Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-05-30, 17:21

spooney pisze:Aż dziwne że nikt nic nie komentuje :P
A co komentować? Za mało oficjalnych danych oraz kilka idiotyzmów.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
michu76
Posty: 576
Rejestracja: 2008-01-28, 19:26

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: michu76 » 2015-05-30, 22:09

Na cholerę 5 na Wilczak skoro 9 będzie tu jeździć?
Michu76

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: tomasz792 » 2015-05-30, 22:43

Na Rycerską powinna jeździć 5. Jak 3 ma jeździć co 15 minut. Tam są 2 tory, a na Wilczaku 1 i 2 linie co 15 minut i 1 co 10.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-05-30, 22:45

tomasz792 pisze:Tam są 2 tory, a na Wilczaku 1 i 2 linie co 15 minut i 1 co 10.
Można po polsku?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2015-05-30, 23:17

Ciężko mi wyobrazić sobie 3 linie na Wilczak.

Jak miałaby jechać 80? Bo nic mi nie przychodzi do głowy.

EDIT: Tylko jedna linia do stacji Bydgoszcz Błonie? Czy to nie za mało?

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Dawid Szramke » 2015-05-31, 11:45

Hmm a na Wyścigowej też nie były 3 linie tramwajowe na dwóch torach? Wiem, że tam był trochę inny układ ale jakoś trzy linie funkcjonowały. 5 ogólnie jest nie wypał aby dojeżdżała do Wilczaka.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: reputed » 2015-05-31, 12:59

Ma ktoś do tego schemat? Albo ktoś się pofatygował żeby samemu narysować?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Marcin_558 » 2015-05-31, 13:39

Mam nadzieje ze ZDMiKP stworzy 2 linie pośpieszne z Tatrzańskiego na Miedzyń i Osową Górę przez Kamienną.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-05-31, 15:17

Marcin_558 pisze:Mam nadzieje ze ZDMiKP stworzy 2 linie pośpieszne z Tatrzańskiego na Miedzyń i Osową Górę przez Kamienną.
Nadzieje możesz mieć, realia są inne.
tomasz792 pisze:Jak 3 ma jeździć co 15 minut.
A wieczorem co 30 minut, bez 83 i 84...
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: tomasz792 » 2015-05-31, 15:47

Kamil3836 pisze:
Marcin_558 pisze:Mam nadzieje ze ZDMiKP stworzy 2 linie pośpieszne z Tatrzańskiego na Miedzyń i Osową Górę przez Kamienną.
Nadzieje możesz mieć, realia są inne.
tomasz792 pisze:Jak 3 ma jeździć co 15 minut.
A wieczorem co 30 minut, bez 83 i 84...
Pamietaj ,że będzie 9 z Wilczaka też co 30 minut , 7 i 10 też co 30 minut to masz co 7,5 minuty tramwaj.Teraz 70, 83 i 84 masz rzadziej.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-05-31, 16:29

tomasz792 pisze:Pamietaj ,że będzie 9 z Wilczaka też co 30 minut , 7 i 10 też co 30 minut to masz co 7,5 minuty tramwaj.Teraz 70, 83 i 84 masz rzadziej.
Nie widzę potrzeby, aby wszystkie linie kursowały do samego wieczora. Zresztą na 7 się nie przesiądziesz nigdzie, po za r. Fordońskim, gdzie przejście Tobie zajmie kilka minut.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
michu76
Posty: 576
Rejestracja: 2008-01-28, 19:26

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: michu76 » 2015-05-31, 16:58

Niech sobie ZDMiKP gdzieś wsadzi te tramwaje skoro dalej robi politykę zniechęcania częstotliwością do korzystania z tramwajów. Albo są dostępne z odpowiednią częstotliwością albo dziękujemy i jedziemy samochodem. Widać dalej w ZDMiKP tego nie rozumieją bo ważniejsze są oszczędności typu 1 wagon co pół godziny niż dobra oferta przewozowa w komfortowych warunkach. Tak się nigdy nie zachęci do tramwajów.
Michu76

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2015-05-31, 17:00

Kamil3836 pisze:przejście Tobie zajmie kilka minut.
Czemu? 9 i 10 mają tam stawać tylko raz?

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2015-05-31, 19:02

Kris pisze:
Kamil3836 pisze:przejście Tobie zajmie kilka minut.
Czemu? 9 i 10 mają tam stawać tylko raz?
Dwa :)
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-05-31, 22:23

Kris pisze: 9 i 10 mają tam stawać tylko raz?
A co ma to do rzeczy?
Kris pisze:Czemu?
Jeśli ktoś podaje przykład 7, żeby korzystać z centrum to tłumaczę.
michu76 pisze:Niech sobie ZDMiKP gdzieś wsadzi te tramwaje skoro dalej robi politykę zniechęcania częstotliwością do korzystania z tramwajów.
Zgadzam się.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: reputed » 2015-06-01, 19:59

Dawid Szramke pisze:Hmm a na Wyścigowej też nie były 3 linie tramwajowe na dwóch torach? Wiem, że tam był trochę inny układ ale jakoś trzy linie funkcjonowały. 5 ogólnie jest nie wypał aby dojeżdżała do Wilczaka.
Moim zdaniem po zmianach powinno być tak:
3 i 7 kursować w takcie 10 min
9 i 10 w takcie co 20 min

czyli ogólnie:
1 Wilczak - Las Gdański, 15/20
2 Kujawskie - Bielawy, 15/20
3 Łoskoń - Rycerska, 10/15
4 Glinki - Las Gdański, 20/20
5 Glinki - Wilczak, 20/20
6 Łęgnowo - Bielawy, 15/20
7 Piłsudskiego - Kapuściska, 10/15
8 Rycerska - Kapuściska, 15/20
9 Piłsudskiego - Wilczak, 20/20
10 Łoskoń - Las Gdański, 20/20

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Marcin_558 » 2015-06-01, 20:50

Nie ma po co się spinać na razie, skoro mają jeszcze być konsultacje.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2015-06-01, 21:19

Marcin_558 pisze:Nie ma po co się spinać na razie
To prawda, tylko czy reputed może wyjaśnić, po co 3 linie na Wilczak?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: reputed » 2015-06-01, 21:22

Kris pisze:To prawda, tylko czy reputed może wyjaśnić, po co 3 linie na Wilczak?
Nie wiem po co. Ale skoro już tak zaplanowali to mogliby 5 i 9 puścić tam co 20 minut.
Jedynka moim zdaniem musi tam zostać, tak samo linia z górnego tarasu.
Osobiście bym nie tworzył 9 a zrobił 3 do Rycerskiej częściej, np. co 8 minut.

Poza tym zmieniłbym częstotliwości linii tramwajowych. Wzorem innych miast takty: 10 i 20 albo 12 i 15.

Awatar użytkownika
Hania
Posty: 140
Rejestracja: 2013-05-07, 10:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Hania » 2015-06-02, 08:18

Marcin_558 pisze:Nie ma po co się spinać na razie, skoro mają jeszcze być konsultacje.
Z tymi obietnicami konsultacji to ostrożnie. Organizacja ruchu na Focha też miała być konsultowana i to na początku roku. Jest już połowa roku. Dobrze, że SNRRTP wyszło przed szereg i samo opublikowało swoje propozycje.
reputed pisze:Poza tym zmieniłbym częstotliwości linii tramwajowych. Wzorem innych miast takty: 10 i 20 albo 12 i 15.
Byłby lepszy, to prawda. Tylko wówczas na Fordonie teoretycznie nie potrzeba 4 linii, bo pojawiały by się na przystankach co 3 minuty.

A może tramwaj nocny? Wraz z otwarciem linii do Fordonu może to mieć sens.
Bylejakości mówmy NIE!

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-02, 09:36

reputed pisze:Osobiście bym nie tworzył 9 a zrobił 3 do Rycerskiej częściej, np. co 8 minut.
Zgadzam się. Dworzec ma potoki, a i tak zalicza węzeł Garbary.
Hania pisze:Z tymi obietnicami konsultacji to ostrożnie.
Konsultacje będą, zmienione zostaną pewnie drobnostki i będzie na tym koniec.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2015-06-23, 11:49

:gazeta: Tylko u nas! Czwarta koncepcja komunikacji miejskiej po oddaniu tramwaju do Fordonu

http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/komu ... do-fordonu
SCHEMAT >> http://enjoybydgoszcz.pl/images/schemat ... cjabdg.JPG
Obrazek

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-23, 12:29

Napiszę to co na SB, 51 dać na Garbary, 82 na Inowrocławską :)
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Ignacy » 2015-06-23, 13:52

Jeśli chodzi o komunikację spod mojego miejsca zamieszkania, to mogę powiedzieć, że byłaby lepsza niż teraz, jeśli chodzi o autobusową. I ten 57 jak najbardziej ZA - w zamian za 83.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-23, 14:00

Kevin Kotoliński pisze: 51 dać na Garbary, 82 na Inowrocławską :)
Niestety częstotliwość 82 a 51 jest zupełnie inna. 51 jeździ częściej, a budżet nie jest workiem bez dna.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kubuś » 2015-06-23, 15:11

W końcu ktoś napisał jakiś sesnsowny projekt rozplanowania bydgoskiej komunikacji, gratuluję. Nie podoba mi się jednak kilka małych, aczkolwiek dla mnie jako mieszkańca fordonu znaczących szczegółów.

Po pierwsze zamiana nazw pętli Mariampol na Łoskoń i Rycerska na Bocianowo jest wg. mnie nie potrzebna i wprowadzi tylko niepotrzebny zamęt. Fakt, może i pętle leżą w obszarze jakiegoś osiedla, ale po co zmiany nazw, skoro wszyscy już się przyzwyczaili do tych, które są obecnie? Fakt, wszyscy mogą się przyzwyczajać na nowo, ale wydaje mi się, że to jest zupełnie niepotrzbne i jak wspomniałem wprowadzi tylko zamęt i dezinformacje. Ponadto co do nazwy Łoskoń z tego co czytałem w komentarzach na FB pod zamieszczonymi przez zarząd tego typu artykułami, mieszakńcy Fordonu tez są przeciwni i sugerują, żeby zostawić obecną nazwę Mariampol.

Teraz druga, czyli numeracja linii. Na duży plus zasługuje to, iż nie ma przerw pomiędzy numeracją, jak to ma miejsce obecnie, jednakże pozamieniałbym numery niektórych tras, czyli...

Aby znów nie robić niepotrzebnego zamętu wśród mieszkańców Fordonu zamieniłbym numerację linii 75 i 63. Prawdą jest, że linia 75 w planie pana Jelińskiego i kolegi jest odtworzeniem dawnej linii 75, ale skoro obecnie 75 kursuje w relacji Wyścigowa-Ostromecko to zamienianie jej numeracji w przyszłym roku na 63 nie ma sensu. Dodatkowo uargumentuje to tak, że z moich obserwacji wynika, że ludzie WRESZCIE ogarnęli gdzie ta linia kursuje, a zmiana numeracji wyszłaby tutaj na niekorzyść.

Następnie zmieniłbym numeracje linii 65 i 70 dlatego, że ludzie mają zakodowane, że 70 dojada Nad Wisłe, a 65 na Stary Fordon, więc ułatwiłoby to przysfojenie nowej trasy.

Ma jeszcze kilka zastrzeżeń co do pętli końcowych tramwajów kursujących do Fordonu. Nie lepiej zrobić tak, żeby co drugi kurs kursował chociaż do bliższej pętli, jeżeli na prawdę nie da się zrobić kursów wszystkich linii do Łoskonia (Mariampola)? Takie rozżucenie przystanków końcowych linii 5 i 9 na prawde nie jest fajnym rozwiązaniem i bardzo będzie to utrudniać życie. Nie wszystkie linie kursują do Łoskonia, albo niech chociaż będą miały do tej pętli wariant.

Aha, jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz. Dlaczego projekt nie uwzględnia autobusowych linii zabytkowych?![/b]

Reszta bardzo mi się podoba, po skorygowaniu tych drobnych błędów projekt byłby chyba perfekcyjny.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-23, 15:19

Kubuś pisze:Dlaczego projekt nie uwzględnia autobusowych linii zabytkowych?![/b]
Uwzględnia na takich samych trasach jak obecnie. Jednak nie zostały one uwzględnione w artykule.
Kubuś pisze:zamieniłbym numerację linii 75 i 63
To jest kwestia dyskusji.
Kubuś pisze:jeżeli na prawdę nie da się zrobić kursów wszystkich linii do Łoskonia (Mariampola)? Takie rozżucenie przystanków końcowych linii 5 i 9 na prawde nie jest fajnym rozwiązaniem i bardzo będzie to utrudniać życie. Nie wszystkie linie kursują do Łoskonia, albo niech chociaż będą miały do tej pętli wariant.
Na chwilę obecną nie stworzono bezpośredniej linii łączącej wschodnie rubieże miasta z tymi na zachodzie z powodu braku taboru oraz pieniędzy. W głąb Fordonu trasujemy linie nr 3,7 i 9. Wykorzystujemy w ruchu liniowym pętlę Przylesie. Tutaj też mieszkańcy bloków wzdłuż Twardzickiego i Pelplińskiej mogą przesiąść się na autobus 72 skoordynowany z linią 5.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kubuś » 2015-06-23, 15:29

Czy nie lepiej w takim usunąć linię 72 na rzecz przedłużenia tras tych linii?
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-23, 15:41

Kubuś pisze:Czy nie lepiej w takim usunąć linię 72 na rzecz przedłużenia tras tych linii?
72 to jest pikuś jeśli chodzi o koszty. Zresztą, dlaczego chcesz jednym zabrać, a drugim dać?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-23, 15:41

Jaka ma być częstotliwość i pojemność 82? No i 82 powinno jeździć wg mnie częściej od 51, bo zabierać będzie raczej więcej pasażerów
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

ODPOWIEDZ