywać, bo w kierunku Nad Wisłą nie jedzie z tego rejonu nic więcej. Czyli pasażer bez obawy, że z Fordońskiej coś mu ucieknie, wjeżdża na pętlę i korzysta z 70.volvo7000A pisze: Zgadzam się z przemówcami - niepotrzebne, ulepszanie na siłę.
Swoją drogą zastanawiające dlaczego "70" nie będzie się też tam zatrzymywać - błąd dziennikarza, czy wymysł organizatorów?
A tłumaczenie jest bzdurne - jakież to ułatwienie dla przesiadających się z tramwajów?
K.