Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Moderator: spooney
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
W czasie jednego ze spotkań w ratuszu wpadła mi w ręce mapka ?Planowany układ komunikacji zbiorowej po wybudowaniu linii tramwajowej w dzielnicy Fordon?. Wynika z niej następujący schemat kursowania linii autobusowych po tej dzielnicy:
57-bez zmian do Witebskiej
59-bez zmian do Przemysłowej
65-wydłużenie trasy od Starego Fordonu przez Wyzwolenia, Andersa, Piłsudskiego do Nad Wisłą (bez kursów do Mariampola)
69-korekta trasy z Fordońskiej przez Kaliskiego (UTP) i dalej bez zmian na Tatrzańskie (wybrane kursy przez Rejewskiego, Centrum Onkologii)
71-wydłużenie trasy od Morskiej przez Kamienną, Fordońską do Wyścigowej
74-trasa: Tatrzańskie-Pelplińska-Skarżyńskiego-Brzechwy (pętla przy zajezdni Mobilis)
81-trasa: Auchan-Rejewskiego-CO-Romanowskiej-Akademicka-Kaliskiego (UTP)-Andersa-Kleeberga-Twardzickiego-Skarżyńskiego-Brzechwy-Fordońska-Bydgoska-Wyzwolenia (powrót Pelplińska-Orląt Lwowskich)-Tatrzańskie.
Tak to na tym schemacie wygląda.
57-bez zmian do Witebskiej
59-bez zmian do Przemysłowej
65-wydłużenie trasy od Starego Fordonu przez Wyzwolenia, Andersa, Piłsudskiego do Nad Wisłą (bez kursów do Mariampola)
69-korekta trasy z Fordońskiej przez Kaliskiego (UTP) i dalej bez zmian na Tatrzańskie (wybrane kursy przez Rejewskiego, Centrum Onkologii)
71-wydłużenie trasy od Morskiej przez Kamienną, Fordońską do Wyścigowej
74-trasa: Tatrzańskie-Pelplińska-Skarżyńskiego-Brzechwy (pętla przy zajezdni Mobilis)
81-trasa: Auchan-Rejewskiego-CO-Romanowskiej-Akademicka-Kaliskiego (UTP)-Andersa-Kleeberga-Twardzickiego-Skarżyńskiego-Brzechwy-Fordońska-Bydgoska-Wyzwolenia (powrót Pelplińska-Orląt Lwowskich)-Tatrzańskie.
Tak to na tym schemacie wygląda.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Oczywiście, że nie dodam, bo nie mam pozwolenia na publikację danych.
Linie m/w tak jak napisał pan Krzysztof.
60 Rycerska - PKP Wschodni
65 Leśne - Nad Wisłą (prawdopodobnie co 10 min w szczycie)
69 Tatrzańskie - (przez Kaliskiego, a wydzielone kursy przez CO) - Błonie
70 LIKWIDACJA
72 LIKWIDACJA
74 Tatrzańskie - PKP Fordon (prawdopodobnie co 5 min w szczycie)
81 Tatrzańskie - (Wyzwolenia, Fordońska, Brzechwy, Skarżyńskiego, Twardzickiego, Kleeberga, Andersa, Kaliskiego, Akademicka, CO, Rejewskiego) - Auchan (prawdopodobnie co 10 min w szczycie)
93 LIKWIDACJA
94 LIKWIDACJA
Linie m/w tak jak napisał pan Krzysztof.
60 Rycerska - PKP Wschodni
65 Leśne - Nad Wisłą (prawdopodobnie co 10 min w szczycie)
69 Tatrzańskie - (przez Kaliskiego, a wydzielone kursy przez CO) - Błonie
70 LIKWIDACJA
72 LIKWIDACJA
74 Tatrzańskie - PKP Fordon (prawdopodobnie co 5 min w szczycie)
81 Tatrzańskie - (Wyzwolenia, Fordońska, Brzechwy, Skarżyńskiego, Twardzickiego, Kleeberga, Andersa, Kaliskiego, Akademicka, CO, Rejewskiego) - Auchan (prawdopodobnie co 10 min w szczycie)
93 LIKWIDACJA
94 LIKWIDACJA
To bardzo dobry układ, ale niestety jeśli chcemy zapewnić dobrą komunikację dla osiedli na północ od Twardzickiego to 69 musi jeździć z taką samą częstotliwością.
60 jak rozumiem po trasie 94, nie 93?
Ważne że ktoś poszedł po rozum do głowy i nie wycofuje wszystkich linii po za 81 jak ostatnio...
Fajne połączenie dla Tatrzańskiego stanowić będzie 74+T, fajnie gdyby zbudować przystanki 74 bezpośrednio na wiadukcie ze schodami na perony tramwajowe.
Cieszy mnie też zauważenie konieczności równorzędnej obsługi 3 korytarzy: Górny (69), Średni (Tramwaje) i Dolny (65), a nie wymuszenie korzystania i wyjazdu z Fordonu tylko Średnim.
60 jak rozumiem po trasie 94, nie 93?
Ważne że ktoś poszedł po rozum do głowy i nie wycofuje wszystkich linii po za 81 jak ostatnio...
Fajne połączenie dla Tatrzańskiego stanowić będzie 74+T, fajnie gdyby zbudować przystanki 74 bezpośrednio na wiadukcie ze schodami na perony tramwajowe.
Cieszy mnie też zauważenie konieczności równorzędnej obsługi 3 korytarzy: Górny (69), Średni (Tramwaje) i Dolny (65), a nie wymuszenie korzystania i wyjazdu z Fordonu tylko Średnim.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
To teraz Bora Komorowskiego zostanie bez komunikacji, będzie kolejne marudzenie, by otrzymali jakąś linię. Jak dostali jedną, to od razu chcieli jeszcze 94. ZDMiKP poszło im na rękę teraz, a potem nic nie będzie?
Ostatnio zmieniony 2010-10-09, 21:36 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Planowany układ linii tramwajowych wg ZDMiKP po wybudowaniu tramwaju do Fordonu:
1 - Las Gdański - Rycerska
2 - Las Gdański - (D.A.) - Rondo Kujawskie
3 - Mariampol - Dworzec PKP
4 - Glinki - (D.A.) - Bielawy
5 - Glinki - (B.W.) - Rycerska
6 - Łęgnowo - (B.W.) - Bielawy
7 - Rondo Kujawskie - Mariampol
8 - Kapuściska - (D.A.) - Wilczak
9 - Stomil - Kapuściska
1 - Las Gdański - Rycerska
2 - Las Gdański - (D.A.) - Rondo Kujawskie
3 - Mariampol - Dworzec PKP
4 - Glinki - (D.A.) - Bielawy
5 - Glinki - (B.W.) - Rycerska
6 - Łęgnowo - (B.W.) - Bielawy
7 - Rondo Kujawskie - Mariampol
8 - Kapuściska - (D.A.) - Wilczak
9 - Stomil - Kapuściska
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Bzdura jakich mało.spooney pisze: 7 - Rondo Kujawskie - Mariampol
9 - Stomil - Kapuściska
Od przynajmniej 10 lat Kapuściska domagają się bezpośredniego połączenia z Fordonem. Osiedle proponowało wydłużenie 74 przez most Kazimierza Wlk. do Kapuścisk. Odpowiedź brzmiała, że autobusu nie mogą puścić, a połączenie ułatwia "7". (Niedawno nawet wydłużyli godziny funkcjonowania "7").
ZAWSZE zapewniano, że jak zbudują tramwaj do Fordonu to wtedy Kapy zyskają bezpośrednie połączenie. A teraz robią prawie 25 tys. ludzi w konia i chcą 7 skierować na Wzgórze Wolności.
Po co?
- jest 69, które w 2014 roku może mieć skróconą trasę: Błonie - Dworzec Wschodni.
- jest 73 które łączy Łęgnowo z Kapami, więc "9" jest zbędna.
- "9" do Wzgórza Wolności ułatwiłaby dojazd z osiedli Górnego Tarasu do łęgnowskich zakładów
- mieszkańcy, pracownicy i uczniowie z Kapuścisk tracą szansę na dogodne połączenie z Fordonem
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Tylko doszło (do schematu który będzie po otwarciu trasy do PKP) wydłużenie linii 3 do Niepodległości (wariant do Mariampola) i 7 od Wyścigowej do Mariampola
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Co sądzicie o tym schemacie?
Ja jestem lekko zawiedziony likwidacją linii 9 (zamiast tego można było jej zmienić trasę, co by więcej ludzi nią jeździło),
torowisko na Wzgórze Wolności nadal jest licho wykorzystywane (można by puścić linię z Fordonu i skrócić 69). No i tylko dwie linie na Dworzec i Fordon - słabo jak na takie inwestycje.
A, to jeszcze coś pozytywnego:
-plus za trójkę na dworzec, za nową linię 5, za puszczenie dwójki Jagiellońską.
Ja jestem lekko zawiedziony likwidacją linii 9 (zamiast tego można było jej zmienić trasę, co by więcej ludzi nią jeździło),
torowisko na Wzgórze Wolności nadal jest licho wykorzystywane (można by puścić linię z Fordonu i skrócić 69). No i tylko dwie linie na Dworzec i Fordon - słabo jak na takie inwestycje.
A, to jeszcze coś pozytywnego:
-plus za trójkę na dworzec, za nową linię 5, za puszczenie dwójki Jagiellońską.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Może 9 puścić z Ronda Kujawskiego lub Magnuszewskiej do pętli na Niepodległości? Tylko w dni powszednie?
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 2009-09-24, 10:56
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Po co dublować 7 która ma jeździć z Niepodległości na Kapuściska , idąc Twoim tokiem myślenia to może puścić 9 z Niepodległości do Lasu Gdańskiego
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Popatrzcie dokładnie na schemat. Z niego jasno wynika, że pętle na Niepodległości będą mieć tylko niektóre trójki, siódemki zawsze do Mariampola.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Odnośnie 9-tki. Już po oddaniu linii do dworca ZDMiKP trąbi, że będzie nowa linia 5. I co z tego skoro skasują 9. Zamiast ją likwidować proponuję w godzinach szczytu puścić ją od Łęgnowa do R. Kujawskiego. Dużo ludzi z Toruńskiej przesiada się na tram nr 2 w kier. R. Kujawskiego, więc dziewiątka byłaby wykorzystana bo to co jest teraz po chyba celowym skróceniu jej do Stomilu żeby mniej ludzi jeździło, woła o politowanie.
Michu76
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie wiem czy od razu do Kujawskiego ale na Wyżyny (Magnuszewska) spokojnie.
Tym bardziej nie na Glinki bo już będą tam wtedy dwie linie.
Tym bardziej nie na Glinki bo już będą tam wtedy dwie linie.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie nie nie, sens jest tylko jak przekierują do Ronda Kujawskiego. Myślę, że jak miasto da więcej kasy na komunikację, to 9 zostanie.korpi pisze:Nie wiem czy od razu do Kujawskiego ale na Wyżyny (Magnuszewska) spokojnie.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Pamiętam komunikat ze strony ZDMiKP, który mówił o niskim napełnieniu na odcinku Stomil - Łęgnowo. I byłem skłonny w to uwierzyć, gdyż pomiędzy Stomilem a Łęgnowem kursuje linia autobusowa nr 73, która jeździ co godzinę przez cały dzień. 9 jeździ co 20-25 minut, ale tylko w szczycie. Patrząc na te dane, odnoszę wrażenie, że na tym odcinku autobus wygrywa rywalizację z tramwajem. Moim zdaniem 9 powinna zostać i kursować na trasie z Ronda Kujawskiego do Stomilu.michu76 pisze: dziewiątka byłaby wykorzystana bo to co jest teraz po chyba celowym skróceniu jej do Stomilu żeby mniej ludzi jeździło
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Pamiętaj także, że to 73 z 6 jest łączone w AT. 73 z całej okolicy dowozi ludzi do tramwaju, a co dalej z reguły wybierają? Odpowiedź jest w pierwszym zdaniu nawet z wyjaśnieniem dlaczego.krzys54 pisze:I byłem skłonny w to uwierzyć, gdyż pomiędzy Stomilem a Łęgnowem kursuje linia autobusowa nr 73, która jeździ co godzinę przez cały dzień.
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Racja Kamil. Pamiętać należy o jeszcze jednej kwestii, mianowicie o tym, że w takim układzie nie ma co się dziwić że do 6 ludzie ledwo się mieszczą. Biorąc pod uwagę to, co pisze się tu na Forum teraz (przesiadaniu się ludzi na 2 w stronę ronda Kujawskiego) i to, co pisało się kiedyś (ktoś pisał o 3 osobach + motorniczej na ulicy Szpitalnej) 9 powinna kursować w wariancie zaproponowanym przeze mnie. Może być jeszcze jeden argument do zabrania 9 z Glinek (chociaż w to wątpię): strach przed przeciążeniem sieci.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
To nie ma nic wspólnego, bez problemu sieć wytrzyma kolejne wozy.krzys54 pisze:Może być jeszcze jeden argument do zabrania 9 z Glinek (chociaż w to wątpię): strach przed przeciążeniem sieci.
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
W każdym razie kierowanie 9 do innej pętli niż Rondo Kujawskie czy Glinki nie ma sensu. Zawsze dojeżdżała do Łęgnowa lub Stomilu (nie licząc okresu, kiedy była linią zastępczą - 1976r.), a zatem istniała (i istnieje) po to, żeby dowozić ludzi do zakładów znajdujących się przy ulicy Toruńskiej. Zostawmy ją w tamtej okolicy, żeby nie przeciążać 6, a w drugą stronę skierujmy do ronda Kujawskiego, żeby była lepiej wykorzystana. Częstotliwość i tabor niech zostanie bez zmian.
Ostatnio zmieniony 2011-08-16, 22:56 przez Kris, łącznie zmieniany 1 raz.