Nie tylko, nas nie stać na zwiększenie pracy przewozowej. A jak kupimy kolejne nowe tramwaje, to znowu będziemy ciąć.spooney pisze:Podziękuj MZK za brak zakupów nowych tramwajów. Nie da się zrobić coś z niczego.
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Moderator: spooney
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Pierwszy i ostatni raz przyznaję rację Kamilowi ;]Kamil3836 pisze:Nie tylko, nas nie stać na zwiększenie pracy przewozowej. A jak kupimy kolejne nowe tramwaje, to znowu będziemy ciąć.spooney pisze:Podziękuj MZK za brak zakupów nowych tramwajów. Nie da się zrobić coś z niczego.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Odkupić od kogoś używane i tyle, wózki mamy a W-wa niedawno pozbyła się takiej ilości dobrych 13N i 105Na :D
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Z Niemiec kupisz za grosze, droższy jest transport niż wartość zakupu. Tyle, że nadal wychodzi taniej niż kupno używek w Polsce.
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
To by było...ekhm...pogorszenie standardu (-ów)? Obecnie chyba wszystkie wozy KDD są niskopodłogoweMarcin_558 pisze:Może KDD ciekawą rezerwę ściągnie z Olsztyna. Tam mają Solbus SM12LE.
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
A autobusów też brakuje? W pierwszej kolejności powinna być kasa na zwiększenie przewozów, wozy zawsze można kupić.spooney pisze:Podziękuj MZK za brak zakupów nowych tramwajów. Nie da się zrobić coś z niczego.
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Orientuje się ktoś kiedy nowe rozkłady zostaną podane?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Fakt, przydałyby się.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Gdyby było konkretne wieloletnie zamówienie na usługe transportową to sprawa wyglądałaby inaczej. Ale taka dyskusja już sie tu toczyła
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Dokładnie. Każdy przewoźnik na swiecie potrzebuje długoletnich umów PSC, aby móc inwestować w nowy tabor.
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Ale najłatwiej zwalić na MZK
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Nie mamy innego przewoźnika tramwajowego oprócz MZK więc...? Logiczne jest że mają kontrakt na wieki a i tak nic sami nie kupująKujawiak pisze:ewoźnik na swiecie potrzebuje długoletnich umów
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Bez gwarancji finansowej nic nie kupisz. Przykład z kolejowego podwórka. Obecnie Przewozy Regionalne podpisują PSC z poszczególnymi Województwami na 5 lat, w którym mają gwarancje stawek za poc. km oraz łączna sumę za wykonane usługi w tym czasie. To daje stabilizacje na pare lat, by móc kupić nowy tabor, a tu mamy notoryczne cięcia w komunikacji miejskiej oraz dążenie do obniżenia poziomu stawek.spooney pisze:Nie mamy innego przewoźnika tramwajowego oprócz MZK więc...? Logiczne jest że mają kontrakt na wieki a i tak nic sami nie kupują
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
ZDMiKP pisało, że w połowie grudnia, więc niedługo.black125 pisze:Orientuje się ktoś kiedy nowe rozkłady zostaną podane?
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Solbusowe LE nie jest takie straszne, wysoka podłoga jest bardziej z tyłu:Kris pisze:To by było...ekhm...pogorszenie standardu (-ów)? Obecnie chyba wszystkie wozy KDD są niskopodłogowe
https://tomi2.flog.pl/wpis/10623764/solbus-sm12
Gdzieś z 6 siedzień z niskiej podłogi jak się patrzy nie jest źle.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Nie musisz linkować ani się powtarzać, bo nic takiego nie będzie.Marcin_558 pisze:Solbusowe LE nie jest takie straszne, wysoka podłoga jest bardziej z tyłu:Kris pisze:To by było...ekhm...pogorszenie standardu (-ów)? Obecnie chyba wszystkie wozy KDD są niskopodłogowe
https://tomi2.flog.pl/wpis/10623764/solbus-sm12
Gdzieś z 6 siedzień z niskiej podłogi jak się patrzy nie jest źle.
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Dla osób, które mnie pytają, co to jest PSC? Public Service Contrakt, czyli standardowy kontrakt na tego typu usługi.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Brak niskopodłogowego tramwaju na linii 2 traktuję jako jakąś pomyłkę, dzięki temu mamy cały obszar Wzgórza Wolności, część Wyżyn pozbawione dostępu do Niskopodłogowego tramwaju. Albo wyczarują jeden tramwaj, albo dogadają się z KE żeby rezerwowy Swing jeździł na 2.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Za chwilę rozdupcą całą Kujawską i torowisko na wojska Polskiego, więc zniknie twój problemKrzysztof Juszczak pisze:Brak niskopodłogowego tramwaju na linii 2 traktuję jako jakąś pomyłkę, dzięki temu mamy cały obszar Wzgórza Wolności, część Wyżyn pozbawione dostępu do Niskopodłogowego tramwaju.
To będzie trudny czas dla Zielonych Arkad.
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Rewolucja w komunikacji przyjdzie później. Powodem – dostawy tramwajów
http://metropoliabydgoska.pl/rewolucja- ... tramwajow/
- Hubert_865
- Posty: 377
- Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Może tak więcej byś napisał? Zapomniałeś również obwiniać włodarzy Naszego Miasta.Hubert_865 pisze:PESA ...
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Nie ma co na niego reagować, zawsze mu coś nie pasuje. To Solaris, to Pesa. Tylko Pixel super ;)
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Kilka korekt jest potrzebnych np: za duży nacisk nałożono na Kapuściska, Fordon.... Najbardziej ucierpią mieszkańcy Glinek nie dość, że zabrana jest 5 to jeszcze 53 jedzie WP zamiast Glinkami.....Zostawiając 4 na Glinkach to błąd. Linią 68 idzie dojechać do najbardziej obleganych miejsc podobnie jak 4....jeśli chodzi o komunikację z północną częścią miasta.
Moja propozycja i większości osób z jakimi rozmawiałem z Glinek to puszczenie 53 z Łukasiewicza na Dworzec Błonie ale przez Szpitalną i Gliniki później Magnuszewską do WP.
Następną sprawą jest pozostawienie 4 na Glinkach po co??? Zamiast tego lepszym rozwiązaniem będzie 7 do Niepodległości a 4 z Niepodległości do Bielaw. Zamiast tworzenie 10.....
Moja propozycja i większości osób z jakimi rozmawiałem z Glinek to puszczenie 53 z Łukasiewicza na Dworzec Błonie ale przez Szpitalną i Gliniki później Magnuszewską do WP.
Następną sprawą jest pozostawienie 4 na Glinkach po co??? Zamiast tego lepszym rozwiązaniem będzie 7 do Niepodległości a 4 z Niepodległości do Bielaw. Zamiast tworzenie 10.....
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Uprzejmie informujemy, że w związku z systematycznym przekazywaniem przez producenta nowych tramwajów Pesa Swing do operatora (Spółka Tramwaj Fordon) termin wdrożenia nowej sieci połączeń komunikacji miejskiej w Bydgoszczy został przesunięty na sobotę 16.01.2016 r.
Nowe tramwaje zostaną dostarczone do końca bieżącego roku. Do 16.01.2016 r. będą prowadzone procedury odbiorowe i przejazdy techniczne.
Nowe rozkłady jazdy zostaną opublikowane do końca grudnia br.
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 2014-02-16, 09:29
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
- brak względem poprzedniej propozycji przystanków „Orląt Lwowskich” i „Zachem Łukasiewicza” - dlaczego?
- zniknęło też „Rondo Bernardyńskie”, został bezsensowny i nielogiczny „Zbożowy Rynek”
- w rozkładach 57 i 80 zostało „Powst.Warszawy/Szpital Woj.” a na schemacie jest prostszy „Szpital Wojskowy”
- podobnie „Powst.Warszawy/Gdańska” (kier.1) i „Czerkaska/Gdańska” (kier.2) zamiast "węzła" „Powstańców Warszawy”
- zniknęło też „Rondo Bernardyńskie”, został bezsensowny i nielogiczny „Zbożowy Rynek”
- w rozkładach 57 i 80 zostało „Powst.Warszawy/Szpital Woj.” a na schemacie jest prostszy „Szpital Wojskowy”
- podobnie „Powst.Warszawy/Gdańska” (kier.1) i „Czerkaska/Gdańska” (kier.2) zamiast "węzła" „Powstańców Warszawy”
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Dodatkowo przystanek "Skorupki / Jordanowska" miał stracić status na żądanie. I kwestia nazewnictwa w obrębie Leśnego. Te wzdłuż Modrzewiowej i na pętli powinny się nazywać "Dworzec Leśne". Zauważyłem, że tylko na pętli się tak nazywa. Na Modrzewiowej już "Leśne". Ta nazwa powinna zostać dla przystanków wzdłuż Sułkowskiego. No i przystanek "Schulza / Szubińska"; nie lepiej byłoby go podpiąć pod Błonie? Jeszcze "Skłodowskiej-Curie / Łęczycka", tam już dawno powinna być Kijowska.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Według schematu straci goKevin Kotoliński pisze:Dodatkowo przystanek "Skorupki / Jordanowska" miał stracić status na żądanie
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Zobacz sobie na schemacie ile jest przystanków na żądanie a ile na rozkładach. Na rozkładach 2 razy więcej. Dużo rzeczy ma się nijak do schematu.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 2014-02-16, 09:29
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Otóż to - schemat nowy, a rozkłady stare, bo po co... Informacja pasażerska - po co to komu? nie dość że wisi w internetach nawet, to jeszcze chcom żeby była dokładna i terminowa