Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Moderator: spooney
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ja też stracę bezpośrednie z dworcem, a dojeżdżam tam do szkoły i nie narzekam. Trzeba się z tym pogodzić i odstawić nasze przyzwyczajenia na bok, jedni zyskują, a inni tracą. Też będę podjeżdżał trzy przystanki, żeby przesiąść się na tramwaj do dworca, ale tak już będzie i trudno.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-06-30, 20:02
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ja tez stracę bezpośrednie połączenie z dworcem ale mam nadzieję, że zmienią trasę 79 z Kapuściska - Garbary na Wyżyny - Dworzec Główny. Ale mam teraz dylemat: Jak zmienią 79 do Magnuszewskiej to czy nie lepiej będzie skierować tej linii przez Magnuszewską i Ujejskiego i z powrotem do dworca (linia okrężna), a 61 skierować do Glinki BFM?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
I przy tych wszystkich konsultacjach, spotkaniach itp. ujawnia się dbałość mieszkańców o własne interesy, co zrozumiałe. Sytuacja staje się problematyczna, gdy tych własnych interesów jest zbyt wiele. Odnoszę wrażenie, że ludzie przyzwyczaili się do połączeń zewsząd-dowsząd i nie mają zamiaru z tego rezygnować. Zwłaszcza, że dla wielu pojęcie "przesiadka" jest równoznaczne z wyrażeniem "kolejny bilet". Jestem wielce zdziwiony, jak dużo znajomych (korzystających z komunikacji) nie miało pojęcia o istnieniu biletu godzinnego!
Gdzie tam autobusy nawrócą? To już nie lepiej doprowadzić "bisa" do skrzyżowania Fordońska - Brzechwy (z końcowym przystankiem przy stacji kolejowej Bydgoszcz Fordon)?- analizowana jest koncepcja linii 74 bis jako uzupełnienie 74 na odcinku Tatrzańskie - Wiadukt (węzeł przesiadkowy na tramwaj)
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
I taka jest też koncepcja proponowana przez nas. Linia 74bis Tatrzańskie-Bajka (pętla przy stacji Bydgoszcz Fordon).To już nie lepiej doprowadzić "bisa" do skrzyżowania Fordońska - Brzechwy (z końcowym przystankiem przy stacji kolejowej Bydgoszcz Fordon)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie, nie zmienią.dostuber12 pisze:79 z Kapuściska - Garbary na Wyżyny - Dworzec Główny
Poczytaj trochę o planowaniu linii komunikacyjnych.dostuber12 pisze:Jak zmienią 79 do Magnuszewskiej to czy nie lepiej będzie skierować tej linii przez Magnuszewską i Ujejskiego i z powrotem do dworca (linia okrężna), a 61 skierować do Glinki BFM?
Tak właśnie działa ZDMiKP. Wszyscy zapomnieli, że komunikacja nie może działać na zasadzie koncertu życzeń.landart pisze: ujawnia się dbałość mieszkańców o własne interesy, co zrozumiałe. Sytuacja staje się problematyczna, gdy tych własnych interesów jest zbyt wiele. Odnoszę wrażenie, że ludzie przyzwyczaili się do połączeń zewsząd-dowsząd i nie mają zamiaru z tego rezygnować. Zwłaszcza, że dla wielu pojęcie "przesiadka" jest równoznaczne z wyrażeniem "kolejny bilet".
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nadal z kolegą stoimy na stanowisku, że sensowna optymalizacja sieci tramwajowej to likwidacja m.in. obecnej linii tramwajowej nr 5. Zostaliśmy wyśmiani przez ZDMiKP. GW i Express Bydgoski nie zaiteresowały się tematem. Mimo to nadal twierdzimy, że linia 5 jest obecnie nieefektywna, a po skierowaniu linii 8 na Rycerską nie ma racji bytu. Podobnie z 59 na Kapuściska. Skierowanie tam linii 55 to ponad 700.000 zł oszczędności i kursy w szczycie co 12 min., a nie co 30.
Dodatkowo proponujemy nowe linie na Miedzyniu, Czyżkówko, linie z Solskiego na rondo Jagiellonów (co 8 min. w szczycie), i linię z Jachcic do Śródmieścia i Dworca Autobusowego.
PS. Jak ktoś usilnie chciałby linię nr 5 nie do Przylesia a dalej to od razu mówię, że to koszt ok. 2 mln zł więcej.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Dlaczego 14? Jeśli już 12.lukasn26 pisze: ale 14 pes na 3 linie...
Już otrzymała.lukasn26 pisze:Jednak pytam, ona otrzyma numer 366?
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
365 podobno ma trafić na 8, a 364 zostaje na 2, ktoś wie dokładnie?
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
14, wliczam jeszcze 364 i 365 ;P
Re: Budowa linii tramwajowej do Fordonu
A z jakiej okazji? One do Fordonu nie będą jeździć.lukasn26 pisze:14, wliczam jeszcze 364 i 365 ;P
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
A to czemu? Są złe? Z głośne, hę?
Re: Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Pomyślmy, bo są tam nie potrzebne. Zostaną przeznaczone do obsługi linii w centrum miasta.lukasn26 pisze:A to czemu? Są złe? Z głośne, hę?
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Ty czasami myślisz? Mają zabrać niskopodłogowy skład z 2, żeby dać więcej na Fordon? Z jakiej okazji, nie jesteśmy w niczym lepsi, żeby mieć wyłącznie niskopodłogowe w Fordonie. A 365 na np. 8 się przyda.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
To juźż nic nie piszę
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
No bo logiczne w sumie, że jeśli 364 jeździ na 2, to dlaczego mamy ją zabierać na rzecz Fordonu, który będzie miał aż 12 niskopodłogowych
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
No w sumie to powinno być po równo, czyli... 1,5 pesy na każdą linię
/mod/ offtop przeiesiony
/mod/ offtop przeiesiony
- Hubert_865
- Posty: 377
- Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Tabor powinien jeździć równomiernie. Bo jak wielki, światowy Fordon dostanie 12 (zakładając po testach) awaryjnych Pes, to centrum nadal będzie zabawiać się Konstalami - siara :|
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Tabor jest przypisany do projektu Poza tym 3 i 9 jedzie przez centrum
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Hubert spokojnie kolejne osiedla dostaną tramwaje w kolejny projekcie czyli "Budowa linii tramwajowej wraz z przebudową Ronda Kujawskiego, ulicy Kujawskiej i Ronda Bernardyńskiego". Tutaj jest planowane kolejne 15 sztuk.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Poczekamy jeszcze nad ostateczny wygląd sieci do przyszłego tygodnia:
Jak będzie wyglądała komunikacja po 1 stycznia? Na odpowiedź jeszcze poczekamy
Drogowcy nadal analizują propozycje mieszkańców w zakresie zmian w komunikacji publicznej od nowego roku.
Dopiero w połowie przyszłego tygodnia drogowcy mają odsłonić karty związane z przemodelowaną siatką połączeń w ramach komunikacji miejskiej. – Napłynęły do nas nowe wnioski, które chcemy przeanalizować – tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Przypomnijmy, że efekt konsultacji społecznych, które trwały przez dwa tygodnie października, mieliśmy poznać do końca bieżącego tygodnia. Ale wiadomo, że ich publikacja opóźni się o kilka dni. Na początku listopada drogowcy spotkali się bowiem z mieszkańcami Fordonu żywo zainteresowanymi planowanymi zmianami. I zaproponowali dodatkowe, własne. – Chcemy je wziąć pod uwagę przed wydaniem ostatecznej decyzji – zapewnia w rozmowie z nami Kosiedowski.
W ramach zmodyfikowanego systemu transportu publicznego w mieście rozpatrywane są – o czym informowaliśmy kilka dni temu – opcje dodania czwartej linii tramwajowej kursującej z Fordonu do pętli w Lesie Gdańskim, wydłużenie linii nr 83 do pętli na Czyżkówku (ma obsługiwać według projektu ZDMiKP trasę W-Z) czy zmodyfikowanie wewnątrzfordońskich, dowozowych linii nr 81 i 82.
Nowy schemat komunikacji ma zacząć obowiązywać od stycznia, gdy na trasę wyjadą tramwaje kursujące do i z Fordonu.
http://metropoliabydgoska.pl/jak-bedzie ... poczekamy/
Czwarta linia tramwajowa do Fordonu? To nadal możliwe
W przyszłym tygodniu mamy poznać ostateczny kształt komunikacji w Bydgoszczy po 1 stycznia.
Bydgoszcz
Autor: Eryk Dominiczak
Skierowanie do Fordonu trzech linii tramwajowych, w tym dwóch istniejących, zaproponowali w pierwotnej wersji nowego układu komunikacyjnego przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Drogowcy przyznają jednak, że biorą pod uwagę uruchomienie jeszcze jednej. Miałaby połączyć największą bydgoską dzielnicę z ulicą Gdańską.
Jest to jedna z możliwych odpowiedzi ZDMiKP na postulaty mieszkańców, którzy skarżyli się na wyeliminowanie połączenia wiodącego z Fordonu do północnej części Śródmieścia. Według koncepcji zarządu dróg, w styczniu ma zostać bowiem zlikwidowana linia nr 84 kursująca z osiedla Nad Wisłą do pętli na ulicy Rycerskiej, a linia nr 83 – skierowana do obsługi całej trasy W-Z. – Na mieszkańcach Fordonu wymusza się w ten sposób przesiadki – komentowali nasi czytelnicy.
Czwarta linia tramwajowa do Fordonu znajdowała się w orbicie zainteresowań drogowców, ale kilka tygodni temu wypadła z niej z powodów finansowych. W budżecie miasta od przyszłego roku muszą zmieścić się nie tylko bieżące wydatki na obsługę nowej trasy, ale również środki na spłatę obligacji wyemitowanych przez spółkę Tramwaj Fordon na potrzeby wkładu własnego do wartej ponad 400 milionów złotych inwestycji. A to oznacza, że projekt w przyszłym roku (i de facto także w latach kolejnych) pochłonie ponad 27 mln zł.
Po apelach mieszkańców i konsultacjach społecznych przedstawiciele ZDMiKP pochylili się nad kwestią ponownie. – Rzeczywiście, rozważamy taką opcję – przyznaje w rozmowie z nami Rafał Grzegorzewski, zastępca dyrektora zarządu dróg ds. transportu. Jak dodaje, nie jest ona rozpatrywana indywidualnie, ale wspólnie z innymi połączeniami. – Wiadomo bowiem, że decyzja o połączeniu Fordonu z ulicą Gdańską tramwajem niesie konsekwencje dla linii nr 83 – wskazuje Grzegorzewski. Podkreśla przy tym, że żadna ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła.
Nie zapadła także dlatego, że drogowcy analizują większy pakiet zmian. Także tych zaproponowanych przez pasażerów. Przykładem jest wielokrotnie wnioskowane wydłużenie wspomnianej linii nr 83. W wersji przedstawionej przez ZDMiKP ma ona docierać jedynie do ronda Maczka przy Węźle Zachodnim. Tyle że miejsce to nie nadaje się na węzeł przesiadkowy i trudno przewidywać, aby zachęcało do gremialnego korzystania z miejskiej komunikacji. Jak ustaliliśmy, rozpatrywany jest wariant wydłużający trasę tego autobusu do Czyżkówka.
Część korekt ma charakter kosmetyczny i w tym wypadku drogowcy są bardziej pewni ich wprowadzenia. – Nie rzutują one znacząco na finanse i na możliwości taborowe przewoźników – wyjaśnia Rafał Grzegorzewski. Chodzi między innymi o linię nr 69 i planowaną linię nr 89. Obie mają łączyć osiedle Tatrzańskie z Błoniem, ale na terenie Fordonu obsługiwać różne rejony dzielnicy – pierwsza miałaby przejeżdżać obok kampusu Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, druga – przez Centrum Onkologii. Planowane jest odwrócenie tego rozwiązania, aby linia nr 69 nadal jechała w pełni po dotychczasowej trasie. Korekcie mogą ulec również końcowe części trasy linii nr 81 i 82. Obie pełnić będą funkcję dowozową dla mieszkańców Fordonu udających się na tramwaj. Zapewnią przy tym obsługę najbardziej wysuniętych na północny-wschód obszarów dzielnicy. Linia nr 81 ma kursować ulicą Bora-Komorowskiego i ulicą Geodetów dotrzeć do pętli na osiedlu Tatrzańskim, a linia nr 82 – zapewnić transport publiczny dla mieszkańców rejonu ul. Wyzwolenia.
W czwartek na trasie tramwajowej w Fordonie pojawiły się pierwsze tramwaje testowe. Do uruchomienia linii pozostało już jedynie półtora miesiąca. Kiedy poznamy ostateczny układ komunikacyjny miasta, który będzie obsługiwał podróżnych od 1 stycznia? – Chcemy kompleksowo zaprezentować rozwiązania w przyszłym tygodniu – kończy dyrektor Grzegorzewski.
http://metropoliabydgoska.pl/czwarta-li ... l-mozliwe/
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Linie tramwajowe od stycznia 2016:
Linia nr 1 Wilczak - Las Gdański (co 20 min.), do godz. 20
Linia nr 2 Las Gdański - Rondo Kujawskie (co 20 min.)
Linia nr 3 Wilczak - Łoskoń (co 20 min.)
Linia nr 4 Bielawy - Glinki (co 20 min., w szczycie co 10 min.)
Linia nr 5 Rycerska - Łoskoń (co 20 min., w szczycie co 10 min.) !!!
Linia nr 6 Bielawy - Łęgnowo (co 20 min.)
Linia nr 7 Kapuściska - Niepodległości (co 20 min.), do godz. 20
Linia nr 8 Rycerska - Kapuściska (co 20 min., w szczycie co 10 min.)
Linia nr 9 Rondo Kujawskie - Stomil, kursy w szczycie, w międzyszczycie i wieczorem jako linia nr 6 (solówki)
Linia nr 10 Las Gdański - Niepodległosci (co 20 min.), do godz. 20
Linia nr 1 Wilczak - Las Gdański (co 20 min.), do godz. 20
Linia nr 2 Las Gdański - Rondo Kujawskie (co 20 min.)
Linia nr 3 Wilczak - Łoskoń (co 20 min.)
Linia nr 4 Bielawy - Glinki (co 20 min., w szczycie co 10 min.)
Linia nr 5 Rycerska - Łoskoń (co 20 min., w szczycie co 10 min.) !!!
Linia nr 6 Bielawy - Łęgnowo (co 20 min.)
Linia nr 7 Kapuściska - Niepodległości (co 20 min.), do godz. 20
Linia nr 8 Rycerska - Kapuściska (co 20 min., w szczycie co 10 min.)
Linia nr 9 Rondo Kujawskie - Stomil, kursy w szczycie, w międzyszczycie i wieczorem jako linia nr 6 (solówki)
Linia nr 10 Las Gdański - Niepodległosci (co 20 min.), do godz. 20
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
To jest Twoja propozycja, czy informacja odnośnie planów Zarządu? Jeśli to drugie, to skąd się o tym dowiedziałeś, oczywiście jeśli można spytać...
Cały ten układ wydaje się sensowniejszy niż ten zaprezentowany wcześniej. I nawet znalazło się miejsce na linię dowożącą do Stomilu...
Cały ten układ wydaje się sensowniejszy niż ten zaprezentowany wcześniej. I nawet znalazło się miejsce na linię dowożącą do Stomilu...
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
To ma być PRIORYTET, po co budujemy nowe linie? Po to żeby ograniczać kursowanie obecnych? 7 co 20, ale rozumiem, że rano w mikroszczycie nie będzie wzmocnień? Jeśli tak to współczuję pasażerom (do niedawna sam nim byłem, co 15 rano to był koszmar). Po co nam ta 10... sensowniej 83 przez Gdańską i przesiadka drzwi w drzwi. Schodzimy na psy z komunikacją, coraz gorzej, jak nie ma taboru to nie twórzmy na siłę kolejnej linii, bo rzeczywiście przybędzie... ale samochodów na ulicach.
Ostatnio zmieniony 2015-11-21, 01:56 przez Ignacy, łącznie zmieniany 1 raz.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Co mają te wykrzykniki oznaczać? Dobrze czy źle?Kamil3836 pisze:Linia nr 5 Rycerska - Łoskoń (co 20 min., w szczycie co 10 min.) !!!
Kamil3836 pisze:Linia nr 2 Las Gdański - Rondo Kujawskie (co 20 min.)
To są - jak rozumiem - relacje stałe?Kamil3836 pisze:Linia nr 4 Bielawy - Glinki (co 20 min., w szczycie co 10 min.)
Kamil3836 pisze:Linia nr 1 Wilczak - Las Gdański (co 20 min.), do godz. 20
Kamil3836 pisze:Linia nr 7 Kapuściska - Niepodległości (co 20 min.), do godz. 20
Dlaczego?Kamil3836 pisze:Linia nr 10 Las Gdański - Niepodległosci (co 20 min.), do godz. 20
Jaka częstotliwość?Kamil3836 pisze:Linia nr 9 Rondo Kujawskie - Stomil, kursy w szczycie
No ale składy chyba też będą? (już nie mówię o wieczorze)Kamil3836 pisze: w międzyszczycie i wieczorem jako linia nr 6 (solówki)
Wyjaśnij czemu.landart pisze:Cały ten układ wydaje się sensowniejszy niż ten zaprezentowany wcześniej
I ostatnia rzecz:
Obstawiam to drugie, ale niech się Kamil wypowie.landart pisze:To jest Twoja propozycja, czy informacja odnośnie planów Zarządu?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Już wyjaśniam. Była mowa o tym, że za sprawą wprowadzenia "10-tki" zostaną pocięte częstotliwości. Jak się okazało, pojawił się dodatkowy "interes" w postaci linii nr 9, co dotarło do mnie po tym, jak napisałem poprzedniego posta.Uznaję, że trochę pospieszyłem się z opinią, a zasugerowałem się częstotliwościami kursowania tramwajów na wspólnych odcinkach linii. Dlatego też napisałem "wydaje się", bo tramwaj do Fordonu co 5 min w szczycie w (mam nadzieję) regularnym takcie jest moim zdaniem lepszy niż co 7,5 min z wplecionymi kursami 7-ki. 10-tka niech sobie kursuje do 20, ale 7-ka co 20 min w szczycie to rzeczywiście drastyczna zmiana na gorsze. Może jednak 83 przez Gdańską było lepszym pomysłem...
EDIT: No i jedna linia przez Babią Wieś? To pewnie dlatego nie ma już potrzeby na zmianę końcówek 2-ki i 4-ki.
EDIT: No i jedna linia przez Babią Wieś? To pewnie dlatego nie ma już potrzeby na zmianę końcówek 2-ki i 4-ki.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie ma potrzeby, bo wyleciała 5.landart pisze: pewnie dlatego nie ma już potrzeby na zmianę końcówek 2-ki i 4-ki.
Nie, 2 i 6.landart pisze:No i jedna linia przez Babią Wieś?
Kris pisze:Jaka częstotliwość?
Wstępnie 20, ale ta linia ma sens jedynie jeśli dojedzie do Łęgnowa.landart pisze: I nawet znalazło się miejsce na linię dowożącą do Stomilu...
Lepiej mniej linii a częściej. Zresztą wieczorem nie ma potrzeby na utrzymanie wszystkich linii.Kris pisze:Dlaczego?
Po to, że mieszkańcy się tego domagali.Ignacy pisze:Po co nam ta 10...
To nie są plany, a zmian na styczeń.landart pisze: czy informacja odnośnie planów Zarządu?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
To jest chamstwo że 3-ka i 5-tka się pokrywają na całej długości lini od Garbar!
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Co za różnica czy 3 i 5, czy 3 i 9 z wcześniejszej wersjilukasn26 pisze:3-ka i 5-tka się pokrywają na całej długości lini od Garbar!
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jeśli jest już taki układ że 5 ma jechać na Łoskoń to bezwzględnie należy pozostawić ją przez Babią Wieś.
Argumenty:
- lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury torowej (R. Toruńskie)
- nowe bezpośrednie połączenie Fordonu z Halą Łuczniczka i Artego Areną
- mniejsze pokrycie linii 3 i 5 o odcinek R. Jagiellonów - R. Fordońskie
- możliwość skoordynowania linii 5 i 6 na trasie R. Jagiellonów - R. Toruńskie
- koszty utrzymania tak poprowadzonej linii na podobnym poziomie
Ponadto linia 2 z Ronda Kujawskiego przez Babią Wieś to jakieś nieporozumienie... logiczne że przez Dworzec Autobusowy, ale ja bym to widział jeszcze inaczej: można by zachować tylko 9 linii przy założeniu, że 4 z nich jeździłyby do Fordonu. Linię 2 dać na trasie Las Gdański - Os. Niepodległości a linię 9 przez cały dzień na trasie Rondo Kujawskie - Łęgnowo z jakąś adnotacją, że bilet skasowany w 9 można wykorzystać z 1 przesiadką (Szarych Szeregów lub Toruńska - Perłowa). Dzięki takiemu układowi można by pomyśleć nad zwiększeniem częstotliwości np. na linii 7.
Argumenty:
- lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury torowej (R. Toruńskie)
- nowe bezpośrednie połączenie Fordonu z Halą Łuczniczka i Artego Areną
- mniejsze pokrycie linii 3 i 5 o odcinek R. Jagiellonów - R. Fordońskie
- możliwość skoordynowania linii 5 i 6 na trasie R. Jagiellonów - R. Toruńskie
- koszty utrzymania tak poprowadzonej linii na podobnym poziomie
Ponadto linia 2 z Ronda Kujawskiego przez Babią Wieś to jakieś nieporozumienie... logiczne że przez Dworzec Autobusowy, ale ja bym to widział jeszcze inaczej: można by zachować tylko 9 linii przy założeniu, że 4 z nich jeździłyby do Fordonu. Linię 2 dać na trasie Las Gdański - Os. Niepodległości a linię 9 przez cały dzień na trasie Rondo Kujawskie - Łęgnowo z jakąś adnotacją, że bilet skasowany w 9 można wykorzystać z 1 przesiadką (Szarych Szeregów lub Toruńska - Perłowa). Dzięki takiemu układowi można by pomyśleć nad zwiększeniem częstotliwości np. na linii 7.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
A co z autobusowymi?Kamil3836 pisze:Linie tramwajowe od stycznia 2016