Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Moderator: spooney
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ja pisałem ongiś, że widziałem tylko jedną osobę i motorniczego w 9. Faktem jest iż linia ta obecnie nie wykorzystuje swojego potencjału i wozi powietrze bo ludzie wybierają 6 i przesiadają się na 4/68/69 przy Rondzie Toruńskim. Pociągnięcie jej do Ronda Kujawskiego pozwoliłoby na większe wykorzystanie torów na Wojska Polskiego, 2 obecnie przez WP nie śmiga za dużo ludzi (chyba, że w weekendy) ponieważ przez WP kursuje 53, 63, 68 (kawałek) i 79 (całe). Argument o przeciążonej sieci jest bezzasadny - na WP 2 pojawia się co 15min. w dni powszednie i co 20 wieczorami/w dni wolne, także sieć bez problemu to wytrzyma. Z 9 można by zrobić coś podobnego w stylu 7 - całodzienna ale tak do 19/20, później tylko z 2-3 kursy do Łęgnowa i z powrotem wtedy gdy kończą/zaczynają pracę okoliczne zakłady
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Mnie nie chodziło o sieć na Wojska Polskiego, tylko na Szpitalnej i pętli Glinki - czy tamtejsza sieć wytrzyma 3 linie (4, 5, 9)? Co do zrobienia "czegoś podobnego w stylu 7" - po wydłużeniu do ronda Kujawskiego mijałaby 3 markety. Sądzę, że ludzie podróżujący do marketów podnieśliby frekwencję i 9 przestałaby być "tym czymś koło 6". Także twoja propozycja jest jak najbardziej trafnaAlden471 pisze: Argument o przeciążonej sieci jest bezzasadny - na WP 2 pojawia się co 15min. w dni powszednie i co 20 wieczorami/w dni wolne, także sieć bez problemu to wytrzyma.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ale właśnie po co na Szpitalnej 4,5 i 9? Skoro 9 przekieruje się na Rondo Kujawskie także i wzdłuż ul. Szpitalnej i wzdłuż ul. Wojska Polskiego będą dwa tramwaje
Myślę też, że jeśli ZDMiKP planuje nowe linie tramwajowe wziął pod uwagę aspekt związany z wydolnością sieci.
Myślę też, że jeśli ZDMiKP planuje nowe linie tramwajowe wziął pod uwagę aspekt związany z wydolnością sieci.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Wyjąłeś mi to z ust, czy też spod klawiatury Chciałem ten argument podnieść, ale pomyślałem, że w sumie ilość linii dojeżdżających do pętli jest w porównaniu z niskim napełnieniem mniej ważna.Alden471 pisze:Skoro 9 przekieruje się na Rondo Kujawskie także i wzdłuż ul. Szpitalnej i wzdłuż ul. Wojska Polskiego będą dwa tramwaje
Czy przypadkiem nie dochodzimy do tego, o czym ja wspominałem - czyli "czy sieć wytrzyma"? Moim zdaniem te obawy spowodowały u ZDMiKP chęć likwidacji 9.Alden471 pisze:Myślę też, że jeśli ZDMiKP planuje nowe linie tramwajowe wziął pod uwagę aspekt związany z wydolnością sieci.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
To brak kasy i mała ilość pasażerów na tej linii.krzys54 pisze:Moim zdaniem te obawy spowodowały u ZDMiKP chęć likwidacji 9.
Wystarczy przetrasować do Kujawskiego i ilość pasażerów się zwiększy (zamiast 69+6).
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Pamiętaj, że zostanie zmieniona częstotliwość 4 .krzys54 pisze:tylko na Szpitalnej i pętli Glinki - czy tamtejsza sieć wytrzyma 3 linie (4, 5, 9)?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ale ilość kursów na godzinę się nie zmieniKamil3836 pisze:Pamiętaj, że zostanie zmieniona częstotliwość 4
Szczytowe kursy 4 to będzie jako "piątka" więc na to samo wychodzi
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Można prosić o wyjaśnienie?spooney pisze:Szczytowe kursy 4 to będzie jako "piątka" więc na to samo wychodzi
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
W sumie masz racjęspooney pisze:Szczytowe kursy 4 to będzie jako "piątka" więc na to samo wychodzi
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Czy kogoś ostro porąbało z liczbą przystanków w Fordonie?
To ma być szybki tramwaj...
To ma być szybki tramwaj...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Krzysztof, nie pamiętam aby było coś podobnego planowane.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
BST (Bydgoski Szybki Tramwaj) kiedyś był w planach ale to upadłokrzys54 pisze:Krzysztof, nie pamiętam aby było coś podobnego planowane.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
A kiedy mniej więcej był on w planach?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
W 1984 roku na pewno snuto takie wizje, ale w opracowaniu z 2009 nie ma słowa o tym.krzys54 pisze:A kiedy mniej więcej był on w planach?
1984 >> http://img21.imageshack.us/img21/2913/ikptr.jpg
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
To nie ma być szybki tramwaj...Krzysztof Juszczak pisze:To ma być szybki tramwaj...
Będą skrzyżowania, światła i kilkanaście przystanków.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
To jest bez sensu...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Dlaczego Krzysztof tak myślisz?
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Linia tramwajowa miała zapewniać SZYBKI dojazd do Centrum - nie tak to sobie wyobrażałem,
raczej tak, że będzie na tej trasie 6 przystanków, do których będą dojeżdżać kolejno okrężne linie autobusowe - na zasadzie dojazdówek do metra.
raczej tak, że będzie na tej trasie 6 przystanków, do których będą dojeżdżać kolejno okrężne linie autobusowe - na zasadzie dojazdówek do metra.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ale Krzysztofie, to nie Warszawa gdzie każda z linii jedzie dwa tygodnie jeden kurs, a odległości są mega. Cieszmy się z tego co mamy, i pamiętaj że tramwaj to nie metro.
Linia 55...niekończąca droga...
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
A Poznań?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Tam komunikacja jest mega przemyślana i niekiedy nie do końca się im to opłaca.
Linia 55...niekończąca droga...
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Mapka z układem linii, niezbyt aktualna bo jeszcze z 57...
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
No to tak:
65 Nad Wisłę- bardzo dobry pomysł, ale widziałbym tutaj też "65bis", typową dowozówkę na trasie Nad Wisłą-Piłsudskiego Pętla Tramwajowa. Jeden, dwa wozy, częstotliwość 5-10 minut.
69 na Tatrzańskie, super, wybrane kursy przez CO. Wszystko fajnie tylko ucierpi dojazd do Auchan. Puściłbym tędy więc również 94, albo 93 (z innym numerem). Od Wiślanej na Tatrzańskie 69 i ta druga linia kursowałyby przemiennie. "69bis" bym puścił z Korfantego w okolice bazaru- na Twardzickiego musi być takt 5 minut. 69 i druga linia kursowały by z przejazdem przez pętlę (o ile to możliwe).
Jeżeli zostaje 69 na starej trasie to 7 do Kujawskiego odpada. Od Szarych woziłby tyle ludzi co dziś dwójka. Linia 7: Mariampol - Kapuściska
81 to totalna pomyłka, rozbiłbym ją na 2-3 klasyczne dowozówki.
74 przez Brzechwy i Witebską może być. Łatwa przesiadka na wiadukcie w tramwaj dla mieszkańców Tatrzańskiego.
Pamiętajmy też o UTP. 69 może być za mało. Do przystanku tramwajowego będzie z 600 metrów do akademików.
Może dowozówka Korfantego-UTP-Andersa-Wiadukt-Bajka?
No i jedna linia autobusowa powinna łączyć Bocianowo, dzielnicę muzyczną, Bielawki i Bartodzieje z Fordonem, jako połączenie 93 i 94. Może z Garbarów? Albo Rycerskiej...?
Likwidacja linii po Kamiennej też nie będzie dobrym pomysłem. Linia autobusowa powinna połączyć pętlę Wyścigowa i Rycerska.
65 Nad Wisłę- bardzo dobry pomysł, ale widziałbym tutaj też "65bis", typową dowozówkę na trasie Nad Wisłą-Piłsudskiego Pętla Tramwajowa. Jeden, dwa wozy, częstotliwość 5-10 minut.
69 na Tatrzańskie, super, wybrane kursy przez CO. Wszystko fajnie tylko ucierpi dojazd do Auchan. Puściłbym tędy więc również 94, albo 93 (z innym numerem). Od Wiślanej na Tatrzańskie 69 i ta druga linia kursowałyby przemiennie. "69bis" bym puścił z Korfantego w okolice bazaru- na Twardzickiego musi być takt 5 minut. 69 i druga linia kursowały by z przejazdem przez pętlę (o ile to możliwe).
Jeżeli zostaje 69 na starej trasie to 7 do Kujawskiego odpada. Od Szarych woziłby tyle ludzi co dziś dwójka. Linia 7: Mariampol - Kapuściska
81 to totalna pomyłka, rozbiłbym ją na 2-3 klasyczne dowozówki.
74 przez Brzechwy i Witebską może być. Łatwa przesiadka na wiadukcie w tramwaj dla mieszkańców Tatrzańskiego.
Pamiętajmy też o UTP. 69 może być za mało. Do przystanku tramwajowego będzie z 600 metrów do akademików.
Może dowozówka Korfantego-UTP-Andersa-Wiadukt-Bajka?
No i jedna linia autobusowa powinna łączyć Bocianowo, dzielnicę muzyczną, Bielawki i Bartodzieje z Fordonem, jako połączenie 93 i 94. Może z Garbarów? Albo Rycerskiej...?
Likwidacja linii po Kamiennej też nie będzie dobrym pomysłem. Linia autobusowa powinna połączyć pętlę Wyścigowa i Rycerska.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Czy to nie przesada?Darek pisze:widziałbym tutaj też "65bis", typową dowozówkę na trasie Nad Wisłą-Piłsudskiego Pętla Tramwajowa. Jeden, dwa wozy, częstotliwość 5-10 minut.
Ło jezu mamy ograniczać autobusy a nie dodawać "bisy" Niech Auchan uruchomi darmobusa. Jest przecież 81 które ma śmigać co 5min. Oprócz tego 69 i jakiś przyspieszony.Darek pisze:Wszystko fajnie tylko ucierpi dojazd do Auchan. Puściłbym tędy więc również 94, albo 93 (z innym numerem). Od Wiślanej na Tatrzańskie 69 i ta druga linia kursowałyby przemiennie. "69bis" bym puścił z Korfantego w okolice bazaru- na Twardzickiego musi być takt 5 minut. 69 i druga linia kursowały by z przejazdem przez pętlę (o ile to możliwe).
Z tego co pamiętam 69 ma jechać od Ronda Toruńskiego Alejami JPII aż do Ronda Inowrocławskiego.Darek pisze:Jeżeli zostaje 69 na starej trasie to 7 do Kujawskiego odpada.
Oj te studenty to lenie... Masz 69 na Kaliskiego, na Fordońskiej 65 tak jak dziś (chodzą z niego i nie płaczą), z drugiej strony tramwaj.Darek pisze:Pamiętajmy też o UTP. 69 może być za mało. Do przystanku tramwajowego będzie z 600 metrów do akademików.
Może dowozówka Korfantego-UTP-Andersa-Wiadukt-Bajka?
Miało tak być.Darek pisze:No i jedna linia autobusowa powinna łączyć Bocianowo, dzielnicę muzyczną, Bielawki i Bartodzieje z Fordonem, jako połączenie 93 i 94.
Całość jeszcze pewnie się z 5 razy pozmienia
65 (...) Fordońska - Bydgoska - Stary Fordon - Wyzwolenia - Piłsudskiego - Nad Wisłą
69 (...) Fordońska - Kaliskiego - Akademicka - Korfantego - Twardzickiego - Pelplińska - Tatrzańskie
69c (...) Fordońska - Rejewskiego - Matki Teresy z Kalkuty - Centrum Onkologii - Romanowskiej - Akademicka - Korfantego - Twardzickiego - Pelplińska - Tatrzańskie
74 (...) Fordońska - Łowicka - Wyszogrodzka - Fordońska - Brzechwy - Skarżyńskiego - Tatrzańskie
81 Auchan - Rejewskiego - Matki Teresy z Kalkuty - Centrum Onkologii - Romanowskiej - Akademicka - Kaliskiego - Andersa - Kleeberga - Twardzickiego - Skarżyńskiego - Brzechwy - Fordońska - Bydgoska - Stary Fordon - Wyzwolenia - Tatrzańskie
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Albo" dosponsoruje" liniespooney pisze:Niech Auchan uruchomi darmobusa
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
I znowu ten sam błąd... Likwidują 70 i 72.Kamil3836 pisze:Planowana jest, między innymi, likwidacja linii 72 i 74.
- magiera182
- Posty: 215
- Rejestracja: 2012-01-17, 15:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
/mod/ atrykuł juz był, przeniosłem i zostawiam tylko schemat
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Wiem, że to trochę mija się z tematem, ale przy tej okazji trzeba uaktualnić numerację linii.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N