Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Paweł W » 2011-08-16, 16:11

Ja pisałem ongiś, że widziałem tylko jedną osobę i motorniczego w 9. Faktem jest iż linia ta obecnie nie wykorzystuje swojego potencjału i wozi powietrze bo ludzie wybierają 6 i przesiadają się na 4/68/69 przy Rondzie Toruńskim. Pociągnięcie jej do Ronda Kujawskiego pozwoliłoby na większe wykorzystanie torów na Wojska Polskiego, 2 obecnie przez WP nie śmiga za dużo ludzi (chyba, że w weekendy) ponieważ przez WP kursuje 53, 63, 68 (kawałek) i 79 (całe). Argument o przeciążonej sieci jest bezzasadny - na WP 2 pojawia się co 15min. w dni powszednie i co 20 wieczorami/w dni wolne, także sieć bez problemu to wytrzyma. Z 9 można by zrobić coś podobnego w stylu 7 - całodzienna ale tak do 19/20, później tylko z 2-3 kursy do Łęgnowa i z powrotem wtedy gdy kończą/zaczynają pracę okoliczne zakłady
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2011-08-16, 16:40

Alden471 pisze: Argument o przeciążonej sieci jest bezzasadny - na WP 2 pojawia się co 15min. w dni powszednie i co 20 wieczorami/w dni wolne, także sieć bez problemu to wytrzyma.
Mnie nie chodziło o sieć na Wojska Polskiego, tylko na Szpitalnej i pętli Glinki - czy tamtejsza sieć wytrzyma 3 linie (4, 5, 9)? Co do zrobienia "czegoś podobnego w stylu 7" - po wydłużeniu do ronda Kujawskiego mijałaby 3 markety. Sądzę, że ludzie podróżujący do marketów podnieśliby frekwencję i 9 przestałaby być "tym czymś koło 6". Także twoja propozycja jest jak najbardziej trafna :)

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Paweł W » 2011-08-16, 17:08

Ale właśnie po co na Szpitalnej 4,5 i 9? Skoro 9 przekieruje się na Rondo Kujawskie także i wzdłuż ul. Szpitalnej i wzdłuż ul. Wojska Polskiego będą dwa tramwaje :)
Myślę też, że jeśli ZDMiKP planuje nowe linie tramwajowe wziął pod uwagę aspekt związany z wydolnością sieci.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2011-08-16, 19:53

Alden471 pisze:Skoro 9 przekieruje się na Rondo Kujawskie także i wzdłuż ul. Szpitalnej i wzdłuż ul. Wojska Polskiego będą dwa tramwaje
Wyjąłeś mi to z ust, czy też spod klawiatury :) Chciałem ten argument podnieść, ale pomyślałem, że w sumie ilość linii dojeżdżających do pętli jest w porównaniu z niskim napełnieniem mniej ważna.
Alden471 pisze:Myślę też, że jeśli ZDMiKP planuje nowe linie tramwajowe wziął pod uwagę aspekt związany z wydolnością sieci.
Czy przypadkiem nie dochodzimy do tego, o czym ja wspominałem - czyli "czy sieć wytrzyma"? Moim zdaniem te obawy spowodowały u ZDMiKP chęć likwidacji 9.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: reputed » 2011-08-16, 20:09

krzys54 pisze:Moim zdaniem te obawy spowodowały u ZDMiKP chęć likwidacji 9.
To brak kasy i mała ilość pasażerów na tej linii.
Wystarczy przetrasować do Kujawskiego i ilość pasażerów się zwiększy (zamiast 69+6).

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2011-08-16, 22:19

krzys54 pisze:tylko na Szpitalnej i pętli Glinki - czy tamtejsza sieć wytrzyma 3 linie (4, 5, 9)?
Pamiętaj, że zostanie zmieniona częstotliwość 4 :) .
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2011-08-16, 22:23

Kamil3836 pisze:Pamiętaj, że zostanie zmieniona częstotliwość 4
Ale ilość kursów na godzinę się nie zmieni :)
Szczytowe kursy 4 to będzie jako "piątka" więc na to samo wychodzi :)
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2011-08-16, 23:02

spooney pisze:Szczytowe kursy 4 to będzie jako "piątka" więc na to samo wychodzi
Można prosić o wyjaśnienie?

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2011-08-16, 23:33

spooney pisze:Szczytowe kursy 4 to będzie jako "piątka" więc na to samo wychodzi
W sumie masz rację :)
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-08-23, 15:56

Czy kogoś ostro porąbało z liczbą przystanków w Fordonie?
To ma być szybki tramwaj...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2011-08-23, 16:59

Krzysztof, nie pamiętam aby było coś podobnego planowane.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2011-08-23, 17:02

krzys54 pisze:Krzysztof, nie pamiętam aby było coś podobnego planowane.
BST (Bydgoski Szybki Tramwaj) kiedyś był w planach ale to upadło :)
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2011-08-23, 17:04

A kiedy mniej więcej był on w planach?

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2011-08-23, 17:13

krzys54 pisze:A kiedy mniej więcej był on w planach?
W 1984 roku na pewno snuto takie wizje, ale w opracowaniu z 2009 nie ma słowa o tym.

1984 >> http://img21.imageshack.us/img21/2913/ikptr.jpg
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: reputed » 2011-08-23, 18:09

Krzysztof Juszczak pisze:To ma być szybki tramwaj...
To nie ma być szybki tramwaj...
Będą skrzyżowania, światła i kilkanaście przystanków.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-08-25, 03:21

To jest bez sensu...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kris » 2011-08-26, 18:43

Dlaczego Krzysztof tak myślisz?

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-08-29, 02:06

Linia tramwajowa miała zapewniać SZYBKI dojazd do Centrum - nie tak to sobie wyobrażałem,
raczej tak, że będzie na tej trasie 6 przystanków, do których będą dojeżdżać kolejno okrężne linie autobusowe - na zasadzie dojazdówek do metra.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

misiekbydzia
Posty: 185
Rejestracja: 2010-11-29, 21:57

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: misiekbydzia » 2011-08-29, 13:06

Ale Krzysztofie, to nie Warszawa gdzie każda z linii jedzie dwa tygodnie jeden kurs, a odległości są mega. Cieszmy się z tego co mamy, i pamiętaj że tramwaj to nie metro.
Linia 55...niekończąca droga...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-08-31, 18:58

A Poznań?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

misiekbydzia
Posty: 185
Rejestracja: 2010-11-29, 21:57

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: misiekbydzia » 2011-08-31, 21:27

Tam komunikacja jest mega przemyślana i niekiedy nie do końca się im to opłaca.
Linia 55...niekończąca droga...

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2012-01-18, 14:54

Mapka z układem linii, niezbyt aktualna bo jeszcze z 57...

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Darek » 2012-01-18, 17:29

No to tak:
65 Nad Wisłę- bardzo dobry pomysł, ale widziałbym tutaj też "65bis", typową dowozówkę na trasie Nad Wisłą-Piłsudskiego Pętla Tramwajowa. Jeden, dwa wozy, częstotliwość 5-10 minut.

69 na Tatrzańskie, super, wybrane kursy przez CO. Wszystko fajnie tylko ucierpi dojazd do Auchan. Puściłbym tędy więc również 94, albo 93 (z innym numerem). Od Wiślanej na Tatrzańskie 69 i ta druga linia kursowałyby przemiennie. "69bis" bym puścił z Korfantego w okolice bazaru- na Twardzickiego musi być takt 5 minut. 69 i druga linia kursowały by z przejazdem przez pętlę (o ile to możliwe).

Jeżeli zostaje 69 na starej trasie to 7 do Kujawskiego odpada. Od Szarych woziłby tyle ludzi co dziś dwójka. Linia 7: Mariampol - Kapuściska

81 to totalna pomyłka, rozbiłbym ją na 2-3 klasyczne dowozówki.
74 przez Brzechwy i Witebską może być. Łatwa przesiadka na wiadukcie w tramwaj dla mieszkańców Tatrzańskiego.
Pamiętajmy też o UTP. 69 może być za mało. Do przystanku tramwajowego będzie z 600 metrów do akademików.
Może dowozówka Korfantego-UTP-Andersa-Wiadukt-Bajka?

No i jedna linia autobusowa powinna łączyć Bocianowo, dzielnicę muzyczną, Bielawki i Bartodzieje z Fordonem, jako połączenie 93 i 94. Może z Garbarów? Albo Rycerskiej...?
Likwidacja linii po Kamiennej też nie będzie dobrym pomysłem. Linia autobusowa powinna połączyć pętlę Wyścigowa i Rycerska.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2012-01-18, 17:54

Darek pisze:widziałbym tutaj też "65bis", typową dowozówkę na trasie Nad Wisłą-Piłsudskiego Pętla Tramwajowa. Jeden, dwa wozy, częstotliwość 5-10 minut.
Czy to nie przesada?
Darek pisze:Wszystko fajnie tylko ucierpi dojazd do Auchan. Puściłbym tędy więc również 94, albo 93 (z innym numerem). Od Wiślanej na Tatrzańskie 69 i ta druga linia kursowałyby przemiennie. "69bis" bym puścił z Korfantego w okolice bazaru- na Twardzickiego musi być takt 5 minut. 69 i druga linia kursowały by z przejazdem przez pętlę (o ile to możliwe).
Ło jezu mamy ograniczać autobusy a nie dodawać "bisy" :P Niech Auchan uruchomi darmobusa. Jest przecież 81 które ma śmigać co 5min. Oprócz tego 69 i jakiś przyspieszony.
Darek pisze:Jeżeli zostaje 69 na starej trasie to 7 do Kujawskiego odpada.
Z tego co pamiętam 69 ma jechać od Ronda Toruńskiego Alejami JPII aż do Ronda Inowrocławskiego.
Darek pisze:Pamiętajmy też o UTP. 69 może być za mało. Do przystanku tramwajowego będzie z 600 metrów do akademików.
Może dowozówka Korfantego-UTP-Andersa-Wiadukt-Bajka?
Oj te studenty to lenie... Masz 69 na Kaliskiego, na Fordońskiej 65 tak jak dziś (chodzą z niego i nie płaczą), z drugiej strony tramwaj.
Darek pisze:No i jedna linia autobusowa powinna łączyć Bocianowo, dzielnicę muzyczną, Bielawki i Bartodzieje z Fordonem, jako połączenie 93 i 94.
Miało tak być.

Całość jeszcze pewnie się z 5 razy pozmienia :)

65 (...) Fordońska - Bydgoska - Stary Fordon - Wyzwolenia - Piłsudskiego - Nad Wisłą
69 (...) Fordońska - Kaliskiego - Akademicka - Korfantego - Twardzickiego - Pelplińska - Tatrzańskie
69c (...) Fordońska - Rejewskiego - Matki Teresy z Kalkuty - Centrum Onkologii - Romanowskiej - Akademicka - Korfantego - Twardzickiego - Pelplińska - Tatrzańskie
74 (...) Fordońska - Łowicka - Wyszogrodzka - Fordońska - Brzechwy - Skarżyńskiego - Tatrzańskie
81 Auchan - Rejewskiego - Matki Teresy z Kalkuty - Centrum Onkologii - Romanowskiej - Akademicka - Kaliskiego - Andersa - Kleeberga - Twardzickiego - Skarżyńskiego - Brzechwy - Fordońska - Bydgoska - Stary Fordon - Wyzwolenia - Tatrzańskie
Obrazek

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: michał 78 » 2012-01-18, 18:17

spooney pisze:Niech Auchan uruchomi darmobusa
Albo" dosponsoruje" linie

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Kamil3836 » 2012-01-26, 15:42

1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: spooney » 2012-01-26, 16:03

Kamil3836 pisze:Planowana jest, między innymi, likwidacja linii 72 i 74.
I znowu ten sam błąd... Likwidują 70 i 72.
Obrazek

Awatar użytkownika
magiera182
Posty: 215
Rejestracja: 2012-01-17, 15:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Budowa linii tramwajowej do Fordonu

Post autor: magiera182 » 2012-01-26, 19:35

Obrazek


/mod/ atrykuł juz był, przeniosłem i zostawiam tylko schemat
Członek BTPK Marcin Bratoszewski
Bydgoskie Towarzystwo Przyjaciół Kolei
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2012-02-12, 01:18

Wiem, że to trochę mija się z tematem, ale przy tej okazji trzeba uaktualnić numerację linii.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N


ODPOWIEDZ