[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zapowiedź cięć w komunikacji miejskiej od 1.04.2012

Post autor: Kamil3836 » 2012-03-06, 14:58

Czas się wypowiedzieć osobiście na w/w temat.
tomasz792 pisze: I jak już cięcia to 3 też co 10 minut w tych godzinach.
Nie zapominaj, że 3 jest magistralną linią w ciągu całego tygodnia i nie jest tylko synchronizowana z Twoją 70. Ponadto, umowa nie przewiduję takich cięć.
ZDMiKP pisze:Autobusy linii nr 55 będą się zatrzymywać razem z autobusami pozostałych linii na przystanku na ul. Szubińskiej za skrzyżowaniem z ul. Piękną, co ułatwi przesiadanie się.
To oceniam na plus.
ZDMiKP pisze:W godzinach wieczornych zwiększona zostanie częstotliwość kursów linii nr 67 z ok. 30 - 35 do 20 minut, celem wprowadzenia koordynacji i możliwości wygodnej przesiadki na autobusy linii nr 74 i odwrotnie na przystanku Fordońska ? Sporna.
Kolejny plus.
ZDMiKP pisze:Autobusy linii nr 69, w związku z wycofaniem obsługi Centrum Onkologii przez linię nr 70, będą realizowały zwiększoną liczbę kursów wariantowych wykonywanych przez Centrum Onkologii.
Ten pomysł ma dwie strony medalu. Ale zawsze jeden wariant mniej na linii.
ZDMiKP pisze:Autobusy linii nr 93 będą trasowane przez Kaliskiego / UTP, co pozwoli zabezpieczyć obsługę relacji UTP ? os. Tatrzańskie poza godzinami funkcjonowania linii autobusowej nr 72.
Kolejny plus, tylko problemem może być pojemność taboru w godz. międzyszczytowych.
ZDMiKP pisze:Ponadto informujemy, że od 09.04.2012 r. obsługę kursu linii nr 6 o godz. 21:56 z Łęgnowa, w celu poprawy komfortu podróży pasażerów, zabezpieczy pociąg dwuwagonowy.
Na to czekałem. :)
ZDMiKP pisze:Dodatkowo w godzinach szczytu przewozowego autobusy linii nr 94 w co drugim kursie zostaną skierowane do pętli Mariampol.
Nie podoba mi się tworzenie tego beznadziejnego wariantu. Strata wzkm.
korpi pisze:Fakt znikome, ale ostatni 56 wjeżdżał na Kościeleckich i umożliwiał przesiadkę na nocne. Teraz już odpada
A może już nie być tego kursu w nowym rozkładzie. Pamiętaj, mamy cięcia w komunikacji.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zapowiedź cięć w komunikacji miejskiej od 1.04.2012

Post autor: Kamil3836 » 2012-03-06, 16:24

Artur pisze:Nie podoba Ci się bo? Bo nie ma uzasadnienia? Bo nikt nie będzie korzystał? Bo się trasa wydłuży o 5 min? Czy po prostu (złośliwie) Ci się nie podoba?
1. Kursy przez N.W, a powinno być jak na 70 tzn. tu albo tu.
2. Co 2 Kurs w godz. szczytu, a wydłużamy wszystkie albo w godz. szczytu albo wcale. Niestety, ale częstotliwość tej linii nie jest zbyt wysoka.
3. Czy nikt z tego nie będzie korzystał? Tego nie powiedział.
4. Tak, osobiście mi się to także zbytnio nie podoba.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Zapowiedź cięć w komunikacji miejskiej od 1.04.2012

Post autor: tomasz792 » 2012-03-06, 17:43

Kamil3836 pisze:1. Kursy przez N.W, a powinno być jak na 70 tzn. tu albo tu.
2. Co 2 Kurs w godz. szczytu, a wydłużamy wszystkie albo w godz. szczytu albo wcale. Niestety, ale częstotliwość tej linii nie jest zbyt wysoka.
3. Czy nikt z tego nie będzie korzystał? Tego nie powiedział.
4. Tak, osobiście mi się to także zbytnio nie podoba.
Osobiście twierdze ,że to co zrobili z 94 byłoby dobre gdyby wszystkie kursy w szczycie jeździły na Mariampol. Bo jak znając ZDMIKP tak ustawią rozkłady, że ani na 6 ani na 7 nie będą kursy pasować. Osobiście jeżdżę na Pkp i rano nie polecam nikomu takiej podróży.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: spooney » 2012-03-09, 14:22

:gazeta: Linię 69 włączą w system przesiadkowy A+T
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... y_A_T.html

Jeśli 69 włączą w A+T to nie wiem po co zostawiają to 72, niech zlikwidują całkiem i może dołożą ze 2 kolejności do 69 :)
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Robert Reimus » 2012-03-14, 00:37

Artur pisze:
Kamil3836 napisał(a):1. Kursy przez N.W, a powinno być jak na 70 tzn. tu albo tu
A dlaczego musi być, że albo tu albo tu? Kto to powiedział? Dlaczego mamy zabierać jednym (NW) a dawać innym (M) skoro wszyscy niewielkim kosztem mogą mieć to samo.
No dobra, to ja mam inne pytanie. Dlaczego linia 70 jedzie ALBO Nad Wisłę ALBO na Mariampol, a 94 ma zaliczać najpierw jedną pętlę potem drugą? Uproszczenie to to nie jest...

I jeszcze małe przemyślenie dotyczące węzła Wyścigowa. Podróżuję w kierunku Fordonu, chcę dojechać dajmy na to na Przylesie. Pytanie jaki jest sens wysiadania na samej pętli poza godzinami szczytu? Tak naprawdę, jeśli ktoś chce wysiąść gdzieś na Twardzickiego to jedynym słusznym miejscem by wysiąść z tramwaju jest przystanek Fordońska - Wyścigowa.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: lukas_3830 » 2012-03-16, 22:39

no i zrobili CENZURA! Widać, że w du** się ma mieszkańców Błonia, Wyżyn, Glinek i Leśnego! co 30 minut wieczorem oraz co 20 w dni wolne to przesada! kasę bierze się łatwo i przyjemnie za bilety a nikt nie wychodzi na przeciw mieszkańcom! i to ma być polityka promująca KM? Odwołać zarząd ZDMiKP oraz prezydenta miasta i finał. Oni jeżdzą sobie wypasionymi autami a mieszkańcy niech siedzą na przystankach i czekają pół godziny na autobus! Po co nam taki zarząd i prezydent, który ma w d** mieszkańców? A jeśli szukają cięć to niech zaczną od własnego wynagrodzenia... Za Dombrowicza było lepiej.

/mod/ trzymajmy jako taki poziom kulturalny wypowiedzi

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: spooney » 2012-03-16, 22:59

lukas_3830 pisze:Za Dombrowicza było lepiej.
Taaa jasne... Teraz właśnie spłacamy to "lepiej za KD" :kreci:

Szkoda że nie pokombinowali jak z tramwajami by na wieczór robić podmiany na "krótkie", wolałbym co 20min. krótkiego niż co 30min. przegubowca :)
No nic zobaczymy jak to się "sprawdzi"...
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Kuba3569 » 2012-03-16, 23:05

Albo coś pokiełbasili w oznaczeniach albo w sobotę i niedzielę na 53 po szczycie będzie wyjeżdżał jakiś dodatkowy wysokopodłogowiec.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: spooney » 2012-03-16, 23:13

Jakub Czarnecki pisze:w sobotę i niedzielę na 53 po szczycie będzie wyjeżdżał jakiś dodatkowy wysokopodłogowiec.
Michał coś ostatnio tłumaczył na zebraniu że jakiś szacher-macher chyba z 52 jest :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Kuba3569 » 2012-03-16, 23:23

spooney pisze:Michał coś ostatnio tłumaczył na zebraniu że jakiś szacher-macher chyba z 52 jest
To znaczy, że wysokopodłogowy Jelcz M11 z 52 włączy się na 53? :cool: Niezły myk :) A tak poważnie to poznamy szczegóły jak ZDMiKP prześle plany do MZK, chyba że już to zrobili. :)
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Kamil3836 » 2012-03-16, 23:40

spooney pisze:Szkoda że nie pokombinowali jak z tramwajami by na wieczór robić podmiany na "krótkie", wolałbym co 20min. krótkiego niż co 30min. przegubowca
Było pisane w SB na ten temat. Niestety tam odzewu nie było. Rok się ten jeszcze nie skończył. :)
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: lukas_3830 » 2012-03-17, 00:35

Poziom kulturalny wypowiedzi może być stosowany tylko do osób, które mają jakiś poziom.... Ani prezyden ani zarząd go nie ma. 3,20 za bilet to kpina mamy jedne z najdroższych biletów w zamian należy coś zaoferować dla ludzi a nie zabierać....Wiele środków zostało wywalonych w błoto przez durne zmiany zdmikp ile jeszcze takie osoby mają zarządzać miastem i KM???

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Kamil3836 » 2012-03-18, 00:38

lukas_3830 pisze:Poziom kulturalny wypowiedzi może być stosowany tylko do osób, które mają jakiś poziom.... Ani prezyden ani zarząd go nie ma. 3,20 za bilet to kpina mamy jedne z najdroższych biletów w zamian należy coś zaoferować dla ludzi a nie zabierać....Wiele środków zostało wywalonych w błoto przez durne zmiany zdmikp ile jeszcze takie osoby mają zarządzać miastem i KM???
Do ZDMiKP kasa z biletów nie wpływa, lecz oni je tylko rozprowadzają. Ponadto budżet na KM wyznacza miasto.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: lukas_3830 » 2012-03-18, 20:11

Kamil3836 pisze:Do ZDMiKP kasa z biletów nie wpływa, lecz oni je tylko rozprowadzają. Ponadto budżet na KM wyznacza miasto.
Tak rozpowadzają na prawo i lewo marnotrawią na bzdety zamiast rozwijać sieć komunikacyjną miasta oni ją redukują... Ja już wcześniej pisałem za Jasiakiewicza i Dombrowicza KM się rozwijała, teraz jest odwrotnie a przecież to ponoć prezydent ma dbać o mieszkańców, wspólnie z radą miasta a gdzie tu dbanie o nas? Skoro wieje od nich nieudolnością to należy ich zmienić... Braki w dofinansowanie widać gołym okiem miasto traci...

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: michał 78 » 2012-03-19, 09:54

lukas_3830 pisze:Braki w dofinansowanie widać gołym okiem miasto traci...
Jaka jest twoja propozycja w punkcie: skąd wziąść kasę (może wydrukować?).

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: lukas_3830 » 2012-03-19, 20:50

Planując budżet na dany rok można ustalić go lepiej a w ostateczności jest cały szereg programów unijnych z których można pozyskać środki na rozwój mista. Jesli brakuje aż tak środków po co była korekta rozkładów w styczniu? Żeby wydać kolejną kase i ponownie w kwietniu robi się to samo?? Wcześniej też była cała masa błędnych decyzji zdmikp a takie decyzje też są kosztowne... Jeśli coś się planuje to należy to robić z głową a nie od tak... w ostateczności zostają tylko cięcia kosztem mieszkańców.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Paweł W » 2012-03-19, 21:24

Budżetówka to nie takie "hop-siup" jak wielu piszącym tu się wydaje, że można "coś" zmienić w kwestii KM...
Otóż planując w 2011 projekt budżetu na 2012 z całą pewnością te cięcia były uwzględnione, oraz określono ile pieniędzy wyda się w tym roku na komunikację w kolejnych kwartałach. Ruszenie tego spowoduje iż cały budżet będzie trzeba na nowo planować, bo nie sądzę by w UM przeznaczyli tzw. rezerwę budżetową na KM.
Jeśli chodzi zaś o unijne dotacje to raczej Bydgoszcz by ich nie dostała ze względu na duże zadłużenie. I to też ot tak nie idzie dostać unijnego dofinansowania.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: lukas_3830 » 2012-03-19, 22:44

Jak się źle zarządza miastem to tak jest i powstaje zadłużenie. Właśnie budżet to nie takie hop-siup a każda zmiana kosztuje.... Policz ile błędnych decyzji było ostatnio... Przykład należy brać z Gdańska - ma dobry poziom dofinansowania KM i odpowiednią promocję miasta, daje możliwość pozyskania środków unijnych.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: spooney » 2012-03-23, 22:30

Czasowe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji od 01.04.2012r.

Od dnia 01.04.2012 r. (niedziela) w związku z remontem mostów tramwajowych w ciągu ul. Focha planuje się wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej.

W związku z tym:
- zawieszone zostanie funkcjonowanie linii tramwajowej nr 1,
- tramwaje linii nr 3 skierowane zostaną trasą czasowo zmienioną z Wyścigowej do pętli Las Gdański,
- tramwaje linii nr 8 skierowane zostaną trasą czasowo zmienioną (ruch okrężny) z Kapuścisk przez Babią Wieś, Rondo Jagiellonów, Dworzec Autobusowy do Kapuścisk.

Celem zabezpieczenia autobusowej komunikacji zastępczej na czas zawieszenia ruchu tramwajów na Wilczak wprowadzone zostaną zmiany tras przebiegu linii nr 51, 56 i 58. Przystanki początkowe linii nr 51, 56 i 58 z Placu Kościeleckich zostaną przeniesione na początek zatoki przystankowej na Rondzie Jagiellonów (ul. Bernardyńska). Autobusy nie będą wykonywały wjazdu na Plac Kościeleckich. Dla autobusów w/w linii dodatkowo uruchomiony zostanie przystanek Zbożowy Rynek w kierunku do Placu Poznańskiego. W ramach komunikacji zastępczej na odcinku od Ronda Jagiellonów do węzła Garbary funkcjonować będzie również linia nr 54.

Ponadto dla linii nr 56 w obu kierunkach uruchomione czasowo zostaną następujące przystanki:
- Nakielska / Wrocławska,
- Nakielska / Słoneczna,
- Wilczak (na wysokości pętli tramwajowej).

Przystanek linii 64 (kierunek do Barwnej) zlokalizowany na Rondzie Jagiellonów (przy ul. Bernardyńskiej) zostanie czasowo przeniesiony przed rondo na ul. 3 Maja.

Zasady taryfowe

1. Pasażerowie posiadający bilet miesięczny (okresowy) na linię tramwajową nr 3 i 8 mogą na odcinku wyłączonym korzystać z linii autobusowych :
- nr 56 od Ronda Jagiellonów do pętli tramwajowej Wilczak,
- nr 51, 58 od Ronda Jagiellonów do Ronda Grunwaldzkiego,
- nr 54 od Dworca Autobusowego do przystanku Garbary

2. Pasażerowie posiadający bilet miesięczny (okresowy) na linię tramwajową nr 1, w związku z jej zawieszeniem, mogą korzystać z linii tramwajowej nr 3 na całej zmienionej trasie.

3. Pasażerowie podróżujący na podstawie skasowanego biletu jednorazowego w tramwaju linii nr 3 i 8 , lub w systemie przesiadkowym A+T mogą na odcinku wyłączonym również korzystać z linii autobusowych nr 56, 51, 58, 54 na trasie jak w pkt.1 i odwrotnie.

Uwaga: System A+T będzie honorowany na zmienionej trasie linii tramwajowej nr 3 od pętli Wyścigowa tylko do przystanku Gdańska / Dworcowa.

Schemat zmian w komunikacji publicznej związanych z remontem mostów tramwajowych w ciągu ul. Focha.

Obrazek

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... -01042012r
Stałe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej od 01.04.2012r.

Od dnia 01.04.2012 r. (niedziela) wprowadzone zostaną następujące zmianyw funkcjonowaniu komunikacji miejskiej związane ze stałą reorganizacją układu komunikacyjnego.

Zmiany rozkładów jazdy linii funkcjonujących w układzie modułowej częstotliwości kursów

Autobusy linii nr 52, 53, 59, 65, 67 i 68 kursują aktualnie według stałej, modułowej częstotliwości kursów w określonych przedziałach czasowych umożliwiającej koordynację linii na wspólnych odcinkach tras (co 12 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza godzinami szczytu, co 15 ? 20 minut w dni wolne, co 24 minuty w godzinach wieczornych).

Od 01.04.2012 r. do tej grupy zostanie przydzielona linia autobusowa nr 64, której częstotliwość kursów zostanie dopasowana do pozostałych linii. Pozwoli to na wprowadzenie przemiennego kursowania autobusów w ciągu ul. Curie ? Skłodowskiej ze średnią 4-minutową częstotliwością w godzinach szczytu przewozowego. W godzinach wieczornych i w dni wolne autobusy linii nr 64 i 67 będą kursowały co 20 minut, a na wspólnym odcinku trasy w ciągu ul. Curie ? Skłodowskiej łącznie co ok. 10 minut z zachowaniem przemienności kursowania.

Wprowadzenie koordynacji rozkładów jazdy linii komunikacyjnych funkcjonujących w ciągu ul. Curie ? Skłodowskiej było jednym z postulatów zgłaszanych przez pasażerów w ostatnich latach.

Ponadto, na podstawie przeprowadzonych w 2011 r. badań napełnień środków komunikacji miejskiej nieznacznie ograniczone zostanie funkcjonowanie linii nr 52, 53, 65 i 68 w godzinach wieczornych i w dni wolne. W godzinach wieczornych zamiast co 24 minuty, autobusy będą pojawiały się na przystankach co 30 minut. Na liniach nr 53 i 65 zostały zaplanowane dodatkowe kursy wzmacniające i ułatwiające dojazd do pracy na godzinę 22 i powrót do domu po godz. 22. Kursy te zagęszczą częstotliwość kursowania o określonych porach do 15 minut. W dni wolne autobusy linii nr 53, 65 i 68 zamiast co 15 minut będą kursowały z częstotliwością co 20 minut.

Poza tym, w dni wolne poprawiona zostanie obsługa komunikacyjna rejonu Myślęcinka. Poza okresem letnich wakacji ? autobusy linii nr 52 w relacji wydłużonej do Podkowy zamiast co 80 minut, będą kursowały co 60 minut.Nowy rozkład jazdy linii nr 52 umożliwi w okresie wakacyjnym w dni wolne kursowanie autobusów do Myślęcinka z równą 20-minutową częstotliwością kursów. Dotychczas z przyczyn logistycznych, w ciągu dnia zaplanowane było kilka 40-minutowych przerw w obsłudze Myślęcinka, co było uciążliwe dla pasażerów.

Ponadto, nowy rozkład jazdy linii nr 53 uwzględnia uruchomienie wnioskowanego przez pasażerów, dodatkowego kursu do Parku Przemysłowego o godz. 04:48 z Błonia.


Korekta rozkładów jazdy linii nr 55 i 56

Autobusy linii nr 55 będą także kursowały według równej, 15-minutowej częstotliwości kursów w dni powszednie oraz 20-minutowej częstotliwości kursów w dni wolne. W godzinach wieczornych, podobnie jak obecnie, linia będzie kursowała co 30 minut. Wprowadzenie tej zmiany ma na celu poprawę funkcjonowania linii w godzinach międzyszczytowych ? liczba kursów wzrośnie z 3 do 4 na godzinę, a częstotliwość kursów z 20 do 15 minut.

Jednocześnie informujemy, że z dniem 01.04.2012 r. przestanie obowiązywać odrębny dla linii nr 55 przystanek Piękna / Szubińska (przy dawnym Fotonie) w kierunku do ul. Morskiej. Autobusy linii nr 55 będą się zatrzymywać razem z autobusami pozostałych linii na przystanku na ul. Szubińskiej za skrzyżowaniem z ul. Piękną, co ułatwi przesiadanie się.

Nowy rozkład jazdy autobusów linii nr 56 został także skonstruowany na podstawie prowadzonych w ubiegłym roku badań napełnień. Autobusy będą kursowały według równej częstotliwości kursów, tj. co 10 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza godzinami szczytu oraz co 20 minut w godzinach wieczornych i w dni wolne. Z uwagi na znikome zainteresowanie pasażerów ostatnimi kursami zjeżdżającymi z Belmy do pl. Kościeleckich, będą one kursami zjazdowymi i zostaną skrócone do pl. Poznańskiego.


Poprawa koordynacji i przesiadek pomiędzy liniami nr 67 i 74

W godzinach wieczornych zwiększona zostanie częstotliwość kursów linii nr 67 z ok. 30 - 35 do 20 minut, celem wprowadzenia koordynacji i możliwości wygodnej przesiadki na autobusy linii nr 74 i odwrotnie na przystanku Fordońska ? Sporna. Dzięki tej zmianie autobusy w godzinach wieczornych i w dni wolne, kiedy kursują rzadziej, będą ze sobą skoordynowane we wszystkich kursach, tak żeby pasażerowie nie musieli długo oczekiwać na przesiadkę.


Likwidacja przystanku tramwajowego Fordońska-Towarowa

Od 01.04.2012r. zlikwidowany zostaje przystanek tramwajowy Fordońska-Towarowa dla linii 1, 3 i 7. Wynika to z faktu, że przedmiotowy przystanek nie spełnia minimalnych wymogów bezpieczeństwa stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczne.


Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Fordon

Autobusy linii nr 70 zostaną wycofane z obsługi komunikacyjnej Centrum Onkologii i ich trasowanie zostanie uproszczone. Linia będzie funkcjonowała wyłącznie w dwóch wariantach tras: z Wyścigowej do pętli Nad Wisłą lub z Wyścigowej do pętli Mariampol. Wszystkie kursy będą trasowane przez ulicę Kaliskiego. Dzięki temu autobusy linii nr 70 funkcjonujące w systemie A+T zabezpieczą cykliczną i równomierną obsługę kompleksu UTP z częstotliwością co 7,5 minuty w dni powszednie oraz co 10 minut w dni wolne. Aktualnie w rozkładzie jazdy linii nr 70 występują 15 i 20-minutowe przerwy w obsłudze UTP wynikające z realizacji kursów przez Centrum Onkologii.

Autobusy linii nr 69, w związku z wycofaniem obsługi Centrum Onkologii przez linię nr 70, będą realizowały zwiększoną liczbę kursów wariantowych wykonywanych przez Centrum Onkologii. Wjazd pod Centrum Onkologii będzie wykonywany średnio co 20 minut, a nie jak obecnie co 30 minut. Ponadto w godzinach wieczornych rozkład jazdy linii nr 69 zostanie dostosowany do ostatniego kursu linii nr 3 przyjeżdżającego na pętlę Wyścigowa. Czas kursowania tej linii w kierunku os. Tatrzańskiego zostanie wydłużony.

Autobusy linii nr 72 z uwagi na obecnie niskie napełnienia (w godzinach poza szczytowych i wieczornych) będą kursowały co 15 minut wyłącznie w godzinach szczytów przewozowych. Poza godzinami szczytu pasażerowie udający się w kierunku ul. Twardzickiego i os. Tatrzańskiego będą mogli korzystać z autobusów linii nr 69 na odcinku od przystanku Fordońska / Wyścigowa do os. Tatrzańskiego.

Autobusy linii nr 93 będą trasowane przez ulicę Kaliskiego, co pozwoli zabezpieczyć obsługę relacji UTP ? os. Tatrzańskie poza godzinami funkcjonowania linii autobusowej nr 72. Rozwiązanie to umożliwi dodatkowo wprowadzenie postulowanego od wielu lat połączenia kompleksu UTP z ul. Twardzickiego i Pelplińską także w dni wolne. Zabieg ten pozwoli ponadto na spełnienie kolejnego postulatu studentów UTP o zwiększenie częstotliwości kursowania linii przyspieszonej łączącej uczelnię z północnymi rejonami śródmieścia oraz Dworcem PKP, gdyż linia nr 93 funkcjonuje z wyższą częstotliwością niż linia nr 94.

Autobusy linii nr 94 skierowane zostaną przez Centrum Onkologii i ul. Rejewskiego. Umożliwi to zabezpieczenie dojazdu mieszkańców korzystających w ciągu ul. Akademickiej i Andersa do Centrum Onkologii w miejsce linii nr 70. Ponadto zmiana ta jest wyjściem naprzeciw licznym postulatom osób przyjezdnych korzystających z Centrum Onkologii jako ośrodka o znaczeniu regionalnym. Spodziewamy się zatem, że ta zmiana będzie się cieszyła dużym zainteresowaniem wśród pasażerów. Dodatkowo w godzinach szczytu przewozowego autobusy linii nr 94w co drugim kursie zostaną skierowane do pętli Mariampol. W obu kierunkach autobusy obsługujące wydłużoną relację do Mariampola będą wykonywały wjazd kieszeniowy na pętlę Nad Wisłą, aby nie pogorszyć obsługi pasażerskiej przedmiotowego przystanku.

Nadmieniamy, że nowe rozkłady jazdy linii nr 67, 93 i 94 uwzględniają trasowanie ich do pętli Rycerska. W związku z przewidywanym prowadzeniem prac wykończeniowych na w/w pętli (do połowy kwietnia) autobusy tych linii będą funkcjonowały według projektowanych założeń, z tym że jeszcze na czasowo zmienionych trasach: tj. linia nr 93 do pętli Zaświat (minutowe przesunięcia kursów), linie nr 67 i 94 do Dworca PKP (bez zmiany rozkładu jazdy).

UWAGA: po wprowadzeniu wyżej wymienionych zmian podróżując do Centrum miasta z Osiedla Tatrzańskiego na podstawie biletu jednorazowego w systemie A+T będzie można korzystać z linii nr 72 w szczycie, a w pozostałym okresie z linii nr 69. W przypadku przyjęcia przez Radę Miasta zmian w systemie A+T (prawdopodobnie od maja br.) linią nr 69 z przesiadką na tramwaj nr 3 będzie można podróżować przez cały dzień bez ograniczeń.

Schemat zmian w obsłudze Fordonu, Centrum Onkologii i UTP.

Obrazek

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... -01042012r
Obrazek

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: [stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: tomasz792 » 2012-03-24, 11:21

No to będzie porażka znowu z wejściem do 56 na Nakielskiej tam gdzie tramwaje jeżdżą.Chyba,że zwiększą częstotliwość.
W zeszłym roku wejście do 56 na Stawowej w kierunku centrum w szczycie to była masakra.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Kamil3836 » 2012-03-24, 11:38

tomasz792 pisze:Chyba,że zwiększą częstotliwość.
Nie, od 1 kwietnia zostanie 56 obcięte :) .
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: korpi » 2012-03-24, 13:22

Kamil3836 pisze:1 kwietnia zostanie 56 obcięte :) .
Miedzyń mają jak zwykle gdzieś

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: michał 78 » 2012-03-24, 19:38

korpi pisze:Miedzyń mają jak zwykle gdzieś
Nie Miedzyń ale ogólnie wszystkich z wyjątkiem swoich pensji.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: lukas_3830 » 2012-03-24, 22:41

michał 78 ma rację. Zobacz na debilizm z obcięciem częstotliwości na 53,68 Glinki i Wyżyny rozrastają się, przybywa nowych bloków, domków a tnie się częstotliwość wieczorem do 30 minut... a w dni wolne co 20 minut. Leśne i Błonie także ma się gdzieś jak zwykle tylko Fordon i Osowa Góra ugłaskana...

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: spooney » 2012-03-27, 14:28

Wrzuciłem już do innego tematu to info ale niech tu też będzie dokumentacyjnie kiedy takie zmiany nastąpiły :)
Wydłużenie funkcjonowania linii nr 80 od 02.04.2012 r.

Uprzejmie informujemy, że od poniedziałku 02.04.2012 r. celem zabezpieczenia odwozu pasażerów z lotniska do centrum z ostatnich połączeń lotniczych, wydłużone zostanie funkcjonowanie linii autobusowej nr 80 w godzinach wieczornych w dni powszednie oraz soboty.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... 02042012-r
Obrazek

Awatar użytkownika
Kawoszka116
Posty: 846
Rejestracja: 2012-01-22, 12:25

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Kawoszka116 » 2012-03-27, 21:45

Potrafi mi ktoś wyjaśnić czemu zdmikp wywiesiło nowe rozkłady na przystankach tydzień wcześniej? Wprowadza to ludzi w błąd. Czy na prawdę jest taka potrzeba?
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Mateusz Machel » 2012-03-27, 22:06

Z tego co wiem, obsługą przystanków zajmuje się MZK. To stała praktyka, że nowe wiszą dużo wcześniej. Niestety.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Kawoszka116
Posty: 846
Rejestracja: 2012-01-22, 12:25

Re: [stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Kawoszka116 » 2012-03-27, 22:17

lukas_3830 pisze:michał 78 ma rację. Zobacz na debilizm z obcięciem częstotliwości na 53,68 Glinki i Wyżyny rozrastają się, przybywa nowych bloków, domków a tnie się częstotliwość wieczorem do 30 minut... a w dni wolne co 20 minut. Leśne i Błonie także ma się gdzieś jak zwykle tylko Fordon i Osowa Góra ugłaskana...
Co do Osowej Góry to też mamy na 71 w dni wolne częstotliwość co 20 min i wieczorami też więc nie ma szału.

/mod/ ALT lub SHIFT używamy zawsze kiedy trzeba a nie wybiórczo :regulamin:
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: spooney » 2012-03-29, 11:21

Ważne informacje dla pasażerów korzystających z linii nr 93, 94 i 70

Uprzejmie informujemy, że w związku ze zmianami od 1 kwietnia br. przebiegu linii nr 93, 94 i 70 pasażerowie, którzy wcześniej zakupili na linię nr 93 bilet miesięczny na kwiecień lub 30 ? dniowy z datą ważności kończącą się w kwietniu mogą do upływu okresu ważności tych biletów korzystać z linii nr 94 na całej trasie i odwrotnie pasażerowie posiadający bilety okresowe na linię nr 94 mogą do upływu okresu ważności tych biletów podróżować linią nr 93.
Podobnie pasażerowie posiadający wykupiony bilet miesięczny lub 30 ? dniowy na linię nr 70 mogą do upływu okresu ważności tych biletów korzystać z linii nr 94 na odcinku od pętli Nad Wisłą do przystanku Fordońska /Wiślana. Przypominamy jednocześnie, że pasażerowie mogą w dowolnym czasie dokonać w Centrum Obsługi Klienta BKM zmiany numeru linii na zakupionym wcześniej bilecie.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... 93-94-i-70
Komunikat odnośnie wydłużenia funkcjonowania 80 zmienił się nieco - "od 1.04.2012 w dni powszednie i w niedzielę" - wcześniej było "od 2.04.2012 w dni powszednie i w sobotę" :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

[stałe/czasowe] Zmiany w komunikacji od 1.04.2012

Post autor: Paweł W » 2012-03-29, 13:35

56 co 10min jako komunikacja zastępcza...nie no śmiechu warte przy 9minutowej częstotliwości ledwo szło wsiąść...
Taki to był problem zrobić linię Za 3T?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

ODPOWIEDZ