[stałe] Zmiany w komunikacji zbiorowej od 01.02.2010r.

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe] Zmiany w komunikacji zbiorowej od 01.02.2010r.

Post autor: Kamil3836 » 2010-01-14, 17:04

Informujemy, że od dnia 1 lutego 2010 r. (poniedziałek) wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej:


* Na wniosek Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Sp. z o.o. wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy wszystkich linii tramwajowych. Przekazanie od 1 lutego br. przez MZK większej liczby pociągów do obsługi linii tramwajowych umożliwi wydłużenie postojów korekcyjnych na pętlach w celu redukcji ewentualnych opóźnień powstałych na trasie. Korekcie ulegną również międzyprzystankowe czasy jazdy, które po uruchomieniu większej liczby pociągów tramwajowych w godzinach szczytu przewozowego, okazały się niewystarczające. Ponadto na wniosek pasażerów wydłużone zostanie funkcjonowanie linii nr 7 do godziny ok. 18:45 (obecnie linia kończy funkcjonowanie ok. godz. 18:00).
* W związku z powyższym zmienione zostaną również rozkłady jazdy linii autobusowych powiązanych z komunikacją tramwajową. Wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy linii autobusowych nr 70, 72 i 74. Przeprowadzone obserwacje i kontrole wykazały, że czasy przejazdu na tych liniach były za długie, co powodowało przyjazdy na pętlę Wyścigowa z kilkuminutowym przyspieszeniem, przez co pasażerowie widzieli odjeżdżający poprzedni tramwaj. W związku z tym czasy przejazdu zostaną skrócone.
* W związku z wysokimi napełnieniami w autobusach linii nr 94 zwiększona zostanie częstotliwość kursów w godzinach szczytu rannego. Autobusy kursować będą z os. Nad Wisłą w kierunku centrum ze średnią częstotliwością co 13 ? 16 minut z zagęszczeniem kursów w tzw. ?mikroszczycie szkolnym? do 7,5 minut.
* W związku ze zmianą rozkładu linii tramwajowej nr 6 skorygowany zostanie również rozkład jazdy linii nr 73. Na wniosek pasażerów jeden kurs w godzinach popołudniowych w niedziele będzie kursował na trasie wydłużonej Stomil ? Kapuściska ? Stomil.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... komunikaty
Na 70 było do przodu, 72 i 74 ma napięty akurat rozkład, a oni skracają? :cegla:

Jeszcze trochę i 7 będzie jak reszta linii [err=po za] poza[/err] 9 :) Ile razy będą zmieniać czas przejazdu na liniach tramwajowych?
94 częstotliwość będzie miało podobną do 93. Czyżby pasażerowie woleli 93/94 niż A+T?
Ostatnio zmieniony 2010-01-14, 17:43 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2010-01-14, 17:13

Przekazanie od 1 lutego br. przez MZK większej liczby pociągów do obsługi linii tramwajowych umożliwi wydłużenie postojów korekcyjnych na pętlach w celu redukcji ewentualnych opóźnień powstałych na trasie.
Ciekawe skąd wezmą dodatkowy skład?
Ogólnie jak widać wystarczy chcieć. Nie można było tak od razu Zarządzie?
Czyżby pasażerowie woleli 93/94 niż A+T?
A jaki tłok jest w trójkach?
Chodzi o ciągi komunikacyjne z Fordonem które powinny być równorzędne:
północny: PKP- Śródmieście Płn.- Bielawy- Bartodzieje/Leśne Płd.- Fordon
środkowy: R. Grunwaldzkie- Śródmieście- Skrzetusko i Bartodzieje Płd.- Fordon
południowy: Błonie- Szwederowo- Wzg. W.- Bartodzieje Płd.- Fordon

Odchodząc od tematu, tramwaj do Fordonu zastąpi tylko środkowy, reszta powinna być utrzymana.

/s: posty scalone
Ostatnio zmieniony 2010-01-14, 17:45 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-01-14, 17:57

Darek pisze:A jaki tłok jest w trójkach?
Jest w szczycie południowym, gdyż 3 wtedy jeździ za rzadko...
Ostatnio zmieniony 2010-01-14, 18:21 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2010-01-14, 19:45

Zwała, najpierw zabierają 1 a później dają kolejny.
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2010-01-14, 20:22

Kamil3836 pisze:Na 70 było do przodu, 72 i 74 ma napięty akurat rozkład, a oni skracają?
Skąd wiesz? Uzyskałem informację od osób regularnie podróżujących 74. Autobus lubi być dwie minuty przed czasem.
Kamil3836 pisze:Ile razy będą zmieniać czas przejazdu na liniach tramwajowych?
Czy złą rzeczą jest optymalizowanie rozkładu jazdy?
Kamil3836 pisze:94 częstotliwość będzie miało podobną do 93. Czyżby pasażerowie woleli 93/94 niż A+T?
Nie wszyscy mieszkańcy Fordonu podróżują w tym samym kierunku. Dlatego części wygodniej jest korzystać z A+T, części 93, 94.
Kamil, czy Twoje komentarze muszą być takie denne?:>
Na wniosek Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Sp. z o.o. wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy wszystkich linii tramwajowych. Przekazanie od 1 lutego br. przez MZK większej liczby pociągów do obsługi linii tramwajowych umożliwi wydłużenie postojów korekcyjnych na pętlach w celu redukcji ewentualnych opóźnień powstałych na trasie. Korekcie ulegną również międzyprzystankowe czasy jazdy, które po uruchomieniu większej liczby pociągów tramwajowych w godzinach szczytu przewozowego, okazały się niewystarczające.
A jednak. Niestety tak wygląda układania rozkładów zza biurka. Ważne, że to poprawią (a nic zwałowego w tym nie widzę:>).

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2010-01-14, 20:49

A jak 74 jedzie zgodnie z czasem to też tramwaj ucieka bo ten lubi minutę przed czasem odjechać. Ale jak to Wy kiedyś pisaliście ... planujesz podróż tak by mieć tylko 2 minuty na przesiadkę?

No oczywiście że nie, jadę poprzednim - 20 minut wcześniej - bo co tyle w sobotę jedzie, na Wyścigowej stoję i czekam 9 minut aż odjedzie kolejna 3 i jestem 10 minut przed czasem. To jest dobre rozwiązanie...
Ostatnio zmieniony 2010-01-14, 21:03 przez misieek, łącznie zmieniany 1 raz.
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-01-14, 21:06

Jak masz sieciówkę możesz się pościgać z tramwajami linii 1 i 3 liniami 65 i 69. Aż do Bałtyckiej.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-01-14, 21:39

@Robert, ja to widzę, jak z kierowcami jeżdżę :P Ale na 72 to czas po Fordonie jest zbyt napięty. Złą rzeczą nie jest poprawa, tylko czy na lepsze będzie? Czasy przelotu, zza biurek nigdy nie będą dobre.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2010-01-14, 22:13

Eeetam, mam 93 i rzadko kiedy korzystam z A+T. 93 = bez przesiadek
93 = co 12 minut
93 = w 30 minut z domu do pracy

A A+T = przesiadki + zimny tramwaj
A+T = 22 minuty na wyścigową, 3-6 minut czekania, 13 minut tramwajem = 40 minut.

Pomijając fakt że 93 i na miasto da radę dojechać (Gdańska i te rejony) oraz najszybciej wyjeżdza z Fordonu (16 minut - tak jak obecnie 74 poza szczytem)
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2010-01-14, 22:25

Fakt, 93 to o wiele rozsądniejsze wyjście niż A+T. A z Osowej do Fordonu nie wyobrażam sobie podróży używając A+T+ A.
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2010-01-14, 22:29

Kamil3836 pisze:Jest w szczycie południowym, gdyż 3 wtedy jeździ za rzadko...
Jak nie raz sto z trzy składy na Fordońskim to co się dziwić...
Ostatnio zmieniony 2010-01-15, 08:07 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-01-14, 22:38

A+T+A nie zdałby egzaminu.
Darek pisze:Chodzi o ciągi komunikacyjne z Fordonem które powinny być równorzędne:
północny: PKP- Śródmieście Płn.- Bielawy- Bartodzieje/Leśne Płd.- Fordon
środkowy: R. Grunwaldzkie- Śródmieście- Skrzetusko i Bartodzieje Płd.- Fordon
południowy: Błonie- Szwederowo- Wzg. W.- Bartodzieje Płd.- Fordon
W Poznaniu w takiej wersji działa właśnie Pestka. Że z Dworca Sobieskiego odjeżdżają autobusy (około 10 linii) jak i linie tramwajowe (6 linii). Jestem przeciwny likwidacji większości linii w Fordonie.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2010-01-14, 23:01

północny: PKP- Śródmieście Płn.- Bielawy- Bartodzieje/Leśne Płd.- Fordon
środkowy: R. Grunwaldzkie- Śródmieście- Skrzetusko i Bartodzieje Płd.- Fordon
południowy: Błonie- Szwederowo- Wzg. W.- Bartodzieje Płd.- Fordon
północny: autobus (linia nr 94)
środkowy: tramwaj (przykładowo linia nr 3) [wiem brak Skrzetuska]
południowy: autobus (linia nr 69), pewnie potem zostanie skrócona do Wyścigowej więc + tramwaj

Podobnie w Poznaniu ma np linia tramwajowa 17 i 18 które oby dwie mają takie same pętle (Ogrody - Starołęka) ale inne trasy
Ostatnio zmieniony 2010-01-14, 23:02 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2010-01-14, 23:01

Pamiętajmy też, że 93 i 94 mają zawozić ludzi na PKP czy na uczelnie na Chodkiewicza, a 72/74 dowozić ludzi na tramwaj.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-01-14, 23:10

korpi pisze: środkowy: tramwaj (przykładowo linia nr 3) [wiem brak Skrzetuska]
południowy: autobus (linia nr 69), pewnie potem zostanie skrócona do Wyścigowej więc + tramwaj
Powinno się zostawić wybór pasażerom czy chcą autobusy czy wolą tramwaje. Tramwaje i autobusy do Fordonu muszą zostać tylko trzeba zrobić tak żeby się nie pokrywały. W Poznaniu jakoś tego dokonano to czemu nie u nas.

/s: moi drodzy odbiegacie od tematu
Ostatnio zmieniony 2010-01-15, 08:08 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-01-20, 13:44


Znamy założenia pierwszej w tym roku korekty rozkładów jazdy w Bydgoszczy

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /217300204
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

micha

Post autor: micha » 2010-02-02, 20:14

Na razie trudno powiedzieć coś sensownego ale moje odczucia po 2 dniach pracy na 7 są pozytywne. Jazda prawie cały czas w planie a czasami trzeba się pilnować żeby nie przyspieszyć. Jednym minusem (drobiazg) jest to że 1 zmiana pracuje 9-10 godz. a 2 ok. 5. Po pierwszej jesteś styrany a ten z drugiej nawet nie zauważy że wyszedł z domu. Tyle że dzionek stracony a godzin mało. Ale ma być mniejsza częstotliwość. A można by podzielić po równo.

/s: przeniosłem post, niech spostrzeżenia będą w tym samym miejscu co informacja o zmianach
Ostatnio zmieniony 2010-02-02, 20:18 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ