Strona 10 z 16

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-18, 16:33
autor: Kamil3836
tomasz792 pisze:Jak oni wejdą do 3 to na Rondzie Jagiellonów już nikt tam nie wsiądzie.
Liczba miejsc w godzinie szczytu w pojazdach po optymalizacji spadnie o 1/3 w porównaniu z obecnym stanem.
Darek pisze:79 powinno więc kursować w relacji Rycerska - Szwederowo - Wyżyny, a nie Garbary-Kapuściska!
ZDMiKP tego nie rozumie.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-27, 11:45
autor: spooney
250 kart z podpowiedziami

Zakończyły się konsultacje dotyczące nowego układu linii tramwajowych i autobusowych po uruchomieniem od stycznia 2016 roku tramwaju do Fordonu.

Wpłynęło do nas 250 kart konsultacyjnych z różnymi propozycjami korekt. Za wszystkie bardzo dziękujemy. Teraz w ciągu nadchodzącego miesiąca dokładnie przeanalizujemy ich treść. Propozycje, które będą mogły poprawić funkcjonowanie komunikacji w Bydgoszczy, a nie będą się wiązały z koniecznością poniesienia przez nas dodatkowych kosztów z pewnością uwzględnimy. Szczegółowy raport z konsultacji opublikujemy w drugiej połowie listopada. Wszystkim, którzy poświęcili swój czas na podzielenie się swoimi uwagami na temat przedstawionej przez nas propozycji jeszcze raz serdecznie dziękujemy.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... owiedziami

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-27, 13:04
autor: Kamil3836
spooney pisze: Szczegółowy raport z konsultacji opublikujemy w drugiej połowie listopada.
Trochę przesadzili, rozumiem jakby tysiąc wniosków wpłynął, ale 250 wniosków i prawie miesiąc?

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-27, 14:12
autor: Luigi
Każdą nawet najmniejszą modyfikację trasy w stosunku do projektu wskazaną we wniosku będą analizować i liczyć czy czasem nie zwiększa to kosztów. Poza tym innych argumentów nie przyjmuję bo w końcu te wnioski wyszły od mieszkańców, bądź stowarzyszeń, a więc osób którym zależy na poprawie komunikacji. Pomijam wnioski z wybujałą fantazją wysłanych tylko i wyłącznie w celach indywidualnych.

Ja np. zaproponowałem, żeby wskazano w nowych schematach węzły przesiadkowe w Fordonie, tak aby mieszkańcy zaczęli zapamiętywać te punkty i ginął problem narzekania na przesiadanie się z tramwaju na autobus i odwrotnie.
Poza tym również skupiłem się na nowej trasie w obrębie os. Jary (ul. Czerwonego Krzyża, Nasypowa) z tym, że trochę zaszalałem i pociągnąłem 57 dalej Nakielską (stworzenie mini węzła Wilczak - dodatkowy przystanek autobusowy przy pętli - miejsce jest), Bronikowskiego, Mińską, Kruszyńską, Skośną i Kolbego do góry do Rekinowej ale w drugą stronę tylko do R. Jagiellonów (domyślam się, że to i tak ma 0% szans a szkoda). Linia 77 tylko w szczycie 5-9, 13-17 i 21-23.
Z kolei Powst. Warszawy i Czerkaską 60+80 (na wzór 69+89 lub 56+86) z tym, że 60 na Wyżynach po trasie 66 - w związku z tym wspomniałem też o likwidacji 66. Linia 60 na Bartodziejach zupełnie jest niepotrzebna. No a jak już o Bartodziejach to jeszcze zamieniłem trasy 64 i 65 tzn. 64 Fordońską a 65 Skłodowską.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-27, 14:22
autor: Kamil3836
Luigi pisze: Linia 77 tylko w szczycie 5-9, 13-17 i 21-23.
A co w pozostałym okresie? Tam ludzie też pracują...

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-27, 14:46
autor: Luigi
Kamil3836 pisze:A co w pozostałym okresie? Tam ludzie też pracują...
Linia 57 na odcinku Grunwaldzka/Kolbego do Mińska/UKW to w zupełności wystarczy... Na Niklową w pozostałych godzinach to nie wiem kto jeździ, a nawet gdyby to od Podmiejskiej max 20 minut pieszo i się jest.
A znam się na tym regionie bo przez 2 lata pracowałem tam i korzystałem z komunikacji. W niedzielę na rano trzeba było jeździć 35N i od Kolbego/Grunwaldzka pedałować na Niklową bo pierwszy 77 przyjeżdżał za późno i jakoś dało się...

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-27, 14:53
autor: spooney
Luigi pisze:i jakoś dało się...
Ma być dobrze a nie "jakoś" :P

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-27, 14:58
autor: Kamil3836
Luigi pisze:W niedzielę na rano trzeba było jeździć 35N i od Kolbego/Grunwaldzka pedałować na Niklową bo pierwszy 77 przyjeżdżał za późno i jakoś dało się...
To jest zachęta do komunikacji?
spooney pisze:Ma być dobrze a nie "jakoś" :P
No właśnie.
Luigi pisze:Na Niklową w pozostałych godzinach to nie wiem kto jeździ
Tłumy nie jeżdżą, ale to nie powód, aby odcinać pracowników do komunikacji.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-27, 15:42
autor: Marcin_558
@Luigi ogólnie nie wiem czy wiesz. Ale siatka połączeń po zachodniej stronie miasta nadaje się tylko do całkowitej przebudowy. A ty jeszcze tniesz kolejną linie.

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-28, 12:07
autor: Luigi
No to w mojej propozycji wystarczy zrobić co 2 kurs 57 wjazdy Ołowianą, Niklową, Srebrną i powrót na trasę w godzinach poza szczytowych i już jest po problemie.
Tzn. po problemie dla mieszkańców, ale problem zacznie się z wozokm, kosztami itd itp... I weź tu coś zaproponuj...

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-28, 12:22
autor: spooney
Luigi pisze:ale problem zacznie się z wozokm, kosztami itd itp...
I milionem wariantów od których już odchodzimy w nowej siatce :)

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-28, 19:41
autor: Srubka
No ale może nie szukajcie gdzie by tu jeszcze coś obciąć, skrócić itp.
Chyba lepiej - zgodnie z nazwą Stowarzyszenia - proponować jak ROZWINĄĆ komunikację.
Cięcia zostawcie ZDMiKP w tym są dobrzy. Tylko najpierw trzeba im dać trochę planów żeby mieli z czego przycinać :diabel:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-05, 21:05
autor: Marcin_558
ze skyscrapercity: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=5215
low1
Informacje po spotkaniu z przedstawicielami ZDMiKP:
- jest rozważana koncepcja utworzenia linii tramwajowej do Lasu Gdańskiego (przy pozostawieniu linii 3 i 9, ale ze zmniejszeniem ich częstotliwości)
- 73 bez zmian, w sezonie albo ta linia, albo 81 będzie wykonywać kursy do ogródków działkowych na Inwalidów
- prawdopodobnie dojdzie do zmiany przebiegu planowanych linii 81 i 82 (81 do pętli Tatrzańskie przez Komorowskiego, 82 Wyzwolenia, będzie dojazd do SP 9)
- tablica świetlna z godzinami odjazdów, znajdująca się niegdyś na pętli Wyścigowa zostanie zamontowana na pętli Tatrzańskie oraz na Błoniu
- system A+T zostaje, zmienione zostaną jednak linie, na których będzie obowiązywać
- analizowana jest koncepcja linii 74 bis jako uzupełnienie 74 na odcinku Tatrzańskie - Wiadukt (węzeł przesiadkowy na tramwaj)
- prawdopodobnie częstotliwość kursów 3 do Dworca w godzinach poza szczytem będzie zwiększona
- przebieg linii 83 może być wydłużony do Czyżkówka (zamiast Ronda Maczka)
- planowane są parkingi Park & Ride dla aut przy pętli Tatrzańskie, na Bajce i w pobliżu Bydgoszcz Wschód - przesiadka z samochodu na tramwaj - realizacja w tej perspektywie unijnej, łącznie w mieście ma ich powstać 11
- linia 69 będzie nadal jeździć przez CO (odwrócenie wariantu proponowanego przez Zarząd)
- przystanki przy Akademickiej i Korfantego będą nosić nazwę "Przylesie"
- PESA ma do grudnia skończyć 12 składów tramwajowych, pierwszy z nich ma już mieć ubezpieczenie i niedługo pojawi się w Fordonie na testach

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-05, 21:18
autor: Ignacy
Na spotkaniu padły różne pytania i propozycje, m.in:

Koncepcja utworzenia linii tramwajowej do Lasu Gdańskiego kosztem częstotliwości innych linii. (Alternatywnie zamiast tramwaju puszczenie 83 przez Mickiewicza i Gdańską)
Zamiana przebiegu linii 81 z 82, dodatkowo 81 do pętli Tatrzańskie i połączenie Nad Wisłą z CO.
Zwiększenie częstotliwości linii 3 w godzinach wieczornych (co 30 minut to stanowczo za mało).
Wydłużenie przebiegu linii 83 w najrealniejszym rozwiązaniu do Chmurnej.
Utworzenie przystanku Geodetów / Wyzwolenia.
Rozdzielenie linii 65 na 65 i 85, linia 85 wykonywałaby kursy obecnego 65M.

Ponadto:
Powstaną parkingi Park & Ride przy pętli Tatrzańskie, Bajka i Bydgoszcz Wschód.
Tablice z Wyścigowej trafią na Tatrzańskie i Błonie.
System A+T bez zmian, tylko zmienią obszar obowiązywania.

Ogólnie podsumowując, wszystko da się zrobić, ale oprócz pieniędzy, brakuje nam taboru, w szczególności tramwajowego.


//Przeniesione do odpowiedniego tematu.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-05, 21:28
autor: Darek
w najrealniejszym rozwiązaniu do Chmurnej.
I tak nie będzie przesiadki z 83 na 71. Mój pomysł z dworcem zachodnim to najlepsze w tej chwili rozwiązanie. Żeby puścić 83 do pętli Czyżkówko od drugiej strony trzeba by przebudować pętlę.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-05, 22:22
autor: Ignacy
Dworzec Zachodni jest dobrym pomysłem, ale niestety większość wniosków była za Rekinową i Czyżkówkiem, więc czekamy na ostateczną decyzję zarządu.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-05, 22:26
autor: Darek
Rekinowa pojawiłaby się od razu gdyby była taka możliwość. Czyżkówko jest sensowne, ale tylko z przesiadką drzwi w drzwi na 71, czyli wjazd na pętlę od strony ul. Grunwaldzkiej, a nie Deszczowej jak 51. Pętla z kolei jest jednostronną łezką, więc wymagałaby totalnej przebudowy. Dworzec Zachodni najsensowniejszy, i można zorganizować przesiadki drzwi w drzwi z 71. Jest również skomunikowanie z koleją.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 00:44
autor: black125
Tylko gdzie chcecie zrobić pętle przy Bydgoszcz zachód? Tam nie ma miejsca chyba ze jakieś kółko uliczne

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 00:47
autor: Darek
Na naszej stronie to objaśniliśmy. Flisacka-Mińska-Bronikowskiego-stara Grunwaldzka.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 08:02
autor: Kevin Kotoliński
Jaki numer miałaby mieć linia na Las Gdański? 10? Jeżeli 10, to jaki numer miałaby mieć linia turystyczna? Wg mnie skoro linie zwykłe weszłyby w sferę dziesiątek, to linie specjalne i sezonowe numerować 2x, czyli turystyczna miałaby numer 20. Co do 83, tak czy siak lepiej byłoby puścić Mickiewicza. A na Czyżkówku najlepiej puścić na Chmurną. Największe potoki pasażerskie na tym osiedlu są na Karolewskiej i Chmurnej. Tylko gdzie by stał. Generalnie zatoka w kierunku Smukały jest dosyć długa, lecz stojąc na jej końcu raczej nie dałoby się wykręcić na zawrotkę. Z resztą nie będzie czasu na postój po takich korkach :P można by też puścić na Filtrową przez Karolewską i Chmurną. Ale obecna pętla raczej nie nadaje się do obsługi dwóch linii, z czego jedna ma być przegubowa. Co do Fordonu: odcinek Akademickiej na Bajce nadal zapomniany? No i autobusowa pętla "Łoskoń" ma być w miejscu obecnej "Mariampol"? Bo jednak tramwajowa i autobusowa troszkę różnią się lokalizacją. Może nie dużo, ale jednak.

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 09:09
autor: adas
Kevin Kotoliński pisze:No i autobusowa pętla "Łoskoń" ma być w miejscu obecnej "Mariampol"? Bo jednak tramwajowa i autobusowa troszkę różnią się lokalizacją. Może nie dużo, ale jednak.
A nie miało być pętli autobusowej na terenie zajezdni? Może tam będzie dojazd dla linii kończących na obecnej pętli?

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 09:30
autor: Kevin Kotoliński
Z tego, co zauważyłem od strony Geodetów nie ma, może od strony Bora-Komorowskiego. Ale przystanki początkowo-końcowe i tak będą chyba przy rondzie a na zajezdni tylko postój.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 10:50
autor: Ignacy
Kevin Kotoliński pisze:Ale przystanki początkowo-końcowe i tak będą chyba przy rondzie a na zajezdni tylko postój.
Dokładnie tak będzie :)
Kevin Kotoliński pisze:czyli turystyczna miałaby numer 20.
Turystyczna powinna mieć swój unikalny numer, np. 0 lub T. Chociaż ja bym zostawił dziesiątkę, wszyscy już ją znają i jest charakterystyczna w naszym mieście.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 11:30
autor: Kamil3836
Ignacy pisze:Turystyczna powinna mieć swój unikalny numer, np. 0 lub T
I taki numer 0 będzie miała.
Ignacy pisze:Rozdzielenie linii 65 na 65 i 85, linia 85 wykonywałaby kursy obecnego 65M.
Po co kolejna linia do Mariampola? Zabieramy ludziom kursy z Nad Wisły...
Ignacy pisze:Tablice z Wyścigowej trafią na Tatrzańskie i Błonie.
Już dawno powinny trafić.
Ignacy pisze:Koncepcja utworzenia linii tramwajowej do Lasu Gdańskiego kosztem częstotliwości innych linii.
Yhy, czyli pewnie w szczycie 9 i 10 co 20', po nim 30' i wieczorem 40'. Rewelacyjne częstotliwości.
Ignacy pisze:Ogólnie podsumowując, wszystko da się zrobić, ale oprócz pieniędzy
W tym mieście zawsze brakuje pieniędzy, ten argument już przestał do mnie przemawiać.
Ignacy pisze:brakuje nam taboru, w szczególności tramwajowego.
Autobusowego na pewno nie brakuje, bo wycofanych zostanie 20 wozów. Jeśli chodzi o tramwaje, to Pan Grzegorzewski jeszcze w kwietniu twierdził (przy projekcie ZDMiKP nr. 3), że spokojnie taboru wystarczy, wystarczyło dobrze rozplanować rozkłady. Widać, że ZDMiKP gra pod publikę, jeśli ktoś się nie zna wciska kit, że nie starczy, jeśli ktoś się zna na tym, że ktoś nie umiejętnie to robi i w projekcie ZDMiKP spokojnie wystarczy tramwajów.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 11:51
autor: Ignacy
Co do kolejnej linii na Mariampol to mieszkańcy tego osiedla narzekają, że stracą bezpośrednie połączenie z Leśnym. Jeśli chodzi o linie za częstotliwość, to głupi pomysł, tu widać, że niektórzy myślą tylko o sobie. A odnośnie taboru, to z-ca z zdmikp mówił, że zrobiliby linię do Lasu Gdańskiego, ale brakuje tramwajów, czyli widać, że raz mówią inaczej i po tem znowu inaczej.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 12:20
autor: Kevin Kotoliński
Pętla "Tatrzańskie" powinna nazywać się "Zofin"

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 17:49
autor: Kubuś
Kevin Kotoliński pisze:Pętla "Tatrzańskie" powinna nazywać się "Zofin"
Skąd taki pomysł? :gwiazdy:

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 19:03
autor: Artur Gotowski
Bo tam jest takie osiedle a Tatrzańskie to nazwa osiedla koło rynku w stronę Salezjanów i nazwa została ze starej pętli przy kościele a jak przenieśli dalej to nie zmienili...

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 19:29
autor: Ignacy
Ja bym zostawił Tatrzańskie, mieszkam w Fordonie, a do dziś nie wiedziałem gdzie jest Zofin, już nie mówiąc o reszcie miasta i przyjezdnych.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-11-06, 23:00
autor: Kamil3836
Ignacy pisze:to mieszkańcy tego osiedla narzekają, że stracą bezpośrednie połączenie z Leśnym.
A co jest takiego na tym Leśnym, że trzeba mieć bezpośrednie? Mieszkańcy Szwederowa, Górnego Tarasu stracą bezpośrednie połączenie z dworce, więc ten argument jest idiotyczny.