Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
: 2015-12-01, 02:56
A nie M18?Kamil3836 pisze:77-7xM12
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?f=51&t=3440
A nie M18?Kamil3836 pisze:77-7xM12
Ponawiam pytanie, choć patrząc na tabor linii 71 (8x18) chyba 61 będzie jeździł przez Garbary tak jak to było kiedyś planowane.Kris pisze: EDIT: Rozumiem, że 61 bez podjazdu do Garbar?
Miała być dziś, lecz trochę sytuacja się zmieniła ze względu na MZK.Marcin_558 pisze:Jutro ma być podobno prezentacja nowej sieci autobusowo-tramwajowej po starcie "Tramwaju do Fordonu".
1 - 4xZ2Kris pisze:1 - Z2
2 - Z2+Z3 (raczej nie Z2)
3 - jw.
4 - Z2 (raczej nie jw.)
5 - jak 2 i 3
6 - Z2
7 - Z1 (było wspomniane)
8 - jak 2, 3 i 5
9 - Z1 (było wspomniane)
10 - jak 2, 3, 5 i 8
Czy ktoś może potwierdzić/sprostować?
Wydaje mi się, że tak.lukasn26 pisze:Z3 to Tramnicus, a Z4 to Swing?
M.in. po to jest zamknięta Chodkiewicza - żeby mogła tam wjechaćlukasn26 pisze:To ba 4-ce Pesa se będzie zapylać?
Ostatnio w ch*** walą. Niedługo będziemy się dowiadywac z dnia na dzieńKevin Kotoliński pisze:ZDMiKP pisze, że do końca tygodnia.
SIEĆ NA PIĘĆ od stycznia 2016 r.
Od stycznia 2016 r., w związku z uruchomieniem nowej trasy tramwajowej do Fordonu, planowane jest wprowadzenie wielu zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Zaprojektowany - nowy układ komunikacji zakłada zwiększenie znaczenia obsługi pasażerskiej z wykorzystaniem tramwajów. W związku z tym, niezbędna jest też korekta układu linii autobusowych.
SIEĆ NA PIĘĆ:
- 55 linii komunikacyjnych,
- "piątka" główną linią tramwajową do Fordonu,
- częstotliwość kursów wszystkich linii podzielna przez 5 - przejrzysty rozkład jazdy,
- 5-minutowa częstotliwość kursów na trasie Fordon - centrum,
- 10 regularnych linii tramwajowych (2x5).
W dniach 12 – 25.10.2015 r. projekt planowanych zmian w sieci połączeń został wyłożony do publicznego wglądu mieszkańcom Miasta Bydgoszczy. Wnioski dotyczące propozycji zmian w przedłożonym projekcie były przyjmowane drogą elektroniczną i tradycyjną w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej od dnia 12 października do dnia 25 października 2015 r.
We wniosku, oprócz zakresu proponowanych zmian, należało wskazać ich uzasadnienie. W związku z koniecznością zbilansowania budżetu na realizację przewozów transportu publicznego w Bydgoszczy, proponowane zmiany nie mogły skutkować kolejnym zwiększeniem poziomu zaplanowanej pracy przewozowej.
Rozpatrywane były wnioski kompletne zawierające pełne dane kontaktowe do osoby (lub stowarzyszenia / firmy) składającej wniosek, tj. imię i nazwisko (nazwa stowarzyszenia / firmy wraz z podpisem osoby reprezentującej jednostkę), adres zamieszkania, kontaktowy numer telefonu oraz w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną, adres e-mail.
Łącznie, w wyżej wymienionym terminie, złożono 230 kart konsultacyjnych zawierających 525 wniosków i propozycji. Wnioski w przeważającej większości akceptowały proponowane zmiany oraz dotyczyły wprowadzenia korekt w projekcie związanych z indywidualnymi potrzebami Zainteresowanych. Złożone wnioski dotyczyły również dostosowania rozkładów jazdy do potrzeb zakładów pracy i szkół.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przeanalizował wszystkie złożone wnioski. Po szczegółowym przeanalizowaniu oczekiwań mieszkańców zaktualizowano projekt dotyczący nowej sieci połączeń o możliwe (pod względem technicznym, jak i ekonomicznym) do wprowadzenia zmiany. Należy mieć na uwadze, że składane wnioski zawierały często sprzeczne i wykluczające się względem siebie sugestie i propozycje. Decyzja o ostatecznym kształcie zmian często była więc kompromisem pomiędzy możliwościami budżetowymi a oczekiwaniami większej grupy Zainteresowanych i były każdorazowo weryfikowane pod kątem wpływu na kompleksowy rozkład potoków pasażerskich na sieci komunikacyjnej.
W nawiązaniu do projektu wyłożonego do wglądu mieszkańcom Miasta Bydgoszczy wprowadzono następujące, podstawowe zmiany w projektowanej siatce połączeń.
Komunikacja tramwajowa:
zaprojektowano nowy układ komunikacji tramwajowej bazujący na 4 liniach trasowanych do dzielnicy Fordon oraz zmianie częstotliwości bazowych na 10 – 20 minut, zmiany tras linii tramwajowych: ◦linia nr 1: trasa bez zmian,
◦linia nr 2: relacja bez zmian, skierowana przez Babią Wieś,
◦linia nr 3: powrót na historyczną trasę z pętli Wilczak do pętli Łoskoń,
◦linia nr 4: zachowanie dotychczasowej trasy Glinki – Bielawy,
◦linia nr 5: skierowana na nową trasę z pętli Rycerska do pętli Łoskoń,
◦linia nr 6: trasa bez zmian,
◦linia nr 7: wydłużona do pętli Niepodległości,
◦linia nr 8: skierowana do pętli Rycerska,
◦uruchomienie linii nr 9 – szczytowej w relacji: Stomil – rondo Kujawskie,
◦uruchomienie linii nr 10 w relacji: Niepodległości – Las Gdański,
zwiększono częstotliwość kursów linii tramwajowych w godzinach wieczornych do 20 minut.
Komunikacja autobusowa:
wydłużono przebieg linii nr 83 do pętli Czyżkówko przez ul. Nad Torem i Deszczową,
wydłużono przebieg linii nr 61 z pętli Kapuściska (Mokra) do pętli Rekinowa przez węzeł Garbary,
wydłużono przebieg linii nr 77 z pętli Garbary do pętli Morska przez Mickiewicza, Powstańców Wielkopolskich,
zoptymalizowano ofertę przewozową na linii nr 71,
zachowano przebieg linii nr 79 do ul. Rycerskiej; w przeciwnym kierunku trasę skrócono do ul. Magnuszewskiej (Wyżyny),
na liniach autobusowych wprowadzono częstotliwość bazową: co 15 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza godzinami szczytu oraz co 30 minut w godzinach wieczornych,
trzy linie autobusowe będą kursowały ze zwiększoną częstotliwością kursów co ok. 10 min. w ciągu dnia oraz co 20 min. wieczorem: 64, 68 i 79.
Szczegółowy opis zmian zaprezentowano w załączonym opisie.
Opis zmian >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... owanie.pdf
Schemat topograficzny >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... krzywe.pdf
Schemat tramwajowy >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... r-2016.pdf
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... nia-2016-r
Meteor + KDD?A nawet nie wiedziałem że na Mokrej będzie zajezdnia autobusowa.
Przeczytaj, później pisz. Jest przez Solskiego, ale nie przez Stawową i Połtyna.lukasn26 pisze:Toć jest, Dworzec Błonie <-> Łukasiewicza. Napisał bym "więcej spostrzgawczości" ale uczono mnie że starszych się nie poucza A nawet nie wiedziałem że na Mokej będzie zajezdnia autobusowa.
To obecnie jest obsługiwane przez 57, więc po co kolejna linia na Stawowej w kierunku r.Kujawskiego?Karol pisze:Przeczytaj, później pisz. Jest przez Solskiego, ale nie przez Stawową i Połtyna.lukasn26 pisze:Toć jest, Dworzec Błonie <-> Łukasiewicza. Napisał bym "więcej spostrzgawczości" ale uczono mnie że starszych się nie poucza A nawet nie wiedziałem że na Mokej będzie zajezdnia autobusowa.
Do obsadzenia 54 kolejności, wozów ze starego przetargu 12x12m, 23x18m, z nowego przetargu 13x12mMarcin_558 pisze:55 -> 5/3 (K12) -> styczeń 2016: 55-5xK1267 -> 6/3 (K12) -> styczeń 2016: 67-4xK12 -> 2 wolne69 -> 21/12 (K18) -> styczeń 2016: 69-11xK18 i 56-9xK18+ 13 nowych od KDD/Meteor co były na nową umowę 51, 58 i 76 + teraz 53, 56, 62, 73Poprawcie jeśli popełniłem błąd?
Mylisz się.Karol pisze:Taki, że będzie kolejna linia na Szubińskiej gdzie wsiądzie 0,5 pasażera??
Zbyt długi tasiemiec. Zresztą nie stać nas już na wydłużenie jakiejkolwiek linii.Marcin_558 pisze:Mogliby wywalić linie 60 z Błonia i dać ją dalej z Szubińskiej przez Broniewskiego, Nasypowa, Nakielska, Bronikowskiego , Mińska, Srebrna/Kruszyńska na Niklową/Rekinową. Wtedy zachodnia część miasta ma alternatywę jeśli nie chce dojeżdżać do Ronda Grunwaldzkiego. Siatka połączeń jest wtedy dopięta.
Może KDD ciekawą rezerwę ściągnie z Olsztyna. Tam mają Solbus SM12LE.spooney pisze:Do obsadzenia 54 kolejności, wozów ze starego przetargu 12x12m, 23x18m, z nowego przetargu 13x12m Brakuje minimum 6 wozów + rezerwa