Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2013-11-08, 20:16

Ja nie mam pytań.




Jestem pod głębokim wrażeniem.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2013-11-08, 20:52

pawel_nk pisze: Trasa jako częśc całości jest bardzo fajnym pomysłem, ale zarówno na Wielorybiej jak i Kormoranów znajdują sie progi zwalniające co powoduje konieczność zainwestowania w przebudowę tych progów (na takie jak na Mińskiej).
I na Maciaszka, i na Pod Skarpą zasadniczo też. Nie ma problemu z przebudowaniem progów na wyspowe, no i wszędzie w nowych miejscach robione były wizje lokalne.

To samo dotyczy podjazdów. Taki 86 miał na przykład w pierwotnym zamyśle zjeżdżać na dół Wierzbową, jechać Żywiecką do kanału i wracać Legnicką, ale po konfrontacji z rzeczywistością skorygowano trasę na obecną.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: pawel_nk » 2013-11-08, 21:49

Krzysztof Ziętara pisze:Nie ma problemu z przebudowaniem progów na wyspowe
Dokładnie, też tak uważam, że to nie problem. Tylko takich inwestycji będzie kilkanaście i nie tylko progi, a od 2 lat nie położyli nowego asfaltu na fragmencie Brzozowej, bo ciągle nie ma kasy, to skąd nagle ma sie znaleźć na inne inwestycje. Chodzi mi o to, że miasto będzie sie pewnie wymigiwać finansami, a moim zdaniem warto w to zainwestować, bo przyniesie znaczne korzyści wszystkim mieszkańcom.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2013-11-08, 22:04

pawel_nk pisze:Chodzi mi o to, że miasto będzie sie pewnie wymigiwać finansami
Miasto na razie zapewnia, że nie będzie problemu i jest zdziwione, że tak mało dostosowań.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: pawel_nk » 2013-11-08, 22:32

Krzysztof Ziętara pisze:Miasto na razie zapewnia, że nie będzie problemu i jest zdziwione, że tak mało dostosowań
Po prostu trudno mi uwierzyć w to, że miasto nagle stało sie tak przychylne, żeby rozwijać komunikację miejską w takim stopniu, bo ledwie parę miesięcy temu grozili likwidacja linii i zmiejszeniem częstotliwości, bo nie ma kasy. A już nie wspomnę, że bilety czasowe to miasto dosłownie parzyły (nie wiadomo dlaczego) i teraz nagle taka zmiana.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Robert Reimus » 2013-11-09, 12:09

Kawka pisze:Do Lasu trzy linie to BARDZO duża przesada. Dobre jest to że na każdej pętli mamy przynajmniej dwie linie
Czyli dobrze jest czy źle, bo sprzeczność wyczuwam. A trzy linie do Lasu Gdańskiego nie spowodują, że nagle tramwaje będą tam jeździły co 3 minuty, tylko że z większej liczby kierunków będzie można dojechać do lasu.
lukas_3830 pisze:Takty dla 5 i 6 można olac o ile na 5 wrócą składy
Chyba sobie żartujesz. Zamieszkaj sobie na Toruńskiej i miej do dyspozycji dwie linie tramwajowe, jadące stadem. Zobaczymy czy byłbyś zadowolony:>

kalisz98
Posty: 81
Rejestracja: 2013-01-13, 19:06

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: kalisz98 » 2013-11-09, 12:48

pawel_nk pisze:
Krzysztof Ziętara pisze:Miasto na razie zapewnia, że nie będzie problemu i jest zdziwione, że tak mało dostosowań
Po prostu trudno mi uwierzyć w to, że miasto nagle stało sie tak przychylne, żeby rozwijać komunikację miejską w takim stopniu, bo ledwie parę miesięcy temu grozili likwidacja linii i zmiejszeniem częstotliwości, bo nie ma kasy. A już nie wspomnę, że bilety czasowe to miasto dosłownie parzyły (nie wiadomo dlaczego) i teraz nagle taka zmiana.
Bo wybory idą już dużymi krokami :)

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: spooney » 2013-11-10, 11:51

Obrazek

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: lukas_3830 » 2013-11-10, 15:48

Robert Reimus pisze:Chyba sobie żartujesz. Zamieszkaj sobie na Toruńskiej i miej do dyspozycji dwie linie tramwajowe, jadące stadem. Zobaczymy czy byłbyś zadowolony:>
Tak naprawdę trochę osób wsiada na Rondzie Bernadyńskim.... następne przystanki świecą pustkami.... więc to raczej Ty sobie żartujesz :>

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Kamil3836 » 2013-11-10, 23:35

lukas_3830 pisze:więc to raczej Ty sobie żartujesz :>
Mylisz. Nie ma tam takich potoków pasażerskich, aby jeździło tyle tramwajów co na ciągu ul. Jagiellońskiej, ale pasażerowie także tam korzystają (np. Babia Wieś - szkoła, Zbożowy Rynek), a to nie jest powód, aby tramwaje jechały razem, a następnie przez 15/20minut pustka.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2013-11-11, 02:16

Trzeba być albo osobą starszą, bądź musi się na prawdę nie chcieć myśleć, żeby jechać z Ronda Kujawskiego na Leśne "2"...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Kawka » 2013-11-12, 13:28

Nowy pomysł na komunikację tramwajową. Warto go wdrażać?

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... azac_.html

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: spooney » 2013-11-14, 14:27

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: spooney » 2013-11-15, 10:08

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: spooney » 2013-11-21, 21:45

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: spooney » 2013-11-26, 15:08

Zachęcamy do wypełnienia ankiety związanej z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej w naszym mieście.
Ankieta jest anonimowa, a jej wypełnienie zajmuje max. 3 minuty :)

:gazeta: http://www.ankietydlaciebie.pl/ankiety/ ... 9392480467
Obrazek

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Kawka » 2013-11-26, 15:36

Wypełnione :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1202
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Marcin_558 » 2013-12-21, 13:52

Wiadomo jak postępują dalej konsultacje? Kiedy miasto podejmnie decyzje o wdrożeniu nowej siatki połączeń?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Kamil3836 » 2013-12-21, 23:05

Marcin_558 pisze:Wiadomo jak postępują dalej konsultacje? Kiedy miasto podejmnie decyzje o wdrożeniu nowej siatki połączeń?
Czy musisz na każdym forum to pisać? Jeśli będzie coś możliwe do podania wiadomości oficjalnych to różne gazety o tym zaczną pisać. Poczekaj trochę.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Irizar
Posty: 8
Rejestracja: 2013-11-06, 12:40

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Irizar » 2013-12-23, 13:05

spooney pisze:I co Wy na to? :P
:gazeta: Prawdziwa rewolucja w bydgoskiej komunikacji miejskiej!

Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /131109550
Schemat >> http://www.pomorska.pl/assets/pdf/PO56500117.PDF

Schemat tramwaje >> http://www.pomorska.pl/assets/pdf/PO56499117.PDF
Przy obecnych korkach blokujących przelot przez Kamienną od Sułkowskiego do Węzła Zachodniego pomysł prowadzenia tamtędy linii 101 i 106 uważam, za zły. Trzymanie się jakiegokolwiek rozkładu jazdy w tych warunkach nie będzie możliwe. To wygeneruje spore koszty, bo to się przekłada na konieczność alokowania większej ilości taboru niż wychodzi z teoretycznych rozważań. Mi wyszło ze wstępnych obliczeń, że koszt takich linii 101 i 106 to przynajmniej 8 milionów rocznie. Jeżeli ktoś byłby w stanie podać dokładne dane, to byłbym wdzięczny. Czy za te pieniądze nie da się zrobić czegoś lepszego? Linie do 93 i 94 zgrabnie omijają największe korki na W-Z. Linie 101 i 106 niestety w nie wpadną.
Propozycja remarszrutyzacji zdawała się odnosić do docelowego kształtu sieci komunikacyjnej:
"Kolejnym etapem pracy jest przeanalizowanie docelowego, ogólnego kształtu układu miejskiej sieci komunikacyjnej. Należy określić kierunek modelowania całego układu komunikacyjnego, czy przy projektowaniu dążyć do struktury bezpośredniej, przesiadkowej, czy też mieszanej. Przy wyborze mieszanej struktury układu należy bezwzględnie określić jego podstawowe założenia oraz miejsca zastosowania struktury przesiadkowej i bezpośredniej. "
Chciałbym zatem zadać pytanie dlaczego w tej docelowej wizji sieci komunikacyjnej pominięto zupełnie najszybszy z istniejących obecnie w Bydgoszczy środek transportu jakim jest kolej. Faktem jest, że obecnie połączenia kolejowe nie są taryfowo zintegrowane z siecią miejską Bydgoszczy, słabe są węzły przesiadkowe, co utrudnia wykorzystanie sieci kolejowej do łączonych podróży wewnątrz miejskich. Ale czy tak musi docelowo być? We wszystkich opracowaniach wskazuje się na obwodowe położeni linii kolejowych w Bydgoszczy co uniemożliwia jej szersze wykorzystanie do podróży miejskich. Faktem jest, że trudno odbyć całą podróż koleją, ale obecnie dochodzimy do wniosku, że i tak konieczne jest budowanie systemu przesiadkowego. Czy zatem nie warto w tej docelowej wizji zawrzeć również możliwości przesiadki na pociąg i pokonania całej długości miasta w czasie znacznie krótszym niż przy pomocy autobusu czy tramwaju?
A teraz spróbujmy sobie wyobrazić, że w 2015 jest już Węzeł Wschodni umożliwiający przesiadkę na tramwaj do Fordonu oraz są połączenia kolejowe BIT City co pół godziny w szczycie. Wyobraźmy sobie, że jakimś cudem "da się" i te pociągi jadą do Osowej Góry (a może nawet Nakła). Czy to nie byłaby ciekawa oferta dla pasażera pod warunkiem oczywiście możliwości korzystania z tych pociągów w ramach biletu okresowego na BKM-ce? Podróż z Osowej Góry na Węzeł Wschodni to około 26 minut (licząc 5 minut postoju na Bydgoszczy Głównej) czy 22 minuty z Bydgoszczy Zachodniej do B-Wsch.
Czy mówiąc o docelowej wizji nie warto rozważyć takiego wariantu skomunikowania skrajnych osiedli na linii W-Z i za zaoszczędzone pieniądze nie zagęścić siatki połączeń autobusami midi na rozważanych końcówkach, czyli Osowej Górze, Prądach czy Miedzyniu, który też można podpiąć pod stacje kolejową Bydgoszcz Zachodnia w celu realizacji przerzutu między skrajnymi osiedlami, w szczególności Fordonem?
Wyobraźmy sobie, że z kolei BIT City (w takcie 30 minut) można się przesiąść na Łęgnowie na tramwaj linii nr 6 czy autobus 76. Czy do nie wygeneruje sporych oszczędności czasowych dla podróżnych. Czy w oparciu o stację kolejową Łęgnowo nie da się docelowo poprawić dostępu do BPPT z niektórych części Bydgoszczy oraz regionu, obsługiwanych linią BIT CITY?

Urzędnicy nie wykazują zainteresowania takimi rozwiązaniami. Dla nich rozmowy o integracji kolei z bydgoskim miejskim zbiorkomem to jest tylko organizacyjny problem. Jakie jest podejście do integracji to widać choćby po projektach przebudowy węzła "integracyjnego" na Bielawach, z którego trzeba będzie dalej po przebudowie na pętlę 55, 64, 71 wykonać kilkuminutowy spacer. Może na tym forum znajdą się osoby, które podzielą ten punkt widzenia, że warto rozważać wykorzystanie kolei do poprawy obsługi niektórych relacji miejskich? Moim zdaniem to jest zgodne z koncepcja dążenia do minimalizacji zużycia zasobów przy organizacji transportu. W żadnym mieście kolej nie ma takiego przebiegu linii, że można nimi dojechać wszędzie. Właśnie dlatego tworzy się systemy zintegrowane, żeby stworzyć więcej opcji, żeby umożliwić swobodne wykorzystanie najbardziej optymalnego środka transportu w poszczególnych relacjach. Nawet w Polsce istnieją już przykłady, że "da się" taryfowo zintegrować kolej z systemem miejskiej komunikacji. Czy w Bydgoszczy to ciągle będzie science-fiction?
Pozdrawiam szanownych forumowiczów i liczę na przychylne refleksje. Może te pomysły są jednak słabe? Jak mnie ktoś przekona, ze "nie da się" to też będę wdzięczny, bo się przynajmniej nie będę dłużej męczył patrząc na ten niewykorzystany potencjał :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1202
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Marcin_558 » 2014-01-09, 22:14

Ja mam jeszcze jedno pytanie co do taboru? Ile łącznie midików powinno się pojawić w Bydgoszczy by móc obsługiwać nowe linie osiedlowe? Czy midiki będą się orgraniczały do jednej długości czyli 9m, czy też ZDMiKP planuje wprowadzenie 10m?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Obserwator
Posty: 171
Rejestracja: 2013-02-24, 23:40

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Obserwator » 2014-01-09, 22:17

Daj se chłopie spokój, nic z tego nie będzie, więc nawet nie warto sobie głowy zaprzątać ;)

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Kris » 2014-01-09, 23:11

Obserwator pisze:nawet nie warto sobie głowy zaprzątać ;)
No już bez przesady.
Marcin_558 pisze:Ile łącznie midików powinno się pojawić w Bydgoszczy by móc obsługiwać nowe linie
To mnie ciekawi.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: spooney » 2014-01-10, 09:41

Marcin_558 pisze:Czy midiki będą się orgraniczały do jednej długości czyli 9m, czy też ZDMiKP planuje wprowadzenie 10m?
- 14 autobusów midi o dług. 8,6 – 10 metrów (obecnie 2 autobusy),
- 4 autobusy mini o dług. poniżej 8 metrów (obecnie brak takich pojazdów).
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: spooney » 2014-02-21, 12:40

Najwcześniej w przyszłym roku :) To chyba nie aż tak źle :P
Wszak trzeba wszystko przeliczyć, doposażyć się w niezbędny tabor itp. itd. :)
:gazeta: Komunikacja miejska w Bydgoszczy zmieni się nie do poznania! Kiedy rewolucja?

Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /140229900
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: korpi » 2014-02-21, 14:04

Nawet dobrze. A na pewno będzie "kampania".
Nowa siatka, nowe połączenia, nowe tramwaje, tramwaj do Fordonu, "zaczynamy" Kujawską, wyremontowana Chodkiewicza...

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: reputed » 2014-02-21, 19:27

Moim zdaniem ten projekt nigdy nie wejdzie. Szkoda, bo zmiany generalnie dobre.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Kris » 2014-02-21, 21:30

volvo7000A pisze:Moim zdaniem ten projekt nigdy nie wejdzie.
Jakieś uzasadnienie?

Atako
Posty: 166
Rejestracja: 2010-12-18, 19:48

Re: Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Atako » 2014-02-22, 00:43

Kris pisze:
volvo7000A pisze:Moim zdaniem ten projekt nigdy nie wejdzie.
Jakieś uzasadnienie?

Czarny kot / złota kula / karty tarota / super źródło w postaci kierowcy na pętli*

*Wybierz sam

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Projekt nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej

Post autor: Darek » 2014-02-22, 10:32

Czwarty wariant odpada. On nie lubi kierowców :P
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

ODPOWIEDZ