Zmiany...
Moderator: spooney
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Zmiany...
Wróble pętlowe donoszą, że możemy się spodziewać, niespodziewanych, drastycznych cięć linii. Jeśli dobrze podsłuchałem ich ćwierkotu, to znikną 3 linie autobusowe (fotografiści do dzieła), a wariacji, przepraszam wariantów, będziemy mieli mnóstwo...
PS. Nie wiem, czy to właściwie miejsce na ten post, ale po pracy nie mam czasu szukać (noc), a w dzień pilnuje przeuroczej córeczki. Proszę o wybaczenie.
PS. Nie wiem, czy to właściwie miejsce na ten post, ale po pracy nie mam czasu szukać (noc), a w dzień pilnuje przeuroczej córeczki. Proszę o wybaczenie.
Zmiany...
Ikarusiarz, czy cokolwiek z tego co podsłyszałeś pokrywa się z tym info, które wypłynęło jakiś czas temu?
Zacytuję:
Zacytuję:
Już wiadomo, że w przyszłym roku czekają nas cięcia w komunikacji miejskiej.
ZDMiKP będzie miało mniej kasy. I wpadli na kilka pomysłów:
- Linia 9 skrócona do Stomilu.
- Wieczorami solówki na liniach 1 i 6.
Wprowadzenie kolejnych wariantów:
- likwidacja linii 57 i zastąpienie jej wariantową linią 64 na trasach Morska - Barwna, Inowrocławska - Witebska i Barwna - Witebska (w weekendy),
- wariantowa linia 51 (zamiast obecnych 51 i 58),
- wariantowa linia 69 (zamiast obecnych 69 i 72).
Choć pomysłów jest więcej, np. - likwidacja linii 59 i zrobienie wariantowej linii 52.
(...) Prócz tego chcą zlikwidować linie: 63 ( w jej miejsce wariantowa linia 79) i 91 ("linia polityczna").
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Zmiany...
Co do tramwajów to nie wiem,bo to nie moja branża.spooney pisze:Ikarusiarz, czy cokolwiek z tego co podsłyszałeś pokrywa się z tym info, które wypłynęło jakiś czas temu?
Co do autobusów, to nie chciałbym szerzyć plotek, ale rzeczywiście mówi się o 57. To się pokrywa. Plotki o zmianach, likwidacjach innych linii są dosyć sensacyjne (jak dla mnie), więc nie będę operował numerami. Pisząc o 3 likwidowanych liniach, miałem na myśli te, które obsługują MZK, czyli cięć może być więcej.
Zmiany...
O, ploty się już rozchodzą Dużo cięć nie będzie. Największe dotyczy 57, ale będzie w zamian lepiej...
Co do wariantów to słyszałem, że faktycznie przybędzie nam sporo
Niebawem będziemy mieli 10 linii, każda na 5 wariantach. Szkoda tylko, że nie są one odpowiednio oznaczone jak kiedyś np. 65M, 74W - moim zdaniem powinno się wrócić do takich oznaczeń na wyświetlaczach.
Będzie jeszcze gorzej jak nowy prezydent będzie tak oszczędzał :/
Co do wariantów to słyszałem, że faktycznie przybędzie nam sporo
Niebawem będziemy mieli 10 linii, każda na 5 wariantach. Szkoda tylko, że nie są one odpowiednio oznaczone jak kiedyś np. 65M, 74W - moim zdaniem powinno się wrócić do takich oznaczeń na wyświetlaczach.
Będzie jeszcze gorzej jak nowy prezydent będzie tak oszczędzał :/
Zmiany...
Oni tam mają tysiąc pomysłów na minutę, wszystko zobaczymy jak wejdzie.spooney pisze:Ikarusiarz, czy cokolwiek z tego co podsłyszałeś pokrywa się z tym info, które wypłynęło jakiś czas temu?
Jeśli chodzi o tramwaje, to oczywiście, że dotknie, bo będą kolejne remonty. Jeszcze trochę czasu i wszystko ZDMiKP poda na swojej stronie.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Zmiany...
Co raz bardziej żałuję przekonania szerokiej liczby głosujących, rozumiem cięcia, ale nie w komunikacji publicznej?!
Co ma na celu tworzenie kolejnych idiotycznych wariantów?!
Teraz stanie się kompletny sajgon, jakby nie można zsynchronizować rozkładów...
Co ma na celu tworzenie kolejnych idiotycznych wariantów?!
Teraz stanie się kompletny sajgon, jakby nie można zsynchronizować rozkładów...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Zmiany...
Według ZDMiKP oszczędność liczby wozów na linii i wzkm. Ja jestem temu przeciwny, ponieważ jak wiadomo tracą pasażerowie na tym w połowie.Krzysztof Juszczak pisze:Co ma na celu tworzenie kolejnych idiotycznych wariantów?!
Cóż, doszła dotacja, ale jak widać za mała.Krzysztof Juszczak pisze:ale nie w komunikacji publicznej?!
Re: Zmiany...
Kamil, czemu w połowie?Kamil3836 pisze:Według ZDMiKP oszczędność liczby wozów na linii i wzkm. Ja jestem temu przeciwny, ponieważ jak wiadomo tracą pasażerowie na tym w połowie.]Krzysztof Juszczak pisze:Co ma na celu tworzenie kolejnych idiotycznych wariantów?!
Może ZDMiKP stosuje te warianty, bo myśli, że "jakoś będzie, pasażerowie, nauczą się wariantów"?
1. Ciekawe, jak często byłyby takie kursy i gdzie autobus by zawracał? W zajezdni?likwidacja linii 57 i zastąpienie jej wariantową linią 64 na trasach Morska - Barwna, Inowrocławska - Witebska i Barwna - Witebska (w weekendy)
2.Zastanawia mnie, dlaczego Barwna-Witebska tylko w weekendy?
/spooney/ poprawione cytowanie
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Zmiany...
Plotki, powtarzam plotki, mówią o likwidacji 57 i zastąpienie ją 59 z "wariacjami". To samo z 61, zastąpi ja "wariacja" 79. 71 ma zniknąć z Niklowej. Niklową ma obsługiwać tylko 77. Ile w tym prawdy, naprawdę nie wiem, czas pokaże, a Wy nie bierzcie tego na poważnie.
Co do "wariantowania". Jest to wymysł z kosmosu, głupota i komplikowanie ludziom życia.
Co do "wariantowania". Jest to wymysł z kosmosu, głupota i komplikowanie ludziom życia.
Zmiany...
A dlaczego 64? Już prędzej 59, bo na części trasy pokrywa się z 57.
Niestety muszą kombinować, bo kasy ratusz daje za mało. Już nie będę offtopował tutaj o niekupieniu tramwajów.
Jeszcze mamy trochę linii na które też można połączyć... 51-58, 61-79, 63-79, 69-72
Warianty dla pasażerów są mniej dotkliwe niż totalne cięcia w rozkładzie przy zachowaniu linii.ikarusiarz pisze:Co do "wariantowania". Jest to wymysł z kosmosu, głupota i komplikowanie ludziom życia.
Niestety muszą kombinować, bo kasy ratusz daje za mało. Już nie będę offtopował tutaj o niekupieniu tramwajów.
Jeszcze mamy trochę linii na które też można połączyć... 51-58, 61-79, 63-79, 69-72
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Zmiany...
1. Kiedyś już pisałem w propozycjach o połączeniu 57 z 59 ale co ma 64 ? do 57 : o
2. Lepszym rozwiązaniem będzie zrobienie z 66 linii wariantowej do ulicy Mokrej niż wydłużanie i tak już dość obciążonej linii 79.
3. 71 znikające z Niklowej to akurat dobry pomysł.
4. I znów zero pomyślunku w MZK. Stały tramwaje pod płotem należało je remontować a nie kasować teraz brak wozów... a jakoś 244 dało się wyremontować.
2. Lepszym rozwiązaniem będzie zrobienie z 66 linii wariantowej do ulicy Mokrej niż wydłużanie i tak już dość obciążonej linii 79.
3. 71 znikające z Niklowej to akurat dobry pomysł.
4. I znów zero pomyślunku w MZK. Stały tramwaje pod płotem należało je remontować a nie kasować teraz brak wozów... a jakoś 244 dało się wyremontować.
Zmiany...
Nie, bo w godzinach szczytu jeździ odpowiednio zapełnione.lukas_3830 pisze:3. 71 znikające z Niklowej to akurat dobry pomysł.
Możliwe, że zostanie zastosowane inne rozwiązanie.lukas_3830 pisze: 2. Lepszym rozwiązaniem będzie zrobienie z 66 linii wariantowej do ulicy Mokrej niż wydłużanie i tak już dość obciążonej linii 79.
Wozów jest na styk, wozów nigdzie już dodać nie można, sieć będzie za bardzo przeciążona. Jedynie 2, ale tam za dużo potrzeba.lukas_3830 pisze:4. I znów zero pomyślunku w MZK. Stały tramwaje pod płotem należało je remontować a nie kasować teraz brak wozów...
Na przykładzie linii 60 i 71. Pasażerowie, którzy jeździli na trasie do Niklowej, stracili, ponieważ są sytuacje, że ponad 20minut nie ma autobusu.krzys54 pisze:Kamil, czemu w połowie?
Od rozkładów i tras jest ZDMiKP, więc proszę pytać ich, ponieważ oni wyznaczają to.krzys54 pisze:Ciekawe, jak często byłyby takie kursy i gdzie autobus by zawracał? W zajezdni?
Poczekajcie jeszcze pół miesiąca to ZDMiKP poda publicznie informacje na temat wszelkich objazdów i innych równie ciekawych zmian.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Zmiany...
To jest akurat do zaakceptowania.ikarusiarz pisze:likwidacji 57 i zastąpienie ją 59 z "wariacjami".
Ale wariant 79 na Mokrą to jakiś żart.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Zmiany...
79 jest i tak za mocno obciążone by jeszcze tam wrzucać warianty...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Re: Zmiany...
Nie jestem pewien, ale przegubowiec na 79 miałby problemy, żeby wymanewrować na Mokrej. Lepiej puścić tam 66.
Zmiany...
Tam jest zakaz wysyłania wozów przegubowych, ponieważ nie podjedzie pod pętlę.Jeremi pisze:Nie jestem pewien, ale przegubowiec na 79 miałby problemy, żeby wymanewrować na Mokrej. Lepiej puścić tam 66.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Zmiany...
Nie wiem czy 63 generuje aż takie wydatki, ale uważam, że lepszym pomysłem byłoby wydłużone 66, znaczy wariantowe.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Re: Zmiany...
Popieram Cię.Kamil3836 pisze:Lepiej puścić tam 66.
Za mocno obciążone żeby wrzucać warianty i krótkie autobusy. Pamiętam, że kiedyś ludzie narzekali na ścisk i dlatego wprowadzili tam przegubowce przez cały tydzień. Chyba że zmniejszyło się napełnienie na 79Alden471 pisze:79 jest i tak za mocno obciążone by jeszcze tam wrzucać warianty...
Zmiany...
Jasne, dlatego w ogóle 79 powinni zlikwidować, jeśli nie pasują komuś jakiekolwiek warianty.krzys54 pisze:Za mocno obciążone żeby wrzucać warianty i krótkie autobusy.
Akurat na temat 66 jestem przeciwny. TEGO NIE NAPISAŁEM.krzys54 pisze: Popieram Cię.
Zmiany...
Info nieoficjalne.
Od kwietnia będą następujące zmiany:
- Likwidacja 57 i 61,
- 79 połączone z 61 (krótkie wozy z 61 będą jeździły przez Szwederowo, a długie jak zawsze),
- powstanie nowa linia 78 (jedna brygada) na trasie Pl. Kościeleckich <> Wąbrzeska,
- 67 połączone z 57, 67 w wariancie Dw. PKP <> Przemysłowa > Witebska.
Od kwietnia będą następujące zmiany:
- Likwidacja 57 i 61,
- 79 połączone z 61 (krótkie wozy z 61 będą jeździły przez Szwederowo, a długie jak zawsze),
- powstanie nowa linia 78 (jedna brygada) na trasie Pl. Kościeleckich <> Wąbrzeska,
- 67 połączone z 57, 67 w wariancie Dw. PKP <> Przemysłowa > Witebska.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459
Zmiany...
W ogóle moim zdaniem niepotrzebnie w Bydgoszczy jest tak dużo linii. Ja sam się w tym gubię, a co dopiero ludzie starsi?
Moja propozycja dla ZDMiKP:
51- na Miedzyń z wariantami na Czyżkówko i Smukałę (po co tyle linii na Wałach?)
52- z Murowańca do Podkowy + wariant na dworzec PKP i Glinki (po co tyle linii na Szubińskiej?) jako 52D i 52G
53- likw.
54,55,56,57,58,59,61,62,63 likw.
64- z wariantami przez Szwederko za 55 (64Sz), na Witebską (64W) i Przemysłową (64P), oczywiście przez Morską aby nikt nie ucierpiał
65- z wariantem na Glinki (65G)
66- z wariantem na Wąbrzeską (66W)
67,68- likw
69- z Tatrzańskiego wariant do Dworca (po co tyle linii na Twardzickiego?) 69D
70- po co taki burdel na Wyścigowej? Warianty: 70CO, 70KT (za 72), 70ST(za 74), 70M na Mariampol
71- z wariantami przez Flisy (71F), na Przemysłową (71P) za 67.
73,74-likw
79- z wariantami na Mokrą (79M), na Łęgnowo (79Ł), na Stomil (79St), jeszcze na Smoleńską (79Sm), przez Szwederowo za 61 (79Sz)
80- Lotnisko- Dworzec z wariantem na Piaski (80P)
94- a po co? mamy 69 i 70 w 7 wariantach!
Reszta bez zmian
Do dzieła!
10 linii w takim mieście powinno wystarczyć. A ile kasy oszczędzimy!
Moja propozycja dla ZDMiKP:
51- na Miedzyń z wariantami na Czyżkówko i Smukałę (po co tyle linii na Wałach?)
52- z Murowańca do Podkowy + wariant na dworzec PKP i Glinki (po co tyle linii na Szubińskiej?) jako 52D i 52G
53- likw.
54,55,56,57,58,59,61,62,63 likw.
64- z wariantami przez Szwederko za 55 (64Sz), na Witebską (64W) i Przemysłową (64P), oczywiście przez Morską aby nikt nie ucierpiał
65- z wariantem na Glinki (65G)
66- z wariantem na Wąbrzeską (66W)
67,68- likw
69- z Tatrzańskiego wariant do Dworca (po co tyle linii na Twardzickiego?) 69D
70- po co taki burdel na Wyścigowej? Warianty: 70CO, 70KT (za 72), 70ST(za 74), 70M na Mariampol
71- z wariantami przez Flisy (71F), na Przemysłową (71P) za 67.
73,74-likw
79- z wariantami na Mokrą (79M), na Łęgnowo (79Ł), na Stomil (79St), jeszcze na Smoleńską (79Sm), przez Szwederowo za 61 (79Sz)
80- Lotnisko- Dworzec z wariantem na Piaski (80P)
94- a po co? mamy 69 i 70 w 7 wariantach!
Reszta bez zmian
Do dzieła!
10 linii w takim mieście powinno wystarczyć. A ile kasy oszczędzimy!
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Zmiany...
To wydaje się być sensownym pomysłem, odpada tylko jeden przystanek przy Rondzie Jagiellonów.Jakub Czarnecki pisze:- 67 połączone z 57, 67 w wariancie Dw. PKP <> Przemysłowa > Witebska.
Pozostaje kwestia częstotliwości, wątpię że zsumują częstotliwość obu linii...
Zamiast 61 może być. Tylko czemu nie biorą pierwszego wolnego numeru tylko gdzieś z końca...Jakub Czarnecki pisze:- powstanie nowa linia 78 (jedna brygada) na trasie Pl. Kościeleckich <> Wąbrzeska,
To z lekka porażka bedzie... Częstotliwość pewnie tylko minimalnie zagęszczą bo wozom z ex.61 wydluży się trasa aż na Kapuściska.Jakub Czarnecki pisze: 79 połączone z 61 (krótkie wozy z 61 będą jeździły przez Szwederowo, a długie jak zawsze),
No pożyjemy zobaczymy czym nas "ukochają" urzędasy z ZDMiKP
Darek, masz wyobraźnię...
Zmiany...
Spooney- jazda przez Przemysłową i powrót do Spornej, zawrócenie itd. zajmie furę czasu.
Jeśli chcą wprowadzić takie zmiany, rozumiem że od pętli przy UKW, wozy skierowane będą przez przejazd kol. i Witebską obok toru regatowego do starej pętli.
Z obsługi wyleci ulica Łowicka (do której maksymalna strefa dojścia nie przekroczy 400m od Fordońskiej i Witebskiej), i przystanki Kapliczna, Sochaczewska i Wiślana.
To ma sens bo długi odcinek Witebskiej obejmie autobus. No i liczę że 67 wzmocnią ze 2-3 wozy i wzrośnie częstotliwość.
Inna opcja jest taka że oba kursy rozstawać się na Spornej... A to już o wiele gorsze. Ale z drugiej strony mamy duże wzmocnienie 67 na najbardziej obciążonym odcinku czyli Dworzec- Bałtycka.
Choć trzem tysiącom studentów na Przemysłowej robi to niewiele.
Jeśli chcą wprowadzić takie zmiany, rozumiem że od pętli przy UKW, wozy skierowane będą przez przejazd kol. i Witebską obok toru regatowego do starej pętli.
Z obsługi wyleci ulica Łowicka (do której maksymalna strefa dojścia nie przekroczy 400m od Fordońskiej i Witebskiej), i przystanki Kapliczna, Sochaczewska i Wiślana.
To ma sens bo długi odcinek Witebskiej obejmie autobus. No i liczę że 67 wzmocnią ze 2-3 wozy i wzrośnie częstotliwość.
Inna opcja jest taka że oba kursy rozstawać się na Spornej... A to już o wiele gorsze. Ale z drugiej strony mamy duże wzmocnienie 67 na najbardziej obciążonym odcinku czyli Dworzec- Bałtycka.
Choć trzem tysiącom studentów na Przemysłowej robi to niewiele.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Zmiany...
Racja racjaDarek pisze:jazda przez Przemysłową i powrót do Spornej, zawrócenie itd. zajmie furę czasu.
Tylko właśnie kwestia tego odkąd będzie się zaczynał wariant, czy jak piszesz od Przemysłowej, czy od Spornej będzie rozdział trasy.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Zmiany...
Skoro planują likwidację 57 to ja bym przez Witebską puścił 74 i tyle. Zmiana trasy niewielka i nie trzeba świrować z wariantami.
Zmiany...
Jeszcze coś innego, ale także liczne cięcia rozkładów.Jakub Czarnecki pisze:Od kwietnia będą następujące zmiany:
Re: Zmiany...
Ale to trochę mało i omija Bartodzieje. Ja bym 59 zrobił wariantowo do Witebskiej.Artur pisze:Skoro planują likwidację 57 to ja bym przez Witebską puścił 74 i tyle.
Z 74 to nawet dobry pomysł (jako uzupełnienie w dni wolne 59), ale żal trochę tej linii, bo to obecnie najszybsza droga ucieczki z Fordonu
61+79 też słyszałem. Moim zdaniem masakra będzie. Co z tego, że zrobią częściej przypuśćmy do tych 5 minut w szczycie jak będą krótkie wozy. Będzie kaszana z tym 79. Brakuje jeszcze wariantu do Mokrej i kasacji 63...
Co do 78 to nawet dobry pomysł. Tylko jak będzie 1 kolejność to częstotliwość wyjdzie koło 45 minut a to chyba trochę za mało.
Darek, poczekaj do przyszłego roku. Jak w następnym budżecie pan Prezydent rzuci jeszcze mniej kasy na komunikację to może ZDMiKP wykorzysta Twoje pomysłyDarek pisze:Do dzieła!
10 linii w takim mieście powinno wystarczyć. A ile kasy oszczędzimy!
A bez ironii to zgadzam się z Tobą. Robimy się wielką wiochą. Miasta wielkości do 100 tys. mają po 10 linii na 50 wariantach...
Jeszcze przyjdzie czas, gdzie zacznie się te krzaczki znowu ciąć na kilka linii...
Ostatnio zmieniony 2011-03-12, 16:30 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmiany...
Z moich informacji (też nieoficjalnych) z przed chwili wynika że nie 67, a 59 będzie kursować na przemian na Przemysłową i Witebską. I raczej trasa pokrywać się będzie tylko do Spornej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016