[stałe] 1.11.2009 Zmiany na liniach tramwajowych

Moderator: spooney

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-10-20, 14:55

K. Aładowicz pisze:Zatem wniosek jest jeden - z Fordońskiej z zatrzymaniem 72 i 74 jest większy wybór i przez to skraca się czas całego przejazdu na trasie centrum-Fordon
Tylko ile osób będzie korzystało z tego wyboru? Osobiście jadąc zmęczony po pracy wolałbym wsiąść na pętli w pusty 72/74, niż jechać zatłoczonym 69 (tymbardziej przez CO). Ale ja mam sieciówkę. Jak ktoś ma miesięczny na A+T to już z 69 nie skorzysta.
Jedynie takie rozwiązanie korzystne może być w dzień wolny, gdy linia 72 nie kursuje, a 69 funkjonuje w A+T.
Wobec tego zasadność przystanku Fordońska-Wyścigowa dla linii 70 i 74 widzę tylko i wyłącznie w dni wolne.
Ostatnio zmieniony 2009-10-21, 07:03 przez reputed, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-10-20, 14:59

Tylko ile osób będze korzystało z tego wyboru?
Zgadzam się. Na przystanku Fordońska- Wyścigowa prawie nikt nie wsiada, ma on bardzo małą frekwencję. Lepiej prosto z tramwaju usiąść do pustego autobusu niż gnieść się w 69. Albo, albo. No ale strata czasu czy kasy to praktycznie żadna, więc pomysł ujdzie...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-10-20, 16:33

Mi się ten pomysł też nie podoba, Wyścigowa jak zauważyli koledzy wyżej nie jest przystankiem o dużej frekwencji. Osoby, które z tramwaju chcą przesiąść się na 69 raczej wysiadają trochę wcześniej np. na Fabrycznej czy Towarowej. W dni powszednie to raczej nikt z tego nie będzie korzystał z tego wariantu. W soboty i niedziele (a zwłaszcza wieczorami) taki wariant miałby sens.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-10-20, 17:54

michał 78 pisze:jak komuś ucieknie 69 to nie musi deptać na pętlę
Bez przesady jeździ co chwila praktycznie. Dziś jechałem i jeden uciekł przed nosa (ach te światła)

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-10-20, 22:31

Darek pisze:Tylko ile osób będze korzystało z tego wyboru?
Na przesiadce można zyskać trochę czasu, zatem mi pomysł się podoba. Bo nieraz była taka sytuacja, że jak dojeżdżałem do pętli, to autobusy uciekały. A tramwaj stał i stał na światłach, aby dostać zezwolenie na przejazd przez północną nitkę Fordońskiej.
Ostatnio zmieniony 2009-10-21, 07:04 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-10-27, 18:30

Zabranie kolejności z 8 nie jest najlepszym pomysłem, nawet przy zachowaniu częstotliwości, zresztą wątpię, aby 7 dostatecznie odciążyła 8, nawet przy pełnej synchronizacji.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-10-27, 18:36

Krzysztof Juszczak pisze:zresztą wątpię, aby 7 dostatecznie odciążyła 8
Największym błędem przy remoncie ronda Fordońskiego było nie przeniesienie przystanków tramwajowych za rondo. Gdyby 4, 7 i 8 miały przystanek przed wjazdem na most to z "7"korzystałoby więcej ludzi. Tak siłą rzeczy wszyscy na rondzie idą na "8".

Jeżeli 7 i 8 bedą idealnie zsynchronizowane ze sobą na odcinku Kapuściska - Rondo Fordońskie (czyli "7" jedzie 5-7 min przed "8") to w powinna dość dobrze wspomagać "8".
Zobaczymy jak rozkład sprawdzi się w praktyce.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-10-27, 19:27

Na 7 będą składy czy nadal solówki?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-10-27, 19:28

Solówki :( U nas nie ma już wolnych składów, solówek też nie. W sumie, nie mamy zbyt dużo wolnych tramwajów.
Ostatnio zmieniony 2009-10-28, 00:42 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2009-10-28, 07:38

Pominę fakt , że jak zjeżdżają awaryjnie to nie raz nie ma wolnych skladów żeby podstawić na zmianę.

micha

Post autor: micha » 2009-10-28, 08:55

Na razie nie ma tragedii. Ale w zeszłym roku był czas że motorowy zjeżdżał awaryjnie do zajezdni i czekał aż jego wóz zostanie naprawiony.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-10-28, 11:10

Jestem ciekawy jak to wszystko wyjdzie w praktyce: wybijające napięcie na Wilczaku, światła na Wyścigowej, K. Wielkiego, R. Fordońskim...Mam nadzieję, że "3" nie będą jeździć stadami...W drugą stronę może być jeszcze gorzej zwłaszcza jeśli chodzi o podjeżdżanie wozów na Wyścigową... Aczkolwiek mam nadzieję, że się mylę i ten scenariusz się nie sprawdzi.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

micha

Post autor: micha » 2009-11-02, 20:22

A 3 dalej jeżdżą co 7-8 min. Tylko że na Bałtyckiej mają już 3-4 min. w plecy ale nie ma co się dziwić jak odjeżdżają z Wyścigowej trzy wozy w odstępie 3 min. Dysydenci zapomnieli że Wyścigowa i R. Fordońskie to wąskie (nie mylić z głębokim) gardło naszej komunikacji. A z Wilczaka 2-3 min. po czasie. W sumie pierwszy dzień po "rewolucji" wyglądał wesoło.

/o: 3 poprawki = 1 punkt karny ;)
Ostatnio zmieniony 2009-11-02, 20:44 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wokie
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-15, 21:15
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: wokie » 2009-11-03, 17:11


Ponadto na następujących ciągach komunikacyjnych utrzymana lub wprowadzona zostanie pełna synchronizacja kursów różnych linii:


* LPKiW ? Rondo Jagiellonów ? linie 1 i 2,
* Bielawy ? Rondo Jagiellonów ? linie 4 i 6,
* Wilczak ? Rondo Fordońskie ? linie 3 i 8,
* Wyścigowa ? Rondo Jagiellonów ? linie 1 i 3,
* Kapuściska ? Rondo Toruńskie ? linie 7 i 8,
* Łęgnowo ? Toruńska-Perłowa ? linie 6 i 9,
* Szarych Szeregów-Wojska Polskiego ? Rondo Jagiellonów ? linie 2, 4 i 8.


Bardzo fajnie tylko szkoda, że w każdym z tych pogrubionych przypadków widziałem dziś tramwaje jadące za sobą ;/ Jeszcze 1 i 3 oraz 3 i 8 jestem w stanie zrozumieć. Ale jak widziałem 7 i 8 jadące za sobą to się nieźle zdenerwowałem.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-11-03, 17:59

Ja tak samo. W dodatku w rządku na rondzie F. na światłach widziałem 3, 8 i 3. Ostatnia z nich stała na rondzie 7 minut. Układacze rozkładu nadają się do wywalenia na zbity pysk. Trójki mają opóźnienia sięgające 5-7 minut. Motorowi na pętli nawet wysikać się nie nadążają. Wszystko przez kretyńskie antytramwajowe światła i wyśrubowane czasy przejazdu.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

micha

Post autor: micha » 2009-11-03, 18:03

No i zapomnieli o synchronizacji 1 i 7 na trasie R. Fordońskie - Wyścigowa. Czas przyjazdu jest zbliżony a odjazd różnie. Więc 1 na starcie jest w plecy. Podobno mają robić korektę.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-11-03, 18:07

Więc 1 na starcie jest w plecy. Podobno mają robić korektę.
Dzisiaj widziałem jak motorniczy 1. z Wyścigowej odjechał 3 minuty przed planowanym odjazdem. Pewnie żeby nie opóźniać 7, która ruszyła zaraz za nami.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-11-03, 18:24

Darek pisze:Wszystko przez kretyńskie antytramwajowe światła i wyśrubowane czasy przejazdu.
Ej no bez przesady. Ze światłami się zgodzę, ale czasy to powydłużali.

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: niuniuch » 2009-11-03, 19:07

Darek pisze:Ja tak samo. W dodatku w rządku na rondzie F. na światłach widziałem 3, 8 i 3. Ostatnia z nich stała na rondzie 7 minut. Układacze rozkładu nadają się do wywalenia na zbity pysk. Trójki mają opóźnienia sięgające 5-7 minut. Motorowi na pętli nawet wysikać się nie nadążają. Wszystko przez kretyńskie antytramwajowe światła i wyśrubowane czasy przejazdu.
Jak jesteś taki bystry - to trzeba było się najpierw zorientować czy nie było wtedy jakiegoś zatrzymania zanim zaczniesz mądralo rzucać nożami... Bo nie jest normalne zjawisko, nawet nie wynika z rozkładów. Zatrzymania są często przez blokady torowiska albo zanik napięcia w sieci. I zapewne w tym przypadku tak też było.

A światła jakie są wszyscy wiedzą. Bez komentarza.

Co do siódemek - to często wjeżdżają za wcześnie w Fordońską. Chociaż wczoraj popołudniu na Wyścigowej wszystko funkcjonowało w miarę ok, za wyjątkiem korka na Fordońskiej, który utrudniał wjazdy i wyjazdy z/na Wyścigową.

Wydaje mi się, że ktoś tu zbyt dużo panikuje.
Pozdrawiam - i na przyszłość mniej nerwów i paniki, bo osiwiejecie przed 30-tką;-)

Tak ps. Ja korzystam z dwójki - jak dla mnie jeździ ekstra - np. dziś w obie strony co do minuty punktualnie, a motorowy niespecjalnie się spieszył.

micha

Post autor: micha » 2009-11-03, 19:17

volvo7000A pisze:ale czasy to powydłużali
A skąd Ty masz taką informację. Na 3 zabrali 1 min. a na 1 jeszczewięcej. Jak stary motorowy(10 czy 15 lat na wozie ) mówi że nie może sie wyrobić w planie to chyba coś w tym jest.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-11-03, 19:37

michał 78 pisze:A skąd Ty masz taką informację
Przykład: 7 i 8 mają aż 15 minut na dojazd z Kapuścisk na rondo Fordońskie. Przed zmianą było to 13 minut. Jeszcze 5 lat temu było 11 min (fakt nie było świateł na r. Fordońskim).

Też zauważyłem dzisiaj jak "8" stała za "7" przy rondzie Toruńskim. Nie wiem, może "7" była opóźniona...
Ostatnio zmieniony 2009-11-03, 20:07 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

micha

Post autor: micha » 2009-11-03, 19:56

volvo7000A pisze:fakt nie było świateł na r. Fordońskim
Jak nie było świateł to było całkiem tak jak w reklamie pewnego browca: prawie jak... Jak są światła pulsujące(czyli de facto ich nie ma )to czas przelotu jest aż za długi. Ale dziś tylko jedno kółeczko było takie piękne.

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: niuniuch » 2009-11-03, 20:01

Przykład: 7 i 8 mają aż 15 minut na dojazd z Kapuścisk na rondo Fordońskie. Przed zmianą było to 13 minut. Jeszcze 5 lat temu było 11 min (fakt nie było świateł na r. Fordońskim).
Wydaje mi się, że problem jest przede wszystkim z liniami 1 i 3 i zakłóceniami szczególnie na Rondzie Fordońskim związanymi ze światłami. Pozostałe linie raczej jeżdżą ok. Zauważcie, że często jest też tak, że tramwaj się załapie na cykl i przejeżdża przez rondo praktycznie bezproblemowo. I co wtedy, gdyby czasy były dłuższe? Ma jechać 2 minuty przed czasem i wjechać np. przed 8-mkę? I wyprzedzanie byłoby zamiast na Wyścigowej, to na Wilczaku tym razem ? :-)
Jaki z tego wniosek ? Trójka jeździ za często. Trzeba ją obciąć. :lol:

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-11-09, 16:07

Dziś przy Łużyckiej zauważyłem jak 2 trójki podjechały jedna za drugą, a za nimi 4, którą jechałem i która na światłach na R. Fordońskim spędziła z dobre 8 minut. A za nami podjechała jeszcze 3...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-11-09, 16:37

Też ostatnio widziałem jak przy rondzie Fordońskim na Jagiellońskiej stały: 1, 3, 4, 3 - oczywiście wszystkie przejeżdżały po kolei przez światła, więc na jedną fazę licząc 2 minuty to wychodzi że ostatnia "3" stała koło 8 minut.

Tu wychodzi właśnie brak prawo-skrętu w most Pomorski. To przy obecnych światłach rozładowałoby tramwajowe "korki".

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-11-09, 19:03

To przy obecnych światłach rozładowałoby tramwajowe "korki".
To prawda, ale niestety brakuje miejsca, a wycięcie pasa drogowego jest niewykonalne.
Podobny problem jest na Wyścigowej. Na Skyscrapercity ktoś dał ciekawy pomysł taniego rozbudowania pętli i budowy 3-go peronu dla 7. Wtedy 1 i 7 by się nie blokowały. Ale o czym my mówimy. Przecież się nie da.
Dlaczego nikt nie pomyśli o czujniku przy wyjeździe z Wyścigowej?
Tramwaj załączałby sam zielone światło przez Fordońską. Te światła często blokują ruch niepotrzebnie na Fordońskiej- samochody dostają czerwone światło mimo że nic z Wyścigowej nie wyjeżdża. To by nawet poprawiło ruch na Fordońskiej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-11-09, 20:09

Darek pisze:To prawda, ale niestety brakuje miejsca, a wycięcie pasa drogowego jest niewykonalne.
Można zlikwidować przystanek i będzie miejsce. A dla 4,7 i 8 zrobić przed wjazdem na most.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-11-09, 23:00

volvo7000A pisze:A dla 4,7 i 8 zrobić przed wjazdem na most.
Na podjeździe. Uhm, genialne...

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-11-10, 09:27

Ja jeszcze wspomnę o tej kwestii dodatkowego przystanku dla 72 i 74 przy Kablu - jak dla mnie to rozwiązanie bardzo potrzebne - nagminnie zdarza się że tramwaje przyjeżdżają na Wyścigową później niż zakłada rozkład, zostaje mi rzucić wiązankę pod nosem i stojąc na światłach mogę tylko patrzeć jak autobus ucieka mi z pętli i odjeżdża w siną dal po czym czeka mnie gnicie na Wyścigowej przez kilkanaście - kilkadziesiąt minut, teraz można wyskoczyć sobie przy Kablu i zdążyć na autobus nawet jeśli tramwaj ma lekkie opóźnienie - lepiej nawet stać w pełnym już autobusie ale nie tracić cennego czasu czekając na kurs kolejny - nie każdy ma go w nadmiarze. Myślę że tak samo 70 powinny zatrzymywać się w tym miejscu. Tylko ekhem ekhem, czy to miało działać od listopada czy może nie? W piątek jadąc na Przylesie A+T wyskoczyłem sobie przy kablu, po chwili z pętli wyłonił się 72, przejechał światła, wjechał w Fordońską, spojrzał na mnie i pojechał w "piździec" w ogóle się nie zatrzymując :cegla: Co to kurna chata ma być? Wprowadzenie od grudnia czy zamulenie kiermana?
Ostatnio zmieniony 2009-11-10, 16:18 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-11-10, 09:52

mc_pele pisze:Wprowadzenie od grudnia czy zamulenie kiermana?
_________________
Od grudnia
mc_pele pisze:. Myślę że tak samo 70 powinny zatrzymywać się w tym miejscu.
To już [err=przesadza] przesada[/err].
mc_pele pisze:jak dla mnie to rozwiązanie bardzo potrzebne - nagminnie zdarza się że tramwaje przyjeżdżają na Wyścigową później niż zakłada rozkład, zostaje mi rzucić wiązankę pod nosem i stojąc na światłach mogę tylko patrzeć jak autobus ucieka mi z pętli i odjeżdża w siną dal po czym czeka mnie gnicie na Wyścigowej przez kilkanaście - kilkadziesiąt minut
Światła by zrobili, i [err=odrazu] od razu[/err] by było, a tak autobus traci przez każdy przystanek około 30-60 sekund.
Ostatnio zmieniony 2009-11-10, 16:19 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ