Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2015-06-23, 15:44

Kevin Kotoliński pisze:Jaka ma być częstotliwość i pojemność 82?
Rano 20', później 30' tabor 4x 12m :)
Obrazek

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-23, 15:50

spooney pisze: Rano 20', później 30' tabor 4x 12m :)
Nie zgadzam się z taką koncepcją... Troszkę ludzi z Opławca jednak jeździ.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-23, 15:54

Kevin Kotoliński pisze: No i 82 powinno jeździć wg mnie częściej od 51, bo zabierać będzie raczej więcej pasażerów
Na Czyżkówku budują się nowe bloki. Jeśli spojrzysz na potoki pasażerskiej to niestety nie są duże. Na odcinku Smukała - Chmurna nie jeździ więcej niż 10-15 osób uśredniając. Nie będę ukrywał, że jeśli znalazłyby się pieniądze chętnie bym myślał o zagęszczeniu w godz. południowych do 20' w/w linii. To jest rocznie ponad 15 tys wzkm.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-23, 16:02

Chociaż, żeby 82 przez Karolewską jechało, jedyny market w okolicy też chcecie nam zabrać? :(
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Marcin_558 » 2015-06-23, 16:06

Jaki tabor, częstoliwość na 59 i 62 na Miedzyniu, Osowej Górze?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-23, 16:11

Może napiszcie tabor i częstotliwość dla każdej linii wyprzedzając pytania
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-23, 16:25

Kevin Kotoliński pisze:Może napiszcie tabor i częstotliwość dla każdej linii wyprzedzając pytania
51 - 15', 5x12, 2x18
52 - 8', 8x18
53 - 15', 6x18
54 - 15', 6x12
55 - 12', 8x12
56 - 12', 7x18
57 - 12', 11x18
58 - 15', 5x12
59 - 20', 4x12
60 - 20', 3x12
61 - 15', 5x12
62 - 15', 5x12
64 - 8', 10x18
65 - 12', 9x18
66 - 20', 2x12
67 - 12', 5x12, 2x18
68 - 12', 7x18
69 - 12', 10x18
70 - 30', 3x12
71 - 10', 9x18
72 - 15', 3x18
73 - 60', 1x9
74 - 20', 5x12
75 - 30', 2x12
76 - 20', 2x12
77 - 60', 1x9
78 - 30', 2x12
79 - 12', 8x18
80 - 20', 4x12
81 - 20/30' - 12
82 - 20/30' - 12
Ostatnio zmieniony 2015-06-24, 10:53 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 2 razy.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Marcin_558 » 2015-06-23, 16:37

Dobrze ale pamiętajmy, że w planach na przyszły rok MZK planuje zakup 15 autobusów midi. Wiec gdzie nie gdzie pozbyć się trzeba 12m.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-23, 16:40

Marcin_558 pisze:planach na przyszły rok MZK planuje zakup 15 autobusów midi.
Plany zawsze można zmienić. 15 szt to może być dla miasta powiatowego, a nie wojewódzkiego. Nie potrzebne Nam są małe autobusy.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubuś
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-13, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kubuś » 2015-06-23, 17:34

Kamil3836 pisze:80 - 20', 4x20
Przecież 20metrowe autobusy nie są produkowane...
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-23, 17:51

Kubuś pisze:Przecież 20metrowe autobusy nie są produkowane...
Są, są, ale to była pomyłka. Poprawiono
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Darron
Posty: 52
Rejestracja: 2012-07-02, 23:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Darron » 2015-06-23, 22:36

Mi osobiście jakoś nie podchodzi pomysł rozbicia 65. I jeszcze pomysł, że 70 kurować miała by co 30 min. Dużo ludzi(jak nie większość) korzysta z 65 na odcinku Fordon - Powstańców Wlkp./Lelewela bo przesiadają się na 71 lub docierają w ten sposób do Jurasza. A reszta jedzie na Sułkowskiego/Czerkawska by dostać się w rejony Szpitala Wojskowego i 3 jednostek wojskowych. W zamian za autobus jeżdżący co 12 min mieli by dostać jeżdżący co 30min?? Przecież obecne 65 właśnie na tych pasażerach się opiera. Jeździłem 65 przez 3 lata liceum,a potem przez 3 lata studiów do bliskiej osoby która mieszka na Czerkawskiej i zauważyłem że są 3 punkty w którym wysiada najwięcej ludzi: Rondo Fordońskie, Powstańców Wlkp./Lelewela i Sułkowskiego/Czerkawska.

Kolejny element - rzadko korzystam z "1" ale bardzo duże napełnienie ma już na przystanku Gdańska/Powstańców Warszawy. Zmiana jej trasy na Bielawy sprawi że zacznie wozić powietrze jak obecnie 6 i 4. Spokojnie wystarczy tam 4.

Wszyscy marudzą na tasiemce, a z 55 właśnie taki został zrobiony. Zahacza całe centrum najbardziej zakorkowane miejsca takie jak r. Jagiellonów, Powstańców Wielkopolskich a potem wjeżdża w najbardziej nieprzejezdne skrzyżowanie przez lewoskręt na Łęczyckiej/Fordońska/Kazimierza Wielkiego. "59" obecnie omija Powstańców Wielkopolskich które też "lubi" się ostatnio zakorkować.

77 - nie wiem czy nawet 9m nie będą za duże na tą linię. Linia łączyła by tylko wille na Zamczysku i działki. Działkowicze jeszcze by korzystali ale co do mieszkańców willi to nie wierzę że przesiądą się do autobusu jeżeli stać ich na takie domy i merce na podwórku. Bardziej proponował bym zrobienie 75 tak jak teraz jeździ 52, a 77 zrobił bym tylko do obecnej pętli 73.

Natomiast bardzo podoba mi się pomysł 62,60 i 71.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-24, 06:12

Linia 65 i 70: założenia dotyczące tych linii opierają się na badaniach potoków pasażerskich. Ponieważ oficjalne plany mówią o likwidacji linii 83, mieliśmy do wyboru: zostawić 65 i 69 w obecnej formie (czyli tak jak proponuje ZDMiKP – na Twardzickiego zostaje tylko 69/89 w tym samym kierunku ale wydłużając jeszcze trasę o Curie-Skłodowską) lub rozbić 69 na dwie linie i zaproponować dwa różne kierunki połączeń (Błonie i PKP). Proszę pamiętać, że uruchamiamy linię tramwajową. Nie możemy pozostawić takiej samej ilości autobusów w dotychczasowych kierunkach. Ze wspomnianych badań wynika, że z Fordonu do Powstańców Wlkp. autobus dojeżdża ze średnim napełnieniem na poziomie 15-17%, w drugą stronę autobusy przekraczają poziom 20% na przystanku Fordońska – Bałtycka (jest po kilka kursów na dzień gdzie te wartości są nieznacznie większe wcześniej). Linia 65 przez cały dzień w zasadzie nie przekracza napełnień rzędu 30%. Większość pasażerów na Powstańców jedzie z kierunku nowego Fordonu, stąd przyjęliśmy założenie, że bardziej priorytetowe będzie połączenie właśnie nowego Fordonu z Leśnym. Niemniej mając na uwadze, że potok pasażerski (co prawda nieduży)Stary Fordon – Leśne istnieje uzupełniliśmy tą relację linią 70, która jednocześnie zapewnia połączenie komunikacyjne osiedla Bohaterów z Kaliskiego i Fordońską i Kamienną. Obliczenie potoków pasażerskich przez ZDMikP miało dać odpowiedź czy takt 30’ jest dobry. Odmówili.

Linia 1: napełnienie rzeczywiście ma i musi mieć – na linii 1 mamy solówki a oprócz niej jest jeszcze tylko linia 2. Niemniej priorytetem było całodniowe połączenie Fordonu z Gdańską (a nie do 19 jak proponuje ZDMiKP, na linii 9 dwa wagony i pesy). 3 linie na tym odcinku (Chodkiewicza – Las Gdański) póki co są zbędne. Ale ponieważ potoki na Chodkiewicza są stosunkowo niskie, więc linia 1 stanowi niejako uzupełnienie dla linii 4. Pasażerowie dotychczas korzystający z linii 1 korzystaliby z linii 9. Swoją drogą docelowy plan to linia autobusowa 61 w relacji Szwederowo – Powstańców Warszawy – Leśne, która zapewniłaby połączenie ronda Grunwaldzkiego i węzła Garbary nie tylko ze szpitalem wojskowym ale i z osiedlem Leśnym.

Linia 55: łączy Kapuściska z Bartodziejami, ale też stanowi wewnętrzną komunikację osiedlową Bartodziejów (łączy Powstańców/Głowackiego z centrum osiedla – rynek). Takie poprowadzenie tej linii to roczna oszczędność na wzkm rzędu 750.000 zł, a pieniądze można przeznaczyć na rozwój połączeń w Parku Przemysłowym (teraz podobno nie ma na to pieniędzy). Autobus jeździ w szczycie co 12 min., badanie potoków miało pokazać czy na tej linii powinny kursować autobusy maxi czy mega.

Linia 77: może i mają wypasione chaty, ale naszym celem było pokazanie, że każde osiedle może liczyć na komunikację miejską, również Zamczysko. Domów tam coraz więcej, zachęćmy ich od razu do korzystania z komunikacji miejskiej a nie samochodu; linia łączy te tereny z tramwajami zarówno na Przylesiu jak i Lesie Gdańskim. 75 jak obecnie 52, pewnie czemu nie.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Darron
Posty: 52
Rejestracja: 2012-07-02, 23:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Darron » 2015-06-24, 10:28

Dla mnie pomiar napełnienia w Bydgoszczy zawsze był fikcją. I nad danymi które podają bardzo często się zastanawiałem jak to im wyszło. Zastanawiałem się czy to ja mam takiego pecha że jeżdżę w niezbyt komfortowych warunkach gdy u nich badania wykazały że linia jeździ ze średnim napełnieniem.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-24, 10:54

Nastąpiła poprawka w 71.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-24, 13:21

Jak się ma kwestia nazewnictwa przystanków? Zostanie bez zmian z wyjątkiem drobnych poprawek, czy tutaj też rewolucja?
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-24, 13:53

Drobne zmiany. Kilka nazw pętli i koniec.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-24, 13:56

Niektóre nazwy by się przydało zmienić, np. Zbożowy Rynek (te tramwajowe i PKS) na Rondo Bernardyńskie, Szpitalna / Solna na Szpitalna / Białogardzka, Andersa / Wolna na Andersa / Kasztelańska. Jeszcze parę by się znalazło
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kawka » 2015-06-24, 16:03

nr 1 - Wilczak - Bielawy
nr 2 - Las Gdański - Glinki (przez Babią Wieś)
nr 3 - Bocianowo (Dworzec Główny) - Łoskoń
nr 4 - Rondo Kujawskie - Bielawy
nr 5 - Wilczak - Przylesie (pętla przy ul. Korfantego)
nr 6 - Bocianowo - Łęgnowo (przez Babią Wieś)
nr 7 - Glinki - Łoskoń
nr 8 - Kapuściska - Bocianowo (Dworzec Główny)
nr 9 - Las Gdański - Os. Niepodległości (Piłsudskiego)
Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej a mianowicie jaka częstotliwość i ile kolejności na danej linii?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: reputed » 2015-06-24, 16:15

Moim zdaniem za dużo namieszali. Już lepiej byłoby tak:

1 Wilczak - Las Gdański
2 Kujawskie - Bielawy
3 Łoskoń - Bocianowo
4 Glinki - Bielawy (przez Babią Wieś)
5 Glinki - Wilczak
6 Łęgnowo - Bocianowo (przez Babią Wieś)
7 Łoskoń - Kapuściska
8 Kapuściska - Bocianowo
9 Niepodległości - Wilczak
10 Niepodległości - Las Gdański

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-24, 16:55

Jak dokładnie jeździłyby nocne?
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Dawid Szramke » 2015-06-24, 16:59

Jestem za 9 z Wilczaka. Mieszkam na Wilczaku i miałbym świetny dojazd do fordonu :).

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2015-06-24, 17:24

Dawid Szramke pisze:Jestem za 9 z Wilczaka. Mieszkam na Wilczaku i miałbym świetny dojazd do fordonu .
Nie można patrzeć na komunikacje przez pryzmat własnego miejsca zamieszkania.
Kawka pisze:Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej a mianowicie jaka częstotliwość i ile kolejności na danej linii?
1 - 15', Z1x5
2 - 15', Z2x6
3 - 15', 8 kol.
4 - 15', 6 kol.+ 122N
5 - 15', 6 kol.
6 - 15', 7xZ2
7 - 15', 7xZ2
8 - 7,5', 9xZ2 + 122N
9 - 15', 8 kol.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kawka » 2015-06-24, 17:49

Kamil3836 pisze: 1 - 15', Z1x5
2 - 15', Z2x6
3 - 15', 8 kol.
4 - 15', 6 kol.+ 122N
5 - 15', 6 kol.
6 - 15', 7xZ2
7 - 15', 7xZ2
8 - 7,5', 9xZ2 + 122N
9 - 15', 8 kol.
Dzięki. Czy waszym zdaniem 5 nie zasługuje na trasę wgłąb Fordonu do Niepodległości? Czy zmiana trasy "jedynki" to dobry pomysł po sukcesie tej linii na obecnej trasie? Linie 3, 4, 7, 8, 9 dobry pomysł ale do reszty to zastanowiłbym się :P

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2015-06-24, 18:20

A ja mam takie pytanie:

Rozumiem, że oznaczone kursy linii 80 zatrzymywałyby się na obecnej Rycerskiej, następnie jechałyby przez Pileckiego, Ludwikowo, Żeglarską i Unii Lubelskiej i dalej Warszawską i Zygmunta Augusta wracałyby w to samo miejsce? Bo tak wywnioskowałem ze schematu.

EDIT: Dlaczego przy niektórych liniach tramwajowych nie ma informacji o taborze?

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-24, 20:13

Kris pisze:Rozumiem, że oznaczone kursy linii 80 zatrzymywałyby się na obecnej Rycerskiej, następnie jechałyby przez Pileckiego, Ludwikowo, Żeglarską i Unii Lubelskiej i dalej Warszawską i Zygmunta Augusta wracałyby w to samo miejsce? Bo tak wywnioskowałem ze schematu.
Raczej z Rycerskiej przez Pileckiego, Żeglarską, Unii Lubelskiej, Dworzec Główny i dalej w kierunku Portu Lotniczego
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Dawid Szramke » 2015-06-24, 20:42

Kamil3836 pisze:
Dawid Szramke pisze:Jestem za 9 z Wilczaka. Mieszkam na Wilczaku i miałbym świetny dojazd do fordonu .
Nie można patrzeć na komunikacje przez pryzmat własnego miejsca zamieszkania.
Kawka pisze:Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej a mianowicie jaka częstotliwość i ile kolejności na danej linii?
1 - 15', Z1x5
2 - 15', Z2x6
3 - 15', 8 kol.
4 - 15', 6 kol.+ 122N
5 - 15', 6 kol.
6 - 15', 7xZ2
7 - 15', 7xZ2
8 - 7,5', 9xZ2 + 122N
9 - 15', 8 kol.
Tylko takie było założenie od dawna. Nie patrzę na siebie ale na ludzi wokół. 9 powinna jeździć z Wilczaka na Osiedle Niepodległości. Zabrali stąd 3 parę lat temu która stąd jeździła na Wyścigową to niech 9 chociaż dadzą.

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-06-24, 20:51

Będzie 5 na Przylesie, stamtąd to już od wyboru do koloru w każdą stronę Fordonu.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Ignacy » 2015-06-24, 21:30

Tramwaje na przesiadkę będą, a na Tatrzańskie 72, problemu nie ma.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

landart
Posty: 76
Rejestracja: 2013-07-20, 19:35

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: landart » 2015-06-24, 23:25

Moich pytań część pierwsza. :)

Czy przy opracowywaniu projektu wzięto pod uwagę synchronizację godzin odjazdów na wspólnych odcinkach kilku linii? Patrząc po częstotliwościach wymienionych wcześniej, trudno to jednoznacznie stwierdzić. Uważam, że takie coś byłoby potrzebne w następujących przypadkach: 65/69, 57/72/(63?), 51/58, 76/78, 59/96 albo 56/96 albo 56/59/96, 64/67, 52/54/58.

Kolejne pytania odnoszą się do przebiegu poszczególnych linii:
57 - Trasa mi się podoba, ale jest bardzo długa. Uważam, że jest to potencjalna ryzykowna konkurencja dla tramwaju, ponieważ wielu ceni sobie brak przesiadek, nawet, jeśli czas dojazdu jest trochę dłuższy (z rozmów ze znajomymi) (niestety :kreci: )
80 - Nie do końca wyobrażam sobie kursowanie tej linii przez Pileckiego. Jak to miałoby wyglądać? Czy nie lepiej zostawić tam 54?
80 - Prowadząc ją przez Trasę Uniwersytecką, ominięte zostaje Rondo Jagiellonów - czy to było podyktowane tym, że więcej potencjalnych pasażerów jechałoby w okolice Focusa i Bazyliki niż w okolice Starego Miasta?
76 - Nie lepiej byłoby pociągnąć 76 do Łęgnowa bez kombinacji z wariantami, zmniejszyć jej częstotliwość do 30' i objąć synchronizacją na odcinku od Zimnych Wód z linią 78? Czy może chodzi o to, że w przypadku poprowadzenia 76 do Łęgnowa utworzyłaby się konkurencja z 6?
53 - Czy autobusy na tej linii wykonywałyby wjazd kieszeniowy w pętlę przy stacji Bydgoszcz Błonie? Jeśli nie, to czy nie lepiej byłoby poprowadzić do tej pętli którąś linię z Górnego Tarasu (np. właśnie 53, ew. 64)?
51 - Dlaczego na tej linii nie miałoby być wjazdu kieszeniowego w pętlę przy Garbarach?

Ogółem projekt bardzo mi się podoba, bo uwzględnia (tak mi się wydaje) aktualne potrzeby mieszkańców. Trochę boli "tasiemcowatość" 65 i 69, ale lepszego rozwiązania tej kwestii chyba nie ma...

ODPOWIEDZ