Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Moderator: spooney
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Całkowita likwidacja, wsiądź w samochód
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-06-30, 20:02
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Pewnie nie ma zbyt dużo zmian, choć mogę się mylić. Jak widać, ZDMiKP jest nieprzewidywalny.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
A ja mam takie pytanie: skoro 3 i 8 jadą przez Jagiellońską, to czemu 5 nie jedzie przez Babią Wieś?
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Podejrzewam, że to kwestia synchronizacji na odcinku Garbary - Łoskoń
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Muszę zapytać: po co? I dlaczegoKamil3836 pisze:Linia nr 9 Rondo Kujawskie - Stomil
?Kamil3836 pisze:ta linia ma sens jedynie jeśli dojedzie do Łęgnowa
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-06-30, 20:02
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Wydaje mi się, że linia nr 9 jest stworzona tylko dlatego, by stworzyć ciąg liczb 1-10. Linia na siłę robiona. Pół roku minie i znowu będzie brakowało jednej liczby w ciągu... Choć być może jest takie zapotrzebowanie.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Mimo wszystko nowa galeria zwiększa potoki na odcinku Wojska Polskiego.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Wszystko ładnie pięknie ale te kursowanie do godz. 20 to porażka. Zamiast tworzyć na siłę linię 9 proponowałbym wozokilometry przeznaczyć na wieczorne kursy linii nr 7. Nie podoba mi się także ograniczenie co do linii 1 i nie rozumiem po co wzmacniać linię 4 w szczycie!?Kamil3836 pisze:Linie tramwajowe od stycznia 2016:
Linia nr 1 Wilczak - Las Gdański (co 20 min.), do godz. 20
Linia nr 2 Las Gdański - Rondo Kujawskie (co 20 min.)
Linia nr 3 Wilczak - Łoskoń (co 20 min.)
Linia nr 4 Bielawy - Glinki (co 20 min., w szczycie co 10 min.)
Linia nr 5 Rycerska - Łoskoń (co 20 min., w szczycie co 10 min.) !!!
Linia nr 6 Bielawy - Łęgnowo (co 20 min.)
Linia nr 7 Kapuściska - Niepodległości (co 20 min.), do godz. 20
Linia nr 8 Rycerska - Kapuściska (co 20 min., w szczycie co 10 min.)
Linia nr 9 Rondo Kujawskie - Stomil, kursy w szczycie, w międzyszczycie i wieczorem jako linia nr 6 (solówki)
Linia nr 10 Las Gdański - Niepodległosci (co 20 min.), do godz. 20
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-06-30, 20:02
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ciekawe w jaki sposób uzasadnią zapotrzebowanie na połączenie Rondo Kujawskie - Stomil, bo zapewne do każdej zmiany będzie jakaś adnotacja - dlaczego. Tak mówią, że każde połączenie musi być rentowne. Ciekawe jak będzie w tym przypadku. Już linia autobusowa 72 (Wyścigowa-Tatrzańskie) miała większą rację bytu niż dziewiątka.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jesteś uparty. Powiem Tobie, że jak 3 jeździła przez Babią Wieś, to jeździła dużo puściejsza. Nie ma najmniejszego sensu kierować jakąkolwiek linię z Fordonu. Uzasadnione to jest logiką oraz potokami pasażerskimi.Luigi pisze:Jeśli jest już taki układ że 5 ma jechać na Łoskoń to bezwzględnie należy pozostawić ją przez Babią Wieś.
Komunikacja nigdy nie będzie rentowna.dostuber12 pisze: Tak mówią, że każde połączenie musi być rentowne.
Właśnie bardzo dobrze, nie ma sensu utrzymywać wszystkich linii po 20, efektywniej jest mniej linii a częściej.Kawka pisze:Wszystko ładnie pięknie ale te kursowanie do godz. 20 to porażka.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ponawiam pytanie: dlaczego 9 ma sens tylko jeżeli dojedzie do Łęgnowa?
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Może dlatego, że jest jedyną linią w nowym układzie poprowadzoną na Glinki? Innego racjonalnego powodu nie potrafię wyszukać.Kawka pisze:nie rozumiem po co wzmacniać linię 4 w szczycie!?
Tak zacząłem się zastanawiać, czy samo wydłużenie "siódemki" do Fordonu rzeczywiście spowoduje duże zwiększenie potoków pasażerskich na tej trasie? Obecnie także kursuje do 20, a po tej godzinie byłaby zawsze jakaś alternatywa w postaci 8+69/89... Ktoś ma informacje albo zaobserwował, ile ludzi jeździ w szczycie porannym, a ile w pozostałych godzinach? Bo naprawdę znaczącą zmianą w stosunku do aktualnego rozkładu jest raczej wycięcie wzmocnień w godzinach 7-8 i tę kwestię poddałbym dyskusji. Oczywiście pod warunkiem, że obecne szczytowe wzmocnienia mają sens, a nie wiem tego, bo 7-ką nie jeżdżę.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jeszcze jedno pytanie: rozumiem, że w nowym układzie na 7 będą jeździły składy? Czy się mylę?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Solówki przy co 20 minutach nie pomieszczą wszystkich, no chyba, że ludzie wybiorą opcję z przesiadką 3/5/10+8.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Mylisz się.Kris pisze:Jeszcze jedno pytanie: rozumiem, że w nowym układzie na 7 będą jeździły składy? Czy się mylę?
Bo na Łęgnowie kawałek dalej masz chociaż mieszkania, a na Stomilu pustkę.Kris pisze:dlaczego 9 ma sens tylko jeżeli dojedzie do Łęgnowa?
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Kris pisze:dlaczego 9 ma sens tylko jeżeli dojedzie do Łęgnowa?
Na Stomilu masz 6 lub 7 3.Kamil3836 pisze:Bo na Łęgnowie kawałek dalej masz chociaż mieszkania, a na Stomilu pustkę.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Te dyskusje do niczego nie prowadzą. Zaczynacie być jak skyscrapercity, każdy ma wielkie plany i pomysły i wszystkie równo bez sensu ;)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Bądź chociaż konsekwentny w formułowaniu swojego zdania na temat proponowanych zmian układu KM, bo je zmieniasz w zależności od tego czy pasuje do Twoich cudownych pomysłów czy też nie. Kilka tygodni temu tak skwitowałeś mój pomysł odnośnie linii 77:Kamil3836 pisze:Jesteś uparty. Powiem Tobie, że jak 3 jeździła przez Babią Wieś, to jeździła dużo puściejsza. Nie ma najmniejszego sensu kierować jakąkolwiek linię z Fordonu. Uzasadnione to jest logiką oraz potokami pasażerskimi.
Teraz gdy jest okazja wzbogacić schemat linii tramwajowych o nieużytkowany skręt na Rondzie Toruńskim, dając nową, stałą trasę, z której na pewno korzystałaby część pasażerów (być może niewielka ale jednak) to nagle jesteś przeciwny bo burzy to Twoje plany. To jak to jest... komunikacja dla mieszkańców, czy tak nie do końca?Kamil3836 pisze:Tłumy nie jeżdżą, ale to nie powód, aby odcinać pracowników do komunikacji.
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jak tak bardzo chcą linie do Lasu Gdańskiego z Fordonu to niech ta linia jedzie przez Babią Wieś.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Najlepiej jak się nie korzysta z danej linii to wysyłać pasażerów na około, w końcu czy będą jechać 40 czy 45 minut nie zrobi to na nich różnicy, pomijam fakt Twojego pomysłu 3 linii przez Babią Wieś, dwóch do Lasu Gd.tomasz792 pisze:Jak tak bardzo chcą linie do Lasu Gdańskiego z Fordonu to niech ta linia jedzie przez Babią Wieś.
Luigi pisze:Bądź chociaż konsekwentny w formułowaniu swojego zdania na temat proponowanych zmian układu KM, bo je zmieniasz w zależności od tego czy pasuje do Twoich cudownych pomysłów czy też nie. Kilka tygodni temu tak skwitowałeś mój pomysł odnośnie linii 77:
Jestem konsekwentny. Część linii zostawia się nawet jeśli mają mało pasażerów, ale są jedynymi w danej okolicy. Co innego tworzenie połączenia dla kilku osób na trasie gdzie już funkcjonują jakieś linie komunikacji miejskiej. Trzeba brać pod uwagę nie tylko widzimisię pasażerów, ale też szereg innych czynników, budżet, ekonomię, rozkład potoków itp.Luigi pisze:Teraz gdy jest okazja wzbogacić schemat linii tramwajowych o nieużytkowany skręt na Rondzie Toruńskim, dając nową, stałą trasę, z której na pewno korzystałaby część pasażerów (być może niewielka ale jednak) to nagle jesteś przeciwny bo burzy to Twoje plany. To jak to jest... komunikacja dla mieszkańców, czy tak nie do końca?
Poza tym pisałeś:
Od Jagiellońskiej max 10-15 minut pieszo i się jest na Babiej Wsi. Równie dobrze można "wzbogacić schemat linii tramwajowych o nieużytkowany skręt" na rondzie Jagiellonów lub przy Garbary. Tylko po co? Żeby miłośnicy mieli frajdę?Na Niklową w pozostałych godzinach to nie wiem kto jeździ, a nawet gdyby to od Podmiejskiej max 20 minut pieszo i się jest.
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Kamil 2 obowiązkowo przez Jagiellońską ,przez Babią 10 i 6. Z Gdańskiej mało ludzi będzie jeździło do Fordonu. Jak jeździła 1do Wyścigowej a 94 jechał przez Pks , szału nie było. Największe potoki do Ronda Jagiellonów.Jak komuś będzie zależało na czasie przejazdu to wsiądzie w 3 lub 5 do Ronda i tam się przesiądzie a nie będzie czekał 20 minut na 10.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Hmmm... a odciążenie tych linii?Karol pisze:Na Stomilu masz 6 lub 7 3
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jakieś... no to zostawia się aż JEDNĄ linię na Babią Wieś, a przez Dworzec Autobusowy daje aż SZEŚĆ... gdzie tu zachowanie jakichś przyzwoitych proporcji? Mamy od niedawna oddaną do użytku drugą halę. Na obydwu halach w każdym tygodniu sporo się dzieje - zawody sportowe, targi, koncerty itp. Do tego przystanek Zbożowy Rynek, który jednak generuje trochę pasażerów. Nie wiem, ale ja swojego zdania na pewno nie zmienię - nieużytkowany skręt na R. Toruńskim byłby pożyteczny liniowo. Swój wątek kończę bo i tak już jest za późno skoro jest już wszystko ustalone.Kamil3836 pisze:Co innego tworzenie połączenia dla kilku osób na trasie gdzie już funkcjonują jakieś linie komunikacji miejskiej.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Przez Babią Wieś dwie, a Dworzec Autobusowy pięć. Zresztą zauważ różnicę w potokach na Babiej a Jagiellońskiej.Luigi pisze:no to zostawia się aż JEDNĄ linię na Babią Wieś, a przez Dworzec Autobusowy daje aż SZEŚĆ
5 minut do r. Toruńskiego, a 10 do Łużyckiej.Luigi pisze:Na obydwu halach w każdym tygodniu sporo się dzieje
Tak, wszystko jest zaklepane.Luigi pisze:wój wątek kończę bo i tak już jest za późno skoro jest już wszystko ustalone.
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nie no ten argument mnie powalił. Znam jedną osobę która jeździła przez Babią Wieś a nie przez PKS i była z tego zadowolona. Znajomy omijał w ten sposób kontrole przy PKS i jeździł naokoło. Dla kasującego bilet to fatalny pomysł.nieużytkowany skręt na R. Toruńskim byłby pożyteczny liniowo.
A na czas meczów czy targów można uruchomić dodatkowe linie.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jak z taborem na liniach?Kamil3836 pisze:Linia nr 1 Wilczak - Las Gdański (co 20 min.), do godz. 20
Linia nr 2 Las Gdański - Rondo Kujawskie (co 20 min.)
Linia nr 3 Wilczak - Łoskoń (co 20 min.)
Linia nr 4 Bielawy - Glinki (co 20 min., w szczycie co 10 min.)
Linia nr 5 Rycerska - Łoskoń (co 20 min., w szczycie co 10 min.) !!!
Linia nr 6 Bielawy - Łęgnowo (co 20 min.)
Linia nr 7 Kapuściska - Niepodległości (co 20 min.), do godz. 20
Linia nr 8 Rycerska - Kapuściska (co 20 min., w szczycie co 10 min.)
Linia nr 9 Rondo Kujawskie - Stomil, kursy w szczycie, w międzyszczycie i wieczorem jako linia nr 6 (solówki)
Linia nr 10 Las Gdański - Niepodległosci (co 20 min.), do godz. 20
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Takim jaki będzie, dużego wyboru nie ma
Zamiast zadawać dziwne pytania popatrz w starsze tematy. 12 wagonów na Fordon podziel na linie które tam dotrą. A tramicusy obsadź pod płot zajezdni, tzn. teoretycznie na linie 2 i 8, albo 4.
Zamiast zadawać dziwne pytania popatrz w starsze tematy. 12 wagonów na Fordon podziel na linie które tam dotrą. A tramicusy obsadź pod płot zajezdni, tzn. teoretycznie na linie 2 i 8, albo 4.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Oj Darek chyba mnie w ogóle nie zrozumiałeś
Już wcześniej myślałem tak:
1 - Z2
2 - Z2+Z3 (raczej nie Z2)
3 - jw.
4 - Z2 (raczej nie jw.)
5 - jak 2 i 3
6 - Z2
7 - Z1 (było wspomniane)
8 - jak 2, 3 i 5
9 - Z1 (było wspomniane)
10 - jak 2, 3, 5 i 8
Czy ktoś może potwierdzić/sprostować?
Już wcześniej myślałem tak:
1 - Z2
2 - Z2+Z3 (raczej nie Z2)
3 - jw.
4 - Z2 (raczej nie jw.)
5 - jak 2 i 3
6 - Z2
7 - Z1 (było wspomniane)
8 - jak 2, 3 i 5
9 - Z1 (było wspomniane)
10 - jak 2, 3, 5 i 8
Czy ktoś może potwierdzić/sprostować?
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Nawet nie pomyśleli o połączeniu o które się prosi Os.Błonie(Szubińska - Broniewskiego) - Wilczak(Nasypowa - Nakielska) - Flisy(Bronikowskiego - Mińska) - Osowa Góra(Kruszyńska - Kolbego - Rekinowa). Żenua. Nikt nie chce w zachodniej części miasta popylać na około przez Rondo Grunwaldzkie. Głupiej alternatywy nie umieją wprowadzić.Honzo pisze:2 stycznia - to aktualny termin uruchomienia linii tramwajowej do Fordonu. O ile Pesie uda się wyprodukować co najmniej 7 nowych tramwajów do tego czasu, bo to niezbędne minimum do włączenia nowej trasy do sieci.
Jest już nowy układ komunikacyjny. W przyszłym tygodniu zostanie przedstawiony oficjalnie. Oto najważniejsze założenia:
Linie tramwajowe:
1-bz
2-r. Kujawskie-Las Gdański przez Babią Wieś
3-Łoskoń-Wilczak
4-bz
5-Łoskoń-Rycerska
6-bz
7-Niepodległości-Kapuściska
8-Kapuściska-Rycerska
9-r.Kujawskie-Stomil
10-Niepodległości-Las Gdański
Linie 7 i 10 kursują do godz. 20, 9 - szczytowa.
Podstawowa częstotliwość wszystkich linii: 20szczyt/20poszczyt/20wieczór/20weekend
Odstępstwa: linia 10: 10/10/20/20; linie 5 i 8: 10/20/20/20, linia 7 - wzmocnienia w szczycie
Linie autobusowe:
51, 52, 54, 55, 57, 58, 66, 68, 71, 73, 74, 76, 80, 86, 32N, 34N międzygminne - bez zmian
53-Dworzec Błonie-Łukasiewicza przez Solskiego
56-Belma-Glinki/Park Przemysłowy Biurowiec
59-Błonie-Kapuściska/Zachem-Łęgnowo
60-Błonie-Morska przez Wały Jagiellońskie, Skłodowskiej
61-Rekinowa-Kapuściska
62-Garbary-Lisia/Belma
64-Barwna-Przemysłowa
65-Stary Fordon-Nad Wisłą
67-Rycerska-Łęczycka
69-przez Skłodowskiej, Wyszyńskiego
71-bez kursów na Niklową
75-Przylesie-Ostromecko przez Twardzickiego - sezon
77-Niklowa-Morska przez Kruszyńską
79-Rycerska-Magnuszewska
81-Tatrzańskie-Ikea/Brdyujście
82-Tatrzańskie-Jasiniecka
83-Tatrzańskie-Czyżkówko przez WZ (bez zjazdu w Powstańców Wlkp.)
89-Tatrzańskie-Błonie przez UTP, Skłodowskiej, Wyszyńskiego
31N-Leśne-Łoskoń przez Dworzec Gł., Pl. Kościeleckich, Kapuściska, Nowokielecką, Toruńską, Sporną, Centrum Onkologii (cześć kursów z Podkowy oraz przez Mokrą i Zajezdnię Tramwajową)
33N-Piaski-Łoskoń przez Dworzec Gł., Pl. Kościeleckich, Bartodzieje, Brdyujście, Stary Fordon
35N-Pl. Kościeleckich-Rekinowa przez Kruszyńską
36N-Łęgnowo-Lisia przez Toruńską, Pl. Kościeleckich, Solskiego - część kursów na Kapuściska przez Zachem i do Belmy.
Podstawowa częstotliwość
15szczyt/20poszczyt/30wieczór/20weekend
Odstępstwa:
54: 9/13/20/20
57: 20/20/20/20
69,60: 30/40/30/40 (linia nr 60 kursuje do 20)
62-nie kursuje w dni wolne
64,68,79:10/12-13/20/20
66,86: 30/40/60/60
69,89: 12/20/30/20
73:60/60/60/100
76:15/60/60/60 (bez niedziel, w soboty w szczycie)
80:30/30/30/60
81,82: 30/30/30/30
83:20/30/30/30
nocne: 60
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=5329
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Z okolic Teatru telepać się przez r. Jagiellonów tramwajem, zamiast jechać bezpośrednio i szybko autobusem 83. Życzę powodzenia, wielu chętnych nie będzie.
Przedłużenie 83 na Czyżkówko - rozumiem że przez Nad Torem? Czyli przesiadka na 71 tragicznie niewygodna, trzeba przejść całe rondo. Tylko wydłużenie do stacji Bydgoszcz Zachód gwarantuje wygodne przesiadki!
Dobrze że nasz pomysł z linią 79 przeszedł, ale brakuje cały czas linii 74bis, co zmusza mieszkańców Tatrzańskiego do telepania się Twardzickiego, zamiast wygodnej przesiadki na wiadukcie, co skróciłoby podróż o kilka minut.
Dlaczego 57 na Błonie a nie do stacji PKP Błonie?
Czekamy na podsumowanie konsultacji i wyjaśnienia, bo mogło być znacznie lepiej.
Przedłużenie 83 na Czyżkówko - rozumiem że przez Nad Torem? Czyli przesiadka na 71 tragicznie niewygodna, trzeba przejść całe rondo. Tylko wydłużenie do stacji Bydgoszcz Zachód gwarantuje wygodne przesiadki!
Dobrze że nasz pomysł z linią 79 przeszedł, ale brakuje cały czas linii 74bis, co zmusza mieszkańców Tatrzańskiego do telepania się Twardzickiego, zamiast wygodnej przesiadki na wiadukcie, co skróciłoby podróż o kilka minut.
Dlaczego 57 na Błonie a nie do stacji PKP Błonie?
Czekamy na podsumowanie konsultacji i wyjaśnienia, bo mogło być znacznie lepiej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016