Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Moderator: spooney

Michal3490
Członek Stowarzyszenia
Posty: 242
Rejestracja: 2008-09-07, 15:36
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Budowa linii tramwajowej do Fordonu

Post autor: Michal3490 » 2012-03-08, 13:11

Kontrowersyjna linia tramwajowa "Fordon"

Mimo, że już od jakiegoś czasu nie mieszkam w Fordonie, to podczas lektury Gazety Pomorskiej, nie sposób było nie zainteresować się informacją na temat linii tramwajowej do tej największej dzielnicy miasta.Informowano o tym, co kiedyś było bodaj jedynie mrzonką. Czyli o tym, jak będzie wyglądać komunikacja miejska, gdy tramwaj już będzie funkcjonował.Piszę "może", bo przecież wiadomo jak wyglądają przetargi w Polsce. Za przykład niech posłuży fakt, że kolej ledwo wykorzystuje 1% środków, do jakich może mieć dostęp Czasem ciężko w to uwierzyć, że w ogóle kiedyś linie do Fordonu wybudują ? może dopiero pod koniec tego roku (jak wszystko dobrze pójdzie) uda się wbić pierwszą łopatę.

A o realizacji przetargów może trochę świadczyć sytuacja w Bydgoszczy. Tak było w przypadku, kiedy Mobilis na szybko odkupował od MZK tabor, bo nikt nie przewidział, że MZK odwoła się od wyniku przetargu na obsługę linii 69.Tak też było przy remoncie ul. Wyszyńskiego, i wielu innych, kiedy to ?chwilę? po remoncie, trzeba było naprawiać i poprawiać drogę od nowa.Dość jednak o tym. Zachowajmy choć trochę optymizmu i przyjmijmy, że jeszcze w tym roku budowa linii się zacznie.
Co zaoferuje nam ZDMiKP w roku 2015, jeżeli chodzi o komunikację z Fordonem? Wtedy linia ma być oddana do użytku,
4, słownie ? cztery!, linie autobusowe. 69 o mniejszej częstotliwości kursowania, 81 kursujące zapewne po całym Fordonie w kilku wariantach, 65 i 74 ? ale to tylko dlatego, że linia ta jeździ ulicą Witebską.Przypomnę jedynie, że na chwilę obecną dojazd do Fordonu ułatwia nam 8 linii autobusowych. W zamian za te zlikwidowane będziemy mieli 2 linie tramwajowe: 7 na Kapuściska i 3 do Dworca PKP.Tak więc każdy, kto dojeżdża z Dworca PKP do Fordonu, chcąc nie chcąc, zmuszony będzie tłoczyć się w tramwaju jadącym przez centrum miasta. Trasę będzie pokonywał zapewne w około godzinę.

I nie będzie miał za dużej alternatywy ? linie 93 i 94 zostaną połączone i skończą trasę na Węźle Wschodnim. Dalej i tak będzie się tłoczył (linia 69 będzie miała ograniczoną częstotliwość kursowania).
Czy jest to więc uczciwa oferta? Czy można te zmiany uznać za rekompensujące ?straty?, wywołane likwidacją kilku linii i przetasowaniami na pozostałych? Nie wydaje mi się.Bo czyż linie 93 i 94, prócz łączenia Fordonu z Dworcem Głównym, nie łączą także części os. Leśnego i os. Bartodzieje z Fordonem? Czy linie te nie łączą także rozrzuconych po mieście budynków bydgoskich uczelni wyższych?
Czy linia 69 dowozi jedynie ludzi na Wyścigową, aby mogli się przesiąść na tramwaj, czy może łączy Fordon z Błoniem? I czy linią nr 7 jeździ tak wiele ludzi? Z doświadczenia wiem, że wcale nie tak dużo. Inaczej już dawno na linii tej pojawiałyby się zestawy dwuwagonowe. Tak jednak nie jest.

Może więc warto byłoby pokombinować inaczej?

Linię 72, zamiast likwidować, przekierować na Kapuściska. Linię 70 do Portu Lotniczego? Linię 7 puścić z Kapuścisk do Dworca PKP. 3 zostawić na obecnej trasie. 1 przedłużyć do Fordonu, na obecnej trasie. No i zachować linie przyspieszone w obecnym kształcie?
Przecież nie pokrywają się one w ogóle z siecią tramwajową. Nie odbierałyby więc one pasażerów tramwajowi. Prędzej robi to linia 67.
Uważam, że ZDMiKP bardziej powinien się przyłożyć do tego projektu. A przede wszystkim przeprowadzić rzetelne konsultacje społeczne i wysondować, czy rzeczywiście jego obecne plany, nie sprawią czasem ogromnych kłopotów mieszkańcom Bydgoszczy. W końcu pomysł z węzłem przy ul. Garbary, też nie jest zbyt trafionym...

http://www.mmbydgoszcz.pl/405411/2012/3 ... ry=drogowe
/mod/ nie swoje teksty należy wklejać jako cytaty i podawać źródło

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2012-03-08, 14:41

A o realizacji przetargów może trochę świadczyć sytuacja w Bydgoszczy. Tak było w przypadku, kiedy Mobilis na szybko odkupował od MZK tabor, bo nikt nie przewidział, że MZK odwoła się od wyniku przetargu na obsługę linii 69.
To nie MZK się odwoływało. I jeśli już, to miasto nie przewidziało że MZK odmówi obsługiwania 69 tymczasowo z wolnej ręki.

Dlatego też teraz od czas ogłoszenia do rozstrzygnięcia przetargu jest "ciut" wydłużony.
Przypomnę jedynie, że na chwilę obecną dojazd do Fordonu ułatwia nam 8 linii autobusowych.
Z czego trzy to dowozówki do tramwaju, więc nie powinno się ich liczyć.
I nie będzie miał za dużej alternatywy ? linie 93 i 94 zostaną połączone i skończą trasę na Węźle Wschodnim. Dalej i tak będzie się tłoczył (linia 69 będzie miała ograniczoną częstotliwość kursowania).
Tłoczył się będzie głównie jeśli z przyczyn ideologicznych będzie odmawiać wsiadania do tramwaju.
Czy linia 69 dowozi jedynie ludzi na Wyścigową, aby mogli się przesiąść na tramwaj, czy może łączy Fordon z Błoniem?
Niestety łączy.
I czy linią nr 7 jeździ tak wiele ludzi? Z doświadczenia wiem, że wcale nie tak dużo. Inaczej już dawno na linii tej pojawiałyby się zestawy dwuwagonowe. Tak jednak nie jest.
Trójką przed wprowadzeniem A+T też nie jeździło dużo ludzi.
Linię 70 do Portu Lotniczego?
Do Brzozy najlepiej, a co.
3 zostawić na obecnej trasie.
Znaczy, autor chce żeby linia magistralna jeździła z Wilczaka na Wyścigową? To może od razu na Bałtycką? :gwiazdy:
Przecież nie pokrywają się one w ogóle z siecią tramwajową. Nie odbierałyby więc one pasażerów tramwajowi. Prędzej robi to linia 67.
Przecież stosując tą samą logikę też się nie pokrywa.


Od prawie 40 lat wiadomo, że docelowym kręgosłupem komunikacji do Fordonu będzie transport szynowy i nikt nie będzie budżetował dziesiątek tysięcy coraz droższych wozokm autobusowych żeby można sobie było bezprzesiadkowo dojechać z Fordonu na lotnisko.

I to niezależnie od docelowego układu linii autobusowych i tramwajowych, który się i tak zapewne jeszcze zdąży zmienić, tak jak już i wcześniej mutował (od wersji kompletnego hardcore, gdzie do Fordonu jeżdżą trzy linie tramwajowe, a po Fordonie jedna autobusowa dowozówka).

/mod/ przeniesione z wątku o budowie do wątku o układzie komunikacji

EDIT: zmiana na komentowanie artykułu.
Ostatnio zmieniony 2012-03-08, 16:00 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Darek » 2012-03-08, 15:42

Michał zacytował ten artykuł:
http://www.mmbydgoszcz.pl/405411/2012/3 ... ry=drogowe

niejakiego Daniela Kaszubowskiego, który raczej pojęcie o komunikacji miejskiej ma teoretyczne.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2012-03-08, 16:17

Linię 7 puścić z Kapuścisk do Dworca PKP
Może jeszcze przez Jagiellońską, to pokrywać się będzie w 90% z 8.
prócz łączenia Fordonu z Dworcem Głównym, nie łączą także części os. Leśnego i os. Bartodzieje z Fordonem?
Hm... Z os. Bartodzieje dojedziesz to Fordonu A59/67 + T3/7 na sieciówce. Natomiast z Leśnego A65/68 do R. Fordońskiego a następnie w T3/T7. Czy to wielki problem? Jest to pewnie, że T3/T7 nie będą miały niskiej częstotliwości, a wręcz przeciwnie, więc argumenty typu, "długi czas przesiadki" są wyssane z palca.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: reputed » 2012-03-08, 19:03

Ale głupoty ktoś wymyślił! Przecież to nie ma najmniejszego sensu.

Proponowany układ linii po wybudowaniu tramwaju jest moim zdaniem dobry.
Przyczepiłbym się jedynie do tego 74 i 74bis. Trochę to dziwne. Mamy już litery przy wariantach a teraz wracamy do bisów. Masakra. Powinny to być dwie różne linie.

Co do problemów z dojazdem do centrum to prócz 3 do dworca i 7 na Kapy, proponowałbym jeszcze 1 do Lasu. Kursować by mogła w dni powszednie od 8 do 20, a latem dodatkowo w weekendy. No ale jak wiadomo mamy problemy taborowe i budżetowe...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2012-03-08, 21:12

A mi zdecydowanie nie pasuje ograniczenie częstotliwości kursowania A69, beneficjenci tej linii są zupełnie inni niż planowanego tramwaju.
Dubel na odcinku Rondo Fordońskie - Węzeł Wschodni, przerzucamy na Kamienną i Bartodzieje, gdzie później przy pomocy Wyszyńskiego dojeżdża do Ronda Fordońskiego. Napełnienia z rejonu US, 8LO, Kabla wrzucamy w tramwaje, zapewniamy dodatkowy transport na Bartodzieje w postaci autobusu z wysoką częstotliwością, mającym na celu odciążenie . A-E1 od pętli Przylesie jedzie trasą Kaliskiego - Fordońska - Węzeł Wschodni - Kamienna - Węzeł Centralny(Wyszyńskiego) - Sułkowskiego - Rondo Wielkopolskie - Dworzec PKP.

Wnioski:
- A-94 zmieniamy na linię A-E1 głównie z myślą o ludziach planujących tranzyt wyłącznie do Dworca i punktów szczególnych w postaci kompleksu UKW, z krótkim czasem przejazdu.
- A-69 zastępuje obecne A-93 na trasie aż do Wyszyńskiego,
- Linia A-65 i T-3 notuje wzrost napełnienie z tytułu przeniesienia A69 w głąb układu przestrzennego Bartodziejów.
- Nie mamy dylematu A-93 czy A-94.
- Fordon ma dojazd bezpośredni do Dworca Głównego przy pomocy T-3 i A-E1, do UKW dzięki A-E1.
- Fordon ma obsługę komunikacyjną w 3 poziomach:
A) A-69 - Twardzickiego,
B) T-3 - Akademicka/Andersa,
B') A-E1 - Kompleks UTP,
C) A-65 - Fordońska


Całkowita likwidacja A-70, A-72, A-93

Zadania linii E1 - czyli obsługa kompleksu UTP Fordon, obsługa Kompleksu UKW i nowej Biblioteki, kompleksu sportowego Polonii, bezpośredni dojazd do PKP.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Merc594
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-12, 16:08

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Merc594 » 2013-02-13, 18:00

Po wybudowaniu tramwaju do Fordonu, można by połączyć linie 93 z 94 i skierować od pętli GARBARY - Dworzec PKP -Powst. Wielkopolskich - Kamienna - Fordońska - UTP - Twardzickiego - NAD WISŁĄ i częstotliwość zostawić taką jaka jest, 70 puścić ulicą Twardzickiego przez Tatrzańskie do pętli Nad Wisłą z częstotliwością 12 min. szczyt i 15 poza szczytem i w weekendy. 74 tak jak jest a 65 ze stałymi kursami do pętli Nad Wisłą.

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: tomasz792 » 2013-02-13, 18:48

Merc594 pisze:Po wybudowaniu tramwaju do Fordonu, można by połączyć linie 93 z 94 i skierować od pętli GARBARY - Dworzec PKP -Powst. Wielkopolskich - Kamienna - Fordońska - UTP - Twardzickiego - NAD WISŁĄ i częstotliwość zostawić taką jaka jest, 70 puścić ulicą Twardzickiego przez Tatrzańskie do pętli Nad Wisłą z częstotliwością 12 min. szczyt i 15 poza szczytem i w weekendy. 74 tak jak jest a 65 ze stałymi kursami do pętli Nad Wisłą.
Bzdury piszesz. Jak będzie tramwaj to po co nam 74 i 70 z Wyscigowej? Dublowac tramwaj od Garbar z 93? kolejna bzdura.

kalisz98
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-13, 19:06

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: kalisz98 » 2013-02-13, 18:57

Merc594 pisze:Po wybudowaniu tramwaju do Fordonu, można by połączyć linie 93 z 94 i skierować od pętli GARBARY - Dworzec PKP -Powst. Wielkopolskich - Kamienna - Fordońska - UTP - Twardzickiego - NAD WISŁĄ i częstotliwość zostawić taką jaka jest, 70 puścić ulicą Twardzickiego przez Tatrzańskie do pętli Nad Wisłą z częstotliwością 12 min. szczyt i 15 poza szczytem i w weekendy. 74 tak jak jest a 65 ze stałymi kursami do pętli Nad Wisłą.
Po co 94 jeżeli 65 będzie jeździło Nad Wisłą - Os. Leśne to po co brać i marnować pieniądze na niepotrzebnie zużyte paliwo i 70 też nie będzie potrzebne albo jak już się uprą to pewnie zrobią że 94 będzie jeździł w godzinach szczytu :diabel:

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2013-02-13, 19:09

Po co te nietrzymające się kupy wymyślanki skoro układ komunikacji jest już wstępnie zaplanowany? :kreci:

Obrazek
Obrazek

Merc594
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-12, 16:08

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Merc594 » 2013-02-13, 20:05

No tak ale rejon północny też powinien mieć szybkie połączenie do Fordonu, bo Jagiellońska a Kamienna chyba są trochę oddalone od siebie. Kamienna powinna mieć połączenie autobusowe a 65 nie jedzie Kamienną, i Twardzickiego tylko Fordońską. Z 70 to odpokutowałem błąd i już nic nie pisze o tej linii w koncepcji. 74 przejeżdża przez inne rejony niż tramwaj. 93 od Garbar nie dublowałby tramwaju bo jedzie Hetmańską i Mickiewicza a potem Powstańców Wielkopolskich i Kamienną :)

Do Fordonu powinny dojeżdżać linie ze śródmieścia łączące i ścisłe centrum i północne dzielnice a 93 łączy Bielawy,Bartodzieje z Fordonem więc może jak zbudują za 50 lat tramwaj przez Bartodzieje to może zastąpi 93.

/mod/ staraj się nie pisać posta za postem co minutę, zastanów się co chcesz napisać i pisz w jednym

Dominik2641

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Dominik2641 » 2013-02-14, 00:06

Chyba ktoś oszalał !

Jeżeli 69 do CO i Auchan ma jeździć tylko w kursach wariantowych to między 8.00 a 21.00 na Błonie częstotliwość musi być co 6-7 minut i CO DRUGI kurs przez CO. Bo jeśli ten 69 będzie jeździł do Auchan co 20-30 minut to ja współczuję kierowcom jadącym do UTP... pasażerowie ich zj**** od góry do dołu na każdym kursie. Niech ktoś spojrzy jak ludzie jeżdżą do Auchan. Każdy kurs do Auchan wysiada po 5-6, więc z częstotliwością co 20-30 minut do Auchan potrzebować będzie Mobilis wozy 23 metrowe, albo dwa 15 lub 18 metrowe jadące jeden za drugim. Ponieważ jak się tam złoży ludzi do miasta, CO i do Auchan to będzie jak sardynka w puszce.

No nic, taksówkarze mogą już zaczynać rozmyślać o wyższych pensjach bo klientów będą mieli sporo...

Chyba, że zmienią trasę 81 na Auchan > Twardzickiego > Tatrzańskie, bo na Andersa nikomu nie potrzebny tam jest...
A ten 74bis po co ? Już lepiej 74B lub 74Z, tak samo 59W jak zlikwidowali to po co znowu robić, 74 nie wystarczy ?

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2013-02-14, 00:17

Dominik2641 pisze:Ponieważ jak się tam złoży ludzi do miasta,
Do miasta to będzie tramwaj :)
Obrazek

Dominik2641

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Dominik2641 » 2013-02-14, 00:44

Już poczekaj bo ludzie będą latać taki kawał na jakiś tam tramwaj... szczególnie z ulic tych na północ od Twardzickiego.

Merc594
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-12, 16:08

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Merc594 » 2013-02-14, 00:50

Tak ustala ZDMIKP i zapewne ma uzasadnione powody tej decyzji. Pozytywnie zaskoczył mnie wariant 81 ponieważ przyda się tam dojazd komunikacji publicznej. Każde osiedle powinno być skomunikowane z obecną siecią. O co dokładniej chodzi z 74bis bo nie za bardzo wiem jaką funkcję będzie pełnił. I jeszcze gdzie będzie kończyć trasę linia 93 lub 94? Jestem zawiedziony ponieważ dużo osób obecnie dojeżdża tymi liniami bo po 1. szybki dojazd 2. skomunikowanie bezpośrednie osiedli północnych. A po tych zmianach pasażerów może taka komunikacja 1 linią tramwajową zniechęcić. Tramwaj jednak nie zapewni tej funkcji gdyż nie obsłuży tych osiedli co wyżej wymienione linie, więc lepiej przemyśleć jeszcze ten układ uwzględniając dojazd przynajmniej wariantowy linii 93 lub 94. Moim zdaniem powinny być 2 linie z centrum oczywiście odpowiednimi trasami nie dublującymi się i z odpowiednią częstotliwością.

Dominik2641

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Dominik2641 » 2013-02-14, 00:58

Merc594 pisze:gdzie będzie kończyć trasę linia 93 lub 94
Tych linii nie będzie...

Merc594
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-12, 16:08

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Merc594 » 2013-02-14, 01:04

Dominik2641 pisze:Tych linii nie będzie...
Z tego co czytałem z jednego artykułu mają być 93/94 połączone w jędną linię i kończyć trasę na węźle Wschód. Ale sądząc po ZDMIKP za chwilę zmienią zdanie.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2013-02-14, 14:38

Odsyłam to mojego pomysłu wyżej z linią E1.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2013-10-03, 09:29

Obrazek

Obrazek
Obrazek

landart
Posty: 76
Rejestracja: 2013-07-20, 19:35

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: landart » 2013-10-04, 22:31

A co z kursami 81 na Sygnałową? Ktoś brał to pod uwagę, czy w ogóle to porzucono (np. ze względu na zbyt małe zainteresowanie)? Z drugiej strony ciężko byłoby to wpleść w przedstawiony układ...

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kawka » 2013-10-05, 09:45

Pytanie czy ta trójka od "Niepodległości" jest aktualna bo jak pamiętam miała to być "9" do Wilczaka.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Robert Reimus » 2013-10-07, 18:39

landart pisze:(np. ze względu na zbyt małe zainteresowanie)
Nie ma zbyt małego zainteresowania. Jeżdżą ludzie, jeżdżą.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2013-10-07, 23:31

Jeszcze tak a propos tramwajów: moim skromnym zdaniem na trasie Rycerska - Niepodległości (przynajmniej do czasu uruchomienia 9 z Wilczaka) mogłaby kursować linia jednokierunkowa, która po dojeździe pętlę Niepodległości zmieniałaby numer na 3 i pod takim numerem wracała na Rycerską. Ale na takie pomysły jest chyba dużo za późno :(

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2013-10-07, 23:55

Nie jest, ale czemu miałoby to właściwie służyć?

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2013-10-08, 00:03

Krzysztof Ziętara pisze:Nie jest, ale czemu miałoby to właściwie służyć?
Zapobiegłoby to sporom na linii motorniczowie-pasażerowie (czytałeś o warszawskich 17/37?). I jeszcze jedno: na linie do Fordonu są przewidziane zestawy 2x805Na? :kreci:

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2013-10-08, 00:27

Rozróżnienie numerków to wiem czemu, tylko po co kombinować z jednokierunkowością? Nie można zrobić 9 (10,11, co tam wypadnie) w obie strony?

No a na obsługę linii są przewidziane nowe pesy plus oczywiście 2x805Na.

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kubuś » 2013-10-08, 07:16

Ogólnie patrząc na długość autobusów kursujących po godzinach szczytu to na kilku liniach będą autobusy MIDI, czyli MZK będzie musiało na nie zrobić przetarg, nie ?
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: korpi » 2013-10-08, 09:31

CO do numerów linii to już raczej spokojnie jakby trzeba było mogą być już dwu cyfrowe.
Za ok 2 lata to już większość składów będzie jeździć "z pixelem". Bo raczej wtedy chyba rozklekotanych solówek nie ujrzymy?

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2013-10-08, 13:49

Krzysztof Ziętara pisze:po co kombinować z jednokierunkowością? Nie można zrobić 9 (10,11, co tam wypadnie) w obie strony?
Krzysztof, jesteś wielki! :ok:
Krzysztof Ziętara pisze:No a na obsługę linii są przewidziane nowe pesy plus oczywiście 2x805Na.
Po co?

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2013-10-08, 13:52

Przepraszam, że tak post pod postem (spooney nie bij), ale:
Kubuś pisze:na kilku liniach będą autobusy MIDI, czyli MZK będzie musiało na nie zrobić przetarg, nie?
No na to wychodzi.

ODPOWIEDZ