Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kamil3836 » 2015-12-09, 21:30

spooney pisze:Podziękuj MZK za brak zakupów nowych tramwajów. Nie da się zrobić coś z niczego.
Nie tylko, nas nie stać na zwiększenie pracy przewozowej. A jak kupimy kolejne nowe tramwaje, to znowu będziemy ciąć.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Karol » 2015-12-09, 21:44

Kamil3836 pisze:
spooney pisze:Podziękuj MZK za brak zakupów nowych tramwajów. Nie da się zrobić coś z niczego.
Nie tylko, nas nie stać na zwiększenie pracy przewozowej. A jak kupimy kolejne nowe tramwaje, to znowu będziemy ciąć.
Pierwszy i ostatni raz przyznaję rację Kamilowi ;] :ok:
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: lukasn26 » 2015-12-09, 22:35

Odkupić od kogoś używane i tyle, wózki mamy a W-wa niedawno pozbyła się takiej ilości dobrych 13N i 105Na :D

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kamil3836 » 2015-12-09, 23:28

Z Niemiec kupisz za grosze, droższy jest transport niż wartość zakupu. Tyle, że nadal wychodzi taniej niż kupno używek w Polsce.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kris » 2015-12-10, 00:27

Marcin_558 pisze:Może KDD ciekawą rezerwę ściągnie z Olsztyna. Tam mają Solbus SM12LE.
To by było...ekhm...pogorszenie standardu (-ów)? Obecnie chyba wszystkie wozy KDD są niskopodłogowe :wasy:

Kujawiak
Posty: 350
Rejestracja: 2013-06-19, 00:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kujawiak » 2015-12-10, 10:25

spooney pisze:Podziękuj MZK za brak zakupów nowych tramwajów. Nie da się zrobić coś z niczego.
A autobusów też brakuje? W pierwszej kolejności powinna być kasa na zwiększenie przewozów, wozy zawsze można kupić.

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: black125 » 2015-12-10, 12:35

Orientuje się ktoś kiedy nowe rozkłady zostaną podane?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Darek » 2015-12-10, 12:53

Fakt, przydałyby się.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: michał 78 » 2015-12-10, 13:34

Gdyby było konkretne wieloletnie zamówienie na usługe transportową to sprawa wyglądałaby inaczej. Ale taka dyskusja już sie tu toczyła

Kujawiak
Posty: 350
Rejestracja: 2013-06-19, 00:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kujawiak » 2015-12-10, 14:29

Dokładnie. Każdy przewoźnik na swiecie potrzebuje długoletnich umów PSC, aby móc inwestować w nowy tabor.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Darek » 2015-12-10, 14:36

Ale najłatwiej zwalić na MZK :(
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: spooney » 2015-12-10, 14:56

Kujawiak pisze:ewoźnik na swiecie potrzebuje długoletnich umów
Nie mamy innego przewoźnika tramwajowego oprócz MZK więc...? Logiczne jest że mają kontrakt na wieki a i tak nic sami nie kupują :)
Obrazek

Kujawiak
Posty: 350
Rejestracja: 2013-06-19, 00:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kujawiak » 2015-12-10, 16:13

spooney pisze:Nie mamy innego przewoźnika tramwajowego oprócz MZK więc...? Logiczne jest że mają kontrakt na wieki a i tak nic sami nie kupują :)
Bez gwarancji finansowej nic nie kupisz. Przykład z kolejowego podwórka. Obecnie Przewozy Regionalne podpisują PSC z poszczególnymi Województwami na 5 lat, w którym mają gwarancje stawek za poc. km oraz łączna sumę za wykonane usługi w tym czasie. To daje stabilizacje na pare lat, by móc kupić nowy tabor, a tu mamy notoryczne cięcia w komunikacji miejskiej oraz dążenie do obniżenia poziomu stawek.

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-12-10, 21:33

black125 pisze:Orientuje się ktoś kiedy nowe rozkłady zostaną podane?
ZDMiKP pisało, że w połowie grudnia, więc niedługo.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Marcin_558 » 2015-12-10, 21:52

Kris pisze:To by było...ekhm...pogorszenie standardu (-ów)? Obecnie chyba wszystkie wozy KDD są niskopodłogowe :wasy:
Solbusowe LE nie jest takie straszne, wysoka podłoga jest bardziej z tyłu:

https://tomi2.flog.pl/wpis/10623764/solbus-sm12

Gdzieś z 6 siedzień z niskiej podłogi jak się patrzy nie jest źle.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kamil3836 » 2015-12-10, 22:13

Marcin_558 pisze:
Kris pisze:To by było...ekhm...pogorszenie standardu (-ów)? Obecnie chyba wszystkie wozy KDD są niskopodłogowe :wasy:
Solbusowe LE nie jest takie straszne, wysoka podłoga jest bardziej z tyłu:

https://tomi2.flog.pl/wpis/10623764/solbus-sm12

Gdzieś z 6 siedzień z niskiej podłogi jak się patrzy nie jest źle.
Nie musisz linkować ani się powtarzać, bo nic takiego nie będzie.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kujawiak
Posty: 350
Rejestracja: 2013-06-19, 00:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kujawiak » 2015-12-11, 12:35

Dla osób, które mnie pytają, co to jest PSC? Public Service Contrakt, czyli standardowy kontrakt na tego typu usługi.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2015-12-22, 03:14

Brak niskopodłogowego tramwaju na linii 2 traktuję jako jakąś pomyłkę, dzięki temu mamy cały obszar Wzgórza Wolności, część Wyżyn pozbawione dostępu do Niskopodłogowego tramwaju. Albo wyczarują jeden tramwaj, albo dogadają się z KE żeby rezerwowy Swing jeździł na 2.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: reputed » 2015-12-22, 11:07

Krzysztof Juszczak pisze:Brak niskopodłogowego tramwaju na linii 2 traktuję jako jakąś pomyłkę, dzięki temu mamy cały obszar Wzgórza Wolności, część Wyżyn pozbawione dostępu do Niskopodłogowego tramwaju.
Za chwilę rozdupcą całą Kujawską i torowisko na wojska Polskiego, więc zniknie twój problem :swir:
To będzie trudny czas dla Zielonych Arkad.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: spooney » 2015-12-22, 15:57

:gazeta: Rewolucja w komunikacji przyjdzie później. Powodem – dostawy tramwajów

http://metropoliabydgoska.pl/rewolucja- ... tramwajow/
Obrazek

Awatar użytkownika
Hubert_865
Posty: 377
Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Hubert_865 » 2015-12-22, 19:38

PESA :cegla: ...

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kamil3836 » 2015-12-22, 19:45

Hubert_865 pisze:PESA :cegla: ...
Może tak więcej byś napisał? Zapomniałeś również obwiniać włodarzy Naszego Miasta.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kevin Kotoliński » 2015-12-22, 19:51

Nie ma co na niego reagować, zawsze mu coś nie pasuje. To Solaris, to Pesa. Tylko Pixel super ;)
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: lukas_3830 » 2015-12-22, 21:49

Kilka korekt jest potrzebnych np: za duży nacisk nałożono na Kapuściska, Fordon.... Najbardziej ucierpią mieszkańcy Glinek nie dość, że zabrana jest 5 to jeszcze 53 jedzie WP zamiast Glinkami.....Zostawiając 4 na Glinkach to błąd. Linią 68 idzie dojechać do najbardziej obleganych miejsc podobnie jak 4....jeśli chodzi o komunikację z północną częścią miasta.

Moja propozycja i większości osób z jakimi rozmawiałem z Glinek to puszczenie 53 z Łukasiewicza na Dworzec Błonie ale przez Szpitalną i Gliniki później Magnuszewską do WP.
Następną sprawą jest pozostawienie 4 na Glinkach po co??? Zamiast tego lepszym rozwiązaniem będzie 7 do Niepodległości a 4 z Niepodległości do Bielaw. Zamiast tworzenie 10.....

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: spooney » 2015-12-23, 13:43

Uprzejmie informujemy, że w związku z systematycznym przekazywaniem przez producenta nowych tramwajów Pesa Swing do operatora (Spółka Tramwaj Fordon) termin wdrożenia nowej sieci połączeń komunikacji miejskiej w Bydgoszczy został przesunięty na sobotę 16.01.2016 r.

Nowe tramwaje zostaną dostarczone do końca bieżącego roku. Do 16.01.2016 r. będą prowadzone procedury odbiorowe i przejazdy techniczne.

Nowe rozkłady jazdy zostaną opublikowane do końca grudnia br.
Obrazek

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: montenegro » 2016-01-03, 21:48

- brak względem poprzedniej propozycji przystanków „Orląt Lwowskich” i „Zachem Łukasiewicza” - dlaczego?
- zniknęło też „Rondo Bernardyńskie”, został bezsensowny i nielogiczny „Zbożowy Rynek”
- w rozkładach 57 i 80 zostało „Powst.Warszawy/Szpital Woj.” a na schemacie jest prostszy „Szpital Wojskowy”
- podobnie „Powst.Warszawy/Gdańska” (kier.1) i „Czerkaska/Gdańska” (kier.2) zamiast "węzła" „Powstańców Warszawy”

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kevin Kotoliński » 2016-01-04, 08:54

Dodatkowo przystanek "Skorupki / Jordanowska" miał stracić status na żądanie. I kwestia nazewnictwa w obrębie Leśnego. Te wzdłuż Modrzewiowej i na pętli powinny się nazywać "Dworzec Leśne". Zauważyłem, że tylko na pętli się tak nazywa. Na Modrzewiowej już "Leśne". Ta nazwa powinna zostać dla przystanków wzdłuż Sułkowskiego. No i przystanek "Schulza / Szubińska"; nie lepiej byłoby go podpiąć pod Błonie? Jeszcze "Skłodowskiej-Curie / Łęczycka", tam już dawno powinna być Kijowska.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kris » 2016-01-04, 17:27

Kevin Kotoliński pisze:Dodatkowo przystanek "Skorupki / Jordanowska" miał stracić status na żądanie
Według schematu straci go :)

Kevin Kotoliński
Członek Stowarzyszenia
Posty: 119
Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: Kevin Kotoliński » 2016-01-04, 18:59

Zobacz sobie na schemacie ile jest przystanków na żądanie a ile na rozkładach. Na rozkładach 2 razy więcej. Dużo rzeczy ma się nijak do schematu.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666

montenegro
Posty: 1794
Rejestracja: 2014-02-16, 09:29

Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Post autor: montenegro » 2016-01-04, 21:36

Otóż to - schemat nowy, a rozkłady stare, bo po co... Informacja pasażerska - po co to komu? nie dość że wisi w internetach nawet, to jeszcze chcom żeby była dokładna i terminowa :P

ODPOWIEDZ